Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vesta

Vesta

21-07-2017 om 10:28

Afvallen wie ook? Deel 2

Omdat we de 1000 berichten naderden en op verzoek van forumbeheer open ik maar het nieuwe draadje, want ik vind het toch wel erg leuk om met jullie af en toe mee te kletsen en mee te leven.


blik

blik

27-03-2018 om 19:13

Half a twin

Oh fijn, ben dus niet de enige.
Ik ben zo erg met chocolade dat het nog steeds bijzonder onwennig voelt om af te rekenen in tankstation zonder ook chocolade te kopen. Al jaren kocht ik bewust vaker niet in supermarkt om in tankstation dan toch voor de bijl te gaan.
En er is altijd wel ergens een tankstation open

Half a twin

Half a twin

27-03-2018 om 19:24

heb ik het voordeel

Dat ik nooit rijd en dus ook niet tank. Ik had (met de nadruk op had) al paaseitjes gekocht voor pasen. Een weckpot vol leuke kleurtjes. Liep vandaag door de super te zoeken naar aanvulling maar de leukste kleurtjes (lekkere smaakjes) zijn op

blik

blik

27-03-2018 om 19:31

Hahaha

Jammer dan, ik zal het dit jaar met de restjes moeten doen, ik koop echt nog niets.
Misschien dat ik ooit zo sterk word dat ik gewoon weer chocolade kan kopen (en eten) zonder los te gaan, nu durf ik nog niet.

Half a twin

Half a twin

27-03-2018 om 19:40

ben vorige week dus wel los gegaan

Chaotische week en veel gesnoept drop en chocolade. Ben gisteren weer fanatiek begonnen te proberen niet te snoepen. Vanochtend niet geheel vrijwillig een poosje gevast, toen ik eindelijk kon lunchen tegen half twee was ik echt misselijk,van laag suiker denk ik.
Na pasen ga ik weer echt beginnen. Hebben een verjaardag te vieren hier thuis tijdens Pasen.

blik

blik

27-03-2018 om 21:45

Herkenbaar

Half a twin, ik denk dat ik hier wel weer een jaar tegen aan heb lopen hikken grotendeels. Paar dagen gezonder, terugvallen enz.
Bij mij werkt snoepen echt averechts, dan daalt mijn energie, meteen zucht naar suikers etc. Ik weet dat ik na paar dagen gezonder eten alles weer veel makkelijker vind, maar die dagen doorkomen was toch weer de grote hindernis.
Nu heb ik 'de knop' (ofzo) weer gevonden en kost het veel minder allemaal.

Hoewel..had vandaag op dochters verzoek wat witte harde bolletjes gekocht, vroeger aten we die graag en nu valt het voor mij onder 'snoep' dus koop ik ze alleen op verzoek. En dat was wel weer lesje zelfbeheersing! Het ruikt zo heerlijk alleen al.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-03-2018 om 11:47

Blik

Ik snap wel waarom je witbrood 'snoep' noemt, maar op zich is witbrood niet regelrecht ongezond, er zit alleen niet veel in van toegevoegde waarde, zoals vezels. Veel kleur in winkelbrood is kunstmatig. Als er bloem bij de ingrediënten staat, weet je dat bijna alle vezels eruit zijn gefilterd. Ik heb gister een half speltbrood gekocht, omdat er wat extra in huis moest komen en dat heb ik er even bij gepakt en ik zie dat dit speltbrood niet helemaal is wat je zou verwachten. Er zit 57 procent speltbloem in. Geen meel dus. Dat is een verschil. Er is wel het een en ander apart toegevoegd, dus al met al zal dit brood nog meevallen qua 'beter dan wit', maar als je denkt verstandig te doen aan bruin brood wat ogenschijnlijk gezond overkomt, kijk dan ook naar de ingrediënten. Bruinbrood wat met bloem is gemaakt en meer niet, is niet gezonder dan witbrood.

Beleg

Wit of bruin, het gevaar zit toch in de hoeveelheid beleg die er op komt?
Of eten jullie dan een kale boterham tevredenheid?

