Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Emmawee

Emmawee

02-01-2019 om 08:57

2019 Afvallen wie ook? (3)


Kaaskopje

Kaaskopje

17-12-2019 om 09:34

Foutjes o.t.

Het is ellendig, maar ik maak tegenwoordig veel typfouten. Ik probeer ze te herstellen, maar er glipt nog teveel doorheen. Ik kan het niet anders verklaren dan dat het door mijn slechtere zicht komt. Ik zet mijn vinger verkeerd op de letters.

blik

blik

17-12-2019 om 09:38

Ach Kaaskopje

Die ene kilo kun je toch niet echt voelen?
Althans, niet zo dat je er echt last van hebt...
Maar goed, als dat je alert maakt om weer goed op te gaan letten is het misschien positief.
Beter dan weer in actie komen na +8 toch
Succes met je rug.

Pirata

Pirata

17-12-2019 om 09:56

niet wachten

Kaaskopje, waarom zou je wachten met je eetstijl aan te passen tot na dat feest?
Liever direct weer op het rechte pad. Dat feest is dan een leuk tussendoortje.

zebra

zebra

17-12-2019 om 16:47

het viel mee

ik ben toch nog 7 ons afgevallen in de afgelopen 2 weken met onregelmatig eten, tussendoortjes overslaan doordat ik niet thuis was ed. Het sporten ging ook best goed.

Wel goed hoor om zoet zoveel mogelijk te mijden, het duurt altijd een paar weken maar dan raakt je lichaam eraan gewend. En eens een dag de fout ingaan wil niet zeggen dat de strijd dan weer helemaal verloren is.
Hier een dag met veel traktaties maar morgen ga ik er weer vol tegenaan.

zebra

zebra

17-12-2019 om 17:55

4 kg

nu ben ik 4 kg kwijt sinds begin november, sneller hoeft het niet te gaan, ben al blij met dit tempo.

Pluis

Pluis

18-12-2019 om 07:36

Netjes zebra!

Hier lukt het even niet, in januari gaan man en ik er serieus mee aan de slag. Hij gaat dan ook naar een lifestylecoach en ik lift hopelijk een beetje mee. Ga vanavond starten met hardlooptraining, de bedoeling is dat ik tot begin maart dan 3 x per week ga sporten. En ik was warempel gisteren ineens bijna 2 kilo kwijt, snap er niks van, en beschouw het maar als een rare tijdelijke dip, want het kan niet zijn van sporten of netjes eten....

blik

blik

18-12-2019 om 09:50

Heej Zebra

Je gaat wel goed hé? En best snel toch? Te snel lijkt me idd niet zo gezond.
Eenmaal 'zonder suiker' is het idd geen probleem een keer te zondigen, dat werkte bij mij toen ook wel zo.
En wat dat dan is, dat 'zonder suiker'? Er wordt altijd gezegd dat het niet verslavend is, maar veel mensen ervaren het toch zo. Of het is dat je insuline al minder goed reageert op de suikers. (een voor-voor stadium?)
Daarbij past ook wel goed een hang naar zoetigheid, remedie is juist minder suikers.

Pluis, noem dat maar 'niet lukken', je bent mooi 2 kg kwijt. (bij mij was het vaker zo dat resultaat vaak wat later kwam dan de inspanning)
En je start met hardlopen, super!

Haha, dochter kwam meteen vragen of ik risotto aan het maken was, meteen verzekerd dat dat niet zo was! Geen enkel commentaar, terwijl dat heel anders was geweest als ik het gepresenteerd had als risotto. (haar risotto bevat ook zga geen groente)
Ik ga dat onthouden. Ik zal ook eens lasagne maken zonder dat lasagne te noemen enz.

blik

blik

18-12-2019 om 09:58

Maar vandaag

kookt dochter en helaas ben ik te laat begonnen met gezond pimpen van gerechten, ze maakt quiche en het zit in haar systeem dat we dat maken met kant en klaar bladerdeeg.
En ik wil haar bereidwilligheid om te koken natuurlijk ook niet in de weg staan, dus wat ze zelf bedenkt is altijd ok, alleen wat jammer voor mij nu.
Ik zal er maar een salade bij kopen en vooral daar van eten.

