Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Afvallen


Bijtje82 schreef op 26-05-2022 om 11:51:

Ik wil best mee wandelen hoor, mits het een beetje in de regio is natuurlijk. 😊

Vrees dat je niet in dezelfde regio woont als ik, ik woon in Zeeland.

Bijtje82

Bijtje82

26-05-2022 om 13:55

Poezekat schreef op 26-05-2022 om 13:31:

[..]

Vrees dat je niet in dezelfde regio woont als ik, ik woon in Zeeland.

Dat is niet bepaald in de buurt idd. Grens zuid Holland /Gelderland hier. 

Zeeland, wat zou ik daar graag wandelen! (wonen…)
Alison leuk dat je mee doet, klinkt goed je plan. 
Poezekat, ik zou dat lopend naar je werk idd eens proberen. 

Pinokkio schreef op 26-05-2022 om 15:40:

Zeeland, wat zou ik daar graag wandelen! (wonen…)
Alison leuk dat je mee doet, klinkt goed je plan.
Poezekat, ik zou dat lopend naar je werk idd eens proberen.

Is in deze periode van het jaar prima te doen dus op een dag waarop ik niet na het werk nog boodschappen wil halen zal ik eens lopend gaan. 

AlisonH schreef op 26-05-2022 om 13:17:

Ik doe ook graag mee. Paar jaar geleden 18 kilo afgevallen, nu zitten 16 er al weer aan. Zit nu nog net onder de obesitas-grens en als ik niet op ga letten zit ik er zo boven.
Na een levenlang jojo-en ga ik niet meer echt lijnen. Opletten wat ik eet, niet meer bijna elke dag een glas wijn, geen vette kaas meer, geen dropjes in de auto en geen ontbijtproducten met suiker. Dat moet 300 tot 400 calorieën op een dag schelen en als ik daarmee een goede anderhalve kilo per maand afval ben ik volgend jaar om deze tijd weer redelijk op gewicht. Sneller hoeft niet, want dan ga ik weer in de spaarstand.
Echt slank hoef ik niet meer, maar zo rond de maat 42 zou wel fijn zijn.

Bij mij zet dit ‘dieet’ geen zoden (meer) aan de dijk helaas. We eten wat minder koolhydraten, en dan zoveel mogelijk volkoren/vezelrijk. Drinken doen we in het weekend, snacken en snaaien zo min mogelijk. Man heeft drop uit zijn dieet gegooid ivm hoge bloeddruk, ik snoep sowieso niet. We doen aan intermittent fasting, dus geen ontbijt. Om 11 uur begint mijn eet-dag met fruit of een volkorenbolletje of zo. Man start met volkoren crackers/roggebrood. Dus eigenlijk vind ik dat we al best netjes eten. Man is hiermee 12 kilo afgevallen, ik net 2. Sinds de wereld weer een beetje normaal is gaan we wel weer uit eten (vanavond sushi!) maar dat is zeker niet elke week. Ik ben bang dat we meer moeten bewegen willen we er nog wat meer af krijgen. We hebben beiden een zittend beroep. Mijn 2 x een uur sportschool, huishouden en tuin en wandelen met de hond zetten niet genoeg zoden aan de dijk blijkbaar. Maar ik weet niet zo goed waar ik de tijd vandaan moet halen. 

Jonagold schreef op 26-05-2022 om 17:36:

[..]

Bij mij zet dit ‘dieet’ geen zoden (meer) aan de dijk helaas. We eten wat minder koolhydraten, en dan zoveel mogelijk volkoren/vezelrijk. Drinken doen we in het weekend, snacken en snaaien zo min mogelijk. Man heeft drop uit zijn dieet gegooid ivm hoge bloeddruk, ik snoep sowieso niet. We doen aan intermittent fasting, dus geen ontbijt. Om 11 uur begint mijn eet-dag met fruit of een volkorenbolletje of zo. Man start met volkoren crackers/roggebrood. Dus eigenlijk vind ik dat we al best netjes eten. Man is hiermee 12 kilo afgevallen, ik net 2. Sinds de wereld weer een beetje normaal is gaan we wel weer uit eten (vanavond sushi!) maar dat is zeker niet elke week. Ik ben bang dat we meer moeten bewegen willen we er nog wat meer af krijgen. We hebben beiden een zittend beroep. Mijn 2 x een uur sportschool, huishouden en tuin en wandelen met de hond zetten niet genoeg zoden aan de dijk blijkbaar. Maar ik weet niet zo goed waar ik de tijd vandaan moet halen.

Dat klinkt inderdaad al heel netjes. Balen dat hij dan veel meer afvalt.
Ik heb een “de hele dag als een idioot rondrennen”-baan dus dat scheelt. Ik kom vlot aan 20.000 stappen per dag en 12 trappen. Dan nog drie keer in de week een uur baantjes zwemmen dus de beweging is het probleem niet. 
Mijn truc: meer gaan eten, maar dan alleen voedzame dingen: gewoon volgens de richtlijnen van het voedingscentrum maar dan iets minder. Bij mij scheelt dat echt snaaien. 

Poezekat, woon je in buurt van strand? Ik vind het super heerlijk op strand te wandelen, zou dat iedere dag willen.
Ben mezelf nu dankbaar voor mijn minimum aan stappen. Vandaag zo’n off day, zou normaal stoppen bij zo’n 4000 die ik al gelopen heb. Nu toch door tot 10000 dus wat meer met hond. 
Jonagold, hier ook weinig tijd. Omdat ik toch aan mijn stappen( bewegingen) wil komen doe ik hier en daar nog wat oefeningen en dansjes bij de was doen, tanden poetsen of zelfs in bed. 
Hoe lang eet je al zo gezond? Kan ook best dat jouw lichaam langer nodig heeft om te schakelen. 
Ik wil ook weer vaker if doen (beviel goed in verleden) en verder met partner afgesproken dat we gaan streven naar mediterraans eten. Lijkt me het simpelst, geeft wat houvast en kunnen we blijven doen.  

