Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vesta

Vesta

21-07-2017 om 10:28

Afvallen wie ook? Deel 2

Omdat we de 1000 berichten naderden en op verzoek van forumbeheer open ik maar het nieuwe draadje, want ik vind het toch wel erg leuk om met jullie af en toe mee te kletsen en mee te leven.


Mia9

Mia9

23-09-2018 om 10:29

Gewicht verliezen

Ik had altijd wel gehoord dat dat lastiger was als je ouder werd, maar merk het nu pas zelf, ben eigenlijk al maanden bezig met gezond leven, en waar vroeger de kilo's er af gevlogen zouden zijn (met alle gevaar van weer extra snel aankomen), gaat dat nu heeeel langzaam. Het is dat ik ook de winst zie van heel veel gezonds binnenkrijgen, en ik zie best wat aan mezelf veranderen, maar allemaal veel langzamer, mijn lichaam reageert nu echt anders dan vroeger.
Maar aankomen, zoals je man? Zou het kunnen dat hij juist te weinig eet, dat het lichaam in een soort spaarstand gaat, en alles extra goed vasthoudt? Misschien moeite om even te bekijken, meer eten en wat extra bewegen om de verbranding aan te zwengelen?
Kan me voorstellen dat jullie dit toch willen laten nakijken, om idd schildklierproblemen uit te sluiten.

Marjoleine64

Marjoleine64

23-09-2018 om 11:11

Heel langzaam

Hier is het in de zomer vooral ups en downs geweest, wat resulteerde in 2 kg meer. Die zijn er intussen gelukkig weer af, vanochtend een mooi 67,0 voor het eerst in heel lange tijd. Nog 2 te gaan. Ik ben redelijk aan het sporten, maar werk ook lange dagen (plus 2x een uur auto) dus veel tijd is daar niet voor. Ik heb me aangemeld voor de fitness op het werk, dat is makkelijker in te plannen, maar de timeslots zijn eigenlijk net te kort met 45 min. En ik drink de laatste tijd iets te vaak iets te veel wijntjes met een nieuwe vriend, wat geen relatie mag worden (van ons allebei niet), maar wel erg gezellig is.

blik

blik

23-09-2018 om 12:58

Gezellig

Marjoleine!
Dikkie dik, bevalt het vasten?
Tijdje niet gedaan en dan ebt het 'tussendoor, op gevoel vasten' ook wat weg merk ik, ik mis het wel en wil het weer meer inplannen.
Ook voor man dus, kijken of we het samen kunnen doen. Eerst/ook maar wat meer zicht krijgen op zijn eetpatroon, misschien eet hij idd wel te weinig, zou ook kunnen.
En misschien is het niet alleen zijn leeftijd maar ook de mate van overgewicht? Dat is nl vrij fors, erger dan het bij mij was dus daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Zijn overgewicht is dus wel van zo'n mate dat ik me zorgen maak, al eet hij dan vnl gezond.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-09-2018 om 19:14

Wat me opvalt...

ik lees tussen de regels door dat sommigen moeite hebben om 'de drank' te laten staan. Nu was ik voorheen (voor er kinderen kwamen en later op feestjes ook echt nog wel) een stevige innemer, maar nooit thuis. Ik vind er niks aan in mijn eentje.

Maar dan toch een klein vingertje ... is het echt zo moeilijk om het niet in huis te halen, als je je er achteraf toch wat bezwaard over voelt? Of bij het eten toch eens een glas water te vragen ipv wijn? Ik kom vaak niet verder dan 1 glas als ik uit eten ben. Als ik uit eten ga drink ik ook frisdrank, ook calorierijk, dus dat is niet beter dan wijn. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat het veel moeilijker is als je een 'partner in crime' hebt. Zeg dan maar eens nee als de ander enthousiast 'jij ook nog?' vraagt. Ik heb dat niet (meer), dat scheelt.

Emmawee

Emmawee

23-09-2018 om 19:27

Kaaskopje

Grappig, ik zei gisteren nog: "Ik wou dat ik nog dronk, dan kon ik daarmee stoppen."

