Echtscheiding en erna

Jaap-Brabant
18-07-2015 om 12:53
Zoveel verdriet .... Mis mijn vrouw ....
Hallo allemaal,
Ik ben vader van 3 prachtige dochters in de leeftijd van 6,8 en 10 jaar oud.
Tot mijn vreselijke verdriet heeft mijn vrouw me 6 weken geleden verteld dat ze ongelukkig is geworden in ons huwelijk ( we zijn nu 13,5 jaar samen waarvan 12 jaar getrouwd ) en dat ze wil scheiden van mij. Ze heeft verder aangegeven geen energie meer te zien in een relatie therapie of time out, haar gevoel zegt haar ze persee wil scheiden, en wel zo snel mogelijk om een start met haar nieuwe leven te maken.
Er waren de laatste maanden wel spanningen tussen ons , en volgens mijn vrouw was ze zelfs al 2 jaar en langer ongelukkig, maar probeerde ze keer op keer voor de kinderen en voor ons huwelijk om het vol te houden...
Ze heeft zelfs een jaar geleden gevraagd of ik toen open stond voor relatie therapie, en helaas heb ik daar toen op een botte manier op gereageerd door te zeggen dat ik mijzelf wel zou kunnen veranderen waardoor wij het weer goede zouden kunnen krijgen qua relatie... Dat was natuurlijk een deur dichtdoen voor mijn vrouw , waar ik nu heel veel spijt van heb.
Er is heel veel gebeurd in ons huwelijk.
Ons eerste kindje is op 23 december 2012 veels te vroeg geboren ( na 20 weken zwangerschap ) en tijdens de bevalling overleden.
Mijn jongste zus en de oudste zus van mijn vrouw werden in dezelfde periode ook zwanger en bij hen ging de zwangerschap WEL goed, dat was vooral voor mijn vrouw heel confronterend, en door een woordenwisseling tussen mijn vrouw en mijn zus is er een enorme kilte en afstand ontstaan tussen hen beiden, wat resulteerde in een periode van 6 jaar dat mijn vrouw geen contact meer wilde met mijn jongste zus, en ik overal tussenin stond.... Zeer pijnlijk.... Ik wilde en kon voor niemand partij trekken...
In 2005 werd onze 2e dochter geboren , alles ging godzijdank goed ( mijn vrouw heeft wel operaties tussendoor gehad om weer zwanger te kunnen worden trouwens ) , in 2007 werd onze 3e dochter geboren en in de zomer van 2008 werd onze laatste dochter gezond geboren.
Vanaf 2010/2011 begon ik de thuis situatie heel druk te vinden met 3 zeer drukke meisjes , waarvan de oudste een diagnose MCDD kreeg op jonge leeftijd ( borderline voor kinderen ) en de jongste een diagnose ADHD kreeg.
Ikzelf vond het in erg moeilijk om met alle drukke meisjes goed op te voeden ... Mijn vrouw had het ook zwaar maar kon er beter mee omgaan.
Tevens werd mijn moeder steeds zieker en zieker, ze had de ziekte PARKINSONS, ging steeds meer achteruit, kreeg 2 keer een TIA , heeft 3 keer een DELIER in het zieke huis gehad en pacemaker operatie ..... Ging steeds slechter en ik trok me dat vreselijk aan, heb daar heel veel verdriet van gehad , en uiteindelijk is mijn moeder toch plotseling overleden op 7 augustus 2014 , de verjaardagen onze jongste dochter ! Wij waren op vakantie in Frankrijk dus zijn we halsoverkop naar huis gekomen om mijn moeder te begraven....
Ik mis mijn moeder nog steeds heel erg, ze was 84 jaar oud...
Tevens had ik sinds 2012 problemen op mijn werk, aantal aanvaringen met management gehad en best veel stress ...
Al deze zaken bij elkaar leidde ertoe dat ik grendel lieve papa en echtgenoot meer was, ik had erg veel last van emotionele opvliegers, zat niet lekker in mijn vel en deed te boos tegen mijn lieve vrouw en dochters...
Uiteindelijk is dat teveel voor mijn vrouw geworden en daardoor heeft ze het besluit moeten nemen om weg te gaan uit ons huwelijk.
Sindsdien slaap ik verschrikkelijk slecht, eet heel weinig, heb enorme dips qua emoties en moet vrijwel elke dag veel huilen. Ik heb alles geprobeerd om mijn vrouw op andere gedachten te brengen , heb aangedrongen op ECHTE RELATIE THERAPIE of een TIME OUT van 2 maanden, maar mijn vrouw is onvermurwbaar , ze wil persee scheiden .
Gelukkig hebben we nog wel goed kunnen praten over een ouderschapsplan en echtscheidngs convenant..... We willen sowieso co ouderschap en hebben op papier al veel zaken opgeschreven wat we wel en niet willen...
MAAR , we leven niet meer in 1 huis, we hebben afgesproken dat degene die voor de meisjes zorgt thuis woont , en dat de ander bij familie of vrienden gaat logeren....
Ik reis nu vaak heen en weer tussen ons dorp in Brabant en Amsterdam ( waar mijn 2 zussen wonen en waar ik bij 1 logeer tijdens hun vakantie )
Ik mis onze meisjes VERSCHRIKKELIJK VEEL , maar ook mijn vrouw mis ik enorm !
Op een of andere manier is mijn vrouw enorm afstandelijk geworden, ik ken haar eigenlijk helemaal niet meer terug, ze is veranderd van een liefdevolle zorgzame vrouw/ partner in een afstandelijke en soms kille vrouw. Ik ken haar echt totaal niet meer terug. Ook mijn eigen familie en gemeenschappelijke vrienden in ons dorp zeggen dat ze mijn vrouw niet meer terugkennen en dat ze een norse , boze blik in haar ogen heeft.
Onze oudste dochter vertelde me zelfs dat MAMA ANDERS IS geworden maar ze kon niet uitleggen wat er dan anders aan haar was. Mijn vrouw communiceert vrijwel alleen nog maar over praktische zaken , maar wil absoluut niet meer over haar eigen emoties praten, ze heeft nog maar 1 doel en dat is zo snel mogelijk scheiden.
Ze geeft gezegd dat er GEEN ANDER in het spel is en dat ze echt als een soort elastiek geknapt is en daardoor uit ons huwelijk wil.
Ze heeft wel sinds 3 maanden een nieuwe vriendin, een gescheiden vrouw met 2 zoontjes van 3 en 4 jaar oud ) en mijn vrouw heeft al sinds 3 maanden intensieve FAMILIE therapie, met haar ouders en zussen ( problemen tussen mijn vrouw en haar oudste zus die al heel lang spelen )
Het LIJKT erop alsof mijn vrouw sterk beïnvloed is door OF de therapeut OF haar ouders OF haar gescheiden vriendin.
Maar wat de oorzaak ook is, ik ben mijn vrouw voorgoed kwijt, en ze doet echt vreselijk afstandelijk, alsof onze 13,5 jaar nooit bestaan hebben, zo confronterend.....
Dinsdag hebben we een gesprek met de scheidingsplanner, dan zie ik haar voor het eerst sinds 10 dagen weer en zie daar erg tegenop.
Ik zal op mijn 51e een nieuw leven moeten beginnen, onze 3 dochters om de week moeten missen en om de week alles alleen voor ze doen, okk nog blijven werken natuurlijk, in mijn eentje hypotheek lasten dragen...... En ik had oud willen worden met mijn vrouw...
IK MIS HAAR VRESELIJK en heb soms wanhopige buien dat ik het allemaal niet meer zie zitten qua toekomst..... Maar gelukkig heb ik superlieve dochtertjes die met beide benen op de grond houden...
Ik leef in een nachtmerrie waaruit ik niet meer wakker word .....

