Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Emmawee

Emmawee

02-01-2019 om 08:57

2019 Afvallen wie ook? (3)


blik

blik

16-09-2019 om 11:34

En dressing

vind ik wel heel erg zonde, vd (slechte) calorieën en de smaak, om daar flesjes voor te gebruiken of het te verpesten met onzinnige ingrediënten.
Ik ben zelf super lui maar een scheutje (goede) olijfolie en scheutje (redelijk goede, beurs is beperkt balsemico of citroensap geeft een super smaak, daar heb ik verder niets bij nodig behalve wat peper. Het kan lekkerder (mosterd, kruiden) en vaak doe ik dat ook, maar in die 5 seconden werk heb ik een betere dressing dan vanuit flesjes.

Hangkous

Hangkous

16-09-2019 om 11:34

Amsterdamse ook mijn eerdere posts gelezen?

En dan met name 481? Wij hebben in de feestweek altijd veel aanloop en 1 van die dagen komt de hele familie en blijft "eten".

Dan maak ik iets wat de magen vult maar geen culinaire hoogstandjes. Dan koop ik niet de sladressing uit het koelvak die ik zo lekker vindt. (klein flesje voor een best belachelijk bedrag) dan koop ik een wat grotere fles die ik ook lekker vind en helaas wat vetter is.
Dan ga ik niet zelf friet staan snijden en bakken of die duurdere zakken uit het koelvak halen dan wordt het diepvriesfriet.
Ik maak ook wel eens soep met broodjes maar nu was er een rede om het eens anders te doen en dus die broodjes hamburger te doen

Niet, omdat ik wil dat de visite ongezond eet maar omdat het makkelijk moet zijn en snel op tafel. Mijn familie is te vinden op het evenement dat vlak bij mijn huis plaats vindt in wil daar ook bepaalde onderdelen bij zijn.

Zeker met het mooie weer van het afgelopen weekend is dat echt iets dat we met de hele familie willen beleven.

Mijn huis en tuin fungeren dan als rustplek voor mijn wat ouder wordende ouders, een plek om even een kop koffie te pakken en naar het toilet te gaan voor de jongere generatie.
Dat eten is niet de hoofdmoot van het feest.

Enkele jaren geleden ging het evenement gewoon door ondanks de overvloedige regen. De mannen waren op het evenement en met mijn zus en moeder samen hadden we een heel Italiaans buffet gemaakt. De hele middag lekker gekookt in mijn keuken en toen het tijd was om te eten waren er al oliebollen gesnoept, bier gedronken en bleven we met heel wat resten zitten.

Kaaskopje dank voor het voor mij opnemen en je idee om elkaar niet aan te spreken op duidelijk afwijkende situaties.

Normaal kook ik altijd lekker en gezond voor mijn gasten, dek ik de tafel met een mooi kleed en komen de kristallen glazen uit de kast in deze situatie alleen maar een hoop werk voor en na het eten.

blik

blik

16-09-2019 om 11:38

Welnee

Mensen komen hier meedoen omdat ze willen afvallen
Ik wel iig jaren geleden.
En veel mensen weten niet goed hoe, want verkeerde gewoontes zijn gemeengoed binnen onze cultuur.
Die 'slechte' gewoontes waren ooit trouwens niet zo slecht denk ik, maar binnen onze huidige cultuur van extreme overdaad passen ze niet meer. (zie enorme maatschappelijke probleem van overgewicht)

blik

blik

16-09-2019 om 11:40

Mijn reactie

was op laatste bericht van Kaaskopje

Pirata

Pirata

16-09-2019 om 11:42

Doe niet meer mee

Ik geloof dat ik het al eerder heb aangekondigd, maar ik doe helaas niet meer mee. Gezondheidsredenen. Mij wacht een zwaar medisch traject, niet gewichtgerelateerd.
Maar meelezen doe ik wel hoor, sommigen hebben al veel bereikt! 👍🏻

Emmawee

Emmawee

16-09-2019 om 11:46

Bregje

Het gaat inderdaad niet om de kilo's, al kunnen die een goede graadmeter zijn. Ik woog ook nooit, tot ik 'opeens' 97 woog. Dat was verklaarbaar (trage schildklier), maar niet nodig (leefstijl niet aangepast).

