Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hangkous

Hangkous

04-01-2020 om 14:15

2020 Afvallen wie ook (deel 4)

Nieuw jaar, nieuwe start.
Een nieuwe draad om onze afval/lijn pogingen en vorderingen te bespreken en inzichten te delen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
blik

blik

11-03-2020 om 16:11

Ah Hangkous

Ja dat blijft balen.
Toch vaak keuze tussen buik en borsten, voor mij blijft het ook lastig. Nu een buikje maar ook borsten waar ik blij mee ben. Tsja.
Wel leuk zo'n nieuw badpak! (maarja, in een badpak kun je weer geen vulling doen)

Manja

Manja

12-03-2020 om 07:00

Ach ja die borsten

Van cup F naar cup D gegaan dus das prima wat mij betreft. Groot zat. Ik had Toen ik jonger was en dus slanker lange tijd 75C. Nu 80 D, denk niet dat daar nu nog veel afgaat

blik

blik

12-03-2020 om 07:22

Manja

Een jaar geleden ongeveer was ik op gewicht waar ik nu ook wel weer wil komen. Qua cupmaat vond ik het nog prima, cup maakt me ook niks uit. Maar juist die laatste kilo's (waar buik dan ook begint te verdwijnen) zorgt voor uuh nogal slap gedoe.
Bijwerking van jaren overgewicht lijkt me zo. Geen ramp, wel jammer. Nu met een paar kg er weer bij zijn borsten ook gewoon weer voller.

Manja

Manja

12-03-2020 om 07:32

Blik

Ja ik moet dus ook nog minstens 10 eraf. Hoop dat mijn lijf weet dat dat dan van de buik moet en niet van de borsten haha . Maar goed, dan maar hangen. Met een bh om is dat prima, lekker omhoog duwen en het lijkt wel wat

Hangkous

Hangkous

12-03-2020 om 14:44

mijn lijf wist dat niet

=====Hoop dat mijn lijf weet dat dat dan van de buik moet en niet van de borsten haha .====
Dat begon bij de borsten en de buik heb ik pas strak gekregen met buikspieroefeningen. Wat een hel! En helaas moet ik dat blijven doen, 1 week niet sporten en de boel verslapt.

Pluis

Pluis

12-03-2020 om 15:03

Haha Hangkous

Ik heb beeld hoor .
Helaas weet mijn lichaam dat ook niet. Sterker nog, ik heb altijd een buik(je) gehad, ook toen ik nog heel slank was in mijn jonge jaren. Zit echt in mijn familie, qua bouw. Ik heb nu het vage plan om op de sportschool Better Belly te gaan doen, met zo'n zweetband om je buik op de fiets. Het lijkt me echt een hel, maar ja, wil op mijn 50e verjaardag wel graag in een leuke jurk rond kunnen lopen, en nu is dat allemaal geen gezicht vanwege die buitenproportionele buik . Ik hoop dan dat ik niet heel veel verder hoef af te vallen, mijn stevige borsten kan behouden maar wel die buik kwijtraak.

Overigens stond de teller vanochtend alweer aan de goede kant van de 73 kilo. Op naar de 69!

zebra

zebra

12-03-2020 om 17:22

Manja en Blik

Manja: gefeliciteerd met dit resultaat!

Blik: als je je niet lekker voelt, misschien ff pas op de plaats? Hier deze week ook wat makkelijker dan anders hoor. Ook steeds niet fit, het sporten deze week ging ook niet echt super en ik denk dat ik morgen ga overslaan (advies sportschool ivm corona).

zebra

zebra

12-03-2020 om 17:24

Pluis

het is wel erg wam met die band rond je buik, heb jaren geleden ook een tijdje better belly gedaan, ik weet niet meer precies wat het resultaat was hoor.
Fijn dat de weegschaal weer lief was, ga zo door!

Bellefleur

Bellefleur

16-03-2020 om 19:51

Sporten

Dames,
Ik lees al maanden mee met jullie draadje. Net als jullie doe ik mijn best om af te vallen. Ik volg de richtlijnen van het Voedingscentrum, en probeer af te vallen door bewegen. Mijn sportschool is dicht, en het zwembad is dicht. Ik moet dus op een andere manier bewegen. Een tijdje geleden stonden er in dit draadje linkjes naar sportsites, om thuis zelf te oefenen. Welke zijn geschikt?