Ginny Twijfelvuur
22-07-2015 om 14:46
Jaap
Soms liegen mensen het hardst tegen zichzelf.
Om dan op en dag te beseffen dat ze de leugen niet meer kunnen volhouden.
Ik denk dat jouw vrouw dit ook niet bewust gedaan heeft.

engel
22-07-2015 om 14:52
nieuwe start
Nee ik ben na bijna 3 jaar nog steeds alleen. Om verschillende redenen. Naast mijn eigen verdriet heb ik tropenjaren met mijn zoon achter de rug. Heel veel verdriet en boosheid opgevangen. Mijn zoon heeft ook 2,5 jaar bij kinderpsycholoog gelopen wat nu nagenoeg op z'n einde is. Hij heeft nu voor langere periode afstand van zijn vader gedaan omdat het contact steeds zo fout ging/gaat. Afschuwelijk! maar ik hoop dat het hem en uiteindelijk ook mij weer wat rust brengt. Dan heeft de zakelijke kant mij heel veel energie gekost. Niets ging zoals het zou horen te gaan. Heel veel narigheid over zaken regelen en uiteraard dat stomme geld. Als laatste. Ik ben al ver in mijn proces maar ben ook beschadigd. Ik heb hier dus 4 jaar in een soort van poppenkast gezeten (niets was wat het leek) en zijn onverwachtse BOM. Het vertrouwen is idd weg. Natuurlijk mis ik een klankbord, arm om me heen en de rest maar ik durf het gewoon niet aan te gaan. Opzoeken (sites) doe ik al helemaal niet. Wie weet, onverwachts, uit het niets. Ons huis is verkocht en ik krijg deze week de sleutel van mijn nieuwe huisje. Een nieuwe start! Dit huis met veel herinneringen achter ons laten! Wie weet komt de rest dan ook weer op gang....

