Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Nieuwe partner (bonus)kinderen en (bonus)familie. En kerst...


Joey1974

Joey1974

30-10-2023 om 15:22 Topicstarter

Hoe is de scheiding tussen jouw ouders gegaan? En had die vriendin ook kinderen?

Joey1974 schreef op 30-10-2023 om 15:22:

Hoe is de scheiding tussen jouw ouders gegaan? En had die vriendin ook kinderen?

Verschrikkelijk, die twee vochten elkaar de tent uit en ik heb sinds m’n 15e geen contact meer met ons moeder. De vriendin van ons pap heeft geen kinderen. Bewust niet dus voor haar familie waren wij wel enigszins een schok. 

Joey1974 schreef op 30-10-2023 om 14:46:

[..]

Klopt ook, ze zijn alleen kerstavond bij hun moeder en komen in de ochtend dan naar hem. 2e kerstdag viert hij met zijn kinderen en familie en daar ben ik dan ook bij. Wij zijn met kerstavond ook met mijn familie en dat wilde ik dan graag met hem erbij vieren.

Hij wil dus eigenlijk alle kerstdagen met jou vieren? Zoals ik het lees ben jij kerstavond met jouw familie en met hem (wellicht andere familieleden). Dan nogmaals met zijn familie en kinderen en daarna nog een dag met jouw familie en kinderen. Klinkt voornamelijk als heel erg veel. 

Jouw kinderen hebben al genoeg veranderingen gezien. Ik begrijp dat ze ook tijd met hun eigen familie willen zonder continu de nieuwe partner en zijn kinderen. Wellicht zien ze zichzelf niet als een samengesteld gezin. Maar is het mama heeft een nieuwe partner en die heeft toevallig nog kinderen. Ze klinken niet vertrouwd genoeg met deze kinderen wat niet gek is (veel jonger, andere opvoeding, niet samen opgroeien en weinig zien of ondernemen). 

En bedenk dat ze ook graag zo'n dag alleen met jou willen doorbrengen. 

Joey1974 schreef op 30-10-2023 om 14:46:

[..]

Klopt ook, ze zijn alleen kerstavond bij hun moeder en komen in de ochtend dan naar hem. 2e kerstdag viert hij met zijn kinderen en familie en daar ben ik dan ook bij. Wij zijn met kerstavond ook met mijn familie en dat wilde ik dan graag met hem erbij vieren.

Als zijn kinderen met kerstavond bij hun moeder zijn, en jij bij jouw familie, dan KUNNEN ze toch helemaal niet mee?

Joey1974

Joey1974

30-10-2023 om 15:52 Topicstarter

Nick90 schreef op 30-10-2023 om 15:28:

[..]

Verschrikkelijk, die twee vochten elkaar de tent uit en ik heb sinds m’n 15e geen contact meer met ons moeder. De vriendin van ons pap heeft geen kinderen. Bewust niet dus voor haar familie waren wij wel enigszins een schok.

Dat is ook vreselijk. Wat fijn dat je daar zo'n warm welkom hebt gehad. Mijn ouders zijn ook heel open naar de kinderen hoor, alhoewel ze ze ook maar 2x hebben gezien. Maar mijn kinderen zitten (ik denk door alle voorgaande ervaringen) anders in de wedstrijd.

Izza schreef op 30-10-2023 om 15:31:

[..]

Hij wil dus eigenlijk alle kerstdagen met jou vieren? Zoals ik het lees ben jij kerstavond met jouw familie en met hem (wellicht andere familieleden). Dan nogmaals met zijn familie en kinderen en daarna nog een dag met jouw familie en kinderen. Klinkt voornamelijk als heel erg veel.

Jouw kinderen hebben al genoeg veranderingen gezien. Ik begrijp dat ze ook tijd met hun eigen familie willen zonder continu de nieuwe partner en zijn kinderen. Wellicht zien ze zichzelf niet als een samengesteld gezin. Maar is het mama heeft een nieuwe partner en die heeft toevallig nog kinderen. Ze klinken niet vertrouwd genoeg met deze kinderen wat niet gek is (veel jonger, andere opvoeding, niet samen opgroeien en weinig zien of ondernemen).