Half a twin

Half a twin

28-03-2018 om 12:56

Gisteren

http://www.bakkerswereld.nl/nieuws/nieuws/2018/3/campagne-brood-goed-verhaal-start-met-tv-commercial-10147350

Zag ik dit spotje op de tv. Heel mooi verhaal over brood en dat alle broodsoorten goed voor je zijn (als je geen coeliakie hebt)

Brood is gewoon een voedzaam voedingsmiddel waar veel goede voedingsstoffen in zitten.
Wat Flanagan zegt, het is het beleg dat boterham ongezond maakt. Dikke plakken boterhamworst of andere vette dingen.
Persoonlijk heb ik liever een dunne plak volvette kaas dan een dikke plak 30+ troep. Dat lijkt wel plastic, vind ik echt niet te vreten.

Om af te vallen is het trouwens niet nodig om alles mager te eten. Verantwoord met vet omgaan is beter dan 30+ kaas eten omdat je dan meer plakjes op je brood kan doen.
Liever lekker met mate dan de "onechte" kaas dik op je brood doen. Er moet nog wel wat te genieten blijven.

Zo nu ga ik mijn brood smeren, met een boterham dubbelgeklapt dan heb ik maar 2 plakjes zeeuws spek nodig ipv 3. Nog warm van de slager mmmmmmm.

Zomer

Zomer

28-03-2018 om 14:08

Brood

Ik houd zelf heel erg van donker brood met heel veel zaden en pitten. Ik ben wel de enige van het gezin. Alhoewel de rest wel bruin brood eet en af en toe wit. Ik heb net als Half a twin dat ik nepkaas (zo noem ik dat) totaal niet lekker vind. Dan inderdaad liever minder of minder vaak maar 30+ en andere magere varianten vind ik echt 3x niks. Bij mij is het zo dat ik mij wel op eten wil verheugen. Dat kan ook zeker met gezonde maaltijden maar het moet wel iets zijn waar ik echt naar kan verlangen. Morgen ben ik vrij en tussen de middag ga ik lekker groente wokken + een stukje gebakken zalm. Daar kijk ik nu al naar uit

Chocola is echt mijn grootste valkuil. Ik ben daar de laatste jaren ook steeds meer in getraind. Werd ik voeger wel eens misselijk van een reep, die kan ik nu met gemak op. Vanochtend had collega koffie/thee opgehaald met een paaseitje er bij. Ten eerste was het nog geen 12:00 uur en ten tweede was het niet de bedoeling maar ik stak hem gedachteloos zo in mijn mond. Ik moest er ook wel om lachen. Ik schrok er eerst van haha. Ik heb het paaseitje wel opgegeten hoor. Zo ben ik dan wel weer!

blik

blik

28-03-2018 om 14:54

Snoep

Kaaskopje, mijn definitie van snoep is lekker eten met meer vulsel dan voedingswaarde.
Dat gaat voor wit brood zeker op.
Inmiddels kijk ik altijd naar voedingswaarde, maatstaf voor mij is vaak hoeveelheid vezels in een product. En liefst volkoren. En heel af en toe koop ik iets omdat het alleen maar lekker is, maar ik ben me daar dan wel van bewust.
Beleg is bij mij altijd wel verantwoord geweest. Ook wel vete kaas maar ik geloof niet zo dat dat ongezond is. (Met mate) wel probeer ik nu ook rauwkost oid erbij te doen.

Zomer, ik kan waanzinnige hoeveelheden chocolade op zonder misselijk te worden, gatver. En soms dan ben ik toch misselijk en een week erna pak ik het gerust weer.
Dat gedachteloos vanalles wegeten ken ik wel.
Nu schrik ik iig, ohja, niet de bedoeling. Vroeger ging er op die manier natuurlijk een hoop in.