Het is een feit dat je met afvallen / afslanken / een gezondere leefstijl in het begin een veel groter effect sorteert (dat bedoel ik met "die eerste kilo's") dan als je dat al langer doet. Op een zeker moment wordt het gewoon 'onderhoud' en moet je vooral opletten dat je niet in je oude gedragspatroon vervalt. Daarom is het zo belangrijk om af te vallen op een manier die je kunt volhouden en niet met één of ander crashdieet. Dat gaat na de eerste winst langzaam, maar is wel duurzamer.

blik

blik

16-09-2019 om 11:48

Pirata

Wat een naar bericht.
Ik had uit je laatste berichten (onterecht?) begrepen dat je fysieke gezondheid weer wat stabieler was. Maar (nu) niet dus?
Wat naar! Veel sterkte en succes!

Hangkous

Hangkous

16-09-2019 om 11:56

Blik

===Mensen komen hier meedoen omdat ze willen afvallen===

Ja, dan hebben ze dus al besloten dat ze willen afvallen, de knop is al om, ze hebben de bewustwording al achter de rug. Voor het steuntje in de rug kan je dan hier mee gaan schrijven.
Samen kniezen als het eens niet lukt, elkaar tips geven hoe het makkelijker kan en soms typt iemand hier iets dat je als eye-opener ervaart ook al weet je nog zo goed hoe je er een paar kilo af kan krijgen.

Hangkous

Hangkous

16-09-2019 om 11:58

Sterkte Pirata!

Laat nog af en toe even horen hoe het met je gaat.💐 een bloemetje voor jou.

blik

blik

16-09-2019 om 12:45

Hangkous

Ik ben dit draadje, jaren geleden al weer, gestart.
Wat je scheef gold misschien voor jou, voor mij zeker niet, dus niet voor iedereen
Ik had zeker nog geen bewustwordingsproces doorlopen toen ik hier startte.
Ik woog alleen maar 80 kg (en ben niet groot) en besloot impulsief dat het genoeg geweest was en dat ik wilde gaan afvallen. Hoe en wat daar had ik geen idee van, nooit (op 1 korte periode na) mee bezig geweest.

Het steunen hier ervaar ik zeker als zinvol, maar voor mij zijn de tips, adviezen en discussies juist wel fijn. Zo krijg je je eigen beeld ook helder. En natuurlijk moet je eigen beeld op de schop, als je eigen beeld ok zou zijn zou je nooit overgewicht hebben ontwikkeld.

Ik zou kritiek ook niet zo persoonlijk nemen. Het is algemeen bedoeld en we doen er uiteraard mee wat we willen.

Pluis

Pluis

16-09-2019 om 13:38

Ik durf het bijna niet te zeggen...

maar ik ben nog steeds niks afgevallen. Omdat manlief gisteren verjaarde en ik toch al stevig baalde van alle moeite tot nu toe voor niks, hebben de kinderen en ik lekker sushi gemaakt, en ik heb er ook sake bij gekocht. Dochter had een lekkere taart gebakken voor bij de thee. Kortom, helemaal fout, maar wel erg lekker!
Nu nieuwe week, nieuwe kansen. Hopelijk heeft het bewuster eten nu wel effect. Zou wel fijn zijn, beetje extra motivatie om het vol te houden. Heb deze week maar wel een extra sportuurtje ingepland, een uur sportschool is gewoon te weinig.

Ik vind het erg moeilijk om zo bewust bezig te zijn met eten. Hoe meer ik eraan denk en ermee bezig ben, hoe meer trek ik heb. Ik moet ook al vaak 2 keer koken, want onze pubers hebben juist wel die koolhydraten nodig. Ik vind het maar ingewikkeld. Al het 'laaghangend fruit' hebben we al gehad, weinig tot geen alcohol, 's avonds niets meer eten, bescheiden porties, bewust inkopen (geen snoep en snaai in huis halen). Maar dat levert dus nog niets op. Heel frustrerend, omdat ik intussen dus letterlijk niet lekker in mijn vel en mijn kleren zit.

blik

blik

16-09-2019 om 14:03

Frustrerend Pluis

Kunnen we nog mee denken?

Ik zag dat de havermout hier op moest en heb nog eens koekjes gebakken, alleen met banaan, noten, kokos etc. Super lekker! (eigenlijk toch weer te lekker...)

Pluis

Pluis

16-09-2019 om 14:10

Lief, blik!

Ik denk dat het een kwestie van stug volhouden & meer bewegen is. Overgang helpt niet mee, ik heb ineens geen taille meer. Had ik al niet erg, maar nu loop ik in een paar weken tijd ineens met buik die niet alleen van voren maar rondom lijkt te zitten . Zou iets als dat Ymea helpen? Of zo'n better belly programma bij de sportschool? Ik heb echt geen zin om weer een nieuwe garderobe aan te schaffen...