engel
22-07-2015 om 14:59
laat los
Als laatste, laat alle gebeurtenissen, uitspraken acties van vlak voor je scheiding los. Wij hebben ons huis 2 maanden voor zijn woorden ook opgeknapt, hadden een fantastische vakantie en ik kreeg een week voor de BOM nog steeds appjes Love you to terug. Ik weet dat je bevestiging zoekt maar het brengt je nergens meer....

Jaap-Brabant
22-07-2015 om 15:03
Wie weet
Ach , ik laat alles op me afkomen .... Geen idee wat er allemaal gaat gebeuren ...
Grootste probleem gaat het een hele week 3 jonge kinderen opvoeden , naar school brengen , WERKEN , ophalen van school , eten koken etc etc etc ZONDER JE PARTNER

Jaap-Brabant
22-07-2015 om 15:06
Huichelachtig
Engel ,
Vind je dat dan niet vreselijk HUICHELACHTIG van je ex ????
Ik kan daar niet aan wennen , die leugens ... Mensen beseffen niet hoeveel pijn ze iemand daar mee kunnen doen

Leen13
22-07-2015 om 15:38
Oordelen
En fantasieën over het berekenende karakter van de ander die jou daar mee beschadigt. Het zijn diep menselijke reacties. En ik begrijp het echt wel. Maar ik wil je toch adviseren om daar een bewuste keuze in te maken: doe het niet! Laat het los. Je kunt niet in een ander zijn hoofd kijken en het is een grote speculatie.
Die jezelf nog het meeste pijn doet.
Makkelijk gezegd hoor, maar accepteer je emoties, het hoort er allemaal bij en je kunt het ook goed onder woorden brengen. Maar het gaat je niet verder helpen.
Voed die gedachten niet. Je exvrouw is, net als jijzelf, ook maar een gewoon mens, die het niet meer lukt om samen een gezin te vormen. Dat losweken doet ontzettend pijn voor iedereen.
Maar kijk vooral naar jezelf. Wat kan jij doen om zaken zo goed mogelijk te laten verlopen. Je vrouw gaat het niet voor je doen.
Inderdaad, denk na hoe het zal gaan als je straks alleen drie meisjes 's morgens op weg helpt.
S'avonds alles klaarleggen. Op tijd opstaan. Je geduld bewaren.
Je kunt 's avonds al lunchtrommeltjes maken.
Ja, het is hard werken in je eentje en het is echt wel wennen.
Maar je bent niet de enige. Heel veel, hele gewone mensen, gaan scheiden en geven hun leven opnieuw vorm.
Kijk naar jezelf. Zorg goed voor jezelf. Wie weet hoe leuk je het nog gaat vinden als je eraan gewend bent om alleen op te trekken met je drie meiden. Neem er de tijd voor en verwacht niet dat alles meteen vlekkeloos verloopt maar ga rustig door tot je het goed hebt.
Richt je op die praktische zaken. Naast de afwikkeling van de scheiding. Al die emoties probeer je toch zo goed mogelijk te scheiden.
Het is zo sneu als omstander als je volwassen mensen ziet die maar naar de ander blijven wijzen zonder de balk in hun eigen oog te zien en zonder te zien dat het nutteloze energie is. Het leidt nergens toe.
Scheiden is erg. Je toekomst is weg. Maar een nieuwe toekomst komt altijd weer terug. Acceptatie kan helpen. En je mag best verdrietig zijn. Dat heb ik nog weleens na 10 plus jaar, soort weemoed over wat had kunnen zijn. Maar het leven gaat toch gewoon door en er komen andere tijden.