Qui vive

Laatst uit pure boosheid een hele doos bonbons in no time naar binnen gewerkt. Ik geloof dat ik niet eens genoten hebt van de smaak van de bonbons.
Harstikke fout natuurlijk. Maar ik heb toch minder moeite met deze actie dan het onbewust geleidelijk aan steeds meer snoepen want door deze buitensporige actie, ben ik de komende tijd weer op mijn qui vive als de paaseitjes doorgegeven worden.

blik

blik

29-03-2018 om 10:53

Rustig

Begint rustiger te worden hier. (alleen op dit vlak
Nu ik minder snoep gaat de behoefte eraan steeds meer naar de achtergrond.
Nu begin ik ook weer meer bezig te zijn met hoe mijn eten gezonder kan.
Wat nog niet in mijn systeem voldoende zit is meer groente. Daar wil ik toch weer op gaan focussen.
Ik eet veel rauwkost, mn sla en daar krijg ik erg weinig van op. Ik denk dat ik niet iedere dag op 200 gr groente zit.
Vaak bak ik wel wat champignons mee bij veel maaltijden, makkelijk en ik vind ze erg lekker, en net wat extra groente.
Maar het kan wel meer en momenteel eet ik alleen groente bij avondmaaltijd.
De lente helpt wat dat betreft ook wel, tijd om weer salades te maken, ook voor de lunch.

Alles bij elkaar nu 15 kg afgevallen, maar vooral veel geleerd.
Streefdoel was ooit 20 kg, misschien doe ik die laatste 5 kg nog, maar einddoel komt iig langsaam in zicht.

Ella

Ella

29-03-2018 om 12:06

Powerslim, iemand ervaring?

Ik zit al jaren op dit forum maar heb dit draadje altijd angstvallig vermeden. Kop in het zand.
Dit kan niet meer want ik word alsmaar dikker en dikker en heb fysieke klachten die mogelijk gerelateerd zijn aan mijn overgewicht. Ik moet nu echt gaan afvallen. Mijn grote probleem is dat ik wel weet wat er fout gaat maar simpelweg geen weerstand kan bieden om te snacken in de avonden en 's nachts. Het lijkt wel een verslaving. Ik weet erg veel van voeding af en weet ook genoeg over gezonde snacks maar het lukt me niet. Ik eet bij stress dat realiseer ik me en ben ook op dat gebied bezig meer handvatten te vinden, eigenlijk al jaren.

Ik moet nu een keuze maken voor een wijze waarop ik wil afvallen. Ik heb verschillende dieten geprobeerd maar ik kreeg nooit een begin in de eerste weken, waarna ik het opgaf. Het enige dieet waar ik ooit mee ben afgevallen is Cambridge, vreselijk maar wel snel resultaat. Vorig jaar via een dietiste op een sportschool maar dat is niet gelukt. Ook hypnose en psycholoog konden mij niet zo ver krijgen te stoppen met snacken. En ja, ik weet dat het echt vanuit mijzelf moet komen....

Nu is mij het Power Slim dieet aangeraden maar ik twijfel; ik vind het een crashdieet, het is duur en ik houd niet van shakes en andere "papperige" drankjes maar het ffect is meestal snel en geeft ook nog eens energie, zegt men. Heeft iemand hier ervaring mee?

Waar ik ook aan denk is het Sonja Bakker dieet omdat dat redelijk normaal is maar omdat ik veel gewicht kwijt moet ben ik bang dat ik dat niet ga redden. Het klinkt allemaal behoorlijk slap van mij en zo ben ik helemaal niet maar met eten ben ik echt niet goed....

En, als laatste, zou het een idee zijn om bijvoorbeeld een start te maken met een crashdieet, bijvoorbeeld 10 kilo, zodat er een begin is en daarna over te gaan op een gezonder dieet?

blik

blik

29-03-2018 om 12:15

Ella

Ik zou nooit voor zo'n commercieel product gaan, maar als je al niet van shakes houdt lijkt het me niets voor jou.
Heb je al eens naar vastendieet (IF) gekeken?

