Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moeizame communicatie.


Mmhh, volgens mij zitten jullie behoorlijk vast samen. Een flinke vechtscheiding en hoe dan ook kan dat niet bevordelijk zijn voor het welzijn van je dochtertje. 
Ik snap hem misschien ook wel wat; je bent heel duidelijk; je vindt hem een loser en totaal ongeschikt. Hoe wil je vanuit die basis samenwerken? 
Ik snap dat je erg gekwetst bent hoor, maar het lijkt me belangrijk dat je daar iets mee doet en dit niet door laat etteren. 
Je bent van hem af hè! Probeer daar juist de vruchten van te plukken, nu heb je nog steeds veel last van hem. 
Duidelijk is dat jullie _nu_ niet goed kunnen communiceren. Doe dat dan ook zo weinig mogelijk. Bemoei je alleen met zaken als het echt moet en probeer zijn positieve kanten te zien en te stimuleren, dat werkt echt veel beter en is uiteindelijk voor je dochter veel beter. 
Natuurlijk kent hij haar niet, hij staat op fikse achterstand tov jou. Maar hij probeert iets op te bouwen. 
Overdrijf ook niet met het eten. De meeste mensen vinden spaghetti echt geen snoep. 

Ik heb niet alles van begin tot eind gelezen. Maar ik begrijp dat jij de vader van je kind een vreselijke man vindt (en daar ook vast veel redenen voor hebt). Maar het blijft wel de vader van je kind. Los van het feit dat ze voor de helft zijn genen heeft geërfd, zal ze vroeger of later toch meer willen weten over haar vader/ een betere band willen hebben. Ik denk dat je het niet wilt horen, maar ik zou niet alleen maar focussen op zijn slechte kanten, maar ik zou kijken hoe jij er voor kunt zorgen dat je dochter  toch een zo goed mogelijk band met haar vader kan krijgen. Het zou zomaar kunnen dat ze je daar later dankbaar voor is.

Alkes schreef op 27-04-2022 om 20:17:

Ik heb niet alles van begin tot eind gelezen. Maar ik begrijp dat jij de vader van je kind een vreselijke man vindt (en daar ook vast veel redenen voor hebt). Maar het blijft wel de vader van je kind. Los van het feit dat ze voor de helft zijn genen heeft geërfd, zal ze vroeger of later toch meer willen weten over haar vader/ een betere band willen hebben. Ik denk dat je het niet wilt horen, maar ik zou niet alleen maar focussen op zijn slechte kanten, maar ik zou kijken hoe jij er voor kunt zorgen dat je dochter toch een zo goed mogelijk band met haar vader kan krijgen. Het zou zomaar kunnen dat ze je daar later dankbaar voor is.

Er is vrij weinig ruimte natuurlijk als iemand meer dan 100 km verderop woont en als z'n dochter er is, eigenlijk weinig aandacht aan haar besteedt, maar vooral bezig is met gamen en z'n scharrels.

Uiteindelijk bouwt de dochter haar sociale leven op op de plek waar ze de tijd minus 1 dag per 2 weken is. 

Denk dat het voor een puber straks eerder een verschrikking is om niet af te kunnen spreken met vrienden, naar de sportclub te gaan, etc, omdat ze 100+ km verderop moet zitten bij iemand die geen leuke dingen met haar doet.

Elk verhaal heeft twee kanten, maar zoals ik het lees van TO is er ook weinig positiefs aan die man als vader. 

Anoniempje12

Anoniempje12

27-04-2022 om 21:20 Topicstarter

Alkes schreef op 27-04-2022 om 20:17:

Ik heb niet alles van begin tot eind gelezen. Maar ik begrijp dat jij de vader van je kind een vreselijke man vindt (en daar ook vast veel redenen voor hebt). Maar het blijft wel de vader van je kind. Los van het feit dat ze voor de helft zijn genen heeft geërfd, zal ze vroeger of later toch meer willen weten over haar vader/ een betere band willen hebben. Ik denk dat je het niet wilt horen, maar ik zou niet alleen maar focussen op zijn slechte kanten, maar ik zou kijken hoe jij er voor kunt zorgen dat je dochter toch een zo goed mogelijk band met haar vader kan krijgen. Het zou zomaar kunnen dat ze je daar later dankbaar voor is.