engel
22-07-2015 om 15:42
de kunst van het leren loslaten
Natuurlijk vind ik dat ook maar ik heb de kunst van het loslaten geleerd wat me al beter afgaat. Ik zeg altijd; behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wil worden. Ik hou hier ook al bijna 3 jaar alle ballen alleen omhoog. Niet altijd leuk maar ook dat went. Ik heb mijn zoon ook al die tijd 24/7 bij me gehad. Voelde in het begin zo oneerlijk maar nu denk ik, het is zo. Mijn zoon is nu bijna 15 Doordat hij ook wat stabieler wordt krijg ik steeds meer ruimte voor mezelf. Alle dingen die zo krom waren en niet klopte hebben mij heel veel negatieve energie gekost (de rook kwam regelmatig uit m'n oren) en uiteindelijk zie je in dat het je nergens brengt omdat hij/er toch niets veranderd. Het gaat hier al beter na die zware jaren. Een huisje (waar ik zo graag wilde wonen) en uitbreiding uren op m'n werk. De goede KARMA tijd is begonnen...En ondanks dat ik alleen ben, voel ik me niet eenzaam.

Jaap-Brabant
22-07-2015 om 15:48
Mooie woorden
Mooie woorden engel en Anne..
Mijn tijd van vergeven en verder gaan qua gevoel gaat best nog komen , maar vergeet niet dat ik pas 6 weken geleden gehoord heb dat mijn vrouw wil scheiden , 6 weekjes op een huwelijk van 13,5 jaar ...
Het is nog veel te vers mijn wonden om al enorm op de toekomst te focussen ...
Mijn geplande en gedroomde toekomst van oud worden met mijn GROTE LIEFDE is keihard onderuit gehaald , en dat moet tijd over heen kunnen gaan .... Time heals wounds... I hope ...

Jojo
22-07-2015 om 15:58
alleen
Misschien kun je het co-ouderschap zo regelen dat je bv van woensdag tot en met dinsdag hebt en de ander ook weer.
Zo heb je in je week toch tenminste 2 dagen tussendoor waarin je niet naar school hoeft te brengen en zelfs in het weekend iets leuks met ze kunt doen.
3 dgn school, 2 dgn vrij, 2 dgn school en dan de wissel.
Koken, kook per keer voor 2 keer en maak het jezelf in de week dat ze er niet niet gewoon gemakkelijk. Brood met soep is ook eten hoor, of een tosti.
Alle gescheiden ouders, tenminste, degene die niet overstappen van relatie, moeten het alleen doen en werken. Het is niet anders, ik denk dat je werk nog eens een welkome afleiding kan zijn. Dat is iets waar je aan gewend bent en dat ritme is belangrijk. Sterkte.

Jaap-Brabant
22-07-2015 om 16:20
Werk
Jojo , je vergeet 1 ding
Mijn werk is op 100 km rijden van huis !
Daar hebben we bij het trouwen bewust voor gekozen , mijn vrouw werkt 5 km van huis
Het verzorgen van de meisjes en werken gaat daardoor een ENORME opgave worden , en mijn vrouw weet heel goed hoe dat allemaal zit..
Ik blijf daardoor een verbitterde smaak in mijn mond houden , blijf haar toch vooral egocentrisch bezig zijn , ookal zullen een aantal van jullie er heel anders over denken ..

engel
22-07-2015 om 16:35
beren...
Aan een scheiding zitten altijd (uiteindelijk misschien leukere) kanten maar ook hele vervelende kanten die je overkomen en opstandig maken omdat JIJ er NIET voor hebt gekozen. Door je moeheid, boosheid en stress zie je nu heel veel beren. Sommige zullen blijven, worden minder of verdwijnen zelfs...Het is een proces met fases en je zal merken dat je al meer bij gaat stellen, accepteren zoals dingen nu zijn en dingen misschien wel leuker/beter gaan worden. Alleen ben jij daar nu nog lang niet. Onthoud alle lieve, goede en nuttige tips van de mensen op dit forum en (nu nog niet) maar straks zal je uitspraken en ervaringen gaan herkennen Jaap

Amare
22-07-2015 om 16:39
Misschien wel
Het kan heel goed dat je vrouw (ineens?) heel egocentrisch is geworden. Dat weet ik niet, ik ken haar niet. Misschien is ze verliefd, misschien is ze opgebrand, misschien speelt er iets heel anders. Maar feitelijk doet dat er niet toe. Wat er toe doet, is dat jij nu in deze situatie zit en daar nu mee moet omgaan. Je vrouw heeft, toen jullie gingen trouwen, echt niet met opzet aangedrongen op een baan in Amsterdam om het jou bij een eventuele toekomstige scheiding zo moeilijk mogelijk te maken. Zelfs de verhuiswens en verbouwing zijn waarschijnlijk met de beste bedoelingen geopperd.
Maar dat was toen. En nu ziet ze dingen blijkbaar anders.
Dat is heel zuur en pijnlijk, maar ook heel menselijk. En met het demoniseren van je vrouw help je jezelf niet. En je kinderen evenmin.

