Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vesta

Vesta

21-07-2017 om 10:28

Afvallen wie ook? Deel 2

Omdat we de 1000 berichten naderden en op verzoek van forumbeheer open ik maar het nieuwe draadje, want ik vind het toch wel erg leuk om met jullie af en toe mee te kletsen en mee te leven.


Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2018 om 11:14

Vocht vasthouden

Ik had me er bij neergelegd dat ik bij deze warmte niet zo streng moest zijn voor mezelf. Daarom zuchtte ik alleen maar even toen er weer wat grammen bij gekomen waren. "komt wel goed", dacht ik. Groot was mijn plezier toen ik op de weegschaal ging staan in het weekend en ik opeens toch afgevallen bleek te zijn. Toen ik uit bed kwam die ochtend, moest ik héél erg nodig. Kennelijk vocht wat ik vastgehouden had. Ik zit nu stevig in de 82 kilo, soms bijna op 0, soms in het midden. Over een poosje zal het eronder gaan. Zo is het patroon nu redelijk constant. Niet snel, maar gestaag.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2018 om 11:16

Oh ja, bewegen

dat gaat gewoon door. Ik fitness twee keer per week en wandel een keer per week. Maar gemiddeld genomen doe ik verder kalmpjes aan.

blik

blik

01-08-2018 om 11:41

Wat goed

Kaaskopje, iig een stabiele lijn naar beneden, wat fijn!

Ik beweeg wel echt minder, zou echt zwemmen in moeten plannen erbij maar vind zo moeilijk tijd...
En grr bestelde badpak liep mis, moet opnieuw besteld...
Zwemmen kan natuurlijk zelfs met dit weer.
Verder redelijk rustig aan, al beweeg ik altijd vrij veel, 1 of 2 flinke wandelingen per dag met hond maar net wat minder lang en snel nu.
Ook veel in huishouden en dat beperk ik ook enigzins.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-08-2018 om 12:37

Blik

Wandelen is ontzettend goed, dus zelfs als het bij elkaar 'maar' een uur is, doe je het goed. Ik vrees dat ik dat zonder echt een wandeling te doen niet haal. En van die ene keer dat ik wel bewust wandel, merk ik gewoon dat het effect heeft.

Ik vind het gedoe van voor en na het zwemmen zo vreselijk, dat ik er een te grote tegenzin bij voel. Dat ik daarnaast geen mede-drama-queens kan vinden om met mij te gaan, helpt ook niet erg.

blik

blik

01-08-2018 om 16:27

Zwemmen is een hoop gedoe ja, vooral in de winter.
Heb ook geen idee of ik dat ooit vol ga houden.
(in verleden vaker geprobeerd maar nooit gelukt)
En ik heb ook nog geen maatje gevonden, dat maakt het wel wat lastiger.
Van de andere kant duurt het met een maatje al snel allemaal langer en tijd is echt mijn grootste vijand, dus wie weet krijg ik het makkelijker geregeld als ik het alleen doe.

Zwemmen kan iig met elk weer, da's fijn.
En ik hoop vooral dat het makkelijker gaat met mijn klachten, andere sporten zijn gewoon lastig.
Op vakantie, camping, bijna iedere dag wat gezwommen (lekker buiten) en dat vond ik wel erg lekker. Maarja met mooi weer buiten is dat toch veel makkelijker. (met caravan op halve minuut lopen)

Een uur wandel ik wel per dag, maar deze dagen op een traag tempo.
Maar goed, de hitte zal ook niet duren.

