Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vesta

Vesta

21-07-2017 om 10:28

Afvallen wie ook? Deel 2

Omdat we de 1000 berichten naderden en op verzoek van forumbeheer open ik maar het nieuwe draadje, want ik vind het toch wel erg leuk om met jullie af en toe mee te kletsen en mee te leven.


Mia9

Mia9

14-07-2018 om 07:34

HaT/Kaaskopje

HaT, wat een zwaar jaar voor jullie, nu even bijkomen, wens jullie een heerlijke vakantie!
Kaaskopje, wow! Echt een mijlpaal, BMI in het groen, applaus!

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2018 om 09:23

Mia

Dank 😃

Kaori

Kaori

14-07-2018 om 09:42

Kaaskopje

Ik had er helemaal overheen gelezen.
Goed zeg een groene bmi, gefeliciteerd, neem een appel

Half a twin

Half a twin

14-07-2018 om 10:38

Kaaskopje

Goed zo groene BMI. Gefeliciteerd ik had het ook niet goed gelezen geloof ik.

blik

blik

14-07-2018 om 22:32

Heej

Wat gaan jullie goed allemaal, lijntechnisch dan iig
Wat fijn!

Hier mwoah, op mijn vakantie paradijsje.
Ik zondig te veel en voldoende bewegen is ook (om diverse redenen) wat lastig. Maar ik merk toch wel dat 'de grote lijn' er al weer beter uitziet (vooralsnog) dan vorig jaar, dus iig vooruitgang!! (want vorig jaar was al weer beter dan jaar ervoor enz)
Afkicken van mijn verslaving, dwangmatig wegen... Want ik heb natuurlijk geen weegschaal hier!!
Ik schat zelf in dat ik wel wat bij gekomen ben, maar ook weer niet extreem. Maar vakantie is nog niet om. En reisgenoten helpen niet echt, op dit gebied

Ik hoop dat jullie een super vakantie hebben!!!

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2018 om 23:01

Half a twin

Dank je wel 😊

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2018 om 23:03

Bluk

Veel plezier. Maak je niet té druk over de kilo's. Na de vakantie gewoon weer een tandje bij.

Half a twin

Half a twin

14-07-2018 om 23:13

dwangmatig wegen

Dat is echt de killer voor succes. Het is normaal dat gewicht een beetje schommelt, plus of min een kleine kilo is heel normaal. Iedere dag wegen laat die schommelingen heel goed zien wat demotiverend werkt. 4 dagen achter elkaar een streepje erbij is niet fijn, steeds en teleurstelling.
Ik heb thuis geen weegschaal, weeg alleen op de sport op vrijdag. Dat gaat goed, die dagelijkse schommelingen zie je dan niet en dat geeft na een week wel een succesgevoel, of niet.

Dus blik bij thuiskomst de batterijen eruit en dan alleen bij de fysio of op de sport wegen als dat kan.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2018 om 23:21

Mwah

Gewicht erbij is inderdaad een teleurstelling, maar het demotiveert mij niet. Juist niet. Werk aan de winkel!

Dagelijks wegen is een beetje verslavend merk ik. Het helpt me wel om meteen bij te sturen

blik

blik

15-07-2018 om 00:08

HAT

Of dwangmatig wegen gezond is, waag ik te betwijfelen;}
Maar bij mij was het wel juist een sleutel tot succes ipv een killer. Als je succes tenminste definieert in kilo's afvallen.
Ik ben zo enorm bijgekomen de afgelopen 20 jaar om diverse redenen, maar oa ook omdat het hele onderwerp me niet boeide maar ik ook geen besef had van mijn lichaam, eten en de verhouding tussen die 2 enz enz.
Veel wegen geeft me grip op de zaak en maakt me bewust van mijn lichaam en de connectie met eten. Ik begin steeds meer samenhang te zien/voelen en dus controle te krijgen, iets dat voor mij belangrijk is. En volgens mij vrij onmisbaar om op een goed gewicht te blijven.