Jaap-Brabant
22-07-2015 om 16:42
Tja
Ik demoniseer niemand , ik mag best erg teleurgesteld en verdrietig zijn .
Mijn vrouw zei dat ze geen energie meer had , soort opgebrand is idd .
Maar voor mij voelt het alsof ze puur voor zichzelf kiest , zelfs onze dochters zeggen constant tegen haar MAMA WAAROM BLIJF JE NIET BIJ ONS EN PAPA ?
Dat zal haar toch wel iets doen ????

Amare
22-07-2015 om 16:47
Maar als ze opgebrand is
Dan is dat heel erg. Heb je dan helemaal niet de behoefte om te weten waardoor dat komt? Om haar gevoel te begrijpen? Je redeneert alleen maar vanuit jezelf, wast jou nu allemaal wordt aangedaan. Maar je vraagt je blijkbaar niet af wast je vrouw de afgelopen 13 jaar heeft ervaren. Opbranden duurt jaren namelijk.
En dat je je kinderen inzet om je vrouw een rotgevoel te geven, vind ik echt niet kunnen. Je vrouw verlaat JOU, niet de kinderen.

Jojo
22-07-2015 om 16:55
nee
Nee, dat vergeet ik niet, want dat heb je meerdere malen gezegd.
Ik bedoel te zeggen dat het ritme dat je gewend bent je door de dag heen kan helpen zodat je minder tijd hebt om te piekeren en afleiding hebt.
Ik moest naast de scheiding, een ander huis, geen werk ook nog wennen aan het werk en dan in de nachtelijke uren. Het al hebben van werk kan houvast bieden, zekerheid.; je lijf kent dat energieverbruik al. Collega's, bezig zijn met je werk, het zorgt allemaal voor afleiding en minder piekertijd.
In de tussentijd of net na al het regelwerk zou je kunnen proberen om ander werk te krijgen, dichter bij huis om het jezelf makkelijker te maken.
Mijn ex werkte 50-60 uur (excl reistijd) in de week en ik draaide nachtdiensten waardoor ik overdag een zombie was, maar er ook voor de kinderen moest zijn.
Ik weet waar je in zit, ik begrijp hoe het in elkaar steekt, hoe het voelt.
Doordat ik 2 jaar verder ben, kan ik je vertellen hoe het van hieruit voor je verder gaat. Uiteraard niet in detail, elke relatie/scheiding is anders, maar ik wil je alleen de troostgedachte meegeven dat er oplossingen zijn voor problemen, dat het tezijnertijd minder zal worden, dat er ook voor jou weer licht zal gaan schijnen.
En ik weet ook dat je dat nu nog niet ziet, ervaart of misschien zelfs wil horen. Ik wil je alleen troosten met het feit (!) dat het beter zal worden. Een stukje houvast voor de toekomst.
Alleen door die zure appel moet je heenbijten nu.
Dat is hard, zwaar en verdrietig, eenzaam en gewoon kl.te, maar niet onmogelijk.

Flanagan
22-07-2015 om 20:11
Verdrietig en teleurgesteld
Begrijp je dat je vrouw dat 2 jaar geleden ook was, toen je haar verzoek voor een therapeut afwees!
De zorgtaak van de kinderen heeft ze nu ten dele op jouw bord gelegd, een leerproces zodat jij nu wel gaat begrijpen hoe intensief haar taak jarenlang eruitzag omdat jij vond dat die taak haar beter afging dat bij jou.
Ik steek veel tijd in mijn kinderen, maar als mijn man het altijd op mijn bord zou laten liggen omdat hij vindt dat hij dat niet hoeft te doen vanwege de lange werkdagen, zou ik hem ook wijzen op het feit dat het ook zijn kinderen zijn. Het beter leren omgaan met de kinderen, heeft hij dan maar te leren.
Je vrouw heeft , naast een baan van 5 dagen per week, nog twee andere banen; huishouding en de zorg voor 3 kinderen waarvan 2 met een etiket. Waarschijnlijk gaat ze ook met de kinderen naar sporten of andere activiteiten of moet ze met hen naar zwembad of een kindertherapeut voor die etiketten.
Besef je eigenlijk wel hoe haar leven in elkaar stak? Je voelt je in de steek gelaten. Maar kan je begrijpen dat je haar ook in de steek hebt gelaten?
Wat betreft het co-ouderschap; het is voor de kinderen misschien beter als jij ze in de weekenden verzorgt, en hun moeder door de weeks. Het is wel geen gelijke verdeling. Maar de kans is groot dat jij door de lange reistijden en files regelmatig te laat bij de opvang bent.

