Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Nieuwe partner (bonus)kinderen en (bonus)familie. En kerst...


Joey1974

Joey1974

01-11-2023 om 08:12 Topicstarter

kaatjecato schreef op 30-10-2023 om 21:00:

[..]

Het gaat er niet om dat je in alle gevallen bij elkaar moet blijven, maar hoe er vervolgens van kinderen verwacht worden dat ze de keuzes die ouders vervolgens maken maar moet accepteren (oftewel nieuwe partners en alles wat daar bij komt kijken)

Eens, mooi filmpje ook idd!

Nick90 schreef op 31-10-2023 om 15:31:

[..]

Nou nee, ik vind gewoon niet dat je pubers in alles hun zin hoeft te geven omdat het ze niet aanstaat. Dat doe je bij jongere kinderen ook niet.

Maar ik vind ook niet dat je voorbij hoeft te gaan aan hun gevoel. Wat Jonagold zegt, het is ook hun veilige haven.  

SJSL schreef op 30-10-2023 om 22:05:

Ik vind dat je vriend drama maakt om niks en geloof er geen bal van dat zijn kinderen zo graag jouw familie ontmoeten.
Maar als dat dan zo is, dan regel je dat buiten kerst om. Gezellig hoor.
Met kerst zijn ze inderdaad niet welkom, je bent nou eenmaal geen kerngezin en niet alles gaat hetzelfde door als toen je nog samen was met de andere ouder van je kind. Je vriend moet dat gewoon accepteren.

Wij zijn een samengesteld gezin, al heel lang. De kinderen (nu 13, 14 en 17) zijn om het jaar hier met kerst (en andere jaar met oud& nieuw) en we hebben kerst alleen het eerste jaar met zijn allen bij familie gevierd. Maar ik vond het niks. Het is niet eigen, dat voelde ik en dat voelden mijn ouders en toen we bij zijn familie waren voelde ook mijn dochter dat. Dus dat deden we niet meer, nu gaan we beiden apart naar onze eigen familie en hebben soms een dag met zijn allen. Maar meestal gaat mijn vriend die week op vakantie in eigen land met eigen kinderen.
We vinden allebei quality-time met onze eigen kinderen essentieel. Zij hebben niet gevraagd een samengesteld gezin te zijn. Hierdoor zien wij elkaar soms weinig, maar dat is een keuze, je kan niet alles hebben.

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het expliciet de wens van zijn kinderen is. Ik hoor ze er zelf nooit over als ik ze spreek. Wij hebben een hele hechte familie en ik denk dat hij dat een beetje bij zijn eigen familie mist en het zijn kinderen ook gunt om in zo'n familie opgenomen te worden. Dat begrijp ik wel, maar dat forceer je nou eenmaal niet.

Fijn om jouw ervaring te lezen, ik voel het net zo. Inmiddels heeft partner zelf aangegeven dat hij misschien ook wel te snel te veel wilde en dat we eerst maar moeten focussen op "ons". Dus dat vind ik fijn. Fijn om jullie meningen en ervaringen te horen 😊 

Ik denk dat partner zijn verwachtingen wat moet bijstellen. Dit is niet zijn familie en zal het ook nooit volledig worden. Dit is heel duidelijk jouw familie waar hij, op termijn, onderdeel van zal worden. Maar zodra de relatie over is zal hij deze mensen nooit meer zien. Daarnaast is er een levenslange band en loyaliteit met jou en de kinderen die bij hem ontbreekt. Dan kan er nog een prima en warm contact zijn maar geen vervanging voor wat hij zelf niet heeft. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.