Ik wil de band ook niet ontmoedigen hoor. 
alleen faalt hij op meerdere opzichten. We hebben al minimale communicatie en als die er al is is het op zijn manier en dat is alles afdwingen en dreigen. Dus nee ik kan niet echt meer naar goede kanten kijken, er komt enkelt en alleen maar meer slecht naar boven dan goed. 
hij doet op zijn manier zijn best maar t werkt alleen maar averechts. Want ze wil liever niet naar hem toe.alleen gaat ze wel om de week omdat dat “goed” is voor haar. Maakt ze straks de keuze niet meer te willen is dat aan haar zelf en kan ze zelf beoordelen 

Anoniempje12

Anoniempje12

27-04-2022 om 21:30 Topicstarter

Pinokkio schreef op 27-04-2022 om 19:20:

Mmhh, volgens mij zitten jullie behoorlijk vast samen. Een flinke vechtscheiding en hoe dan ook kan dat niet bevordelijk zijn voor het welzijn van je dochtertje.
Ik snap hem misschien ook wel wat; je bent heel duidelijk; je vindt hem een loser en totaal ongeschikt. Hoe wil je vanuit die basis samenwerken?
Ik snap dat je erg gekwetst bent hoor, maar het lijkt me belangrijk dat je daar iets mee doet en dit niet door laat etteren.
Je bent van hem af hè! Probeer daar juist de vruchten van te plukken, nu heb je nog steeds veel last van hem.
Duidelijk is dat jullie _nu_ niet goed kunnen communiceren. Doe dat dan ook zo weinig mogelijk. Bemoei je alleen met zaken als het echt moet en probeer zijn positieve kanten te zien en te stimuleren, dat werkt echt veel beter en is uiteindelijk voor je dochter veel beter.
Natuurlijk kent hij haar niet, hij staat op fikse achterstand tov jou. Maar hij probeert iets op te bouwen.
Overdrijf ook niet met het eten. De meeste mensen vinden spaghetti echt geen snoep.

Inderdaad vanaf dag 1 dat ik weer dat hij bewust 2 relaties heeft en toch met mij aan een kindje begint ben je in mijn ogen een bewuste loser. Om dan vervolgens nog te falen 3 jaar lang in het ouderschap door niet te komen, afspraken niet na te komen en te lopen lanterfanten. Allemaal helemaal prima maar verwacht van mij geen respect meer. Nooit heeft ie zich bekommerd hoe het allemaal ging en of we het allemaal wel redde. Ik heb enorme hulp van mijn ouders gehad en ben ze eeuwig dankbaar. En heeft ook hun leven overhoop getrokken. Bestolen belogen en bedrogen. Dus nee veel positiefs is er niet meer over. Ik heb ooit geprobeerd en schrift op te zetten om daarin te communiceren zodat wij elkaar niet te lang hoeven te zien. En wat je zegt klopt we zitten in elkaars allergie. Echter begint dat met een vraag vanuit mijn kant met een oplossing die mogelijk is erbij ( denkt zelf nooit in oplossingen vandaar ). En dan krijg ik een shitload over me heen waardoor ik nog minde ga communiceren of nog minder flexibel ga worden. 
en tja iemand die rondom het maken van afspraken ( zoals hij het noemt ) alleen maar manipuleert, dreigt en liegt.. die verdient van mij uit niets goeds meer hoor.. dan ben ik aardig klaar en ga je echt over mn grenzen 

Wat mij het meest opvalt in dit topic, maar waar maar weinig op wordt ingegaan, is het feit dat dochter regelmatig last heeft van schimmelinfecties. Voor een kind van 4 is dit echt niet normaal en komt dat ook écht niet van 2 dagen niet wassen (áls dat al het geval is nl). Iemand anders opperde het al icm het vele afvallen, is je dochter al eens goed onderzocht op onderliggende tekorten oid?

Schimmelinfecties, afvallen en moe zijn, doet bij mij heel veel alarmbellen rinkelen. Als moeder van een kind met diabetes. Ik zou zo snel mogelijk haar bloedsuiker laten controleren!