Jaap-Brabant
22-07-2015 om 22:59
Amare
Amare, je kent mijn vrouw geeneens dus hou svp die denigrerende opmerkingen achterwege dat ik kinderen gebruik tegen mijn vrouw want doe ik totaal niet !
Ik heb al meerdere keren tegen mijn vrouw gezegd hoe zeer het mij spijt dat ze mede door mijn gedrag tot deze beslissing is gekomen. Ik weet heel goed wat de reden is waarom ze uiteindelijk toch de stekker uit ons huwelijk het gehaald. Ik heb daar geen AMARE voor nosig om dat te weten.
Ja mijn vrouw zal ook heel veel pijn hebben , maar ze deelt niks meer met mij dus weet ik niet hoe verdrietig ze is.
Maar amare, ga nou svp je niet ergens mee bemoeien op basis van forum teksten alleen !!!! Is erg kortzichtig en aanmatigend

Jaap-Brabant
22-07-2015 om 23:05
Flanagan
Flanagan, mijn vrouw heeft 1 keertje in 2 jaar gesproken over relatie therapie en na mijn reactie daar NOOIT meer over begonnen. Niet alle mannen zijn zo gevoelig dat ze met 1 opmerkingen in 2 jaar meteen weten hoe verdrietig hun vrouw is !
Op 3 maart waren we 2 jaar getrouwd en ze had een fantastische romantisch diner geregeld met kaarsen en al, en een enorme KNUFFELpartij daarna thuis.
De weken daarna veel leuke dingen samen gedaan, ge picknickt, naar België weekend geweest, leuke blokhut en tuin laten verbouwen, en dan INEENS , 4 weken nadat de verbouwingen klaar zijn IK WIL SCHEIDEN roepen en alle deuren gesloten houden ?
Hoezo enorme ommezwaai ? En hoezo moet ik dan in 6 weken tijd overal overheen zijn ? Give me à fucking break zeg !
En wat co ouderschap betreft , mijn vrouw WIL DAT PERSEE , zodat ze ook een weekje rust heeft en dan dingen voor zichzelf kan doen, zoals ze tegen mij zei , dus weet waar je het over hebt voor je te snel en te voorbarig conclusies trekt.

Jojo
22-07-2015 om 23:57
je ziet
Ik heb mijn ex ook relatietherapie voorgesteld omdat ik het niet goed vond gaan. Enige reactie was in de trant van: ben niet gek! En toen brak er iets bij mij en wist ik dat het niet goed ging komen.
Ik denk dat je misschien, dat weet ik niet, liefde teveel hebt gezien in (alleen) daden: leuke dingen doen, dan is het goed. Je zegt dat niet alle mannen zo gevoelig zijn dat ze dat met 1 opmerking kunnen weten, maar hoe denk je dat een vrouw tot die opmerking komt? Hoe duidelijk had ze dan moeten zijn 2 jaar geleden?
Zij is in haar gevoel waarschijnlijk al 2 jaar bezig om afstand te nemen en daarin loop jij achter.
Dat is heel naar en niemand verwacht dat jij daar met 6 weken overheen bent.
Dat is waarschijnlijk ook de grote reden dat zij nu afstand bewaart. Zodra ze bij jou verdriet laat zien komt er een opening die ze niet meer wil. Een opening die jou hoop kan geven.
De pest met scheiden is dat je ook je praatpartner kwijtraakt.
Ook ik heb hier erg mee geworsteld en nog. Nog niet los genoeg van huis zijn. Je gezin nog als een, hetzij gehavend, geheel zien. Natuurlijk sta jij nog maar aan het prille begin en daarom is het logisch dat er enorm veel op je afkomt aan emotie enz.
En uiteraard mag je voornamelijk medelijden met jezelf hebben na deze grote verrassing.
Ik wil je alleen meegeven dat bepaald gedrag vreselijk destructief gaat zijn voor jezelf, de kinderen en de toekomstige vorm van relatie met je toekomstige exvrouw. Alles in je hoofd zal dan nog groter worden, totdat je er niet meer mee overweg kunt. En daarom is het zaak dat je, zelfs al voel je je als door een vrachtwagen overreden, niet te verzuipen in je verdriet. Dat komt vanzelf met de tijd, als de rust weer is wat weergekeerd. En als je merkt dat je blijft hangen in bepaalde dingen waardoor je niet echt verder komt, dan is het tijd jezelf in de kraag te vatten.
Ik doe dat nog dagelijks, lief zijn voor mezelf en ook hard. Puur om te leven en overleven. Doe ik dat niet, dan word ik een kluizenaar en ga ik me volledig terugtrekken. Ik weet dat dat niet goed voor me is, dus dan ben ik even tijdelijk wat harder voor mezelf. Hou je taai.