Daarbij kom ik niet bij fysio en sport ik ook niet dus tsja, wegen kan alleen thuis.

blik

blik

15-07-2018 om 00:17

En Kaaskopje

Dankje.
Ik maak me ook niet te druk hoor.
Maar probeer het wel binnen de perken te houden.
Vind het altijd zo zonde als je binnen een week werk van maanden te niet doet. En tsja, daar ben ik nogal goed in helaas.
Maar heej, gisteren gaan uiteten en ik heb zowaar geen desert genomen, voor mij bijzonder. En dat terwijl dochter een heerlijke tiramisu wegwerkte, voor mijn neus!
Ik eet wel veel baguette, maar de croissantjes worden wel gekocht maar laat ik liggen voor de rest, ben best trots!

Kaori

Kaori

20-07-2018 om 10:22

stabiel

Mijn gewicht is redelijk stabiel, maar ik merk wel dat mijn armen bv strakker worden nu ik weer meer zwem en fiets.

Nog 2 weken voor ik op vakantie ga en in die 2 weken heb ik toch minder tijd om te sporten dan ik dacht. Nou ja, ik laat me ook wel heel makkelijk verleiden tot andere ook leuke dingen. Aan de wijn met vrienden op een terras (met kaas, worst, olijven en chips), klussen aan dochters kamer etc.

Vanmorgen om 7 uur in het zwembad en net als bij het hardlopen bouwt dat weer vertrouwd snel op. 2 weken geleden had ik moeite met 20 banen (25m) en vandaag deed ik er 60 inclusief blokken met alleen armen en alleen benen en ben ik van de middenbaan opgeschoven naar de snelle baan.

En hoe gaat het bij jullie?
Allemaal al lekker vakantie aan het vieren?

blik

blik

20-07-2018 om 11:43

Kaori

Wat fijn dat gesport van je! Ik geniet plaatsvervangend met je mee!

Ik beweeg langzaam meer maar moet erg doseren en oppassen. Mijn lijf doet niet meer zo mee! (ik mag niet klagen hoor maar niet zoals ik graag wil)
Ik focus nu vooral op evenwicht en vooral zo bewegen dat ik zo weinig mogelijk last heb. Veel afwisseling vooral. Heb nu weer lange autoritten achter de rug en dat trekt mijn lijf momenteel echt niet
Eigenlijk moet ik dus ook veel spieren opbouwen om eea goed te ondersteunen, en zoek naar manieren dat allemaal goed in te passen in (over) drukke leven.
Ik denk dat ik ook ga proberen te zwemmen, goed voor alles natuurlijk, op vakantie veel gedaan en voelde fijn.
(maarja, eerst tijd vinden badpak te vinden, op vakantie vond ik het niet zo erg met 3 maten te groot badpak rond te lopen, hier ga ik dat niet doen)

64 kilo, weet niet meer wat het voor vakantie was.
Ik denk beetje bijgekomen. De schade is beperkt gebleven door toch voor mijn doen veel te bewegen. Ik verbeeld me dat ik ook al wat strakker ben

Mia9

Mia9

20-07-2018 om 12:28

Vakantievoorbereidingen

Hier drukke weken met allerlei afsluitingen, bbq's en ander verleidelijks
Ik had een paar mindere dagen, maar toen at ik nog steeds minder dan ik lange tijd normaal vond, en kon mezelf herpakken op dag 4. Was ik best tevreden mee Ik wil ook graag gaan zwemmen, maar jammer genoeg gaat zwembad hier pas 's middags open, terwijl ik heel graag' s ochtends banen zou willen trekken, na de vakantie even verder puzzelen. Verder veel beweging in het dagelijks leven, voelt goed! Verbeeld me ook dat het allemaal wat strakker wordt, werk ook met gewichtjes, naast yoga oefeningen.
Nog steeds beetje last van hiel, fietsen gaat wel, blijft goede stok achter de deur om nog heel veel kilo's kwijt te willen!
Maar de allergrootste beloning vind ik mijn zoon, 12, die na jaren mollig te zijn geweest, nu verandert in een sterke slanke jongen, zo leuk om te zien. Dat stimuleert ook ontzettend om onze gezonde levensstijl vast te houden!

Kaaskopje

Kaaskopje

20-07-2018 om 13:24

Jojo

Het zal bij mij wel jojo'en blijven. Na een teleurstellende hobbel weer naar boven, zit ik weer op de weg naar beneden. 82,5 vanmorgen.

