Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hangkous

Hangkous

04-01-2020 om 14:15

2020 Afvallen wie ook (deel 4)

Nieuw jaar, nieuwe start.
Een nieuwe draad om onze afval/lijn pogingen en vorderingen te bespreken en inzichten te delen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
zebra

zebra

12-07-2020 om 10:27

sporten

gisteren wezen sporten, was toch wennen na al die tijd. De meeste toestellen wel gedaan maar de stepper niet. Kortom, het begin is er.
Wat eten betreft, nu weer zoon en zijn vriendin voor een weekje hier dus dan eet ik gewoon alles lekker mee hoor, ik ben van plan om na de zomer (begin september zo ongeveer) weer op mijn gewicht te letten en ook te wegen in de sportschool.

zebra

zebra

15-07-2020 om 11:46

plannen bijgesteld

er kan weer gewogen worden in de sportschool dus ik ga toch weer eerder starten met op mijn voeding te letten, waarschijnlijk na deze week al en dan eind volgende week weer starten met wegen.
Nu 1 keer per week fysio en dan 2 keer per week sporten. En dan afwachten of mijn klachten verminderen, zo niet dan terug naar de neuroloog.

Johanna

Johanna

15-07-2020 om 14:08

Weegschaal

Welke weegschaal gebruiken jullie? Ik wil een nieuwe maar zie door de bomen het bos niet meer...

Manja

Manja

16-07-2020 om 10:32

Vakantie

Ben op vakantie in Nederland. Weegschaal mee..... drie week geen sport en controle. Hoop dat het me lukt niet aan te komen. Zou er erg van balen als ik na 3 week een paar kilo aangekomen zou zijn.
Ik eet eigenlijk net als thuis, misschien iets meer doordat we af en toe uit eten gaan, waar ik dan alleen mager vlees/vis en sla neem.
Na een week ben ik een kilo zwaarder. Ondanks het vele fietsen en wandelen. Kan dus echt nauwelijks meer eten dan mijn patroon van het afgelopen half jaar. De rest van mijn leven...... maar oke. Is niet anders, wil ook niet terug naar 114 kilo.
Was 82, nu weer 83.
Oktober wil ik 77 zijn, dan is mijn bmi 25

zebra

zebra

16-07-2020 om 11:06

Manja

wel proberen genieten van je vakantie hoor, het moet geen obsessie worden namelijk. Dat je niet terug wil naar je oude gewicht is begrijpelijk maar zo af en toe eens genieten van wat lekkers moet kunnen als je daarna weer de draad oppakt.

zebra

zebra

16-07-2020 om 11:13

Johanna

hier wel een digitale weegschaal omdat het makkelijker af te lezen valt maar zelf weeg ik alleen op de sportschool (ga ik vanaf volgende week weer doen).

Pirata

Pirata

16-07-2020 om 11:13

Weegschaal

Oh ja, goed dat je het zegt, die weegschaal moet mee in de caravan...
Balen, Manja, dat je zo snel aankomt bij een kleine verandering. Misschien kun je wat baantjes zwemmen?

Hier élke dag 72 kilo. Saai. Ik hoopte naar de 71 te gaan. Wel heb ik een "suikerverbod" gekregen wegens dreigende diabetes, dus wie weet helpt dat nog wat 😖

rode krullenbol

rode krullenbol

16-07-2020 om 11:25

Hey!

Niet vergeten, hoor: spier is zwaarder dan vet. Dus wie bij een ongeveer gelijke inname van calorieën in gewicht is toegenomen na flink wat beweging, heeft dat naar alle waarschijnlijkheid te danken aan de aanwas van spierweefsel. En dat is juist goed nieuws, want hoe groter de spiermassa aan je lijf, des te hoger de verbranding; o.a. van vet.

Rode krullenbol

Pirata

Pirata

16-07-2020 om 11:30

Ja is zo

Klopt RK!
Daaaaarom blijft mijn gewicht zeker steken. Mijn (excusez) hangkont begint langzaam weer opgevuld te raken met spier. Het verschil is echt zichbaar, nu ik weer beweeg na maandenlang niksen.

zebra

zebra

16-07-2020 om 11:38

dat is dus ook de reden

dat ik me alleen nog maar wil wegen bij de sportschool, die weegschaal geeft ook aan hoe mijn spiermassa is dus als ik ben aangekomen maar mijn spiermassa is ook toegenomen, dan baal ik toch iets minder.

zebra

zebra

16-07-2020 om 11:44

mijn spiermassa

zal ook wel ver te zoeken zijn voorlopig, in de coronatijd alleen maar wat gefietst maar verder weinig gedaan aan beweging buiten mijn werk om (poetsen in een zh). Wandelen is nu geen optie, doet teveel pijn door de hernia maar sporten op toestellen gaat wel.

Manja

Manja

16-07-2020 om 13:40

Het zal spiermassa zijn!

