Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moeizame communicatie.


Anoniempje12

Anoniempje12

27-04-2022 om 14:01 Topicstarter

A12345 schreef op 27-04-2022 om 13:49:

[..]

Daarom. Dat uit laten slapen is symptoombestrijding en straks toch niet meer van toepassing.

Hoe laat gaat ze nu dan zaterdag en hoe laat is ze terug? Ik vind het toch een beetje kiezen of delen voor hem. Of hij helpt er aan mee dat ze maandag uitgerust naar school kan, of ze komt zondag maar eerder naar huis of gaat daar desnoods op vrijdag heen, zodat ze zaterdag terugkomt en zondag nog wat uit kan rusten.

Ideaal is op vrijdag nog 109 km rijden niet, maar dat is het op zondag ook niet in combinatie met laat naar bed.

Dat uitslapen vind ik ook een beetje ( want ze slaapt ook niet echt uit ) ze slaapt dan wel redelijk thuis, zoekt wel veel ons op als veilige haven. Maar niet “uit”. 
maar ook als ze straks wel wat ouder is en ze wil graag op een sport of iets dergelijks moet alles maar wijken voor hem, voor zijn behoefte en omdat hij zich niet aan afspraken en aan haar behoeftes die zij nodig heeft wil houden.

Ze gaat om 09:00 die kant op dan staat hij stipt voor de deur. En op zondag 17:00 terug. Dus hij zal daar rond half 4 a 3 uur weggaan zo’n beetje. 
ik heb deze “oplossingen” ook in mijn hoofd gehad om te bespreken. Hij ziet alleen alles als kritiek en als aanval en wil nergens aan meewerken omdat het in zijn ogen in zijn nadeel is. Wat natuurlijk niet leuk voor hem is. Alleen het gaat er niet om wat voor hem niet leuk is, maar wat aansluit aan haar behoeftes. 

Anoniempje12 schreef op 27-04-2022 om 14:01:

[..]

Dat uitslapen vind ik ook een beetje ( want ze slaapt ook niet echt uit ) ze slaapt dan wel redelijk thuis, zoekt wel veel ons op als veilige haven. Maar niet “uit”.
maar ook als ze straks wel wat ouder is en ze wil graag op een sport of iets dergelijks moet alles maar wijken voor hem, voor zijn behoefte en omdat hij zich niet aan afspraken en aan haar behoeftes die zij nodig heeft wil houden.

Ze gaat om 09:00 die kant op dan staat hij stipt voor de deur. En op zondag 17:00 terug. Dus hij zal daar rond half 4 a 3 uur weggaan zo’n beetje.
ik heb deze “oplossingen” ook in mijn hoofd gehad om te bespreken. Hij ziet alleen alles als kritiek en als aanval en wil nergens aan meewerken omdat het in zijn ogen in zijn nadeel is. Wat natuurlijk niet leuk voor hem is. Alleen het gaat er niet om wat voor hem niet leuk is, maar wat aansluit aan haar behoeftes.

Wat ik nog aanvulde in mijn vorige post. Sporten en een sociaal leven, dat is vaak in het weekend. En dat is dan lastig te combineren met om de week 109 km verderop zitten. 

M.i. zou die 17:00 uur dan toch wat eerder moeten. Zo'n lange rit in combinatie met te weinig slapen... voor een klein kind is dat best vermoeiend. 

Op termijn gaat dit voor haar toch een verplicht en vervelend nummer worden. Als ze ouder wordt, wil ze misschien op een sport, met vriendinnen afspreken in het weekend en zo... Dan is ze om de week een weekend weg, omdat ze naar haar vader moet.

Niet leuk voor hem, maar hij maakt de keuze 109 km verder op te gaan zitten, waardoor veel dingen nu eenmaal onmogelijk maakt. Ik zou toch overleggen met de advocaat wat de kansen zijn om dat wat in te perken. Niet om hem zijn dochter helemaal te ontzeggen, maar wel om tijden af te dwingen die iets beter passen. Als hij nu altijd leuke dingen zou doen met haar en zo, dan zou ik nog zoiets hebben van "Ok, dan is ze maar een beetje moe", maar dat is dus niet het geval. 

Een OSP is prima als je er onderling uit kunt komen, maar dat kan met meneer niet. 

Vraag me eigenlijk wel af waarom hij dit zo doet. Het lijkt er namelijk niet op dat het hem nu echt zo te doen is om een leuke band met zijn dochter te houden. Dan zou je immers je spaarzame tijd met haar wel wat leuker invullen. 