Pirata

Pirata

06-08-2018 om 15:33

Terug van vakantie

Ben weer terug van 3 weken buitenland. Best lastig in het buitenland als je dieetwensen hebt en gaat eten in een restaurant. Zeker in Duitsland zijn ze niet te overtuigen van zoutarm.
In Frankrijk ravioli gevuld met slakken gegeten. In Duitsland uiteindelijk uitstekend Indiaas gegeten, nadat ik ze overtuigd had van mijn dieet (kennelijk denken veel mensen dat zoutarm een modegril is). Thuis Chinees gehaald, die maken alles vers en volgens dieet voor mij.
En weer allerlei houdbare buitenlandse lekkernijen geimporteerd.

blik

blik

11-08-2018 om 02:01

Pirata

Klinkt wel lekker allemaal!
Jammer dat restaurants vaak nog zo achterlopen.
Hier was op de 'groene' camping nauwelijks een vegetarisch menu te vinden. (lekker groen dus)
De afgelopen weken veel restaurants gezien en het vegetarische aanbod valt zo tegen doorgaans.
Jammer.
Kan me voorstellen dat het met andere (dieet) wensen nog lastiger is.

Heb zelf veel te lekker gegeten laatste tijd en ook veel gesnoept, vooral roomijs.
Ik ga morgen streng aan de gang en wil iig even geen/minimaal (toegevoegde) suikers meer.
(niet omdat ik nu denk dat suikers zo erg zijn maar in ons gezin worden ze nu teveel gebruikt)
Ben benieuwd of er nog een gezinslid met me mee gaat doen!

Dagje geen vlees

Soms maak ik van die wereldschotels, maar schep ik voor mijzelf een bord met rijst en een schep van de saus met groente zonder het vlees. Er gaat dan dus ook minder vlees in de pan. Zo ben ik niet alleen aan het bezuinigen op de calorieën, het vetgehalte, de kosten, maar ben ik persoonlijk ook bewust bezig met het aspect ‘ in het groter geheel’.
Net zoals de ene kiest veganist te zijn uit dierenliefde of mileuaspecten.

Ik vind het gemakkelijk om de voorverpakte producten erbij te halen; je bent er zelf bij als je kiest om al het vlees te braden of een gedeelte. Zo kun je met drie kipfilet makkelijk twee maaltijden vullen; een hele kipfilet voor degene die niet wilt matigen maar wel zich als vrijwilliger heel maatschappelijk bewust inzet voor een ander en zelf genieten van een halve portie vlees om je zo een beter gevoel te geven.

Het is net als met groente; wat over is, gebruik je in een andere maaltijd.
En als ik fiets, heb ik minder last van de files.
En als ik vlieg, ben ik in de gelegenheid een ander te helpen aan een baan

Vervolg

, lees inkomen.

Als we alles binnen Nederland houden, om zo milieubewust bezig te zijn, hoe bereiken we dan de mensen die ons geld zo hard nodig hebben?

‘Het groter geheel’, wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Gaat dat nu om ons milieu, atmosfeer, of welzijn, ontwikkeling en gezondheid?
Als het groter geheel gezien mag worden in het laatste; welzijn, ontwikkeling en gezondheid wereldwijds, bereiken we dat dan door hier in Nederland te gaan bezuinigen op de veestapel?

Trouwens wie de delfstoffen wereldwijds wilt beschermen, doet er verstandig aan wat langer met een mobiel te doen dan de daaraan gekoppelde abonnement.
PS mijn familie klaagt dat ik nog altijd met die 15 jaar oude mobiel zonder whatsappen functie bel.
Soms zit het in die kleine triviale dingetjes en soms in de iets grotere meer zichtbare zaken. De ene vindt dat hij/zij iets voor een ander/ het grote geheel doet, door wel te vliegen en het bedruipen van een luchthaven mogelijk maakt en een ander vindt dit het toppunt van luchtverontreiniging.

Ik vind dat ieder voor zichzelf mag weten op welke manier ze een bijdrage leveren aan het grote geheel, zolang ze maar niet in een auto rijden waarvan de uitlaat een zwarte walm uitstoot rijdens het wegrijden en jij als fietser naar lucht mag happen.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-08-2018 om 19:56

Ehm Flanagan

hoort dit hier?

Sorry

Ik ging te veel op in een ander draadje dat ik zowaar dacht in dat andere draadje te zitten.
Zie draadje off topic; inleveren tov groter geheel.