En bedenk dat ze ook graag zo'n dag alleen met jou willen doorbrengen.

Klopt, nou ja, hij heeft dan zelf voorkeur om het bij mijn familie met zijn kinderen te vieren, dus dan niet kerstavond komen. Kinderen waren al oké met hem met kerstavond erbij overigens. 

Oh nee die zien zichzelf al helemaal niet als een samengesteld gezin, ik zie dat zelf eerlijk gezegd ook niet zo. Ik ben relatief weinig in hun leven en mijn partner ziet mijn kinderen ook heel weinig. 

Joey1974

Joey1974

30-10-2023 om 15:54 Topicstarter

Valeria schreef op 30-10-2023 om 15:52:

[..]

Als zijn kinderen met kerstavond bij hun moeder zijn, en jij bij jouw familie, dan KUNNEN ze toch helemaal niet mee?

het zit dan zo: kerstavond en 1e kerstdag viert mijn familie het, 2e kerstdag zijn familie. Kinderen van hem zijn kerstavond bij moeder en komen 1e kerstdag naar hem. Dan wil hij ze dus meenemen naar mijn familie (ipv kerstavond kinderloos bij mij aanschuiven). 

Joey1974 schreef op 30-10-2023 om 15:54:

[..]

 Dan wil hij ze dus meenemen naar mijn familie 

Ik vind dat dat alleen kan als  jouw familie ze uitnodigt. 
Je kunt toch niet zomaar de gastheer/vrouw opzadelen met onbekenden terwijl jezelf al een onbekende bent? Echt, mist hij iets?

Het is trouwens wel een hoop: 1,5 dag kerst bij jouw familie. Kunnen jullie de 25e niet gewoon met z'n 6en doen? Dan sla je ook geen tig stappen over in het proces.

Joey1974

Joey1974

30-10-2023 om 16:14 Topicstarter

Valeria schreef op 30-10-2023 om 16:04:

[..]

Ik vind dat dat alleen kan als jouw familie ze uitnodigt.
Je kunt toch niet zomaar de gastheer/vrouw opzadelen met onbekenden terwijl jezelf al een onbekende bent? Echt, mist hij iets?

Het is trouwens wel een hoop: 1,5 dag kerst bij jouw familie. Kunnen jullie de 25e niet gewoon met z'n 6en doen? Dan sla je ook geen tig stappen over in het proces.

Dat zullen ze ook met liefde doen. Mijn ouders zijn meer zo van nou kijk maar wie je meeneemt bij wijze van spreken. Het is geen officieel gebeuren, wel veel, klopt, maar ook gezellig   

Hij is zelf natuurlijk geen onbekende meer bij mijn familie, alhoewel hij ze niet vaak ziet, zo'n rare vent is het natuurlijk niet he, anders was ik er niet mee samen    

Wellicht is iets alternatiefs nog een idee inderdaad.


Joey1974 schreef op 30-10-2023 om 16:14:

[..]

Hij is zelf natuurlijk geen onbekende meer bij mijn familie, alhoewel hij ze niet vaak ziet, zo'n rare vent is het natuurlijk niet he, anders was ik er niet mee samen

Haha, nee, dat zal wel niet
Het klonk alleen een beetje erg eenzijdig: hij wil ze per se meenemen (alsof hij niet denkt aan hoe dat ontvangen wordt - maar dat kan natuurlijk altijd eigenlijk een verkort opgeschreven samenvatting van een gesprek zijn waarin hij zich daadwerkelijk heeft afgevraagd of hij zijn kinderen mee mocht nemen en wat men er dan van zou vinden).

En tot nu toe was het gezellig, maar als jouw kinderen het niet gezellig gaan vinden als die andere kinderen ook meekomen, blijft het dan gezellig? Waarbij ik niet vind dat het de verantwoordelijkheid van jouw kinderen moet zijn om het gezellig te houden of vinden.

Ziet jouw vriend er misschien tegenop om eerste kerstdag alleen met zn kinderen door te brengen? Heeft hij misschien moeite om invulling te geven aan de dag. Sommige mannen vinden het moeilijk om iets te verzinnen om met de kinderen te gaan doen. Hij kan er een leuke dag van maken met de kinderen, strand/boswandeling samen iets koken, leuke film kijken etc etc.