Ik geniet enorm van de vakantie hoor! Wat ik het laatste half naar geleerd heb, is dat genieten prima kan zonder daarbij te veel te eten en te drinken.
Vind het alleen balen dat als ik wat meer eet dan mijn basic norm ik direct groei. Vakantie wordt er gelukkig niet minder leuk van

blik

blik

16-07-2020 om 21:37

Bah Pirata

Wat balen!
Ik hoop dat je waardes omlaag kunt krijgen met eetpatroon!

Manja, veel plezier!
Eng ja om je dieet wat los te laten maar heel knap wat je doet.
Ik wil daar ook naar toe... dat ik het gewoon vast kan houden min of meer. Ik had het deze vakantie los gelaten en ben volledig los gegaan.
Was erg lekker en erg fijn maar gelukkig voor mijn lijn ook maar erg kort.
En voor mijn klachten, want ik heb natuurlijk ook weer toch te veel bewogen en nu weer veel last.
Maar het was het, hoewel ik dit niet voor herhaling vatbaar vind om die redenen, toch wel waard.

Manja

Heb ik ook wel eens gedaan, de weegschaal meegenomen op vakantie. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, of hoe zeggen ze het zo mooi in de Bijbel.. Je kunt prima van je vakantie genieten en ook een beetje op je gewicht letten vind ik. Fijne vakantie!

skik

blik

blik

17-07-2020 om 00:40

Genieten

en matig, gezond eten kunnen natuurlijk prima samengaan. Ik heb dat vorig jaar in zomer ook gedaan op een vakantie waar er constant een enorm en overdreven aanbod van eten was.
Ik had er toen totaal geen moeite mee, hooguit wat meer weerstand dan gewoonlijk tegen de enorme overdaad. Het is alleen maar een knop die om moet, (of mag) althans bij mij.
Ik nam dan weer niet de weegschaal mee, wat zijn jullie fanatiek
Hier gaat morgen de knop dus weer om!

blik

blik

18-07-2020 om 21:28

Gelukkig maar

dat ik de weegschaal niet mee had.
Die is niet lief voor mij nu
Ben wel weer zonder moeite omgeschakeld naar gezondere modus, blijkbaar slijt dat ergens toch in ofzo.
Omdat ik nog teveel lichamelijke klachten heb durf ik niet echt af te vallen nu, dus ik houd het even op gewoon gezond eten en verwacht dat ik daarmee redelijk stabiel blijf.

zebra

zebra

19-07-2020 om 12:06

Blik

als je je inderdaad even focust op het gezond blijven eten, dan is dat toch ook al prima? Val je dan iets af, dan is het fijn en anders ben je toch gezond bezig.

blik

blik

19-07-2020 om 12:17

Zebra

Zeker!
Maar ik bedoelde ook dat ik liever echt niet afval nu, ik zou dat wel willen maar het lijkt me niet verstandig.
Afvallen =altijd stress voor een lichaam.
En stress heeft mijn lichaam al genoeg nu

Ik probeer dus te wachten met afvallen tot mijn lichaam weer wat beter functioneert.
Hetgeen voor mij best moeilijk is want heb weinig geduld. (vooral weinig geduld met mijn lichamelijke klachten bleeh)

Maar goed, vanuit dit gezonde patroon is het straks weer vrij makkelijk overgaan op strenger voor mij dus daar moet ik het maar even mee doen. (scheelt al enorm dat ik de meeste suikers skip, wel nog een etentje opstaan maar vind het al goed als ik toetje skip)

zebra

zebra

23-07-2020 om 11:29

weer opnieuw van start

want op 7 ons na zit ik weer op hetzelfde gewicht als begin november. Had ook niet anders verwacht, eerlijk gezegd. Ben destijds gestart op 102,5 kg en weeg nu weer 101,8 kg (was net voor de corona begon zo'n 6 of 7 kg kwijt)

Pirata

Pirata

23-07-2020 om 12:07

Balen Zebra

Echt niet leuk voor je. Geukkig is er nog een klein beetje resultaat.

Mijn weegschaal heb ik niet meegenomen op vakantie uiteindelijk...

zebra

zebra

23-07-2020 om 15:01

ach ja

ik heb toch alles zelf in mijn mond gepropt gedurende de afgelopen tijd dus eigen schuld natuurlijk. Wel was ik verbaasd over het feit dat mijn spiermassa niet afgenomen was gedurende de periode dat ik weinig actief was, vetmassa was uiteraard wel toegenomen. Maar goed, daar wordt nu weer aan gewerkt. 2 keer per week naar de sportschool, 1 keer per week fysio, thuis oefeningen doen, op mijn voeding letten en wat meer (water) drinken.

Mag ik ook meedoen?

Ik zou graag met jullie mee schrijven. Ik ben nu twee weken bezig met sporten met een personal trainer en probeer op mijn eten te letten maar nog geen echt dieet gestart. Door stress, zorg en rouw ben ik het afgelopen half jaar opeens 10kg aangekomen. Ik ben een emotie eter...
Nu is mijn BMI 29 dus wil ik dit een halt toeroepen. Als ik 15kg afval heb ik weer een BMI van 24.7 dus dat hoop ik te bereiken. Ik heb er niet echt een deadline voor gezet. Ik heb de PT nu voor 12 weken 1x per week en dan 2x zelf sporten er naast met schema's die ik van hem krijg. Ik hoop over 12 weken in ieder geval een stuk fitter te zijn. Ik verwacht dat ik daarna ook nog wel niet de PT door ga.
Ik hoop dat mee schrijven ook een beetje helpt bij het volhouden al gaat dat tot nu toe prima (want het is pas 2 weken)

Tuurlijk mag je meedoen

Hoef je niet eens te vragen. Ik ben ook gewoon maar halverwege mee gaan schrijven.