Ik ga toch nog een beetje strenger zijn voor mezelf. Bij een vergadering niet toch na een half uur dat koekje verorberen en zo. En dus meer bewegen.

blik

blik

16-09-2019 om 14:43

Geen idee

Met commerciële producten heb ik geen ervaring, maar meestal is dat toch jezelf wat voor de gek houden denk ik.
Want het gaat toch om dat koekje en voldoende bewegen tenslotte... (zeker in overgang)

Hier heb ik de afgelopen maanden weinig kunnen bewegen door fysieke klachten. Nu weer iets meer bewegingsvrijheid en dat voelt gelijk beter.
Kun je proberen het leuk voor jezelf te maken?
Beweging zoeken waar je plezier aan beleeft en/of lekkere gezonde recepten zoeken?

Bregje

Bregje

16-09-2019 om 19:33

pluis heel frusterend

Het is echt frustrerend, bij mij werk de app "food". Ik kijk een dag van te voren wat ik de dag er na ga eten en plan zo mijn eten in, zodat ik niet te veel koolhydraten, vetten en eiwitten binnen krijg maar ook weer niet te weinig. Elke dag beloon in mezelf wel met iets kleins lekkers, stukje chocolade puur, heel klein beetje nootjes of chips. Ik probeer echt alles af te wegen dat het ook klopt in de app. Het is wel de motivatie die je moet hebben. De rest van het gezin heeft hier geen last van.. ik eet gewoon met de pot mee. Morgen eten we pizza en dat kan makkelijk! Heel veel succes!

Pirata

Pirata

16-09-2019 om 21:22

Helaas

Nee, de gezondheid is helaas achteruit blijven gaan... zodanig dat er wat onderdelen vervangen moeten gaan worden. 😳
Tot die tijd kan ik mijn tijd doorbrengen als een soort kasplantje. Mijzelf regelmatig troostend met wat lekkers, hoewel mijn eetlust ook wat minder wordt. Dus dichtgroeien wordt lastig.

Pirata

Geen idee wat je precies mankeert, maar het klinkt heel naar en eng. Ik hoop dan ook van harte dat ze het snel kunnen fixen en dat je met wat nieuwe onderdelen weer heel lang in goeden doen door kunt.
Beterschap en sterkte enzo!!

blik

blik

16-09-2019 om 21:51

He gatver Pirata

Klinkt inderdaad niet goed
Ik leef met je mee!!
Heb, zeker door dit draadje, het gevoel alsof ik je een beetje ken, heb je inbreng altijd zeer gewaardeerd.
Laat je ajb van je horen??
Hoop dat je toch wat kunt genieten van lekkers!

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2019 om 22:57

Pirata

Ik krijg een vermoeden over wat er aan de hand is, maar of dat nu klopt of niet, wil ik je heel veel sterkte wensen. Gelukkig is het 2019, straks 2020, er worden steeds meer draken verslagen door wat mogelijk is en gaat worden.

Pirata

Pirata

19-09-2019 om 19:07

Dank

Dank voor de steun. Ik hoop ook dat ik spoedig gerepareerd wordt, maar dat kan nog wel maanden duren. Of nog langer.
Ik zal het laten weten als het zo ver is.

blik

blik

19-09-2019 om 19:53

Bleeh Pirata

Niks erger vaak dan wachten... Dat maakt het niet makkelijker.
We horen je graag aan, als je wil klagen hier!

Emmawee

Emmawee

19-09-2019 om 21:29

Pirata

Hè bah wat een rotbericht. Veel sterkte en geduld gewenst.

Emmawee

Emmawee

06-10-2019 om 13:45

Trek in snoep en geen zin in gezond

Ik weet niet waarom, maar heb opeens weer enorme snoeplust en helemaal geen zin in de gezonde alternatieven als wortels, tomaatjes enz. Ook fruit trekt me nu niet.
Ik heb me op m'n werk een beetje laten gaan de afgelopen week. Drop, stroopwafels, chocomel en van alles veel meer dan één. Ik haal nu niks te snoepen in huis, maar jemig wat word ik er onrustig en ontevreden van... Hopelijk zakt het snel weer weg.

Die ontevredenheid komt natuurlijk door andere dingen, dat weet ik wel, maar een half pak stroopwafels leegeten is een heerlijke manier om daar even niet over na te denken, al gaat het me zeker niet verder helpen.

Vanaf vandaag maar weer verstandig doen en vooral zorgen voor voedsel dat rijk is aan voedingsstoffen.

