Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Zoon wil niet naar ex

Annoniemm

Annoniemm

27-10-2025 om 22:03 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 27-10-2025 om 21:16:

Kun je je ex eens vragen een paar filmpjes te maken van activiteiten die hij met je zoon doet? Dan kun je samen erover praten (bv Hoe was de speeltuin? Wat vond je van de berenpuzzel?). En je ziet dan ook met eigen ogen hoe je zoon bij je ex reagereert.

Bedankt voor het meedenken,  dat zou ik inderdaad nog even kunnen doen. Misschien dat er dan wat meer duidelijkheid is. 

Anoniemvoornu schreef op 27-10-2025 om 21:29:

[..]

Kind is mischien verwekt met behulp van een donor.. deze vader is mischien wel onvruchtbaar, ga je lekker?

Daar lees ik niets over. De biologische vader is niet in beeld. Maar bestaat natuurlijk wel! Die heeft dit kind net als ieder kind en die kan ook zijn rechten opeisen natuurlijk. Of ooit weer zijn kind willen zien. Of kind gaat zelf op zoek. Kinderen willen toch vaak weten waar ze vandaan komen en waar hun roots liggen. Deze ex is maar kort in het leven van dit kind geweest. En dna is sterk. Hoe graag we het ook willen ontkennen. Deze man is alleen op papier een juridische ouder. En de band tussen beiden is duidelijk niet goed. Is het opvoeding of een totaal andere afkomst? Geen idee. Maar kind heeft geen herkenning bij deze man. Als ouder moet je opkomen voor je kind en hem volgen. Door hem te dwingen beschadigd de band tussen moeder en kind. Ik zou het contact dus inperken. Het is nu teveel. Misschien is een weekendregeling beter. 

Het lijkt mij heel erg verwarrend dat dit kind straks met 3 soorten vaders te maken heeft (een biologische, een juridische en een stiefvader). 

Misschien kan to aangegeven hoe het verder zit?

IMI-x2 schreef op 27-10-2025 om 21:16:

Kun je je ex eens vragen een paar filmpjes te maken van activiteiten die hij met je zoon doet? Dan kun je samen erover praten (bv Hoe was de speeltuin? Wat vond je van de berenpuzzel?). En je ziet dan ook met eigen ogen hoe je zoon bij je ex reagereert.

Waarom zou hij.zich laten beoordelen door zijn ex. Hij wil doen alsof het allemaal prima gaat. En weet natuurlijk ook dat zijn positie niet sterk is. Kind heeft nu al problemen met hem en dan komt er straks een leuke stiefvader. Waar blijft hij dan nog? Heel pijnlijk zo'n positie. Als to geen erkenning had toegestaan had hij kind waarschijnlijk niet meer gezien als ex. Zo gaat dat met stiefouders na een breuk.

Het gaat niet om ex beoordelen, het gaat om weten wat ex met zoon doet, omdat zoon niks vertelt. 

Hopelijk ziet TO dat haar zoon het wel leuk heeft. Dan is het zaak uit te zoeken waarom hij zegt dat hij het niet leuk vindt.

Naar aanleiding van wat je schrijft denk ik 2 richtingen op. Of jouw zoontje bespeelt jou en probeert zo zin ergens in te krijgen bij jou.
Of jou zoontje voelt zich bij jou niet vrij/veilig genoeg om aan jou te vertellen waarom hij zo'n weerzin heeft. 

Met de weinige info die je geeft is er geen pasklare oplossing. Er zit meer achter waarom hij dit zo doet. 

Ik denk wel dat de oplossing ergens bij jou als moeder ligt en niet in praktische oplossing zoals je al gedaan hebt.

IMI-x2 schreef op 27-10-2025 om 22:12:

Het gaat niet om ex beoordelen, het gaat om weten wat ex met zoon doet, omdat zoon niks vertelt.

Ik zou mij absoluut niet laten filmen om vervolgens beoordeeld te worden door mijn ex. Kan mij niet voorstellen dat iemand daaraan meewerkt. En zo'n filmpje is een momentopname. Het zegt niets. En kan in scène worden gezet. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.