Goeie stok achter de deur, zo'n personal trainer! En verstandig, hij of zij zorgt er vast voor dat je niet al te driest van start gaat en moet afhaken vanwege een blessure. Succes!

skik

Bedankt!

Ja ik breek heel blij met de trainer. Ik ben zelf niet zo heel gedisciplineerd en daarnaast heb ik totaal geen verstand van opbouw schema's en zo.
Het is bij mij ook vaak alles of niets dus ik had anders zeker opeens elke dag in de sportschool gestaan en me helemaal omver getraind. Nu vind ik het ook moeilijk inhouden om niet vaker te gaan. Vind het al te langzaam gaan maar het moet ook rustig opbouwen en vol te houden zijn. En ik heb geen haast, al word ik ongeveer na die eerste 12 weken 40 dus zou ik het wel mooi vinden om dan al een kleine tussenstap te hebben bereikt.

Langzaam is duurzaam

Vijf keer per week naar de sportschool en een 1000-caloriendieet zullen er vast wel voor zorgen dat het snel gaat met afvallen, maar die kilo's en waarschijnlijk nog wat bonuskilo's zitten er zo weer aan. Ik ben inmiddels ruim 30 kilo kwijt en daar heb ik vier jaar in etappes over gedaan, de eerste 20 waren er jaren stabiel af, denk wel dat ik het min of meer zo kan vasthouden.

Na 12 weken heb jij vast een merkbaar resultaat en een goede motivatie om door te gaan.

skik

Manja

Manja

26-07-2020 om 10:56

Zamioculcas

Welkom! Die personal trainer is echt een goed plan! Ik train 1 keer in de week, nu sinds oktober. Wel direct ook met voedingsschema, gewoon volkorenbrood en kwart en groente/fruit. Eigenlijk niks bijzonders. Ben nu 31 kilo kwijt ( was 32, maar nu ff beetje losgelaten ivm vakantie). Ik pak het vanaf nu weer op.
Bmi is nu 27. Was dus torenhoog in oktober. Hoop aanstaande oktober op bmi 25 te zitten. Dan moet er vanaf nu nog 6 kilo af.
Ik heb van mijn vakantie een bikinifoto en ben zooooooooo trots!!!

ElenaH

ElenaH

26-07-2020 om 12:03

Manja

Wat goed! Ik snap dat je trots bent.

'Wel direct ook met voedingsschema, gewoon volkorenbrood en kwart en groente/fruit. Eigenlijk niks bijzonders. '

Mag ik vragen wat je 's avonds als avondeten eet? Bij mij gaat het overdag goed, maar het avondeten bevat veel te veel vet/calorieen.

Voedingsschema

Bedankt voor de aardige berichten!

Ik ben ook wel benieuwd naar het voedingsschema, Manja! Mijn trainer heeft wel aangeboden om een schema te maken. Maar ik ben vegetariër met een aantal voedselallergieën dus ik vind dat wel veel gevraagd dan voor hem om daar iets op te maken. Al moet ik het hem misschien maar gewoon laten proberen.

Maar ik heb een man die van veel, makkelijk, lekker en vet eten houdt, dus dat is lastig. En hij kookt vaak omdat ik later thuis ben uit werk.
En ik heb een peuter bij wie ik al lang blij ben als hij uberhaupt iets eet.
Ik zie zo'n schema dan niet helemaal voor me in de praktijk.

blik

blik

26-07-2020 om 13:49

Schema

Welkom Zamioculcas.
Je kunt je man vragen om voor jou een voorafje te maken. Als je dan zorgt dat je een paar simpele recepten klaar hebt liggen die voor jou 100% verantwoord zijn dan heb je iig al een heel gezonde maaltijd op en kun je van de rest makkelijker dingen skippen of porties aanpassen.
Het hoeft maar een simpele salade te zijn of soepje, als er maar flink groente in zit.
Of, wat ik zelf vaak doe, alleen maar wat rauwe groentes. (flinke wortel, stuk komkommer, paprika)

Succes. Ik vond het een hele toer eetpatroon hier in huis te keren en het is nog niet 100% zoals ik zou willen maar partner hier kookt nu tegenwoordig omdat ik flink uitgeschakeld ben en hij doet zo zijn best nu verantwoord te koken, echt heel fijn.
(maar gister kreeg ik ongevraagd frietjes, ik ben nog niet zo ver dat ik die dan kan laten liggen!)

Manja

Manja

26-07-2020 om 14:41

Avond

Ik eet meestal veel groente, 100 gram aardappelen of rijst of pasta en kip/varkenshaas/biefstuk oid
Schema heeft 1600 calorien. Gaat via body support.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.