Ella

Ella

29-03-2018 om 12:56

Nee,

kende ik niet (een wonder). Ik heb er even een blik op geworpen maar het spreekt me in eerste instantie nog niet aan. Heb jij er goede ervaring mee? Ik zal me er eens in gaan verdiepen, dank voor de tip!

blik

blik

29-03-2018 om 23:35

Zelf heb ik (een beetje) 5:2 gedaan en was daar erg enthousiast over.
Heb er veel van geleerd, al heb ik het maar kort en half gedaan, en het werkte bij mij zeer stimulerend en motiverend.
Juist omdat jij aan geeft het zo lastig te vinden te starten leek het me ideaal voor je, je hoeft maar 2 dagen weinig te eten en de rest vd week eet je normaal. (Of, bij een andere versie, deel vd dag)

Heel makkelijk vol te houden dus, maar wel effectief.
En het zou gezond zijn. Of dat zo is weet ik niet, maar voelt het voor mij wel.

Ik ben zelf ook nog even aan het zoeken naar een moment om weer te beginnen, wil het graag wat strikter gaan oppakken weer. Nu doe ik het een beetje door zo af en toe een dag of dagdeel weinig of niets te eten.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-03-2018 om 09:56

Ongeremd eten

Gelukkig heb ik niet de neiging om ongeremd hele zakken of blokken of wat dan ook naar binnen te werken. Ik vind dat niet lekker, ik kan er zelfs een beetje naar van worden, dus zelfbescherming waar ik weinig voor hoef te doen. Het levert aan mijn kant ook weleens irritatie op dat man die rem niet heeft. Ik neem een aantal dropjes op een dag en kan dat dágen volhouden, maar voor ik het weet grabbel ik alweer op de bodem. Met ander snoepwerk, ben ik ook bewust zuinig. Extra luxe bonbons smeer ik over meerdere dagen uit, zo kan ik lekker lang genieten. Ik sta niet altijd zo stevig in mijn schoenen, maar ik doe mijn best. Ik vind het ook zonde om alles in een keer weg te werken. Ik weet nog, toen was ik nog gewoon jong en slank, dat ik een doos bonbons mee had genomen uit Brussel. Ik heb elke dag 1 bonbon genomen. Ik vrees dat ik nu wat nonchalanter ben geworden. Het is niet meer zo speciaal als ik het toen vond, maar nog wel een grote verwennerij. Maar meer dan twee op een dag, doe ik niet snel. Als ik het al in huis heb. Een poosje geleden was ik in de Markthal in Rotterdam en daar is een Leonidas-winkeltje. Ik moest een aardigheidje kopen voor een feestje waar we eigenlijk voor naar Rotterdam waren gekomen en in plaats van bloemen leek me een grote doos bonbons eigenlijk veel leuker. Ik heb denk ik vijf minuten langer voor die kraam lopen treuzelen dan nodig was, omdat ik met mezelf overhoop lag over de vraag of ik voor mezelf ook een paar zou kopen. Ik heb het niet gedaan. Dat voelt dan ook echt als een succesje .

Met chips wil ik nog wel eens doorschieten, zeker als ik de zak gewoon naast me leg, maar ook weer naar het idee van 'zonde om alles in een keer op te eten', stop ik in ieder geval bij 1/3 of op zijn ergst de helft. Ik haalde nog wel eens wat in huis voor mijn dochter, maar als ze er dan vervolgens niets van had genomen, vond ik het té moeilijk om die zak dicht te laten. Ik vond het zelf te lekker. Maar ik heb dat weer redelijk onder controle. Wat ik nu 'fout' doe, is nootjes bestellen en die te snel achter elkaar opeten. Maar goed, nootjes zijn wel gezond, los van het zout, zonder zout vind ik het saai. Ik heb een paar keer pistachenootjes besteld bij mijn nieuwe boodschappenleverancier en die zijn héérlijk! Gelukkig kost het best veel moeite om het nootje open te krijgen . Het nieuwtje is er nu ook weer een beetje af, dus de neiging om weer te bestellen wordt daar minder door. Het blijft wikken en letterlijk wegen .