Anoniempje12

Anoniempje12

27-04-2022 om 14:14 Topicstarter

A12345 schreef op 27-04-2022 om 13:57:

[..]

Nee, slaat ergens op wat hij doet natuurlijk. Dan zie je je dochter één dag in de twee weken en in plaats van wat leuks met haar te gaan doen, ga je dan de hele dag zitten gamen, op de telefoon zitten kloten of naar de volgende scharrel. Je zou zeggen dat hij daar per 14 dagen 13 dagen de tijd voor heeft en dat dat niet allemaal op die ene dag hoeft.

Zou proberen in het OSP iets concretere afspraken te maken. Desnoods via de rechter.

Uiteindelijk zal ze wel uitgerust naar school moeten op maandag. En naarmate ze nog ouder wordt, zal ze ook haar sociale leven opbouwen waar jij woont. Dan om de week 109 km verder moeten gaan zitten, zal ze dan waarschijnlijk ook niet heel geweldig vinden. Zeker als d'r vader vooral met andere dingen bezig is.

Ben bang dat deze dochter-vader relatie op termijn een kansloze onderneming is.

Dat heb ik hem toen ook gezegd. Alleen gaat hij dan heel kinderachtig reageren met dat is toch jouw keuze geweest om volledige zorg op je te nemen. 
ja inderdaad die keuze heb ik met alle liefde gemaakt zodat er nog Iets goeds van terecht komt. En niet nog een evenbeeld van hem rondloopt wat eigenlijk niets teweeg brengt ( uit betrouwbare bronnen ook vernomen dat hij nogal wat problemen op het werk heeft ). 
ik heb hem nu ook gemeld dat het via een andere weg gaat als hij discussies wil blijven houden en geen afspraken wil en kan maken. Hij wil niet mee naar de mediator die we hadden ( is niets mis met haar en wijst nergens uit dat zij niet te vertrouwen is ). Dit is zijn probleem omdat zij niet naar zijn zinnen praat. 

Hij weet denk ik indirect wel dat deze verstandhouding kansloos gaat zijn. En hij probeert daar heel hard aan te trekken door te dreigen en te manipuleren. Omdat hij op die manier wil laten zien en te denken dat hij “macht” heeft over mij. Dit deed hij in onze relatie ook dus het gedrag is herkenbaar. En ik ben daarin heel duidelijk kort en bondig met mijn antwoorden naar hem. 

Waarom hij dit doet.. jaa ik weet het heel diep van binnen wel. 
omdat hij geen controle meer over mij kan uitoefenen. En niet kan handelen dat ik opnieuw het geluk heb mogen vinden. 
dit is puur en alleen om te jennen en dwars te liggen. 

Anoniempje12

Anoniempje12

27-04-2022 om 14:18 Topicstarter

A12345 schreef op 27-04-2022 om 14:07:

[..]

Wat ik nog aanvulde in mijn vorige post. Sporten en een sociaal leven, dat is vaak in het weekend. En dat is dan lastig te combineren met om de week 109 km verderop zitten.

M.i. zou die 17:00 uur dan toch wat eerder moeten. Zo'n lange rit in combinatie met te weinig slapen... voor een klein kind is dat best vermoeiend.

Op termijn gaat dit voor haar toch een verplicht en vervelend nummer worden. Als ze ouder wordt, wil ze misschien op een sport, met vriendinnen afspreken in het weekend en zo... Dan is ze om de week een weekend weg, omdat ze naar haar vader moet.

Niet leuk voor hem, maar hij maakt de keuze 109 km verder op te gaan zitten, waardoor veel dingen nu eenmaal onmogelijk maakt. Ik zou toch overleggen met de advocaat wat de kansen zijn om dat wat in te perken. Niet om hem zijn dochter helemaal te ontzeggen, maar wel om tijden af te dwingen die iets beter passen. Als hij nu altijd leuke dingen zou doen met haar en zo, dan zou ik nog zoiets hebben van "Ok, dan is ze maar een beetje moe", maar dat is dus niet het geval.

Een OSP is prima als je er onderling uit kunt komen, maar dat kan met meneer niet.

Vraag me eigenlijk wel af waarom hij dit zo doet. Het lijkt er namelijk niet op dat het hem nu echt zo te doen is om een leuke band met zijn dochter te houden. Dan zou je immers je spaarzame tijd met haar wel wat leuker invullen.