Ik betrap mezelf er wel op dat ik er niet meer zo ontspannen mee om kan gaan als vorig jaar. Dat heeft echt te maken met dat ik met een deadline in mijn hoofd rondloop. De borstverkleining dus. Ik wil dan dat mijn maagbobbel platter is en dat het buikvet minder is. Met dat buikvet gaat het eigenlijk best aardig, maar die rare maagbol moet vrees ik met spiertraining ingetoomd worden. Dus ik doe mijn best daarmee. Best grappig om te merken hoe vlot ik meer gewicht kan wegduwen of naar me toe trekken. En zolang er een leuk swingend muziekje aan staat, crosstrain ik echt met plezier.

blik

blik

20-07-2018 om 13:38

Wat leuk

van je zoon Mia!

Kaaskopje, een paar kilo eraf, dan weer eraan, dat is toch geen echt jojo'en? Dat hoort er volgens mij gewoon bij, het kan tijd kosten je echt een nieuwe levenstijl aan te meten.
Anders is het als je 15 kilo afvalt en die na een jaar weer erbij hebt, dan schiet het niet op.

En gewoon genieten van je sporten hoor!

Kaori

Kaori

20-07-2018 om 14:19

grote lijn bekijken

je moet echt de grote lijn bekijken.

In de nerd hoek zou je de regressielijn berekenen.

als die naar beneden is is het goed in dit geval.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-07-2018 om 14:53

Blik

Nou... een paar kilo eraan en eraf noem ik jojo'en. Over een paar ons mag ik niet miepen .

Dat sporten doe ik echt met plezier, hoewel het wel afzien is met deze warmte. De airconditioning laat te wensen over. Er is een enorme glaswand, waar in de ochtend de zon vol op staat. Vanwege een ongetwijfeld wel aanwezig, maar niet voldoende voelbare klimaatbeheersing, zullen de ramen vast potdicht blijven, dus tel uit je winst. Het kwam een keer zou uit vorige week, maar niet voor herhaling vatbaar.

blik

blik

20-07-2018 om 17:58

Kaaskopje

Gewicht fluctueert sowieso altijd, en er kan makkelijk een paar kilo zitten tussen lichtste en zwaarste gewicht. (hoeveelheid vocht, verhouding spieren vetten, net gegeten of lang geleden enz)
Maar normaal gesproken weeg je je uiteraard niet heel vaak dus merk je die fluctuaties niet, althans niet aan de weegschaal.

Ik vind het fijn me vaak te wegen, het geeft me grip en helpt me focussen, het leert me ook beter naar mijn lichaam te luisteren.
Maar het lijkt me doel voorbij schieten als je weegschaal al te serieus neemt.

Als je gewicht wil verliezen dan zijn die fluctuaties nog meer aanwezig, afvallen is niet echt een lineair proces. Tenzij je echt gaat crashen natuurlijk maar dan is het risico op echt jojo'en enorm.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-07-2018 om 23:02

Blik

Tot nu toe beperkt het schommelen zich tot minder dan een kilo. Meestal is het zo dat als ik eenmaal op of net onder de helft van een kilo ben, ik binnen die kilo blijf. Ik gooi daar dan soms ook wel wat extra inspanning voor in de strijd. Toch maar even in de tuin spitten, toch maar met man en hond mee voor de grote ronde. Ik voel me er fitter door. Dat werd ook de hoogste tijd. Ik begon dusdanig vast te roesten en te verslappen, dat ik erdoor bij de fysiotherapeut belandde.

blik

blik

21-07-2018 om 01:40

Oke

Dan heb je het dus over grammen en niet over kilo's.
Het staat je uiteraard vrij om dat jojo'en te noemen, maar als hier normaal over gesproken wordt wordt dus iets anders bedoeld.

Ben je er niet te veel op gefocused?

Kaori

Kaori

21-07-2018 om 13:57

Kaaskopje

Dat is geen jojo-en. Dat zijn gewoon dagelijkse fluctuaties. 's Morgens ben ik minstens een kilo lichter dan 's avonds.