Anoniempje12 schreef op 27-04-2022 om 21:30:

[..]

Inderdaad vanaf dag 1 dat ik weer dat hij bewust 2 relaties heeft en toch met mij aan een kindje begint ben je in mijn ogen een bewuste loser. Om dan vervolgens nog te falen 3 jaar lang in het ouderschap door niet te komen, afspraken niet na te komen en te lopen lanterfanten. Allemaal helemaal prima maar verwacht van mij geen respect meer. Nooit heeft ie zich bekommerd hoe het allemaal ging en of we het allemaal wel redde. Ik heb enorme hulp van mijn ouders gehad en ben ze eeuwig dankbaar. En heeft ook hun leven overhoop getrokken. Bestolen belogen en bedrogen. Dus nee veel positiefs is er niet meer over. Ik heb ooit geprobeerd en schrift op te zetten om daarin te communiceren zodat wij elkaar niet te lang hoeven te zien. En wat je zegt klopt we zitten in elkaars allergie. Echter begint dat met een vraag vanuit mijn kant met een oplossing die mogelijk is erbij ( denkt zelf nooit in oplossingen vandaar ). En dan krijg ik een shitload over me heen waardoor ik nog minde ga communiceren of nog minder flexibel ga worden.
en tja iemand die rondom het maken van afspraken ( zoals hij het noemt ) alleen maar manipuleert, dreigt en liegt.. die verdient van mij uit niets goeds meer hoor.. dan ben ik aardig klaar en ga je echt over mn grenzen

Anoniempje, je hoeft dat natuurlijk ook echt niet voor hem te doen. Maar je doet dat dan voor je dochter. Zij heeft er natuurlijk altijd veel baat bij als op z’n minst één ouder uit de strijd stapt. 
Of omgekeerd: het is echt schadelijk voor haar als jullie zo blijven strijden. 

Schemerlampje schreef op 02-05-2022 om 04:44:

Schimmelinfecties, afvallen en moe zijn, doet bij mij heel veel alarmbellen rinkelen. Als moeder van een kind met diabetes. Ik zou zo snel mogelijk haar bloedsuiker laten controleren!

Ik heb (gelukkig) geen kind met diabetes, maar ik moest hier ook aan denken. Volgens mij ontbreekt alleen 'veel dorst hebben' nog aan de lijst van alarmsignalen. Maar misschien speelt dat ook wel.

Tijd voor een bezoekje aan de huisarts. Misschien is het loos alarm, maar als het wel diabetes is, kun je er maar beter op tijd bij zijn (de complicaties van onbehandelde diabetes zijn niet misselijk)

Anoniempje12

Anoniempje12

03-05-2022 om 09:44 Topicstarter

Kersje schreef op 01-05-2022 om 16:50:

Wat mij het meest opvalt in dit topic, maar waar maar weinig op wordt ingegaan, is het feit dat dochter regelmatig last heeft van schimmelinfecties. Voor een kind van 4 is dit echt niet normaal en komt dat ook écht niet van 2 dagen niet wassen (áls dat al het geval is nl). Iemand anders opperde het al icm het vele afvallen, is je dochter al eens goed onderzocht op onderliggende tekorten oid?

Ja er zijn verder geen afwijkingen. 

Anoniempje12

Anoniempje12

03-05-2022 om 09:45 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 02-05-2022 om 04:44:

Schimmelinfecties, afvallen en moe zijn, doet bij mij heel veel alarmbellen rinkelen. Als moeder van een kind met diabetes. Ik zou zo snel mogelijk haar bloedsuiker laten controleren!

Ze is eerder ( toen ze een hele lange periode ziek was ) al onderzocht op heel veel dingen. Gelukkig geen diabetes 

Anoniempje12

Anoniempje12

03-05-2022 om 09:51 Topicstarter

Pinokkio schreef op 02-05-2022 om 07:50:

[..]

Anoniempje, je hoeft dat natuurlijk ook echt niet voor hem te doen. Maar je doet dat dan voor je dochter. Zij heeft er natuurlijk altijd veel baat bij als op z’n minst één ouder uit de strijd stapt.
Of omgekeerd: het is echt schadelijk voor haar als jullie zo blijven strijden.

