Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Emmawee

Emmawee

02-01-2019 om 08:57

2019 Afvallen wie ook? (3)


Kaaskopje

Kaaskopje

29-12-2019 om 22:37

Kerst duurt lang dit jaar 😉

Ik moet mezelf na 1 januari weer stevig tot de orde roepen, want ik maak er een potje van. Ik ben weer aangekomen. Ik schommel tussen 1 en 2 kilo erbij.

Ik heb voor het eerst cranberry compote gemaakt lekker friszuur! En dulce di leche... En ik heb een mixer met mengkom gekregen, die bijna naar de kringloop ging. Dus gister cake gebakken. Er bleef wat cake aan het bakblik kleven. In plaats van het meteen op te eten deed ik het in een klein glaasje, stroopwafellikeur erover, schepje cranberry compote erop, caramel daarop en dan slagroom. Het zou niet misstaan in een restaurant, is mijn oordeel 😁. Maar goed... zo kom ik dus aan de extra pondjes. Donderdag maar een zak wortels kopen...

blik

blik

29-12-2019 om 23:08

Gatver Kaaskopje

Hier ook veel te lekkere dingen.
Hier was ook cranberry compote gemaakt... en nog niet op oei.
En ik kreeg ook oa stroopwafellikeur, veel te lekker allemaal. Waarom bestaan er ook zoveel lekkere dingen?
Je dessert klinkt onweerstaanbaar trouwens. Dochter hier had ook een vreselijk lekkere taart gemaakt met veel caramel erin. En het stikt momenteel ook vd feestjes, verjaardagen enz.
Vandaag nog gaan uiteten, en veel zaken hier serveren erg lekkere en vooral nogal traditionele gerechten. Niet erg goed voor de lijn dus. Prima voor af en toe maar de optelsom slaat nu echt verkeerd uit.

zebra

zebra

30-12-2019 om 16:05

stabiel

hier gelukkig nog stabiel maar het is momenteel wel erg moeilijk nu zoon en zijn vriendin thuis zijn en vaak lekkere dingen meebrengen (bolusmuffin bijvoorbeeld). Morgen op het werk oliebollen, thuis gaan we gourmetten en dan nog de nodige hapjes in de avond. Deze week nog een verjaardag, half januari een brunch.

Hangkous

Hangkous

03-01-2020 om 19:49

Valt mee

Voor iedereen een heel gelukkig Nieuwjaar. Dat doelen gehaald mogen worden of als het niet zo lekker gaat in ieder geval in zicht mogen komen.

Mijn eerste weeg moment van 2020 is geweest en de schade valt enorm mee na die vele feestelijke zoete happen.
Ik wil altijd 62,5 plus of min een halve kilo wegen en zo na al die feestelijkheden zit ik nog niet boven mijn maximum. 62,8! De schade is beperkt en als ik even mijn best doe zit ik zo weer aan de betere kant van 62,5.

Triva

Triva

03-01-2020 om 21:31

Hangkous

"De schade is beperkt en als ik even mijn best doe zit ik zo weer aan de betere kant van 62,5."

Ik snap dat niet zo. Ik kan over de dag verdeeld, over de maand verdeeld (hormonaal) zo 1,5-2 kilo verschillen. Waarom ben je zo met die onsjes bezig? Zou het niet beter zijn om een weegschaal te hebben die alleen kilo's aangeeft? Eén mok thee meer of minder is al 250 ml. Ik weeg wel eens voor en na een plas: 600 gr verschil soms.

blik

blik

03-01-2020 om 21:32

Knap Hangkous!

Jij bent toch al best lang nu stabiel op een gewenst gewicht?! Mooi hoor!

Afvallen viel me achteraf gezien 100 % mee, maar dat behouden van gewicht vond ik dus vies tegenvallen. (en vooralsnog niet gelukt dus hier)

Maar... nieuw jaar nieuwe kansen natuurlijk!
Ook van mij de beste wensen voor iedereen en wie weet komen we samen waar we willen uitkomen!

Bolletje

Bolletje

03-01-2020 om 22:12

weer naar boven, maar vanaf nu niet meer

Op 11/11 schreef ik hier volgens mij voor het laatst. Toen schreef ik dat ik al een tijdje niet meer afviel.
Daarna ben ik toch 2 kg afgevallen, en weer 2 kg bijgekomen in de kerstvakantie....
Ik weeg nog geen halve kilo minder dan 11/11.
Maar goed! Dat is beter dan niets. Bovendien heb ik nu alleen nog weekend (morgen lunchen met een kennis) en in principe start ik nu weer met het dieet waarmee ik gestaag afval. Ik heb goede hoop dat ik het weer op kan pakken.

Bolletje

Bolletje

03-01-2020 om 22:17

overigens Triva

Triva, op zich ben ik het trouwens helemaal met je eens voor wat betreft je verbazing over wat Hangkous schrijft. Het gaat over onsjes, maar na een wc-bezoek... of een glas water, of of... periode van de maand, enzovoort. Kan halve tot een hele kilo schelen, en dat zegt weinig.
Dus eens, je kunt haast niet zeggen dat je 4 ons bent aangekomen.

Toch vind ik het wel fijn om een weegschaal met een tiende achter de komma te hebben (onsjes dus) plus dat ik bijna iedere ochtend weeg (voordat ik iets eet of drink, nadat ik even heb geplast). Dan zie je wel een grotere lijn. En je leert juist kennen hoe het gaat, wanneer je vooral vocht vasthield en zo.
Als ik ineens 0,4 meer weeg schrik ik dus zelden, let ik hoogstens even extra op. De dag erna weeg ik dan misschien weer 0,5 minder. Prima.

zebra

zebra

04-01-2020 om 10:12

de allerbeste wensen

nog voor iedereen en dat we dit jaar ons doel zullen halen of vasthouden voor degenen die niet meer persé moeten afvallen.

Zelf heb ik op oudjaarsdag, nieuwjaar en de dag erna (verjaardag) nogal gezondigd, had er gisteren echt veel last van dus sinds gisteren weer rustig aan, wel gesport maar het ging niet zoals gewoonlijk. Het was omdat ik met iemand had afgesproken, anders was ik zeker thuis gebleven. Overmorgen dan weer sporten en wegen, hopelijk ben ik nu toch stabiel gebleven of iets afgevallen.

zebra

zebra

04-01-2020 om 10:13

wegen

ik sta alleen 1 keer per week bij de sportschool op de weegschaal, thuis nooit.

Emmawee

Emmawee

04-01-2020 om 14:09

Gelukkig nieuwjaar! Gelukkig nieuw draadje!?

Ik kon even niet schrijven op het forum, maar wilde eigenlijk op 1 januari een nieuw draadje openen. Want 2019... is zó eh... 2019.

Hangkous

Hangkous

04-01-2020 om 14:13

Emmawee doen we!

Zal ik het meteen maar doen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.