Niet drinken (in gezelschap) schijnt echt heel moeilijk te zijn als je dat wel gewend bent. De sociale druk is enorm. Dat weet ik wel. Voor je het weet zit je in gesprek over de vraag waarom je niet drinkt. Of zeggen mensen gewoon dat ze dat zo ongezellig vinden. Ook hierbij (net als bij het op tijd naar bed gaan) speelt het gevoel van autonomie volgens mij een rol. Ik maak zelf wel uit of ik gezellig meedoe. Niet mijn inwendige ouders.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-09-2018 om 20:01

Emmawee

De eerste zin is erg grappig

Wat je daarna schrijft: ja, dat snap ik ook wel hoor. Toen ik met roken gestopt was, waren vooral etentjes wat moeilijker. Daar zit je dan na een lekker maaltijd maar zonder die bekende sigaret ter afsluiting... Maar goed, alles went.

blik

blik

24-09-2018 om 03:29

Gevoelig Kaaskopje?

Gevoelig punt, alcohol?
Ik lees niets 'tussen de regels door' over moeite met alcohol laten staan.
Ik lees (in de laatste berichten) 1 iemand die over wijntjes rept..
Ik zelf drink ook wijn. (en bier, en...)
Wat mij betreft niet slechter voor de lijn dan veel andere producten. Iedereen maakt zijn eigen keuzes daarin, het een is mi niet beter of slechter dan het andere.. Voor mij bijv echt geen frisdrank meer, met wijn heb ik dan weer geen moeite. Ik vind het ook super lekker en frisdrank mis ik echt niet.
Wel kies ik doorgaans wijn met weinig suiker.
(maar alles met mate, ik persoonlijk geloof ook niet in de schadelijkheid van alcohol met mate)

Emmawee

Emmawee

24-09-2018 om 09:16

Calorieën

Wat calorieën betreft kun je beter een wijntje drinken dan een cornetto eten. Het enige verschil is, dat je door een wijntje soms juist meer gaat eten en drinken. De remmen gaan wat losser zitten.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-09-2018 om 10:55

Oh jee

Welnee, totaal geen gevoelig punt. Het viel me gewoon op. Alcohol schijnt ongemerkt aardig wat calorieën toe te voegen. Een ijsje tikt ook aan, dat is waar. Over twee weken stoppen we daar weer mee. Alkmaars Ontzet is standaard de laatste dag. Ik neem ook bijna nooit meer een toetje. Vroeger vond ik het eten nooit af zonder toetje, dat ben ik inmiddels kwijt. Dat hou ik er dus ook in. Bij de thee dan wel weer, nu ook, twee pennywafels, of iets anders simpels.

Geen negatief oordeel over drank dus! Komende vrijdag ga ik voor het eerst in lange tijd weer uit en ik ben van plan daar de remmen én de beentjes los te gooien. Van ons ijsje snap ik dat het een wat aparte gewoonte is en ik moet soms ook om ons zelf lachen als we eens een dag geen ijsjes in huis hebben. Dan zit ik echt te balen. Dit doen we 6 maanden per jaar. Hooguit. Wat ik me wel afvraag door de opmerkingen over het niet kunnen laten staan van een glas wijn, is of "jullie" (even algemeen gezegd) echt zo letterlijk menen. Want ook heel erg in het algemeen, lijkt me dát niet zo goed.

blik

blik

24-09-2018 om 13:16

Kaaskopje?

Ik snap niet wat je bedoelt, wie heeft het over 'de drank niet kunnen laten staan' ??
Of staat voor jou 'de drank niet laten staan' gelijk aan 'de drank niet kunnen laten staan'?

Emmawee, daar heb je wel gelijk in, dat meer gaan eten, dat is wel een valkuil. Maar doorgaans gebeurt dat niet na 1 consumptie, bij mij iig niet.

Sociale druk ervaar ik eigenlijk niet zo met alcohol (maar ik feest niet al te veel Sociale druk ervaar ik wel heel sterk tav eten.

Half a twin

Half a twin

24-09-2018 om 14:33

Sociale druk, met eten is sterker hier ook

Qua alcoholische dranken weet mijn hele omgeving wel dat ik niet of nauwelijks drink, het wordt mij nooit "opgedrongen".
Qua eten is het wel vaak een punt, ach neem toch een taartje/chocolaatje/bitterbal/ijsje/weet ik veel wat. Je bent pas gezellig als je meedoet. of ondankbaar als je niet meedoet.
Heb vandaag al 4 km buiten gefietst en 9 km op de hometrainer, in een poging weer op de 64 kg te komen. Nu nog even 350 m enkele reis naar de supermarkt om iets caloriearms voor het avondeten aan te schaffen.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-09-2018 om 20:44