Pluis

Pluis

18-03-2020 om 09:44

En weer wat eraf

Terwijl ik toch niet heel erg oplet op dit moment, en de sportschool is dicht en ik ben nog niet zover dat ik voor/met mezelf aan de slag ga, dus ik ben aangenaam verrast. Vanochtend gaf de weegschaal 72,3 aan. Dus komend vanaf 74,7 ben ik nu toch al bijna 2,5 kilo kwijt. En echt zonder enig probleem! Ik ga dit lekker volhouden!

Bellefleur, ik denk met je mee. Er zijn verschillende apps beschikbaar, gratis vaak, dus ik denk dat je gewoon er een paar moet uitproberen. Ik vind zelf 7 minute workout wel prettig. Is dus 7 minuten per dag, wisselend programma. Dat is heel goed te doen. En daarmee kun je opbouwen. Verder kun je gewoon touwtjespringen, opdrukken, planken, squats, rekken en strekken zonder dat je daar iets voor hoeft te downloaden. Maar ik vind zelf een handvat ook wel lekker. Hardlopen kan natuurlijk ook altijd.

zebra

zebra

18-03-2020 om 13:12

Pluis

goed bezig dus!

Hier is er ook wel iets van de sportschool, denk een programma waarmee je thuis oefeningen kunt doen maar dat is niks voor mij, als ik dit prettig zou vinden zou ik geen abonnement op de sportschool nemen maar altijd op die manier sporten.
Maar wellicht dat het voor de andere sporters wel een optie is.

Ik denk dat ik het maar hou met buiten wat meer bewegen zolang dit nog mogelijk is.

Pluis

Pluis

18-03-2020 om 13:55

zebra

Nee, ik vind het ook niet prettig, en in de huiskamer kan al helemaal niet want dan hangt onze hond in mijn handen, voeten, of mijn haar. Die wordt helemaal wild. Maar je moet wat, toch? Tenminste, ik wel. Ik voel nu al dat ik een week niet gesport heb, en wel in de tuin gewerkt heb, dus ik ga moed verzamelen vandaag om weer aan de gang te gaan heb ik me voorgenomen. Ik heb nog tot vanavond 21 uur zo'n beetje, ben benieuwd wanneer ik echt zover ben .

Pluis

Pluis

18-03-2020 om 22:07

Goed bezig!

Met dank aan de belofte aan jullie ben ik net hard gaan lopen. Een klein rondje om weer te beginnen, ik denk ca. 4,5 km. En in een rustig tempo. Maar aangezien ik in november voor het laatst heb gelopen vind ik het best goed van mezelf dat ik deze afstand in één keer heb gelopen.

Nu heeft man alleen een stukje kaas en een glas port voor ons klaar staan. Erg lekker, en hij kan het hebben want hij is intussen ruim 9 kilo kwijt, sinds 1 februari!

Manja

Manja

23-03-2020 om 17:39

Prio

Nou. Andere dingen aan mijn hoofd, ik werk jn de zorg... maaaaar wil ook doorzetten. Sportschool is dicht. Heb met mijn dochters allerlei oefeningen gedaan. Ben mega druk op het werk en veel stress daar. Regelmatig eten is lastig . Toch een paar ons afgevallen!

blik

blik

26-03-2020 om 22:49

En hier

Laatste tijd relatief erg weinig bewogen, afwisselend ziek en erg veel gewerkt (zorg) en/of lamgeslagen en nogal verlamd. (emotioneel dan)

Vandaag een flinke wandeling gemaakt, zo'n 7000 stappen, op rustig tempo maar overal pijn bij terugkomst. Maar het was zo heerlijk!
Echt enorm genoten, ook wel even hard nodig.
Ik hoop dat wat vaker weer te kunnen doen, maar de verwachting is dat ik erg veel moet gaan werken. Buiten het werk om ook erg druk en daardoor ben ik erg blij met de hond, anders zou ik de ruimte niet nemen om te wandelen.

Met pijn in mijn hart dieet van partner (zeer koolhydraat beperkt) stop gezet, dat redden we nu echt niet. Jammer, want dit leek nu echt bij partner te passen en hij hield het goed vol.
Maar goed, na een poos misschien weer...

Nu wil ik weer gaan focussen op zo gezond mogelijk eten. Stoppen weer met snoepen (nu sowieso niet verstandig want geen tandarts natuurlijk) en zo weinig mogelijk toegevoegde suikers. Meer groente, dat komt er nu ook vaak niet van. Rustig eten, dat lukt nu niet zo.