Jaap-Brabant
23-07-2015 om 11:39
Vandaag weer naar amsterdam
Vandaag ben ik weer onderweg van Brabant naar Amsterdam , eerst een gesprek met de arbo arts op mijn werk ( loop in de ziektewet omdat ik ingestort was na de mededeling van mijn vrouw dat ze wilde scheiden ) en na dat gesprek ga ik weer naar huisje van mijn zus logeren .
Het waren fijne dagen met de meisjes , gisteren hele dag in het zwembad geweest , met 2 vriendjes erbij , dus ik was met 5 kinderen naar het zwembad gisteren , helemaal alleen
vanochtend onze 3 dochters naar de BSO gebracht , en wat waren ze weer verdrietig dat ik naar Amsterdam ging .
Mijn Vaderhart brak toen onze oudste ( 10 jaar oud ) tranen kreeg en me zei PAPA GA NIET WEG !!!!
Gelukkig zien ze hun moeder weer vanavond en kunnen ze gezellig met haar 4 dagen leuke dingen doen , ik ga zondagmiddag weer naar Brabant toe om voor ze te zorgen ...
Ik ben nog steeds erg verdrietig .... Maar heb genoten van de meisjes !

kiloo
23-07-2015 om 11:49
ach Jaap
Je doet het super goed hoor!
Je komt er wel.
Het grootste risico is nu misschien dat je dochtertjes in een zorgrol schieten, waak daarvoor. Natuurlijk hebben je dochters verdriet. Kinderen nemen ook snel emotie van ouders over. Mijn kinderen hebben altijd veel meer moeite afscheid van me te nemen (niet gescheiden hier) als ik minder goed in mijn vel zit. Er speelt dan ook een stukje bezorgdheid onbewust mee.
Dus zorg, voor je dochters, heel goed voor jezelf! Dan is hun verdriet straks echt hún verdriet, en hoeven ze niet ook jouw verdriet nog mee te slepen.
Heel veel sterkte, en het gaat echt over! (Niet gescheiden hier maar in verleden wel een pijnlijke relatiebreuk mee gemaakt)

Jojo
23-07-2015 om 12:00
goed
Goed gedaan, ontspanningstijd voor jou en je kinderen lol zien hebben is goed voor een kind en voor de ouder.
En dat bedoelde ik met dat verwerken, verdriet in gedeeltes komt.
Je zult ervaren dat de wereld doordraait.
Dat kan hard zijn, want de jouwe staat stil, maar het kan ook een verademing zijn: er is iets ergs gebeurd, maar ik overleef het. Net zoals je het sterven van je moeder hebt overleefd.
Dat haalt niets van de mate van verdriet af, niets van het gemis, maar puur het feit dat je weet dat de wereld niet vergaat als er iets ergs gebeurd is kan een opluchting zijn.
Ik ben bekend met zware depressies in het verleden. Van binnen uit, niet door een oorzaak van buitenaf. Mijn grootste angst was dat ik in een zware depressie terecht zou komen na de scheiding en daar in mijn eentje uit moest zien te komen.
Het is niet gebeurd. Ik voelde me rot door het lijden dat ik vreesde maar dat niet gekomen is in de afgelopen 2 jaar.
Als ik dat kon, dan kon ik alles.
Dat houdt niet in dat al mijn dagen zonnig gekleurd waren; integendeel, ook ik heb mijn momenten. Een scheiding is nu eenmaal ingrijpend, veel meer dan veel mensen vermoeden.
En zo hobbel je voort, soms denkend de wereld aan te kunnen, soms denkend dat je er niet meer uitkomt, soms blij, soms verdrietig. Maar nooit allemaal tegelijk en nooit brengt morgen wat gisteren heeft gebracht.
Elke dag is er eentje, biedt nieuwe kansen.
Ik gun je nog vele ontspannen fijne dagen met je kinderen, haal daar je kracht maar uit, voor hen ben je gewoon nog dezelfde pappa.