blik

blik

20-12-2019 om 11:05

Bleeh

Al erg snel weer de mist in gegaan!
Trakteren van iemand waarvan ik dat niet graag wilde afslaan.
Alleen... tsja, eenmaal de mist in en ik blijf dus vr*ten, de hele dag door... gatver!
Goede nieuws is dat ik daar iig wel mijn (een hoop) bedenkingen bij had en er weer van baalde.
Komt goed dus en vandaag begin ik weer opnieuw!

zebra

zebra

21-12-2019 om 15:19

Blik

dat gebeurt hier ook wel eens hoor. Maar dan de dag erna weer verder gaan alsof er niks gebeurd is.

zebra

zebra

23-12-2019 om 14:01

hier

vanochtend wezen sporten en wegen, 1 ons eraf dus valt nog mee want toch best gezondigd de afgelopen dagen.

Pluis: hoe is de hardlooptraining gegaan?

blik

blik

24-12-2019 om 01:27

Fijn Zebra!

Altijd fijn als het naar beneden blijft gaan he!

Hier geef ik het voor nu even op, toch geen beste periode om op te starten! De afgelopen jaren had ik geen moeite met deze dagen, maar eenmaal bezig lukt dat ook best. Maar nu moet ik weer opstarten en dat lukt me nu maar niet. Combi van te veel stress/gedoe en te veel verleidingen. Etentjes, overal lekkers etc.
Geeft wel even rust, het is goed zo. Probeer de schade te beperken maar prima wat ik wel wegsnaai.
In januari weer!

Bregje

Bregje

24-12-2019 om 07:40

blik

Ik geef het deze dagen ook op, veel te veel lekkers, ik ga zaterdag dag wel weer beginnen en ik sla de weegschaal maar even over. Je moet ook genieten in je leven.

Hangkous

Hangkous

24-12-2019 om 09:31

Tijdelijk handdoek in de ring.

Inderdaad teveel lekkers, etentjes en sociale verplichtingen om consequent op te letten met niet aankomen.
Ik heb dit jaar kerstlunches op 2 dagen. Avondeten heb ik in eigen hand en dat is positief, hoef ik geen grote desserts weg te knagen uit beleefdheid.

Pluis

Pluis

24-12-2019 om 09:55

Hardlooptraining

viel niet tegen. Lief dat je het vraagt!
Ik stap in bij een hardloopgroepje dat al even bezig is. Van de week gestart met 40 minuten duurloop. Ik heb ze vol kunnen maken, en ook nog eens bijna 7,5 km gelopen. Dat was vooral op karakter kan ik je vertellen . Ik had erna maar weinig spierpijn, viel me ook erg mee. Maar... de jaren gaan tellen helaas. Ik heb nu last van een spier in mijn rechterbil/dijbeen maar erger is dat mijn rechterknie niet meer wil. Dus blijkbaar toch teveel gedaan.
Gisteren hadden we een etentje dus kon ik niet meelopen. Vond ik daardoor niet zo heel erg. Morgenavond vervalt de training, zaterdagochtend ga ik weer aan de slag. Hoop ik, als die knie bijtrekt. En dan maar even kijken hoe het zich ontwikkelt.
Ik heb ook maar even het lijnen/opletten gelaten voor wat het is. Teveel gezellige en lekkere dingen. Maar vanavond ter compensatie wel een lekkere salade op het menu. Niet heel erg kerstavond fähig, maar dat is dan maar zo.

