Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Afvallen

Hallo,

al een tijdje ben ik eigenlijk behoorlijk klaar met mijn gewicht. Maar afvallen is zo ontzettend moeilijk!
na twee kinderen te hebben gekregen merk ik dat het nu echt tijd is om te beginnen vooral omdat het erg frustrerend is als er weer een shirtje niet past!
maar het alleen doen is moeilijk dus mijn vraag eigenlijk is.. zijn er andere die dit ook willen zodat we elkaar kunnen motiveren, gewicht kunnen delen, voortgang kunnen delen enz!



groetjes!


Gisteren ook een stukje taart gegeten op moederdag hoor maar daarna ga ik toch wel weer sneller over op gezonde voeding en niet snoepen dan anders. 

De kefir bevalt mij. Het smaakt zelfs romiger dan Karnemelk. Ik geef mijn lijf nog wat tijd om meer vochtafdrijvend te werk te gaan dus ik ga nog wel even door met de Kefir. Ondertussen ben ik blij met de extra calcium en kalium.
Ik laat wat vaker het stukje vlees staan. 
Snoepen is vaak een tijdsbesteding voor mij; ik ga nu eerder even tuinieren zodat die koektrommel uit het zich in de kast blijft staan.

Maar ik durf nog niet op de weegschaal te staan. Daarvoor zit de broek nog te strak om mijn lijf.

Flanagan schreef op 09-05-2022 om 12:41:

De kefir bevalt mij. Het smaakt zelfs romiger dan Karnemelk. Ik geef mijn lijf nog wat tijd om meer vochtafdrijvend te werk te gaan dus ik ga nog wel even door met de Kefir. Ondertussen ben ik blij met de extra calcium en kalium.
Ik laat wat vaker het stukje vlees staan.
Snoepen is vaak een tijdsbesteding voor mij; ik ga nu eerder even tuinieren zodat die koektrommel uit het zich in de kast blijft staan.

Maar ik durf nog niet op de weegschaal te staan. Daarvoor zit de broek nog te strak om mijn lijf.

Je moet ook niet na een week al dik resultaat verwachten als je gaat lijnen. Gewoon rustig aan opbouwen is het beste

Poezekat, fijn! 
Daar moet ik ook naar toe, hoewel ik al redelijk gezond bezig ben maar niet zo gezond als ik wil. (Mijn gezonde vette yoghurt met fruit en noten en zaden etc eet ik weer standaard, ik laat de, voor mij al weer vies geworden, gezoete zuivel achterwege) 
Flanagan, lekker hè, ik vind kefir ook erg lekker. 

Ik ben echt kefir fan. Als ik ook maar iets last heb van m'n darmen of ontlasting dan drink ik het en is het eigenlijk direct weer goed. Geeft ook een heel verzadigd gevoel en ik hou gewoon van die frisse tinteling. 
Heb het een poosje zelf gemaakt, ook erg lekker.
Van de zomer wil ik water kefir gaan maken, nog niet eerder op maar lijkt me gewoon een gezonde dorstlesser. 

Als je een beetje van knutselen in de keuken houdt is dat echt leuk om te doen. 

Minder calorieën eten dan je nodig hebt en tada! 

Ik drink kefir nu weer iedere dag en dat bevalt goed. 
Ik heb het snoepen nu toch opgegeven denk ik. Dat lukt nog niet zo lang en ik merk dat ik echt dikker aan het worden ben. Maar wel wat strakker probeer meer te bewegen. Moet dat heel voorzichtig doen ivm klachten. Probeer iig die 10000 bewegingen te maken iedere dag en dat lukt op een uitzondering na goed. 
Nu alleen nog wat meer groente en dan ben ik wel tevreden. 

Ik heb gemerkt dat lichaamsbeweging zó belangrijk is bij afvallen, misschien nog wel belangrijker dan minder snoepen. 

Sinds een jaar werk ik op een andere werkplek waar ik echt met de fiets naartoe moet. Ik heb 2 prachtige stokken achter de deur: ik moet erg vroeg beginnen met werken en dan rijdt het OV nog niet en ik werk op een locatie waar de parkeerkosten de pan uit rijzen. Dus fiets ik.  20 minuten heen en 20 minuten terug, 3 x in de week. Ik ben in een jaar tijd (zonder iets aan te passen aan mijn voeding) van een maat 44 naar een goede maat 40 gegaan.  