Pirata

Pirata

30-03-2018 om 11:45

Ella, IF

Het fijne aan IF is dat je niet de hele tijd te weinig eet, zoals bij een (ongezond) crashdieet. Je lichaam zit niet voortdurend in de "hongerstand", maar af en toe. Kijk even naar de documentaire van Michael Mosley, via google heb je 'm zo gevonden.

Pirata

Pirata

30-03-2018 om 11:46

Kaaskopje

Neem doppinda's, veel werk voor weinig nootjes!

blik

blik

31-03-2018 om 11:11

Die eitjes, het is nog geen Pasen en toch al gesnoept.
Op mijn werk, waar ik van alle kanten omringd ben door eitjes (en ander lekkers) urenlang
Bewust puur genomen, niet dat ik denk dat choco eitjes puur genoeg zijn om enigzins gezond te zijn, maar ik vind ze toch minder lekker dus eet dan iets makkelijker minder. Het waren er 5 ofzo, klinkt nog best veel vind ik nu ook, toch is dit voor mijn doen echt weinig.
Dus toch nog best trots, waren ook de eerste dit jaar, al die anderen heb ik weerstaan.

Maar goed, ik verwacht niet ongeschonden de Pasen door te komen, daarna maar weer goed beginnen.
Wel weer kilo afgevallen, maar ik ga ervan uit dat die wel weer erbij komt deze dagen. We hebben aantal activiteiten op staan die niet bevordelijk zijn en eten heb ik niet helemaal in de hand, ook nog x uiteten.

Ella, wat spreekt je niet aan van IF? Het
Pirata kwam hier met de tip en ik dacht eerst ook dat het niets voor mij was en ik dacht dat het zwaar zou zijn. De eerste 2 keren waren niet zwaar, wel wat moeilijk maar daarna ging het vanzelf en bleek het juist heel fijn te voelen.

Ella

Ella

31-03-2018 om 11:58

IF spreekt me, na jullie reacties en verder gelezen te hebben, toch zeker wel aan maar ik durf het niet aan gezien ik een aantal medicijen slik en ik ben bang dat het niet goed combineert en dan ben ik verder van huis.
Ik denk dat ik dinsdag start met calorieën tellen en met super gezonde voeding en strikt 6 eetmomenten. Ik merk dat ik vaak te lang wacht met iets te eten en eet dan veel te veel. Ik gebruik voor het tellen een app.
Het grote probleem is dat ik absoluut niet gemotiveerd ben omat ik niet goed in mijn vel zit maar ik moet een streep trekken want ik blijf aankomen en ik denk dat als ik eenmaal aan het afvallen ben ik me fysiek ook beter ga voelen. Momenteel kan ik alleen maar aan ongezond eten denken, zit echt tussen mijn oren. Een ander voornemen is om bezig te blijven en zorgen voor beweging en buitenlucht.

blik

blik

31-03-2018 om 13:29

Met medicijnen zou ik het inderdaad niet zomaar doen, liever overleggen met arts of diëtist.

Ik hoop dat het je lukt te starten, duim voor je!
Ik geloof niet meer in 6 eetmomenten (door IF) maar ben zelf ook begonnen door juist heel veel te gaan eten.
Wat mij erg hielp was focussen op nieuwe dingen. Dus heel veel lekkere dingen kopen en maken die erg gezond zijn. Zo veel dat er helemaal geen ruimte meer is voor zoete troep.
Geen ruimte in lijf maar vooral ook niet in hoofd. Het voelde voor mij niet als mezelf iets ontzeggen maar juist als mezelf kadootjes geven.
Probeer allemaal lekkere recepten uit, prop je zelf vol met lekkere dingen, ga als je snaaizin krijgt op zoek naar lekkere recepten enz.

