Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hangkous

Hangkous

04-01-2020 om 14:15

2020 Afvallen wie ook (deel 4)

Nieuw jaar, nieuwe start.
Een nieuwe draad om onze afval/lijn pogingen en vorderingen te bespreken en inzichten te delen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manja

Manja

26-07-2020 om 14:42

Man en kinderen

Eten alles en worden nooit dik. Er is dus ook altjjd van alles in huis aan chips en snoep
Maar dat kan ik nu prima laten liggen.

ElenaH

ElenaH

26-07-2020 om 14:51

Manja

En dingen als jus, kaassaus, satésaus? Als ik op de website van het voedingscentrum zoek op caloriearme recepten, krijg ik gegratineerde bloemkool ...

blik

blik

26-07-2020 om 15:01

ElenaH

Sausjes kun je heel gezond en verantwoord maken, dan voegt het ook echt een hoop toe aan goede voedingsstoffen.
Zeker bij een vrij standaard patroon passen gezonde vetten en eiwitten prima, mits gedoseerd. En bij koolhydraatarm kun je weer wat meer van deze producten.

Punt is dat veel mensen hun saté saus of kaassaus vrij ongezond maken.

Manja

Manja

26-07-2020 om 15:12

100 gram

De 100 gram js dan al gekookte aardappel, rijst of pasta. Is niet erg veel maar ik ben er nu aan gewend. Is voldoende als je 300 gram groente eet.

Manja

Manja

27-07-2020 om 00:25

ElenaH

Tja, die sausje en jus eet ik al vanaf oktober niet of nauwelijks. Ook hier moest ik aan wennen, maar ondertussen vind ik de gewone smaak van groente het lekkerst.
Ik wok veel en maak ook vaak bake trays met groente en mager vlees of vis. Veel kruiden en met een beetje olijfolie maakt het erg smaakvol.
Eerste maand miste ik echt mijn mayo en pindasaus enz. Nu maakt het me niet meer uit.

ElenaH

ElenaH

27-07-2020 om 06:47

Manja

'Tja, die sausje en jus eet ik al vanaf oktober niet of nauwelijks. '

Oke, dat wordt afkicken dus voor me 😊

blik

blik

27-07-2020 om 07:23

Zebra

Balen hoor!
Maar je weet nu hoe het moet he!
Klinkt alsof je weer goed aan de gang gaat.

Oeioeioei

Vanochtend keek ik eens in de spiegel en dacht ik, goh het lijkt wel of ik al verschil zie daarna heel goed gesport met de trainer en op de fiets naar huis helemaal enthousiast over hoe goed ik bezig ben. Had ook al een gezonde lunch in gedachten en helemaal positief.

Kwam ik thuis, had mijn man appelflappen gehaald voor bij de koffie en kaasfondue voor het avondeten. Super lekker natuurlijk. Maar oh oh ik kan dat dus niet laten liggen.
Vanavond eet ik verder niets meer en morgen gewoon met frisse moed weer gezond verder...

Pirata

Pirata

27-07-2020 om 19:48

Haha Zamioenz

Je man was zeker nog niet op de hoogte 😁
Mijn tip: die appelflap halveren, heb je morgen ook nog iets. En eet de fondue met groente erdoor ipv brood. Wat overblijft is een prima toplaag voor lasagna!

Te laat ..

De appelflap ging helemaal op. Bij de fondue wel veel groente gegeten maar ook wat brood.

Maar dat was gister. Vandaag een nieuwe dag met nieuwe kansen. Ik zal zelf boodschappen doen vandaag haha

zebra

zebra

28-07-2020 om 19:21

Zamioculcas

moet toch kunnen, eens zondigen zolang je daarna de draad weer oppakt. Ik ben wel een hele tijd de fout in gegaan (coronakilo's) dus moet weer van voor af aan beginnen met afvallen. Maar ook ik hou de moed erin, vanavond gevulde courgette gegeten met veel groenten erin en erbij.

Hangkous

Hangkous

28-07-2020 om 20:30

Corona kilo('s)

Zamuoculcas, welkom. Een keer zondigen is niet erg dat helpt ook wel om het afvallen vol te kunnen houden. Maak afspraken met jezelf dat je in het weekend iets lekkers mag, of een appelflap bij de koffie of een hartig hapje bij een wijntje maar niet en en. Tenzij het feest heel groot is.

Ik heb er ook ruim 1,5 kg bij sinds de lockdown. Moet echt weer aan de slag. Maar pas 1 augustus. Eind van de week hebben we de jaarlijkse blokparty waarvan ik samen met de buuv de organisatie heb. Ik heb vanavond als avondeten al wat "uitgeprobeerd" wat ik vrijdag ook wil maken en dat is niet allemaal calorie arm. Morgen wil ik nog wat dingetjes proefdraaien dus de slanke lijn krijgt pas zaterdag weer aandacht.

Pirata

Pirata

30-07-2020 om 10:15

Nee maar

Goed idee om mijn weegschaal te vergeten naar de camping (al moet ik eigenlijk elke dag wegen van mijn arts).
Gelijk een kilo lichter namelijk bij thuiskomst! Veel wandelen helpt dus, overduidelijk. Dit ondanks het grillen op de cadac en het buiten de deur eten.