De vakantie was goed, te goed. Maar na al het wegwerken van de was, het huis een beurt geven, pas ik mijn ringen weer. Morgen heb ik weer de tijd om de sportschool van binnen te bekijken.
Maar ik durf nu nog niet op weegschaal te staan. Ik ben momenteel niet zo’n held.
Vanavond tijden de BBQ wel een hamburger afgeslagen; een salade met een braadworst vond ik wel genoeg calorieën voor de avond.
Straks nog een dubbele kop zwarte koffie voor het ontslakken, een term van Patty Brard.

Half a twin

Half a twin

12-08-2018 om 20:46

Terug van vakantie

Maar nog niet gewogen. Ik ben beschaafd los gegaan tijdens de reis. In 3 weken tijd maar 2 ijsjes gegeten en bij het diner in een restaurant ook verstandig gekozen, soep vooraf in plaats van paté en vis met rijst ipv kip met frites. Wel creme brulé toe.
Veel sportief bezig geweest, wandelen over een vulkaan en zwemmen in een 25 m bad onder toezicht van een strenge Franse badmeester die brulde dat de snelheid omhoog moest anders zou ik de snelle zwemmers hinderen. Puy ev Velay bezocht en heel veel trappen geklommen in het centrum bij de kathedraal.
Tijdens een kampeervakantie is ieder bezoekje aan het toilet ook een wandelingetje dus ik heb het idee dat de schade meevalt.
Ging op reis bij 63,3 kg ik denk dat ik nu net boven de 64 zit maar hoop dat het meevalt.
Vandaag de kleffe kledder bij schoonmoeder maar afgeslagen, ik wil geen calorieën meer eten waar ik niet van geniet. Als ik buiten mijn boekje ga moet het wel echt heel lekker zijn.
Nog effe wachten tot ik vrijdag kan wegen.

Wijn

In wijn zit ook veel calorieën!

blik

blik

12-08-2018 om 21:32

HAT

Ik ben jaloers!
(hoewel we in de buurt zaten..)

Hier af aan het kicken van de (toegevoegde) suikers, aarrrgghh! Zo'n zin in chocolade!
Idioot want heb net verrukkelijke tapas gehad, heerlijk gegeten.

Een kilo afgevallen, nu 62. Combi van niet meer snoepen, meer bewegen en zo nu en dan een vorm van vasten uitproberen.
Dat vasten bevalt me steeds beter, wil ik me wel meer in verdiepen en vaker uitproberen. Vreemd genoeg geeft het veel energie.
En een maand geen/weinig toegevoegde suikers, ben vast van plan dat vast te houden. Heb geen gezinslid mee kunnen krijgen maar ze zien wel mijn voorbeeld, ook wat waard. (1 van mijn kinderen eet sowieso nauwelijks suiker, de ander des te meer)
Partner wil nu vasten met een eetraam uitproberen, alleen eten tijdens bepaalde uren.
Door mijn suiker loze dieet koop ik natuurlijk ook anders in en kook anders, al pas ik voor de rest wel een beetje aan. (vandaag bij de tapas bijv ook een wit stokbrood erbij, zelf eet ik dan alleen een volkoren broodje)

blik

blik

12-08-2018 om 21:35

Wijn

Flanagan, dat lukt me dus niet, dat ook te laten staan.
Ik kies wel steeds vaker voor de varianten met de minste suiker, scheelt enorm.
En vandaag drink ik spa rood met munt, limoen en een drupje rum, erg lekker.

Half a twin

Half a twin

12-08-2018 om 22:26

eitje wijn laten staan

Ivm medicijnen ben ik al 30 jaar zeer matig met alcohol. Heb deze 3 weken 2 x een half glaasje op. Other half had een souvenir meegebracht naar de franse meet and greet. Was wel hele lekkere wijn. Voor de rest alleen water gedtonken en thee.

blik

blik

14-08-2018 om 10:41

Alcohol

Ja, daar kan ik nog wel op bezuinigen.
Ga ik wellicht ook wel doen, maar wil nu ook niet alles tegelijk
Prioriteit blijft bij mij niet roken, iets dat voor mij best moeilijk blijft.
En zo heel af en toe rook ik toch stiekem van iemand mee, maar nu wil ik dat echt niet meer.
Mezelf teveel tegelijk gaan ontzeggen vind ik wel wat eng, ben dan toch bang dat ik misschien weer zou gaan roken.