Nee begrijpelijk. 
alleen hij heeft narcisme persoonlijkheids stoornis. En in dit geval ga ik niet over mij heen laten lopen. Dus ik ga idd wel de strijd aan om haar welzijn. Niet om dat van mezelf en zeker niet dat van hem. ( en nee dit is buiten haar om ). 
echter ziet deze jongen niet wat gezond en niet gezond is en dat baart me heel veel zorgen. 
Ook het feit dat hij altijd een vrouwelijk “slachtoffer” in zijn leven nodig heeft om te kunnen overleven. Je merkt duidelijk wanneer hij een slachtoffer in zijn leven heeft die weer al zijn zaakjes regelt. Echter is hij zo labiel dat je nooit weet wanneer die alleen is of niet. Wat mij zorgen geeft als onze dochter daar is en of ze dan dus wel goed verzorgd wordt. 
want ze komt ook met verhalen thuis die ook niet misselijk zijn. 

Anoniempje12 schreef op 03-05-2022 om 09:51:

[..]

Nee begrijpelijk.
alleen hij heeft narcisme persoonlijkheids stoornis. En in dit geval ga ik niet over mij heen laten lopen. Dus ik ga idd wel de strijd aan om haar welzijn. Niet om dat van mezelf en zeker niet dat van hem. ( en nee dit is buiten haar om ).
echter ziet deze jongen niet wat gezond en niet gezond is en dat baart me heel veel zorgen.
Ook het feit dat hij altijd een vrouwelijk “slachtoffer” in zijn leven nodig heeft om te kunnen overleven. Je merkt duidelijk wanneer hij een slachtoffer in zijn leven heeft die weer al zijn zaakjes regelt. Echter is hij zo labiel dat je nooit weet wanneer die alleen is of niet. Wat mij zorgen geeft als onze dochter daar is en of ze dan dus wel goed verzorgd wordt.
want ze komt ook met verhalen thuis die ook niet misselijk zijn.

Maar waarom ga je niet terug een relatie met hem aan? Je zit nu ook midden in een relatie met hem. 
Als hij een nps heeft dan is het al helemaal belangrijk je echt niet bezig te houden met zaken waar je toch niets mee kunt en die niet levensbedreigend zijn. 
Hoe hij omgaat met vriendinnen ed is niet aan jou en jouw bemoeienis zal nooit tot effect hebben dat hij dat anders gaat doen maar het voedt wel jullie strijd. 
Idem wat betreft het eten. 
(bovendien, doe het maar eens met een kind dat je niet goed kent en dat heel lastig eet.) 


Als hij echt een nps is dan is je houding erg belangrijk en zul je je zo weinig mogelijk met hem moeten inlaten. 
Insteken op positieve zaken is dan ook nog belangrijker. Hij komt haar bijv steeds op tijd halen, dat is positief. 
Steek liever in op het weerbaar maken van je dochtertje, ze kan langzamerhand steeds meer zelf. Zoals geen zuivel gebruiken. Dat moet ze ook leren voor bij vriendjes. 

Als ze zo moe is na 1 nachtje per week te laat naar bed, dan valt ze ongetwijfeld  tijdens de lange rit naar huiswel in slaap en haalt dan al een deel in.

Mag ze het van jou eigenlijk ook leuk hebben bij haar vader? Misschien voelt ze dat daar geen ruimte voor is. Dat doet ook veel met een kind. En dan is er ook nog eenhalfbroertje op komst èn is ze het begonnen op school. 

Ik zou proberen wat breder te kijken in plaats van  alleen maar naar de verderfelijke rol van je ex. Die toch maar steeds keurig op tijd zijn dochter haalt èn brengt. 

Een tip: breng je dochter eens daar heen. Kun je meteen eens zien hoe het er daar bijstaat, en je geeft het superbelangrijke signaal aan je kind dat je het oké vindt dat ze daarheen gaat.

Jippox schreef op 03-05-2022 om 10:57:

 Die toch maar steeds keurig op tijd zijn dochter haalt èn brengt.

Goh, wat een prestatie zeg. Kunnen we 'm nomineren voor de "vader van het jaar" ? Om de week zijn dochter op tijd halen en brengen, dat is wel een prestatie zeg. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.