Blij

Het zou zomaar kunnen dat ik teveel heb ingevuld. 😌

Emmawee

Emmawee

26-09-2018 om 12:44

Jippie

De weegschaal is al drie dagen op rij rond de 86 en ook mijn buikomvang neemt af.
Ik moet wel echt verschrikkelijk opletten om ervoor te zorgen dat ik onder de 2000 kcal op een dag blijf. Ik vind het echt schokkend om te zien hoe snel ik meer dan dat eet. Ik heb de noten daarom vaarwel gezegd. Niet dat ik dat nooit meer mag eten, maar we moeten ze niet standaard in huis hebben. Minder boterhammen, meer groenten en fruit en meer bewegen / krachttraining. En ik ga meer op tijd naar bed. Ik ben dus lekker bezig.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2018 om 14:00

Emmawee

Als je muesli met noten eet, heb je nog steeds noten, maar dan komt het neer op een paar per bakje yoghurt of kwark. Noten zijn erg gezond. En muesli ook, als je tenminste niet koolhydraat-arm eet.

Emmawee

Emmawee

26-09-2018 om 14:47

Kaaskopje

Ik denk niet dat ik snel tekorten krijg door geen noten meer in huis te halen. Ik eet nl. ook notenpasta en pindakaas enzo. En ik zal af en toe een nootje op een feestje ofzo zeker niet afslaan.

Emmawee

Probeer eens een oma-bordje; dan schep je automatisch minder op je bord en is er minder ruimte voor een middelgroot stuk vlees.

Emmawee

Emmawee

26-09-2018 om 18:24

Flanagan

Ja dat is een goede tip, die echt werkt. Alleen zit het probleem niet in het avondeten. Wij eten altijd veel groenten en vlees eet ik al bijna niet en ook weinig vleesvervangers. Het zijn echt de broodmaaltijden en de tussendoortjes waar ik op binnenloopt qua calorieën.

blik

blik

26-09-2018 om 19:10

Emmawee

Wat ga je goed!
Brood kan ik me ook echt van over eten, en dat doe ik nog wel. Maar bij grote honger hou ik het nu meestal op 3 sneetjes, (bij kleine honger 2) vroeger begon ik altijd met 4 en volgden daarna meestal nog wel 2.
Ik probeer ook andere maaltijden te eten dan brood, al schiet dat er vaak bij in. Maar bijv een bak vette yoghurt met fruit (en juist wel noten) vult veel beter en langer dan brood, tussendoortjes neem ik nog maar zelden.
En als dan komt dat doorgaans door sociale druk.. Ik heb nu geleerd nee te zeggen tegen mijn eigen vreetneigingen maar nu nog nee leren zeggen tegen opdringerige sociale eters

Emmawee

Emmawee

02-10-2018 om 23:00

Kaaskopje!

Was het nu gisteren of vandaag? Ergens begin oktober, toch?? Hoe is het met je?

Hier een dip. Last van sufheid, vermoeidheid, wazigheid. Misschien ben ik overwerkt. Ik kan tegenwoordig echt minder goed tegen stress. Of ik ben echt ontregeld, dan moet er weer iets met de medicatie. Het kan ook gewoon een tijdelijk dipje zijn. Dat hoop ik. Ik heb vandaag vrijwel niks gedaan en heb geprobeerd mijn calorie-inname daarop aan te passen. Heb de halve dag geslapen. Nu weer naar bed. Hopelijk ben ik morgen alweer wat beter, maar echt Leidens Ontzet vieren zit er niet in.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-10-2018 om 14:55

Emmawee

Ik ben maandag geopereerd, maar ben nog in het ziekenhuis.ik hoor straks of ik weg mag.

Ik voel me nog niet echt florissant, maar dat wordt natuurlijk steeds beter. Ik heb de boel nog niet echt kunnen bekijken, alleen van bovenaf, er schijnt 600 gram per kant af te zijn. Ik zie wel dat het hele andere borsten zijn dan ik had 😅

Half a twin

Half a twin

03-10-2018 om 15:05

Succes met het herstel

Beterschap en een virtueel 🌹🌺🌻🌼🌷💐boeketje van mij.
Natuurlijk zijn het nu andere borsten, allereerst kleiner maar waarschijnlijk ook flink in het verband gepakt.
Ik hoop dat je snel opknapt en weer verder kunt met bewegen.

Emmawee

Emmawee

03-10-2018 om 15:53

Beterschap Kaaskopje!

Oh gelukkig is het achter de rug en is het - voor zover te beoordelen - goed verlopen. Poeh... Ingrijpende hoor. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en thuis bij de visjes mag gaan opknappen.