Nee dat klopt hoor. Het levert nu soms al problemen op omdat ze op maandag na school met vriendinnetjes wil spelen. Maar om haar een soort van te beschermen moet ik dat tegenhouden omdat ze gewoon te moe is. 
ik heb inderdaad de vraag uitstaan naar de advocaat hoe en wat verder. Hij wil er niet uitkomen omdat hij allang weet dat het in zijn nadeel is. Maargoed hij had toen alle keus om ergens gaan te wonen en heeft inderdaad zelf het besluit genomen oM 109 km verderop te gaan wonen. 
mij vraag ook echt niet om volledige onthouding hoor. Maar gewoon om de week int weekend en meer niet. En idd misschien wat de tijden aanpassen. 

Hij heeft de macht uiteindelijk niet. Als je er met hem niet uitkomt, dan zal een rechter er over moeten beslissen. 

Dan heb je iets wat in elk geval de komende tijd "definitief" is. Gezien de afstand en de houding zit er ook totaal geen rek in wat er nu ligt. 

Een andere, serieuze mediator zal ook wel vinden dat een afstand van 109 km wat ver is en aardig blokkerend is voor haar weekend. 

Los van hem, is die afstand totaal niet ideaal. Als ze geen goede band heeft met haar vader, zal ze op termijn dat verblijf daar toch vooral zin als een blokkade van haar weekendbezigheden bij jou. 

Maar goed, lijkt hem niet te interesseren en zal hem ook niet interesseren als het allemaal vooral bedoeld is om jou te etteren. Zou hem dat pleziertje vooral niet gunnen.

Anoniempje12

Anoniempje12

27-04-2022 om 14:36 Topicstarter

A12345 schreef op 27-04-2022 om 14:24:

Hij heeft de macht uiteindelijk niet. Als je er met hem niet uitkomt, dan zal een rechter er over moeten beslissen.

Dan heb je iets wat in elk geval de komende tijd "definitief" is. Gezien de afstand en de houding zit er ook totaal geen rek in wat er nu ligt.

Een andere, serieuze mediator zal ook wel vinden dat een afstand van 109 km wat ver is en aardig blokkerend is voor haar weekend.

Los van hem, is die afstand totaal niet ideaal. Als ze geen goede band heeft met haar vader, zal ze op termijn dat verblijf daar toch vooral zin als een blokkade van haar weekendbezigheden bij jou.

Maar goed, lijkt hem niet te interesseren en zal hem ook niet interesseren als het allemaal vooral bedoeld is om jou te etteren. Zou hem dat pleziertje vooral niet gunnen.

Nee dat is het hem. Het interesseert hem niets en als je wat dingen goed onderbouwd uitlegt Wil hij zich niet interesseren of überhaupt luisteren. 
hij krijgt zeker van mij geen pleziertje hoor. Hoe moeilijker hij gaat doen hoe vervelender ik eigenlijk ga worden. Heel kinderachtig eigenlijk.. maar er zit niets anders op omdat zijn interesse alleen in zijn behoeftes ligt. 

Wat wil je nu eigenlijk?
Als ik het op een rijtje probeer te zetten dan komt het neer op:
1. Je wilt dat jullie dochter meer aandacht krijgt van haar vader als ze daar is
2. Je wilt dat ze daar gezonder te eten krijgt
3. Je wilt dat ze daar meer slaap krijgt.

Al die dingen zul je niet bereiken door een rechtszaak aan te spannen. Mogelijk kan mediation daar wel een rol een spelen. Zelfs als dat is bij een mediator die door je ex is uitgezocht (ik ga er tenminste van uit dat het hier wel gaat om een echte mediator, en niet een kennis die erbij beunt).
Als het voor jullie in de buurt is kan ik je deze aanbevelen: http://www.anaguia.nl/
Zij praat altijd ook met de kinderen, hoe jong ze ook zijn.

Daglichtlamp schreef op 27-04-2022 om 16:06:

Wat wil je nu eigenlijk?
Als ik het op een rijtje probeer te zetten dan komt het neer op:
1. Je wilt dat jullie dochter meer aandacht krijgt van haar vader als ze daar is
2. Je wilt dat ze daar gezonder te eten krijgt
3. Je wilt dat ze daar meer slaap krijgt.