Gedurende een week schiet het ook omhoog en omlaag, daarom vergelijk ik alleen de zaterdag bewaarden met elkaar. Die van woensdag is slechts een indicatie van de richting van die week.

blik

blik

21-07-2018 om 14:09

Leuk

Mijn gezinsleden hadden de teugels nog meer laten vieren op vakantie, vooral dochter.
Wat ik dan wel leuk vind is dat iedereen bij terugkomst de (gezonde) draad weer oppakt, alsof het iets vanzelfsprekends is. (is het misschien wel maar binnen ons gezin nooit in die mate geweest)
Zonder mijn toedoen hé, ik heb sowieso besloten dat ik mijn gezinsleden met rust ga laten op dit vlak!
(en meerdere vlakken..)
Dochter vraagt om gezonde menu's, loopt de hele dag in sportkleding rond (ze ligt nogal graag hele dag op de bank)

blik

blik

21-07-2018 om 14:19

Toevallig nog

zwemmers hier met grote cupmaat?
Ik wil dus nieuwe zwemkleding, plan is iig om vaker te gaan zwemmen.
Maar weet niet goed wat, een nauwsluitend zwempak met cupmaat, of toch een gewoon sportzwempak.
Liefst ook nog met pijpjes want bikinilijn doe ik liever niet veel aan.
Iemand tips?

Lente

Lente

21-07-2018 om 16:21

Kijk eens bij Bonaparte

Als je een grote cupmaat hebt, zou ik gaan voor een stevig zwempak met de juiste cupmaat. Ik weet niet of ze badpakken met pijpjes hebben.

Kaori

Kaori

21-07-2018 om 16:28

Los broekje

Dochter heeft een losse zwembroek over haar badpak, badpak met pijpjes vind ze minder fijn zitten. Ze heeft 'm bij onze huisleverancier voor sportspullen vandaan: Decathlon.

Half a twin

Half a twin

21-07-2018 om 16:29

Decathlon

Sportbadpakken met pijpjes en figuurnaden. Drukt de boezem wel wat plat maar het zwemt goed. Mijne is na twee jaar versleten. Binnenkort in Frankrijk koop ik een nieuwe.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2018 om 17:36

Blik

Ja, zoals ik eerder zei, ben ik er nu niet zo ontspannen meer mee als vorig jaar. Toen was het gewichtsverlies voor een groot deel een verrassing omdat ik geen weegschaal had die het deed en ik er ook geen moeite voor deed om dat te veranderen. Nu schiet ik in de stress als de batterij leeg is. Ik weet 't... 🙄. Toch lijkt het mij beter als ik deze manier nog een tijdje vasthoud. Ik ben bang dat ik anders toch weer verslap. Ik heb bedacht dat ik een volgend doel moet gaan kiezen. Eerst maar eens 80 kg.

Ik weeg me altijd 's morgens als ik ga douchen en nog niets gegeten heb. Alleen koffie gedronken. Dus ik zou niet weten wat het 's avonds is.😊

blik

blik

23-07-2018 om 12:22

Balen

Dank voor jullie tips.
Had eigenlijk net het voor mij ideale gevonden (sport tankini met cupmaten, blijkbaar nogal schaars) maar mijn maat lijkt echt overal uitverkocht.
Lang getwijfeld tussen sportbadpak en gewoon met cupmaat en nu toch voor laatste gekozen, ben benieuwd. (besteld)

Kaaskopje, best herkenbaar eigenlijk. Zo lang ik goed focus gaat alles goed maar bij loslaten laat ik wel erg goed en makkelijk los.
Pas op dat het niet te ver gaat, daar moet ik zelf ook voor waken denk ik.
(hoewel ik nu weer in de loslaatfase zit dus loopt wel los)

blik

blik

31-07-2018 om 09:50

Warmte

Lukt het met de warmte?
Hier niet geweldig, ook niet slecht.
Echt vasten heb ik laten liggen, lijkt me niet verstandig als het zo super warm is.
Verder kies ik makkelijker voor makkelijk eten nu en is het niet altijd heel verantwoord. (maar vaak ook wel) (ga vaker uiteten etc)
Extra bewegen schiet er nu ook wel bij in omdat ik wat zuiniger omspring met mijn energie.
Gewicht blijft hetzelfde (63) en dat is voor nu wel oké, maar wil nu wel weer verder.
Partner lijkt ook redelijk aan de gang en dochter best wel fanatiek, voor haar doen dan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.