Nu eerst de suikers zo veel mogelijk laten.
Lijkt acuut effect te hebben, een kilo afgevallen.
Nu 61, maar nog best een aardige buik, dus klaar ben ik voor mijn gevoel nog niet.
Maar het einde begint toch wel in zicht te komen, raar hoor!

Kaaskopje

Kaaskopje

14-08-2018 om 17:19

Buik

Ja, die buik/maag-bobbel is wel een 'dingetje'. Ik hoop dat mijn oefeningen bij fitness effect gaan krijgen. Het is een beetje een 'we worden ouder'-kwaaltje vrees ik. Mijn zus en vriendin zijn eigenlijk keurig op gewicht. Mijn zus heeft echt vetribbels (onaardig samengevat), mijn vriendin een bolle buik. Ik denk dat de bolle buik toch vooral een spierenkwestie is. Dus ik oefen en oefen... Ik probeer overdag ook zo nu en dan mijn spieren even aan te spannen, maar ik vergeet dat ook net zo makkelijk.

De stand is hier 81,4. Bij een lengte van 1.82.

blik

blik

15-08-2018 om 01:04

Die stomme buik ja
Ik weet het nog niet zo, kan best dat ik die niet kwijt raak. Want al te veel wil ik ook weer niet meer afvallen want afgezien van mijn buikje vind ik alles wel prima nu.
(qua omvang dan, strakker zou nog wel mogen, maar daar ga ik nu ook weer niet ontzettend veel voor doen)
Ik heb gewoon een beetje vreemde buik maar allee, ziet er al heel wat beter uit dan 2 jr geleden.

Half a twin

Half a twin

17-08-2018 om 11:48

Negatieve schade door de vakantie

Net gewogen op de sport en er is niks bij! Hoera! Zelfs 100 g eraf, voor wat het waard is. Die is er zo weer bij zeg maar. 1 flink glas water en je weegt weer meer.

Goede voornemens

Vanochtend maar eens gewogen; 80, terwijl ik volgens dit draadje in okt 2017 op de 77,5 zat. Grr. Ik zal weer wat kritischer zijn met wat ik naar binnen schuif, wil ik dat groene gebied bereiken. Voor mij een mooi streven voor het nieuwe jaar; geen goede voornemens per 1 januari maar proberen dat voor 1 januari bereikt te hebben.

Eigenlijk had ik deze week weer willen sporten maar wegens menstruatie, liet mijn lichaam mij in de steek. Belangrijk nu niet de moed te gaan verliezen.

blik

blik

17-08-2018 om 13:48

Week nu

zonder ongezonde suikers en 2,5 kilo afgevallen.
Ik doe mijn best het afvallen niet te snel te laten gaan maar ik heb echt opvallend weinig honger nu, eet heerlijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-08-2018 om 22:35

Datum bekend

Ik heb vanmorgen met de poli gebeld en heb nu een operatiedatum: 1 oktober wordt mijn gemoed, voorgevel, bos hout voor de deur, boezem, pretpakketjes enz. een cuppie kleiner gemaakt 😃. Even valsspelen dus op de weegschaal.

Ik kreeg de indruk dat de assistente zelf de knoop doorhakte om me uit de wachtlijst te halen. Ik wacht langer dan normaal op "mijn" chirurg. Zonder bellen zou het misschien langer geduurd hebben. Maar goed, ergens een geluk bij een ongeluk, dat ik geen oproep heb gehad de afgelopen 2 maanden. Je moet er niet aan denken om met 30 graden hiervan te moeten herstellen.

Half a twin

Half a twin

19-08-2018 om 11:09

Kaaskopje

Heel veel succes en sterkte gewenst vanaf hier.
Ik zie het niet als valsspelen hoor. Een onverwachte meevaller eerder.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-08-2018 om 11:14

Half a twin

Ik ben erg benieuwd hoeveel eraf gaat . Dank je wel.