Al die dingen zul je niet bereiken door een rechtszaak aan te spannen. Mogelijk kan mediation daar wel een rol een spelen. Zelfs als dat is bij een mediator die door je ex is uitgezocht (ik ga er tenminste van uit dat het hier wel gaat om een echte mediator, en niet een kennis die erbij beunt).
Als het voor jullie in de buurt is kan ik je deze aanbevelen: http://www.anaguia.nl/
Zij praat altijd ook met de kinderen, hoe jong ze ook zijn.

Ze wil volgens mij ook wel aanpassing van de uren, zodat dochter maandag minder last heeft van het gebrek aan slaap en de buikpijn die ze krijgt n.a.v. het bezoek aan vader.

Dat kan wel via een rechter. Verder kan ze een punt zetten achter de "opbouw", wat toch al niet mogelijk is gezien zijn gedrag en de afstand van 109 km, wat misschien gevoelsmatig wat kan betekenen.

En ze maakt hem duidelijk dat hij uiteindelijk niet alles beslist. 

Dochter komt al om vijf uur 's middags terug. Ik vermoed dat een rechter daar niet nog een vroeger tijdstip aan gaat hangen, zeker omdat het al om maar 1 nachtje gaat. (en van vrijdag op zaterdag wil topicstarter ook niet).

Anoniempje12

Anoniempje12

27-04-2022 om 17:54 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 27-04-2022 om 16:11:

Dochter komt al om vijf uur 's middags terug. Ik vermoed dat een rechter daar niet nog een vroeger tijdstip aan gaat hangen, zeker omdat het al om maar 1 nachtje gaat. (en van vrijdag op zaterdag wil topicstarter ook niet).

Gaat niet om niet willen.. het gaat erom dat het niet gaat mbt schooltijden en nog de reis naar vaders. 
en daarbij wil vaders het niet omdat het in zijn ogen minder tijd oplevert voor hem. 
zoals ik al eerder aangeef. Met hem valt niet te overleggen. Hij kijkt alleen binnen zijn eigen tunnelvisie en niet binnen wat nodig is. Niet mbt dochter maar ook niet binnen de randvoorwaarden voor communicatie. 
het moet op zijn manier of er is geen manier. En dat is niet “overleggen”. 

Daglichtlamp schreef op 27-04-2022 om 16:11:

Dochter komt al om vijf uur 's middags terug. Ik vermoed dat een rechter daar niet nog een vroeger tijdstip aan gaat hangen, zeker omdat het al om maar 1 nachtje gaat. (en van vrijdag op zaterdag wil topicstarter ook niet).

Dat wil ze op zich wel, maar dan wordt het wel laat, omdat dochter pas om kwart over 3 uit school is. Waarmee ze dan niet heel veel later daar is, als dat ze nu zondag terug is. 

Ben je wel van het maandag-probleem af. 

Anoniempje12

Anoniempje12

27-04-2022 om 18:12 Topicstarter

A12345 schreef op 27-04-2022 om 16:09:

[..]

Ze wil volgens mij ook wel aanpassing van de uren, zodat dochter maandag minder last heeft van het gebrek aan slaap en de buikpijn die ze krijgt n.a.v. het bezoek aan vader.

Dat kan wel via een rechter. Verder kan ze een punt zetten achter de "opbouw", wat toch al niet mogelijk is gezien zijn gedrag en de afstand van 109 km, wat misschien gevoelsmatig wat kan betekenen.

En ze maakt hem duidelijk dat hij uiteindelijk niet alles beslist.

Daglichtlamp schreef op 27-04-2022 om 16:06:

Wat wil je nu eigenlijk?
Als ik het op een rijtje probeer te zetten dan komt het neer op:
1. Je wilt dat jullie dochter meer aandacht krijgt van haar vader als ze daar is
2. Je wilt dat ze daar gezonder te eten krijgt
3. Je wilt dat ze daar meer slaap krijgt.

Al die dingen zul je niet bereiken door een rechtszaak aan te spannen. Mogelijk kan mediation daar wel een rol een spelen. Zelfs als dat is bij een mediator die door je ex is uitgezocht (ik ga er tenminste van uit dat het hier wel gaat om een echte mediator, en niet een kennis die erbij beunt).
Als het voor jullie in de buurt is kan ik je deze aanbevelen: http://www.anaguia.nl/
Zij praat altijd ook met de kinderen, hoe jong ze ook zijn.