Hangkous

Hangkous

24-12-2019 om 14:46

"Kerstfruit"

https://pin.it/i2ebist2al4kfi
Om toch fruit te eten met kerst heb ik deze appeltaart gemaakt. Subtiel op smaak gebracht met kaneel, custardpudding, en zandtaartdeeg van een heel pakje roomboter.
Gelukkig heb ik twee aangeklede spijkers om te helpen met opeten.

zebra

zebra

24-12-2019 om 15:42

de middenweg

hier geniet ik wel van dingen maar probeer het toch wat te beperken. Wel een klein stukje chocolade gegeten, paar koekjes en wezen lunchen. Rest van de dag zal wat soberder worden.

zebra

zebra

24-12-2019 om 15:46

samen sporten

ik denk dat het wel scheelt dat ik deze weken afgesproken heb om samen te gaan sporten, dat kan niet altijd ivm werk (wel van mij maar niet van degene waarmee ik ga sporten). Ik hoef niet persé af te vallen in deze weken maar wil toch wel stabiel blijven en zeker niet aankomen.

zebra

zebra

24-12-2019 om 15:53

Pluis

toch goed dat je gestart bent, zelf heb ik slechte knieën dus dan ga ik me er niet aan wagen, dan beter wandelen of rustig sporten.

zebra

zebra

25-12-2019 om 13:56

kerst

allereerst fijne kerstdagen, geniet er vooral van!

Wij zijn vandaag maar met ons tweeën, onze zoon komt na kerst en blijft dan tot 1 januari. Vandaag rustig aan met eten, gewoon niet zoveel zin eigenlijk. Vanavond wel een glas wijn of port met een toastje erbij, denk ik. Verder eten we alleen een pasteitje met ragout vandaag en wat soep.
Morgen dan wel een lunch, mijn moeder komt eten. Ik ga 2 soorten soep maken met stokbrood, puntjes, soepstengels en nog wat dingetjes. Ook een schaal Russisch ei erbij. En vast nog wel wat lekkers bij de koffie. Dus eigenlijk houden we het best wel bescheiden maar toch lekker (ben best een lastige eter).

Hangkous

Hangkous

25-12-2019 om 16:20

Menuplanning, moeilijk

Net terug van de eerste lunch. Schoonzusje en ik hadden alles meegenomen voor een drie gangen lunch. Schoonzus had aan haar vader gevraagd of hij wat chocolade/schuimpjes in kerstsfeer wilde halen voor bij het kopje koffie na.
Schoonzus zou een licht soepje meenwmen, ik zou zorgen voor pistoletjes met luxe beleg en we zouden een ijsje met rode vruchtensaus als dessert doen.
Het lichte soepje was linzensoep, persoonlijk vindt ik dat best zware soep. Het ijs kreeg toch chocoladesaus, want de favoriete vruchtensaus van schoonzus was uitverkocht. Toen dit op was zat ik al aardig vol.

Bij het kopje koffie tot besluit kwamen er brownies van de banketbakker uit de kast, schuimkransjes, chocolade kransjes en fudge.
Ik heb alleen bij de koffie die brownie gegeten al het andere lekkers afgeslagen.

Het plan voor vanavond is gourmet maar ik heb voorlopig nog geen trek.

Hangkous

Hangkous

25-12-2019 om 16:45

Morgen minder zwaar

Dan regelt mijn andere helft het met mij en, zoals vaker met tweelingen, hebben wij aan een half woord genoeg voor het perfekte lunchbuffet.
Dan komen we niet ploffend thuis.

zebra

zebra

26-12-2019 om 11:50

Hangkous

ik kan me goed voorstellen dat je dan propvol zat, zo is alle zoetigheid na afloop afslaan wel een stuk makkelijker. Linzensoep lijkt me inderdaad al best zwaar, ik zou bij een lichte soep eerder aan een heldere soep denken.

Hier staan de pannen soep al klaar, wel gebonden soepen overigens. Natuurlijk is het veel teveel soep voor slechts 3 personen maar de rest kan morgen op gegeten worden of ingevroren. Of ik geef nog wat soep mee aan mijn moeder na afloop.

Hangkous

Hangkous

26-12-2019 om 12:14

Grote eters worden niet geboren maar.......

Mijn man inmiddels niet meer maar de schoonfamilie kan eten als dijkers. Hoogbejaard en een vrij inactieve levensstijl maar die lunch van gisteren ging in een holle kies. En dan bij de koffie maar vragen of we nog een brownie wilden of een kerstkransje, er was ook nog banketstaaf en speciaal voor de pubers was er ook nog een rol Pringles gehaald.
Als dochter van 17 dan zegt dat ze echt niks meer wil krijgt ze de vraag of ze soms aan de lijn is. Dat is met zo'n figuurtje toch niet nodig?