Emmawee

Emmawee

19-08-2018 om 21:40

Spannend Kaaskopje!

En goed gedaan ook! Genoeg eraf voor de volge de stap. Dat heb je toch mooi zelf gedaan.

Ik schommel nu rond de 88 kilo. Dus het gaat langzaam, maar nog steeds val ik af. En dat is de bedoeling. Ik krijg ook weer wat meer vorm. Op vakantie, ondanks veel uit eten toch afgevallen (veel gelopen en gewoon op mijn porties gelet). Dus ja, het gaat goed. Ik ben alleen nog erg in strijd met mezelf. Verval toch nogal eens in vreetbuien. Gênant en contraproductief. Dat wil ik wel echt vanaf. Maar heb de stopknop nog niet gevonden.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-08-2018 om 23:54

Dank je wel Emmawee

Zolang je afvalt gaat het goed. Vreetbuien ken ik niet in de zin van dat ik opeens van het ene naar het andere aan het eten ben. Ik moet wel uitkijken met restjes in een pan, of open chipszakken. Laatst heb ik staand bij de kast een paar chipjes gegeten en heb de zak toen weer in de kast gedaan. Leg ik die zak bij me neer, dan gaat het fout.

De beste manier om jezelf te beschermen blijft toch om erg verleidelijk spul niet in huis te halen.

In 2013 ben ik in rap tempo 20 kg afgevallen. In een half jaar. Nu ben ik 22 kg afgevallen in 16 maanden en ik merk dat ik nu beter nee kan zeggen dan vroeger. Grappig om te merken hoe anderen dan toch even aandringen. "Weet je het zeker? Het staat ervoor hoor!"

blik

blik

20-08-2018 om 03:00

Vreetbuien

Spannend idd Kaaskopje, succes!

Emmawee, hier ook 'vreetbuien' en ik heb daar geen probleem meer mee.
Ik probeer tegenwoordig ze wel gezond te houden, dus geen zak chips maar net zoveel gezonde boterhammen met kaas als ik wil, bijv.

Ik denk niet meer dat het ongezond is, maar juist een manier om vanzelf je gewicht en stofwisseling etc wat te reguleren.
Door het afvallen raakt toch alles wat uit balans en moet er een nieuw evenwicht gevonden worden, een ingewikkeld fysiologisch proces.

Ik eet (vooral door het vasten) nu veel meer op gevoel en op honger. Als ik echt veel wil eten dan geef ik daar aan toe, het zal vast nodig zijn dan.
Zolang het niet al te ongezond is wat je eet stop je vanzelf ook wel weer als je genoeg hebt.
(een keer ongezond eten is natuurlijk ook oké maar werkt niet zo goed bij een vreetbui)

Pirata

Pirata

20-08-2018 om 08:37

Te gek Kaaskopje

22 kilo, echt een prestatie. En straks nog wat er af, maar daarna moet je natuurlijk rust houden. Een gevaarlijke fase qua snaaien (voor mijzelf, weinig doen en omringd door lekkers, lastig!).
Geen idee wat ik zelf weeg, maar het zag er goed uit vanmorgen in de spiegel. Ik ben na mijn operatie nu eindelijk weer begonnen met roeien en de crosstrainer, hiervoor had ik vooral gerichte training om weer soepel te worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-08-2018 om 09:52

Pirata

Hoe voelde je je na je eerste training met de crosstrainer en roei-apparaat?

Nu ik ook met fitness zo goed bezig ben, vind ik de maandenlange rust echt erg vervelend. Wat ik heb opgebouwd zakt dan in. Ik train nu stevig en hoop dat het resultaat helpt om in ieder geval daar een beetje op te kunnen teren.

Het snaaien baart me geen zorgen. Ik zit nu ook thuis, dus die kast staat er nu ook. Ik heb dit weekend de gitaar van schoonzoon te leen gekregen. Ik wil kijken of ik dat weer leuk vind om te doen. Dus mocht ik toch opeens naar de kast gezogen worden, dan zet ik gauw mijn vingers op de snaren 😅.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.