Beter

Goed zo Pirata!

Hier ook een kg minder en daarnaast ging het na de beetje mislukte dag maandag sindsdien veel beter.
Vandaag kwamen er cakejes voor bij de koffie en kroketjes voor de lunch tevoorschijn... maar ik heb ze niet genomen! En vanmiddag ook nog een ijsje afgeslagen. Dat is voor mijn doen echt bijzonder gedisciplineerd
En bij het sporten vanmiddag was ik helemaal op en dacht ik ach die laatste 10 m roeien kan ook best 5 m zijn. Maar ook daar heb ik mezelf streng toegesproken en toch de 10m gedaan.

Het zijn misschien maar kleine dingetjes maar ik ben toch erg trots op mezelf

Ik bewaar wat ruimte voor zaterdag als mijn man en ik samen uit eten gaan voor het eerst in ik weet niet meer hoe lang. Dan ga ik gewoon nemen waar ik zijn in heb, inclusief voorgerecht en toetje!

Pirata

Pirata

30-07-2020 om 18:21

Hero

Je bent al goed bezig Zamioculcas (hoe kom jr asn die naam?)!
Ben ik vergeten te vermelden dat ik ook geen suiker meer mag sinds 2 weken, dus misschien helpt dat ook. Stuitend in hoeveel producten glucosesiroop wordt gesmeten...

Het is een plant

De Zamioculcas. Een van mijn favorieten die hier op mijn bureau staat. En bij het kiezen van een naam keek ik om mij heen dus vandaar

Lijkt me erg lastig, helemaal geen suiker meer. Dan moet je inderdaad bij alles wat je eet alle ingrediënten checken.

Pirata

Pirata

31-07-2020 om 14:57

Ah, weer iets geleerd. 🌱

Heerlijk vandaag, ik kan al mijn nieuwe kleinere zomerkleding eens aan! 👙👗

blik

blik

31-07-2020 om 16:47

Suikervrij

beviel me erg goed.
Leuke eraan vond ik ook dat je eigenlijk gedwongen wordt alles zelf en vers te maken, en da's natuurlijk sowieso wel beter en lekkerder en leuker.
Maar dat lukt hier nu niet, ben even zwaar beperkt dus keuzes. Ook kookt dochter vaker en die kiest net weer anders ook, vaker voor wit zetmeelproduct waar ik volkoren zou kiezen etc.

Maar ach, al met al is het redelijk gezond wat we eten en snoepen doe ik praktisch niet dus niet heel ontevreden.
Kom wel bij denk ik maar dat vind ik nu niet zo erg, als het niet teveel is.

Goeie nick Zami-enzovoorts

Die plant is rank en slank en niet kapot te krijgen!

skik

Suikervrij

Da's niet zo heel moeilijk als je geen bewerkt voedsel eet. Op brood eet ik meestal gekookt ei, in de magere kwark doe ik bessen en havermout, avondeten is ook allemaal zelfgemaakt dus zo kom je de dag wel suikerarm door (en dan bedoel ik geen koolhydratensuiker maar gewoon suikersuiker).

skik

zebra

zebra

31-07-2020 om 20:00

morgen

hoop ik weer naar de sportschool te gaan en op de weegschaal, dit wilde ik gisteren al maar de pijn neemt toch meer toe sinds mijn vakantie. Ik let wel op mijn voeding en drink nu meer dan eerst. Ik vind gezond koken leuk maar het is nu een stuk lastiger om iets op tafel te krijgen, moet veel zittend doen en in de pannen roeren is staand toch wat handiger.

Manja

Manja

11-08-2020 om 12:24

En?

Hoe gaat het In de hitte?
Ik val al 3 week nauwelijks af. Vlgs mij allemaal vocht. Ga ervan uit dat ik per sept weer een beetje naar beneden ga.

Pluis

Pluis

11-08-2020 om 12:57

Nou

in de hitte gaat het niet zo goed . Ik kan er echt niet zo goed tegen. Maar gelukkig is het einde in zicht!
Afvallen gaat al tijden niet zo heel lekker helaas. Man en ik houden gewoon teveel van lekker eten en drinken en de laatste maanden waren we helaas ook een slechte invloed op elkaar. Vond de een dat we netjes aan de salade met water moesten, riep de ander dat ie juist zo'n zin had in lekker borrelen en een glaasje wijn. Voor man was koken en eten ook het enige lichtpuntje op de dag (zit al maanden zonder werk ivm Corona) dus dat hielp ook niet mee. Net op vakantie geweest, hebben we onszelf ook niks ontzegd . Maar wel heel veel gelopen, dus we zijn niet aangekomen! Vind ik al heel wat.