Puur om me zo gezond mogelijk te voelen, afvallen ben ik nu niet mee bezig.

En ik moet ook thuis aan de slag met oefeningen, voor mijn zwakke plekken, mis fysio nu wel.
Maar dat thuis oefenen is nog niet gelukt.
Ik hoop dat ik het nu allemaal wat op kan gaan pakken, ook voor mijn eigen emotionele welzijn.

Aangekomen

Veel minder beweging, en toch gewoon dooreten. Aangekomen dus 😯

Kummerspeck

Hier ook aangekomen. Nadeel van thuiswerken is mijn dagelijkse fietstochtje naar het werk dat komt te vervallen, het vier keer per week sporten wat niet meer kan en het gewoon blijven eten of zelfs wat meer, omdat we gezellig koken zeg maar. Op zich tijd genoeg om te gaan hardlopen, youtube work outs te volgen of een stuk te gaan racefietsen maar ik vind sporten in mijn eentje echt niks, kan me er niet toe zetten.

skik

Pluis

Pluis

27-03-2020 om 13:09

Thuis sporten

Is ook niet mijn ding. Ik probeer wel gezond te blijven eten maar ben een emo-eter en dat is dus nu wel lastig. Ben toch wel van de leg. Gelukkig gaf de weegschaal vanochtend 72,7 aan. Dat betekent dat ik nog niet echt ben aangekomen. Maar dat hou ik niet lang vol denk ik.
Ook man en kinderen vinden in beweging komen/blijven lastig. Jammer, het had ons wel enorm geholpen als eentje het voortouw had genomen...

blik

blik

27-03-2020 om 21:55

Ik probeer

lekker te koken. (vandaag oa gevulde courgette van Ottolenghi, super lekker.)
Maarja, vandaag had ik vrij en als ik weer veel werk is dat een stuk moeilijker en dan is 'gezond eten' ook een stuk lastiger/minder prioriteit.

Van de andere kant eet ik nu vaak puur omdat het moet, ik dwing mezelf wat te eten om gezond te blijven. Vaak helemaal geen zin om te eten en ook geen trek in snoep/lekkers/snaaien.
En geen feestjes/uiteten natuurlijk, dat scheelt toch wel iets...

Vandaag weer heerlijk gewandeld. Ik geniet er toch wel weer meer van, het voelt minder vanzelfsprekend, nu het lang niet meer overal 'zomaar' mag. Maar ook erg verdrietig allemaal, ik switch steeds tussen paniek, wanhoop, angst, gelatenheid en bezorgdheid. Niet goed voor de lijn

Nog een reden om op mijn gewicht te letten..

Ik las net dat 80% van de coronapatienten op de IC ovwrgewicht.heeft..
Sini

zebra

zebra

28-03-2020 om 10:46

overal hetzelfde

ik ben wel aan het werk maar nu is het nog erg rustig, de verwachting is echter dat dit zeer binnenkort zal veranderen en dat het dan juist hectisch wordt, er zullen namelijk ook corona patiënten opgevangen worden in het ziekenhuis waar ik werk dus dat betekent de nodige aanpassingen en protocollen, ik zie er enorm tegenop!
Ook kan ik ingezet worden op een andere locatie maar ook daar natuurlijk hectisch.

Het bewegen heb ik ff los gelaten, wel het ritje op de fiets naar het werk maar dat is dan ook alles, ik ben geen type om thuis oefeningen te doen want dan had ik me de kosten van het abonnement wel gelijk kunnen besparen. Dus ik ga er vanuit dat er inmiddels weer wel wat kilo's zijn bij gekomen (ik weeg me thuis nooit).

blik

blik

29-03-2020 om 23:57

Zebra

Sterkte!
Ik zie er ook tegenop.

Sini, ja dat overgewicht...
Weet je ook over hoeveel overgewicht het gaat?
Ik maak me dus wel wat druk over partner, ik wist wel dat zijn (forse) overgewicht niet gezond was, maar dit is weer een flinke confrontatie met werkelijkheid.