Emmawee

Emmawee

06-10-2019 om 13:49

Informatief voor wie zichzelf weegt

Misschien een open deur voor sommigen, maar wat mij betreft wel helder uitgelegd.

https://www.optimavita.nl/afvallen-2/aankomen-na-1-dag-ongezond-eten/

zebra

zebra

04-11-2019 om 13:56

ik sluit weer aan

sinds vorige week aan het sporten, 2 keer per week de milon cirkel en daarbij volg ik ook een plan om af te vallen, elke week krijg ik een nieuw menu doorgemaild.
Ik zal niet meer zo slank zijn als ik een aantal jaar geleden nog was, het afvallen gaat ook een stuk moeizamer door de overgang (ivm overmatig bloedverlies slik ik dagelijks orgametril) maar ik doe mijn best. Ik hoop er na verloop van tijd toch zeker 10 a 15 kg af te hebben.
Het voedingsplan is wel goed te volgen, 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. Het enige waar ik vaak moeite mee heb is voldoende (water) drinken.

zebra

zebra

04-11-2019 om 14:00

Pirata

veel sterkte met wat je allemaal te wachten staat.

zebra

zebra

04-11-2019 om 14:03

over wegen

ik weeg mezelf thuis eigenlijk nooit, merkte wel dat mijn kleren steeds strakker gingen zitten en dat mijn conditie veel achteruit gegaan was.
Ook nu besloten dat ik me alleen bij de sportschool laat wegen, 1 keer per week op een vaste dag, gewicht alleen zegt niet alles, je kunt wat zwaarder wegen maar dat de spiermassa wel is toegenomen en de vetmassa is verminderd.

Bolletje

Bolletje

05-11-2019 om 00:03

het gaat nog steeds goed, wel langzaam

Hier sinds eind maart nog steeds hetzelfde regime. Net iets minder streng. Geen koekjes, geen chocola/snoep. Vrijwel nooit taart.
Minder avondeten.
Af en toe sporten (liefst minstens twee keer per week - lukt deze week, maar soms ook niet).
Vaker lopen (dat is teruggelopen in hoeveelheid).

Al met al, ik schreef hier toen ik 5 kg afgevallen was en het is nu 10.
Fijn!

Ik zit nog steeds niet op gezond gewicht, dat duurt nog wel 7 of 8 kg. Het gaat inmiddels wel echt langzaam. Maar de lijn wijst gelukkig nog meestal naar beneden! Ik voel dat ik hernieuwd wat fanatieker ben. Met name qua sport. Ik wil zo graag wat strakker worden! Mijn buik is het dikst en slapst.

Succes iedereen

Pluis

Pluis

05-11-2019 om 11:19

Hier schiet het nog steeds niet op

Ondanks best een netjes regime met niet snoepen, minder koolhydraten, geen alcohol en meer sporten geen grammetje eraf in 9 maanden. Ik ben echt de motivatie kwijt nu. Intussen heb ik een nieuw symptoom van de overgang: slapeloze nachten. En dat helpt dus ook niet bepaald mee om op het vlak van afvallen streng voor mezelf te zijn. Ik baal dus stevig. Nu is het allemaal niet dramatisch, ik heb nog een gezond gewicht (BMI van 24,4; ik weeg nu 74 bij een lengte van 1.74) en ik heb lange slanke benen, dus het oogt nog best redelijk. Maar dat ik echt geen taille meer heb, dat vind ik echt naar. Geen enkele broek die nog lekker zit. Bleh.

Dank voor het aanhoren . Dat helpt in ieder geval een klein beetje. Iemand nog suggesties? IF is niks voor mij, heb ik geprobeerd, maar als ik niet gewoon ontbijt zit ik draaierig achter het stuur en dat lijkt me op een andere manier niet gezond .

Ik ben wel trots op al jullie resultaten hoor, samen zijn jullie behoorlijk wat kilo's kwijtgeraakt in de loop van de draadjes!

Lanza

Lanza

05-11-2019 om 11:52

Het beste is

om 's avonds na het eten niet meer te eten. Ik doe zelf standaard aan intermitting fasting. Na 6 uur s avonds eet ik niks meer en pas vanaf 10 uur 's ochtends begin ik met eten.

Ik voel me hier erg goed bij en het zal wanneer je overgewicht hebt zeker zorgen voor gewichtsverlies (ik ben al op een goed gewicht en dit blijft stabiel).

Uiteraard doe ik dit niet iedere dag, want soms heb ik wel eens een etentje na zessen, maar ik hou me er toch zeker 5-6 dagen in de week aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.