Joey1974 schreef op 30-10-2023 om 15:54:

[..]

het zit dan zo: kerstavond en 1e kerstdag viert mijn familie het, 2e kerstdag zijn familie. Kinderen van hem zijn kerstavond bij moeder en komen 1e kerstdag naar hem. Dan wil hij ze dus meenemen naar mijn familie (ipv kerstavond kinderloos bij mij aanschuiven).

Oh ik zou het dan sowieso anders doen. Je gaat met jouw kinderen en partner kerstavond naar jouw familie, 1e kerstdag met gehele samengesteld gezin thuis en 2 kerstdag ga jij mee naar zijn familie met zijn kinderen.


Joey1974 schreef op 30-10-2023 om 15:52:

[..]

Dat is ook vreselijk. Wat fijn dat je daar zo'n warm welkom hebt gehad. Mijn ouders zijn ook heel open naar de kinderen hoor, alhoewel ze ze ook maar 2x hebben gezien. Maar mijn kinderen zitten (ik denk door alle voorgaande ervaringen) anders in de wedstrijd.

[..]

Klopt, nou ja, hij heeft dan zelf voorkeur om het bij mijn familie met zijn kinderen te vieren, dus dan niet kerstavond komen. Kinderen waren al oké met hem met kerstavond erbij overigens.

Oh nee die zien zichzelf al helemaal niet als een samengesteld gezin, ik zie dat zelf eerlijk gezegd ook niet zo. Ik ben relatief weinig in hun leven en mijn partner ziet mijn kinderen ook heel weinig.

Dus als je ouders vriend plus kinderen expliciet zouden uitnodigen zouden je kinderen overslaan? 

kenfan schreef op 30-10-2023 om 13:33:



Je dochter is al 17, misschien heeft ze over een paar jaar ook al zo stevig verkering dat ze die mee wil nemen naar familiebijeenkomsten. Hoe zou ze willen dat die ontvangen werd? Ik zou denk ik ook niets forceren, maar die spiegel zou ik wel even voorhouden.

Deze vergelijking vind ik mank gaan: een nieuwe verkering van een kind is niet te vergelijken met de nieuwe partner van een ouder, waar een scheiding aan vooraf is gegaan. En zeker niet dan ook nog diens kinderen erbij.

Stel je voor dat de verkering van je kind ook zijn ouders graag mee wil nemen met kerst omdat het anders een persoonlijke afwijzing is.....

Zag pas een mooi filmpje van Klokhuis over scheiden dat laat zien hoe absurd het eigenlijk is wat we van kinderen verwachten: https://www.instagram.com/reel/Cy7nNXEIzsq/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

kaatjecato schreef op 30-10-2023 om 20:08:

[..]

Deze vergelijking vind ik mank gaan: een nieuwe verkering van een kind is niet te vergelijken met de nieuwe partner van een ouder, waar een scheiding aan vooraf is gegaan. En zeker niet dan ook nog diens kinderen erbij.

Stel je voor dat de verkering van je kind ook zijn ouders graag mee wil nemen met kerst omdat het anders een persoonlijke afwijzing is.....

Zag pas een mooi filmpje van Klokhuis over scheiden dat laat zien hoe absurd het eigenlijk is wat we van kinderen verwachten: https://www.instagram.com/reel/Cy7nNXEIzsq/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Tja bij elkaar blijven voor de kinderen terwijl je elkaar het licht in de ogen niet meer gunt is ook niet echt bevorderlijk. 

kaatjecato schreef op 30-10-2023 om 20:08:

[..]

Deze vergelijking vind ik mank gaan: een nieuwe verkering van een kind is niet te vergelijken met de nieuwe partner van een ouder, waar een scheiding aan vooraf is gegaan. En zeker niet dan ook nog diens kinderen erbij.

Stel je voor dat de verkering van je kind ook zijn ouders graag mee wil nemen met kerst omdat het anders een persoonlijke afwijzing is.....

Zag pas een mooi filmpje van Klokhuis over scheiden dat laat zien hoe absurd het eigenlijk is wat we van kinderen verwachten: https://www.instagram.com/reel/Cy7nNXEIzsq/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Echt een mooi filmpje inderdaad 👏🏻

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.