Flanagan
23-07-2015 om 14:39
Praktisch
Jaap, als ik het goed heb begrepen, ben je nu nog in de ziekte weten hoef je niet tussen 8 en 8:30 op je werk te zijn. Hoe ga je dat straks regelen; als de kinderen weer naar school gaan en om ca. 8:30 beginnen?
Dus of heel vroeg op en de kinderen vroeg afzetten op het schoolplein ( geen prettig idee in de winter) of later beginnen. Maar dan moet je ook weer later doorwerken zodat je laat de kinderen van de BSO ophaalt. Hier moet je voor ieder uur bso betalen.
Juist omdat de kinderen in Brabant op school zitten, kan je vrouw wel per se willen dat jullie ieder een week voor de kinderen zorgen, ik denk dat jij je bij de mediator je hard moet maken voor een verdeling dat beter te combineren is met je werk. In het belang van je kinderen wanneer straks de scholen weer beginnen.
Nu is het nog vakantietijd en breken de tijdstippen je nog niet zo op, wees goed ingespeeld op het komend schooljaar.

Flanagan
23-07-2015 om 15:42
Birdnesting
Ik vind het wel bewonderingswaardig als gescheiden paren zich kunnen vinden in birdnesting. De week dat een ouder in het familiehuis woont, is nooit een week waarin het huis van jou is, daar je de spullen van je ex ook tegen komt.
-----
Het verzoek voor een groter huis of anders een tuinhuis, zegt niets anders dan dat de muren van haar huwelijk op je vrouw af kwamen. Ik denk dat de vrouw van Jaap zeker nog tot mei gehoopt had dat het tij ging keren.
-----
Jaap, de ene moment ben je heel positief over haar en de andere moment ( waarin je aan jezelf denkt) juist niet.
Ik ken jullie niet, maar tussen jouw regels door, lees ik dat zij het er ook heel moeilijk mee heeft.
Toen mijn zus ging scheiden, kreeg ze van haar gescheiden collega's heel wat zakelijke en afstandelijke tips. De afstandelijke houding van de vrouw is puur om haar toekomst te beschermen.
Jij kijkt naar jouw onzekere toekomst, die van haar is niet minder intensief. Ik hoop dat de mediator jullie beide belangen goed behartigen kan. Ik hoop dat de mediator de co-schap zo stuurt, in belang van het dagelijkse leven van de kinderen, dat het werkbaar is voor jullie beiden.

Jamie
23-07-2015 om 16:16
maar flanagan
Het tuinhuisje was geheel en al voor de meisjes niet voor de vrouw!
Verder kun je bij birdnesting twee slaapkamers voor de ouders hebben zodat de ander daar zijn spullen heeft en ook die deur op slot kan doen. Dan maar twee kinderen op één kamer maar de kinderen blijven tenminste wel op één plaats.

engel
23-07-2015 om 16:41
belang
Het belang van de kinderen staat absoluut bovenaan. Dit ongeacht de leeftijd. Toch....een volwassene heeft uiteindelijk ook een grens. Staat of valt ook met hoe een scheidingsmelding/scheiding is gegaan. In mijn geval zeer onverwachts en respectloos dus heel veel slikken en incasseren. Ik had er niet aan moeten denken. Ik heb mijn ex wel altijd binnen gelaten als hij voor mij of onze zoon aan de deur stond. Aangekondigd of niet. Loskomen van iemand waar ik (toen) no zielsveel van hield gaat niet/moeilijk als je steeds met zijn/haar energie geconfronteerd wordt....

Flanagan
23-07-2015 om 18:26
Precies Engel,
Of de tandpastavlekken van zijn tandenborstel of de vuile was etc.
En een afgesloten slaapkamer voorkomt niet de confrontaties in de badkamer.
Birdnesting werkt alleen als je allebei door dezelfde deur kan.
@jamie, dat het tuinhuisje voor de kinderen was, heb ik ook begrepen. Het was voor de kinderen een plek om te spelen zodat de moeder wat rust aan de hoofd kreeg.

Jaap-Brabant
23-07-2015 om 18:30
Tuinhuis
Flanagan, de blokhut is gemaakt omdat de kinderen erg druk waren en we beiden wilden dat wij wat meer met elkaar konden praten en dat de kids hun eigen speelruimte zouden hebben.
Dus het was niet mijn vrouw die het persee wilde voor haar eigen rust, of ik voor mijn rust, nee het was puur een gezamenlijke beslissing om BEIDEN meer rust te hebben en met elkaar beter te kunnen praten !
En 25.000 euro later en 4 weken nadat de laatste steen is gelegd zegt mijn vrouw IK WIL SCHEIDEN !
Goede timing ? Wat denk je zelf ?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.