Kaaskopje,

Een voorspoedig herstel, zonder complicaties toegewenst.
En laat je thuis lekker verwennen door te zware dingen bij je man neer te leggen.
Denk aan;
-de zak aardappelen ( kan hij ze meteen schillen )
-de wasmand met natte wasgoed ( kan hij ze meteen ophangen)
-de stofzuiger
-de strijkplank
Etc etc.
Omdat hij ook gebaat is bij een soepel verloop van het genezingsproces.

blik

blik

03-10-2018 om 17:07

Beterschap

Kaaskopje, ben benieuwd hoe je het gaat vinden.

Pirata

Pirata

03-10-2018 om 17:19

Sterkte bij het herstel Kaaskopje

Veel succes met herstellen. Hopelijk heb je niet te veel pijn.
En... gelijk weer wat afgevallen (wel op een heftige manier 🙄).

Abonnement verlengd

Vandaag heb ik het jaarabonnement van de sportschool verlengd. Het voelt zo goed.
Weer lekker geroeid en op de trendmill gelopen, plus andere krachtoefeningen ten behoeve van de hamstringblessure en de binnen en buiten bovenbeenspieren.
Eerlijk, weer wat me-time want mijn mobiel liet ik thuis.
En thuis even lekker gedouched en met een glas wijn op OO-lezen, alsof het de libelle is.
Ik kan er weer helemaal tegen aan, en het smaakt naar meer.

Mia9

Mia9

03-10-2018 om 21:48

Goed herstel gewenst

Kaaskopje, hopelijk mocht je naar huis.
Flanagan, klinkt goed!
Ik was vandaag vrij na heel drukke periode, merkte dat ik energie had om dingen in huis aan te pakken ipv helemaal in te storten, vast een gevolg van paar kilo minder en het gezonde eten van de laatste maanden, voelt goed😊
Blik, hoe is het nu met je man?
Emmawee, voel je je alweer iets beter?

Emmawee

Emmawee

03-10-2018 om 21:50

Lekker!

Oh dat is lekker Flanagan. Dat sporten moet ook echt een als kadootjes voor jezelf zijn. Anders is het zo zonde van geld en tijd.
Ik twijfel nog of ik zal overstappen van Fit20 naar de sportschool. Dat laatste is nl. stukken goedkoper. Maar ik denk toch dat ik het bij Fit20 houd. Verder doe ik sindskort wat oefeningen thuis en doe ik zo'n twee keer per week mee met Nederland in beweging. Erg grappig, gewoon in de huiskamer, gordijnen dicht. Ik heb het vandaag ook gedaan, omdat ik me zo moe en suf voel. Heb van 10 tot 15:30 liggen slapen. Buh. Toch is zo'n mini training dan wel goed. En dan zo weer snel naar bed.

Emmawee

Emmawee

03-10-2018 om 21:56

Mia9

Oh fijn he, als je aan je energie merkt dat je gezonder leeft. Fijn als dat zich uitbetaalt.
En nee, ik voel me niet beter. Maak me wel zorgen. Het kan heel goed een korte maar heftige dip zijn, maar ik ben toch meteen bang dat het weer een langdurige kwestie wordt. Maar ok. Even afwachten.

blik

blik

03-10-2018 om 22:40

Mia

Wat lief dat je naar man vraagt.
Het gaat wel redelijk, we beginnen het vasten weer in onze structuur te brengen. (5:2) Man is voor zijn doen best gemotiveerd nu maar vergeet wel steeds het vasten....(maarja man vergeet eigenlijk altijd alles..) Ik herinner hem dan steeds maar zucht.
Ik hoop echt dat het dit keer zoden aan de dijk zet want ik zie het ook niet werken met een diëtist oid, werkt niet bij man.
Hij doet echt zijn best en eet gezond, minder en snoept volgens mij niet of nauwelijks.
Dit moet wel echt zoden aan de dijk gaan zetten, anders klopt er fysiek toch iets niet.
Maar goed dat heeft hij me ook wel toegezegd, dat mocht deze poging ook niet werken hij echt naar ha gaat.
Hij sport ook niet en het blijft een uitdaging bij ons daar tijd voor te vinden, ik denk dat dat wellicht wel sleutel kan zijn voor hem.
Ik sport ook niet maar doe wel hier en daar wat oefeningen zelf, dans graag en wandel flink met hond. Man wandelt ook met hond maar ik denk dat hij niet zo stevig doorloopt, hij gaat ook minder vaak dan ik.
Gaat nu prioriteit krijgen hoor, sporten voor ons allebei!
Als ik je zo hoor Flanagan dan klinkt dat zo fijn!

Emmawee, gatsie, ik hoop dat het snel beter gaat!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.