In het begin nam ik ook altijd gezond voer mee als ik de deur uitging.
En vermijden van situaties waar je makkelijk in de fout gaat.

schamen (ot)

Mirreke schrijft ergens : maar ik zou me nu niet schamen om in bikini het zwembad in te plonzen..."
Eigenlijk is het wel triest he, dat we ons eerst opleggen om maatje 36 te hebben voordat we in bikini durven. Het zou rustig op strand en in zwembad zijn als mannen dezelfde schaamte hebben. ( o ja en jullie kennen nu vast mannen die met 10 kg overgewicht niet in zwembroek gaan, maar ze zijn echt in de minderheid.
Ik las laatste beste antwoord op de vraag uit ieder willekeurig vrouwenblad " help het wordt zomer, hoe pas ik op tijd in mijn bikini" " Nou gewoon eerst het broekje aantrekken en daarna het topje")

Kaaskopje

Kaaskopje

01-04-2018 om 17:32

Bikini

Zelfs toen ik nog niet boven de 80 kilo was, vond ik een badpak esthetischer. Mijn buik was altijd al wat boller. Ik vind bikini's wat overgewaardeerd. Waarom is het erg om een badpak te dragen?

kaaskopje

Ik ga vaak naar warm land op vakantie. In 30 graden of meer is een bikini echt lekkerder dan een badpak. Bovendien heb je tig meer keus in bikini. En het esthetische aspect boeit mij echt minder.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-04-2018 om 13:24

Alkes

Gelukkig is iedereen daar vrij in . Ik heb lang geleden alweer, de kracht van Centerparcs ontdekt op dit gebied. Als je twijfelt over je eigen verschijning, is een bezoek aan het zwemparadijs heel geruststellend..

Half a twin

Half a twin

03-04-2018 om 14:05

wekelijks een regulier zwembad

Dat geeft ook al een idee dat het nogal meevalt met mij. Ik zwem sportief en vind een badpak dan gewoon fijner dan een bikini. Badpak blijft op zijn plek, schuift niet.
Rond mijn tijd zijn er een paar dames met een fors voorkomen, netjes in een goed ondersteunend badpak zien zij er verzorgd uit. Er zijn ook dames met een forse maat die een Hemaatje hebben gekocht en dan een model dat meer geschikt is voor mijn dochter dan voor een 50 plusser. Als ik daarnaar kijk geeft dat mijn zelfvertrouwen wel een boost inderdaad.
Heb al ruim een week niet gewogen, vrijdag weer, maar heb het idee dat het goed gaat.

Marja

Marja

03-04-2018 om 18:53

Leuk. Not.

En dan ben je( algemeen) onzeker in een badpak en wat roept iedereen? Nee dat zit echt tussen je oren hoor, mensen kijken niet op die manier naar je. Dat denk je maar.

Ik heb dat nooit geloofd, want je merkt en ziet wel degelijk dat mensen kijken en een mening hebben, ze proberen je alleen aan te praten dat dat niet zo is.

Juist van mensen die zelf een maatje meer hebben/gehad verwacht je dat niet. Ik vind het niet leuk, niet netjes ook; zelfs niet als je het denkt discreet te doen. Dat lukt namelijk zelden als iemand daar gevoelig voor is.

Half a twin

Half a twin

03-04-2018 om 21:37

je hoeft niet stiekem te kijken

Soms is het heel makkelijk te zien, in die doucheruimte sta je tegenover elkaar, sta ik niet bewust te kijken maar zie ik wel mijn overbuurvrouw "alles" weer op zijn plaats, duwen en sjorren aan dat badpak.

Marja

Marja

03-04-2018 om 23:39

Zelfvertrouwen

En omdat zij er in jouw ogen erger aan toe is of het goedkoper in een " hemaatje"(bestaat dat?) verbergt krijgt jouw zelfvertrouwen een boost? Ik vind dat op z'n minst verwonderlijk dat je zelfvertrouwen groeit bij iets waar de ander misschien niets aan kan doen, misschien zelfs verdriet of schaamte om heeft, of niets kan schelen en op dat moment geen weet van heeft.
Ik zou het dan toch ( degenen die er iets over zeiden) bij je eigen verschijning houden. Ik dacht dat we dat op onze leeftijd wel gehad hadden en vind het best tegenvallen dit te lezen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.