Eerlijk gezegd heb ik wel eens het idee dat ze mijn maaltijden (als we iets hier vieren) maar karig vinden. Komen ze misschien wel hongerig thuis😂😂😜

zebra

zebra

28-12-2019 om 12:53

hier ligt het eraan

wat de pot schaft, pasta glijdt er bij mij makkelijk in maar aardappels met groenten en vlees is dan weer geen favoriet van mij.
Het menu van de sportschool staat deze week vol lekkere dingen, sommige neem ik maar sommige ook niet. Het zal me benieuwen voor as maandag, dan is het weer wegen.

Hangkous

Hangkous

28-12-2019 om 14:48

Verbazing

Natuurlijk doet het er toe wat je eet, of je er wel veel van op kan of dat je er maar een beetje van oo kan.
Dingen die stevig gekauwd moeten worden daar kan je minder van op dan de hap slik weg dingen.
Wat mij zo verbaasde was dat de 80 plussers het zo weg hadden en nog meer weg konden schuiven dan mijn actieve pubers.
Ik heb van iedereen die wat gemaakt/gekocht had wel wat genomen maar verder geen snoeperijen meer.

Of zijn mijn pubers gewoon hele slechte eters? 😂😂😂

blik

blik

28-12-2019 om 17:02

Hier

loopt het echt gierend uit de hand
Echt weer feestdagen als vroeger. Het lijkt redelijk bescheiden maar er wordt als je goed oplet toch vreselijk veel naar binnen geschoven.
Ik let nog maar weinig op, vestig echt mijn hoop op januari. Liever goed starten dan.
Voordeel is wel dat thuisfront er ook echt genoeg van heeft nu. De motivatie bij iedereen om in januari goed aan de gang te gaan is vrij groot nu. Dat maakt het wel makkelijker, om het samen te doen. Nu worden alle gekochte en gekregen onverantwoorde producten nog even opgemaakt.

Enige dat ik doe is proberen wat te vasten tussendoor, om de schade te beperken. Maar ondertussen voel ik me langsaam echt weer dik worden.

zebra

zebra

28-12-2019 om 17:07

Blik

is ook geen ramp om in januari verder te gaan, lijkt me. En dan gelijk met het hele gezin om elkaar te motiveren.

Hier heb ik ook nootjes zitten eten, die stonden niet op het menu en vanavond een glas wijn. Maar wel een karig ontbijt en geen uitgebreide lunch. Misschien scheelt het wel dat ik bij de sportschool ga wegen? Stabiel blijven vind ik in deze weken niet erg maar liefst niet aankomen. Volgende week nog wel een verjaardag en natuurlijk nieuwsjaarsdag, daarna breken de normale weken weer aan.

blik

blik

28-12-2019 om 17:18

Zebra

Nouja, het is bij mij niet echt verder gaan, het gaat nog steeds om opstarten....
Daarom lukt het me nu ook steeds niet, geen goed moment te starten. (feestdagen maar ook andere factoren in mijn leven nu)
De afgelopen jaren was ik steeds rond deze tijd al goed gezond (weinig suiker etc) bezig, dan vond ik het geen probleem alles af te slaan.
En het is in mijn omgeving echt veel, het ongezonde aanbod. Helaas. Zowel op mijn werk als privé. En thuis slopen de minder gezonde gewoontes er ook weer steeds meer in. En dan wordt al snel het totaalplaatje weer onverantwoord.

zebra

zebra

28-12-2019 om 18:04

lastig

hier volgende week nog wel een nieuwjaarsontbijt dat we als collega's onder elkaar regelen dus heb wel kunnen aangeven dat ik niet veel ga eten en zo zijn er wel meer die wat willen opletten met eten. Ook nog een verjaardag maar ik denk dat ik dan alleen taart neem maar verder geen hapjes of chips.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.