Sinds gisteren heeft man weer een klus en ben ik weer aan het werk, dus er komt in ieder geval weer wat regelmaat in het leven. Dat zal al wel weer schelen. Ik ben zaterdag al meteen weer naar de sportschool geweest en vanochtend heb ik voor dag en dauw al hardgelopen met de hond. Niet ver, toen al veel te warm, maar alle kleine beetjes helpen denk ik dan maar. Gisteren ook weer IF opgepakt. Vandaag na het hardlopen maar wel even een banaan gegeten, anders had ik het niet volgehouden tot de lunch.

Ik wil proberen er de komende maanden een kilo per maand af te krijgen. Ik zit nu op 74 kilo en ik wil eigenlijk naar 68. Maar dat hoeft niet dit jaar. Met 70 aan het eind van het jaar ben ik al blij, dan kan ik alweer wat leuke jurkjes aan die ik nu helaas niet meer pas.

Pirata

Pirata

11-08-2020 om 13:03

Goed

Hier gaat het goed, want ik heb zowat geen trek in eten door de warmte.
Als verkoeling maak ik Rivella-ijsjes in invriesvormpjes.

bieb63

bieb63

11-08-2020 om 13:28

sauzen

Als je tóch graag 'sauzen' door je eten (iig regelmatig) wil dan hoeft dat niet persé calorierijk te zijn, zonder dat het iets afdoet aan het gerecht en de smaak.
Sowieso zijn rode sauzen door pasta's niet persé calorierijk. De basis is (gezeefde) tomaten en kruiden en verder variëren wat je wil.
Ook als je een witte pastasaus maakt kun je light creme fraich in combi met light kookrook gebruiken. Dat doet niets af aan de smaak'én aan de substantie. En ja ik weet: over 'light' wordt van alles gezegd, maar ik denk dat dat in dit geval gewoon simpel is: beperkte calorieën en toch een volwaardige (pasta)saus.
En als je dan door de gerecht flink wat groente doet (rode saus kan je natuurlijk ook nog 'staafmixeren) en volkoren pasta gebruikt dan heb je een smakelijke, redelijk gezonden én niet te calorierijke maaltijd.

Vooruitgang

Hier staat het afvallen ook stil, maar het sporten gaat gelukkig goed. Vanochtend hard gewerkt en ook met mijn trainer de voortgang besproken. Het was pas de vijfde afspraak maar de vooruitgang is echt goed. Ik kan al zoveel meer pushups, zwaardere gewichten, meer oefeningen, een ongelofelijk verschil in maar 5 weken! Ik ben best trots op mezelf.
Qua voeding gaat het ook redelijk goed. Net terug van vakantie en daar heb ik mezelf goed verbaasd door allemaal fruit in plaats van koek en chips te kopen en dan wel een keer appeltaart bij de koffie genomen maar die vervolgens maar half opgegeten. Scheelt misschien ook dat het zo warm is maar ik probeer ook maar steeds te denken 'vind ik dit echt lekker' en dat scheelt al een boel.
Dan ook nog elke dag gezwommen en gefietst op vakantie dus al met al gaan we de goede kant op.

Pirata

Pirata

11-08-2020 om 14:30

Personal trainer

Duur zeker, zo'n personal trainer?
Ik durf me nog nergens te vertonen, vandaag in het nieuws dat ik 25% overlijdensrisico heb indien corona, dus doe maar ff geen sportschool...
Dus heb ik maar rondjes gezwommen in mijn tuinzwembad en wat balspelletjes gedaan, ook best goed. En rondjes rennen in dat bad heet "aquajogging".

Manja

Manja

11-08-2020 om 15:13

Pirata

Ja ik vind de personal trainer wel duur. Betaal geloof ik 65 euro per maand voor 1 keer per week flink trainen met 2 vriendinnen. Aardige vent, die ons precies zo hard laat trainen dat we het net vol houden en we hebben al flinke vooruitgang geboekt. Qua conditie en gewicht, samen 60 kilo eraf in een half jaar.
Ook weegt hij ons alle drie ( prive hoor) en een praatje en elke week een nieuw voeringsschema.
Ik vind dat de kosten opwegen tegen de winst op gezondheidsgebied. Koop ook veel minder slecht en duur eten. Ons voedingsadvies is zo gewoon en goedkoop, dat compenseert die 65 euro wel weer

Net als Pirate

Ook minder trek door de warmte. Of in elk geval weinig behoefte aan tosti's of warm avondeten. Omdat ik wekenlang vakantie heb maar niet weg ga sport ik nu elke dag. De kilo's smelten nog steeds weg, weeg nu hetzelfde als toen ik 17 was. Denk wel dat ik mijn te groot geworden broeken niet weg moet doen, want die zal ik van de winter misschien weer nodig hebben als ik weer minder kan sporten in de winter.

skik

Personal trainer

Manja, jouw trainer valt nog mee! Ik betaal een heleboel meer. Ik heb dan elke week een uur, alleen voor mezelf. En dan nog het sportschool abonnement er bij.

Ik vind het het ontzettend waard. Maar ik heb ook de luxe dat ik het kan betalen, ik weet dat ik daar heel veel geluk mee heb.

Zonder de trainer zou ik echt niet weten waar ik moest beginnen met het opbouwen van oefeningen en zo. En hij helpt me om het vol te houden én om het leuk te houden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.