We wonen ongeveer 12 km van de kust af. Op zich niet ver natuurlijk maar momemteel nog te ver om erheen te fietsen, stuk te wandelen en weer terug. Zeker omdat ik op een gewone fiets rijd.

AlisonH schreef op 26-05-2022 om 18:01:

[..]

Dat klinkt inderdaad al heel netjes. Balen dat hij dan veel meer afvalt.
Ik heb een “de hele dag als een idioot rondrennen”-baan dus dat scheelt. Ik kom vlot aan 20.000 stappen per dag en 12 trappen. Dan nog drie keer in de week een uur baantjes zwemmen dus de beweging is het probleem niet.
Mijn truc: meer gaan eten, maar dan alleen voedzame dingen: gewoon volgens de richtlijnen van het voedingscentrum maar dan iets minder. Bij mij scheelt dat echt snaaien.

Jee Alison dat zijn veel stappen! 
Ik wil heel langsaam aantal stappen verhogen maar 20.000 is wel heel veel. 
Trappen loop ik wel veel. 
Meer eten helpt mij ook goed. 

Poezekat schreef op 26-05-2022 om 18:24:

We wonen ongeveer 12 km van de kust af. Op zich niet ver natuurlijk maar momemteel nog te ver om erheen te fietsen, stuk te wandelen en weer terug. Zeker omdat ik op een gewone fiets rijd.

Dat is idd net wat ver, jammer! 
Ik ben wel heel blij met mijn ebike, scheelt me echt veel auto ritten. 

Pinokkio schreef op 26-05-2022 om 19:23:

[..]

Dat is idd net wat ver, jammer!
Ik ben wel heel blij met mijn ebike, scheelt me echt veel auto ritten.

Ja, als vervanging van autoritten is een e-bike prima maar ik hoef slechts zo'n 7 minuten te fietsen naar mijn werk, de winkels zijn dichtbij en mijn moeder woont op 5 minuten wandelen van ons vandaan. Dus hier nog een gewone, 2e hands zelfs, fiets. 

Poezekat schreef op 27-05-2022 om 12:20:

[..]

Ja, als vervanging van autoritten is een e-bike prima maar ik hoef slechts zo'n 7 minuten te fietsen naar mijn werk, de winkels zijn dichtbij en mijn moeder woont op 5 minuten wandelen van ons vandaan. Dus hier nog een gewone, 2e hands zelfs, fiets.

Ik jouw geval zou ik m meteen kopen om naar strand te fietsen, maar ben echt enorm dol op strand. (Nee, ik wil e bikes niet promoten) 
Ik zou er ook wel meer mee willen fietsen maar het jammere is dat mijn hond niet mee kan op fiets, zelfs niet in een afgesloten fietskar oid. 

Is zwemmen niets voor jou, yoga?

Pinokkio schreef op 27-05-2022 om 12:58:

[..]

Ik jouw geval zou ik m meteen kopen om naar strand te fietsen, maar ben echt enorm dol op strand. (Nee, ik wil e bikes niet promoten)
Ik zou er ook wel meer mee willen fietsen maar het jammere is dat mijn hond niet mee kan op fiets, zelfs niet in een afgesloten fietskar oid.

Is zwemmen niets voor jou, yoga?

Zwemmen en yoga spreken me beiden niet aan. Jaren geleden heb ik regelmatig spinning grdaan, dat vond ik leuk. Maar dat wordt helaas niet op tijden gegeven die goed uitkomen voor mij. Maar dat kan altijd nog veranderen dus ik hou het in de gaten.

Voorlopig wil ik nog geen e-bike, ik laat mijn fiets altijd buiten staan (wel op slot, rustige buurt). Wel zo handig als ik 's ochtends vroeg naar naar mijn werk moet. En dat kan ik niet doen met een e-bike. Misschien dat er in de toekomst wel een e-bike komt. Maar voor het fietsen naar mijn werk en boodschappen gebruik ik liever een gewone fiets.

Poezekat schreef op 27-05-2022 om 18:00:

Voorlopig wil ik nog geen e-bike, ik laat mijn fiets altijd buiten staan (wel op slot, rustige buurt). Wel zo handig als ik 's ochtends vroeg naar naar mijn werk moet. En dat kan ik niet doen met een e-bike. Misschien dat er in de toekomst wel een e-bike komt. Maar voor het fietsen naar mijn werk en boodschappen gebruik ik liever een gewone fiets.

Nee dat zou ook zonde zijn als je een ebike gebruikt voor ritjes die je nu met fiets maakt, dan ben je verder van huis. 
Wel een beetje nadeel van ebike, bij mij vervangt ie echt de auto maar helaas jat partner de ebike ook wel en bij hem vervangt het een fietsrit…aaarrggh! 

Verder beetje rommelig hier met wat feestjes en evenementen met dan ook wel wat gesnoep (stukje taart ed) maar over het algemeen genomen gaat het best goed hier, ben tevreden Probeer tijd te vinden wat uit te proberen in keuken, oa met peulvruchten. Salade met linzen gehad, best lekker zolang het niet teveel linzen zijn. Zelf weer hummus gemaakt maar toch meer voor de anderen..Kikkererwten geroosterd zelf vond ik wel erg lekker. (Maar dat is vast weer wat minder gezond) 
Ik eet iig al wat meer groente en dat bevalt heel goed. Voel me beduidend energieker, weet niet precies waar dat aan ligt want ik beweeg ook echt meer. De vaste structuur van minimaal 10.000 stappen per dag helpt me. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.