Wat hij doet met zijn niet aandacht geven moet hij helemaal voor zichzelf weten. 
maar ik wil geen bijdehante opmerkingen krijgen waarin hij wel even denkt het te gaan vertellen hoe het moet. 
dat ze verzorgd wordt zoals het zou moeten. Aangezien hij het allemaal zo goed weet, weet hij ook wel wat gezond eten is. In ieder geval geen 90%snoep en 10% groente 2 dagen lang. Eerder andersom. 

Daarbij wil ik inderdaad dat hij haar optijd op bed doet. Hij heeft zijn dochter ermee en indirect ook ons ( mijn vader en moeder die ook oppassen ). Ze is niet te hanteren en heeft bijna een week nodig om bij de komen. Een verloren week voor haar waarin ze niet met vriendinnetjes kan spelen en elke dag om 18:00 eigenlijk al op bed moet omdat ze het niet meer trekt. Het kost ons ontzettend veel energie als zij daar 2 dagen lang alleen maar snoept en thuis niets anders wil dan zoetigheid en dus dan ook stug volhoud en niets eet. *als ik een hele dag zou lopen snoepen moet je bij mij ook niet aankomen met allerlei gezonde dingen nee. 
als hij het nou heel simpel zou omdraaien 90% goed eten blijft er 10% ruimte over om een snoepje of een ijsje oid te geven. En als hij savonds dan eens een keer denkt ik eet een patatje hoor je mij niet klagen.. maar ik hoor voor een kind van 4 elke 2 weken zo goed als het zelfde. Donuts pannenkoeken brood met hagelslag patat ijsjes pakjes chocomel pakjes fristi pakjes caprisonne en ga zo maar door. Kind eet ook standaard savonds spagetti daar en niets anders ( lees: slierten met enkelt saus ). 
en snap me niet verkeerd. Als hij overdag beter zn best zou doen met gezond eten hoor je mij echt niet over dat patatje of die slierten met saus. Het is alleen een opeenstapeling van. 
het jammere is is dat deze jongen het allemaal beter denkt te weten, maar als je iets vraagt hij niet verder door kan denken en alles dan maar denigrerend vind. Als hij dat dan vind, kan hij ook belangrijke informatie aannemen en er iets mee doen. 
hij wil geen team zijn of er moeite voor doen. Dan is het einde voor mij ook een beetje inzicht om nog schappelijk te blijven 

Thy

Thy

27-04-2022 om 18:30

Je vecht denk ik tegen iets dat niet te winnen valt. Als je ex besluit om haar niet gezond te laten eten, dan heb je uiteindelijk geen poot om op te staan, hoe druk je je er ook om maakt. En twee weken alleen snoep willen eten bij jou en niets anders willen eten, omdat ze bij vaser veel snoep eet? De meeste kinderen weten heel goed dat de regels die bij de één gelden niet bij de ander hoeven te gelden en schakelen daar vrij gemakkelijk in. Hoe kan het dat het bij je dochter niet lukt?
Als je dochter een hele week moet bijkomen van 2 nachtjes later naar bed, is er mopiss hien iets anders aan de hand. Heeft ze niets onder de leden?

Ik begrijp dus dat je het redelijk eens bent met de drie punten die ik eerder genoemd heb. Een rechtszaak voeren tegen je ex zal niet helpen om iets te doen aan die punten. Waarom dan niet akkoord gaan met de mediator die hij voorstelt? Dat zou je in elk geval kunnen proberen voordat je een rechtszaak begint.

Thy schreef op 27-04-2022 om 18:30:

Je vecht denk ik tegen iets dat niet te winnen valt. Als je ex besluit om haar niet gezond te laten eten, dan heb je uiteindelijk geen poot om op te staan, hoe druk je je er ook om maakt. En twee weken alleen snoep willen eten bij jou en niets anders willen eten, omdat ze bij vaser veel snoep eet? De meeste kinderen weten heel goed dat de regels die bij de één gelden niet bij de ander hoeven te gelden en schakelen daar vrij gemakkelijk in. Hoe kan het dat het bij je dochter niet lukt?
Als je dochter een hele week moet bijkomen van 2 nachtjes later naar bed, is er mopiss hien iets anders aan de hand. Heeft ze niets onder de leden?

Wat ik ook al eerder gevraagd heb, wat zegt de huisarts? Je kind klinkt niet erg gezond als ze afvalt en voortdurend zo moe is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.