Dat klinkt goed Nova!
Ook hoopvol voor mij, want zet flink in op meer bewegen nu. 
En linksom of rechtsom, dat maakt natuurlijk niet veel uit. Als je hetzelfde blijft eten maar je bewegen omhoog gooit  gaat er netto natuurlijk minder in. 
Ik focus me nu op stappen want dat is iig meetbaar voor mij, mijn voeding daar heb ik wat minder zicht op. (vrij onregelmatig) 
Alleen mijn zwemmen meet ik dan niet, heb geen horloge. (Streven is 1x pw) 

Nova1982 schreef op 25-05-2022 om 15:14:

Ik heb gemerkt dat lichaamsbeweging zó belangrijk is bij afvallen, misschien nog wel belangrijker dan minder snoepen.

Sinds een jaar werk ik op een andere werkplek waar ik echt met de fiets naartoe moet. Ik heb 2 prachtige stokken achter de deur: ik moet erg vroeg beginnen met werken en dan rijdt het OV nog niet en ik werk op een locatie waar de parkeerkosten de pan uit rijzen. Dus fiets ik. 20 minuten heen en 20 minuten terug, 3 x in de week. Ik ben in een jaar tijd (zonder iets aan te passen aan mijn voeding) van een maat 44 naar een goede maat 40 gegaan.

Dat is mooi! 

Ik beweeg op mijn werk best veel maar buiten het werk te weinig dus daar moet wel iets aan gebeuren maar de motivatie ontbreekt gewoon. Naar de sportschool wil ik niet, vind ik niet leuk. Fietsen vind ik niet heel leuk maar ook niet verschrikkelijk (heb een gewone fiets) en wandelen in mijn eentje vind ik wat saai. Vorig jaar heb ik me op bepaalde momenten wel gedwongen om op vrije dagen 's ochtends vroeg te gaan wandelen, nog voor het ontbijt maar na een tijdje komt de klad er weer in. 

Poezekat, een andere sport? 
Niemand die je kunt porren mee te wandelen of fietsen? Een wandelclubje? 
Hier erg weinig tijd om te sporten maar wel veel noodzaak tot bewegen (intensief huishouden, hond, e bike voor naar werk, ook op werk beweeg ik redelijk wat soms).
Ook heb ik een paar fysieke klachten die behoorlijk stimuleren aandacht te geven aan een aantal spiergroepen. 
Dat geregeld onderhouden valt nog niet mee vind ik. Op dit moment lijkt het redelijk te lukken wat op te bouwen. 
Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen, als je geen klachten hebt Poezekat beweeg! 

Ik wil best mee wandelen hoor, mits het een beetje in de regio is natuurlijk. 😊

Leuk! Jammer dat ik echt geen ruimte heb anders zou ik ook wel meewillen! 

Ik doe ook graag mee. Paar jaar geleden 18 kilo afgevallen, nu zitten 16 er al weer aan. Zit nu nog net onder de obesitas-grens en als ik niet op ga letten zit ik er zo boven.
Na een levenlang jojo-en ga ik niet meer echt lijnen. Opletten wat ik eet, niet meer bijna elke dag een glas wijn, geen vette kaas meer, geen dropjes in de auto en geen ontbijtproducten met suiker. Dat moet 300 tot 400 calorieën op een dag schelen en als ik daarmee een goede anderhalve kilo per maand afval ben ik volgend jaar om deze tijd weer redelijk op gewicht. Sneller hoeft niet, want dan ga ik weer in de spaarstand. 
Echt slank hoef ik niet meer, maar zo rond de maat 42 zou wel fijn zijn. 

Pinokkio schreef op 26-05-2022 om 11:43:

Poezekat, een andere sport?
Niemand die je kunt porren mee te wandelen of fietsen? Een wandelclubje?
Hier erg weinig tijd om te sporten maar wel veel noodzaak tot bewegen (intensief huishouden, hond, e bike voor naar werk, ook op werk beweeg ik redelijk wat soms).
Ook heb ik een paar fysieke klachten die behoorlijk stimuleren aandacht te geven aan een aantal spiergroepen.
Dat geregeld onderhouden valt nog niet mee vind ik. Op dit moment lijkt het redelijk te lukken wat op te bouwen.
Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen, als je geen klachten hebt Poezekat beweeg!

Ik ben een tijd lid geweest bij een sportschool maar dat ligt me niet zo. Er zijn wel wat mensen die eventueel eens willen wandelen maar het komt niet altijd even goed uit bij iedereen ivm werk, zelf kan ik overdag ook wandelen want ben na de middag altijd thuis maar veel mensen werken langere dagen en 's avonds heeft niet echt mijn voorkeur. Wat wel een mogelijkheid is om gelijk na het werk te doen is met een omweg naar huis fietsen, zeker nu het mooier weer wordt. Of lopend naar het werk gaan, is ongeveer een kwartier vanaf thuis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.