Ik ben weer wat meer bezig met gezond eten en heb wandelen afgelopen dagen vast gehouden, doet toch wel goed.
Deed het voorheen ook, maar nu hou ik mezelf voor dat het belangrijker dan ooit is fit en gezond te zijn. Geeft me een ietsiepietsie gevoel van enige regie.
Zolang het kan dan, op moment dat we geen boodschappen meer kunnen doen (als 1 van ons ziek wordt bijv) wordt het minder vers allemaal, reden te meer om nu gebruik te maken van vers eten.

zebra

zebra

30-03-2020 om 14:09

testen

doordat ik nog steeds verkoudheidsklachten heb, moet ik me toch laten testen op corona. Dat betekent niet werken tot de uitslag binnen is, ik baal er gigantisch van omdat ik verder niet ziek ben.
Voordien was het pas melden bij klachten én temperatuur van 38 graden en hoger, nu dus ook bij alleen verkoudheidsklachten zoals hoesten ed.

Emmawee

Emmawee

01-04-2020 om 21:51

Tja...

Even niet opgelet en sinds half februari niet naar de sportschool geweest en ook geen alternatief programma begonnen, pittige laatste werkweken, weinig actief geweest. Nu 87 kilo, dus hoog tijd om het roer weer om te gooien.

Vanmorgen het sporten weer een beetje opgepakt en ook de eetgewoonten weer onder de loep.

Vandaag begonnen met mijn nieuwe werk. Een rare start, veel videobellen en weinig beweging, terwijl ik normaal veel fiets onder werktijd.

Kortom, ik moet echt gaan opletten nu!

zebra

zebra

02-04-2020 om 10:04

stand van zaken

wat mijn gewicht nu is, geen idee want ik weeg me nu niet. Maar ik vrees dat ik aangekomen ben. Minder beweging door het niet sporten, alleen het stukje fietsen naar het werk maar dat is nog geen 10 minuten per keer. En vanaf volgende week zit ik op een andere locatie dus dan moet ik met de auto of met de bus, dus nog meer zitten. Al zal het tempo qua werk (schoonmaak) wel hoger liggen dan op mijn gebruikelijke locatie dus misschien compenseert dat nog iets.

Emmawee

Emmawee

18-04-2020 om 16:06

Oh oh oh

Het valt niet mee mensen! De paaseitjes heb ik niet kunnen weerstaan dit jaar, maar ze zijn nu gelukkig wel op. Ik ga zo'n 2 à 3 keer per week een rondje rennen en wandel elke dag, maar de nodige krachttraining moet ik echt nog gaan opstarten. En ik heb daarvoor nog niet de aan-knop gevonden. Zonde, want ik wilde van 85 naar 80 kilo en de wijzer staat nu steeds op 87.

Hoe gaat het met jullie? Heeft iemand nog iets bemoedigends te melden?

Hier

Geen paaseitjes maar wel heel veel ander snoep. En geen sport. De kilo's vliegen er aan. Ik durf niet eens meer te wegen.

Pirata

Pirata

18-04-2020 om 18:30

Heu

Wij hebben net een bittergarnituur op, want we hebben een jarige. Is dat bemoedigend? 😂
Toch knap dat je de beweging er nog zo in houdt, ondanks je nieuwe baan!

Wendelmoed

Wendelmoed

18-04-2020 om 19:38

Ik niet.

Maar ik zou wel moeten afvallen, want vorige zomer was ik eindelijk dicht in de buurt van mijn streefgewicht en nu zit die extra 5 tot 7 kg er gewoon alweer een half jaar aan.
Begin februari begon ik enthousiast met lijnen en sporten, maar ja... toen waren er wat spannende dingen, daarna werd ik ziek, en nu ben ik wel weer voorzichtig met hardlopen begonnen maar lijnen lukt nog voor geen meter.
En die extra kilo's zitten allemaal rond mijn middel (nou ja, de meeste) en dus in de weg, dus ik wil er best graag af.
Maar met iedereen de hele dag thuis is er veel lekkers in huis. En ik heb weinig discipline. En van wandelen met de hond val ik niks af want dat doe ik al jaren (enige voordeel is dat ik onderweg niet kan eten).
Misschien moet ik hier maar vaker buurten om mezelf wat op te peppen.

Thuiswerken

Ik hoef niet echt af te vallen maar ik merk wel dat mijn conditie (en ook gewicht) wel te lijden heeft onder thuiswerken. Los van naar werk fietsen (is hier toevallig heel dichtbij) beweeg ik thuis veel minder dan op kantoor. Koffie, lunch en toilet zijn hier 5 meter van werkplek. Collega’s spreek ik alleen digitaal. Op kantoor maak ik op een dag minstens 20 keer zoveel meters. En waarschijnlijk nog meer. Ik zit in ieder geval veel minder lang dan thuis
En dan zal ik op werk geen zak chips als middag snack leegeten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.