Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vesta

Vesta

21-07-2017 om 10:28

Afvallen wie ook? Deel 2

Omdat we de 1000 berichten naderden en op verzoek van forumbeheer open ik maar het nieuwe draadje, want ik vind het toch wel erg leuk om met jullie af en toe mee te kletsen en mee te leven.


Kaaskopje

Kaaskopje

05-10-2018 om 01:00

Dank jullie wel

Ik laat jullie nog weten hoe het is geworden.

Flanagan, man kookt en huishoudt normaal ook. Nu extra. 😊

blik

blik

06-10-2018 om 16:16

Gelukkig maar

Kaaskopje, zou wel heel erg zijn als je man niets deed. (tenzij hij natuurlijk niets kan fysiek)
Laat je nu maar extra verwennen, en verwen jezelf!
Hoe gaat het nu?
En bij jou, Emmawee?

Flavia

Flavia

06-10-2018 om 18:05

blik

en samen met de hond wandelen? Dan kun jij het tempo hoger houden.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-10-2018 om 03:06

Blik

Week een is bijna om. Ik hoop dat de drains er dinsdag uit mogen, want dat is niet fijn.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

08-10-2018 om 10:11

ook weer eens

Ik meld mij ook weer eens.

Sterkte Kaaskopje! Fijn dat de operatie goed gegaan is en ik hoop dat de drains er inderdaad morgen uit mogen. Ik hoop dat je niet teveel aankomt vanwege minder bewegen.

Hier gaat het wat beter, behalve dit weekend dan. Vanwege verjaardag oudste dochter twee keer feest gehad dit weekend. Zaterdag is mijn 'vastendag', oftewel probeer ik onder de 500 calorieën te blijven. Dit keer lukte dat wat minder, dochter had het eten uitgekozen en ik heb wel gewoon het kippenpootje gegeten, dan maar amper opgebakken aardappeltjes en een matige portie groente.
Vorige week heb ik twee dagen achter elkaar op minder dan 500 cal gezeten, en dan maandag proberen dat er niet aan te eten. Bij 1 dag heb ik 1 dag om een beetje op mezelf te letten maar bij 2 dagen achter elkaar duurde het t/m donderdag dat ik de neiging had om stevig extra op te scheppen. Ik houd het voorlopig dus maar op 6-1 ipv 5-2.
Het heeft op de weegschaal wel resultaat, ik val nu 500 gr af per week.

Afgelopen zaterdag bij de sportschool op de weegschaal gegaan, die gaf aan dat ik 1,8 kg afgevallen was vergeleken met 3 maanden geleden waarvan 2,3 kg vet .
Dat geeft de burger toch weer moet.
Verder was het visceraal vet ook gedaald, dus dat is helemaal mooi.

Ooit gaat er wel iets af.
Ik zit nu op 63 met een streefgewicht van 58 kg. Nog 5 te gaan ipv de 10 waar ik mee begon.

blik

blik

08-10-2018 om 11:48

Wandelen

Flavia, dank voor je tip, zet me aan meer mijn best te doen daar tijd voor te zoeken. Ik probeer dat vaak wel maar lukt steeds niet. (we werken ook veel langs elkaar heen)

Kaaskopje, sterkte ermee!

Dikkie Dik, wat goed!
Maar precies daarom wordt geadviseerd niet 2 dagen achter elkaar te vasten

Zucht, geloof niet dat het bij partner iets wordt, vasten. Gisteren dan een 'vastendag'. Ik plan dat al steeds in (want maak weekmenu en doe boodschappen)
En dan nog moet ik hem de hele dag eraan herinneren dat we vasten... (ohja, vergeten)
Gisteren waren we dus samen en meestal is dat niet zo op vastendagen.
Op de een of andere manier wordt het steeds iets van mij en dat wil ik zeker niet.
Zijn energie level is ook best laag nu. Ik weet niet of dat door zijn overgewicht komt of door iets anders.
Heb hem nu geadviseerd sowieso toch al naar ha te gaan maar hem kennende zal hij dat lange tijd gaan uitstellen. En ik wil er niet meer achteraan.
Ik denk dat ik wederom toch maar stap terug ga doen en me niet meer bemoeien met zijn gezondheid want het schiet zo niet op en heeft weiinig effect. Hij zal dit zelf moeten en willen doen.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

08-10-2018 om 12:29

vaste dag

Bij mij is de zaterdag de vastendag, dan heb ik veel afleiding en geen collega's met niet-helpende snoeppotten enzo.
De kinderen vinden mij zielig, vooral oudste ziet dan dat ik een tapasschaaltje neem en daar mijn eten in opschep, ze is net uit de ergste groei en kan zich niets ergers voorstellen dan zo weinig te mogen eten. Ik vind het wel meevallen zo lang ik de weegschaal naar beneden zie gaan.

Helpt het bij jou om een vaste dag af te spreken met je man? Al is het maar eentje per week...

Half a twin

Half a twin

08-10-2018 om 12:35

Niet alle ballen in de lucht gehouden vorige week

De bal: Ik let op mijn gewicht is keihard op de grond gegaan.

De vorige week was door anderen volgestopt met zaken die zeker moesten gebeuren maar niet allemaal in een week.

Begon al op maandag, gesprek op school over de revalidatie/re-integratie van de jongste. Ik kon niet naar de sport en door dat gesprek werd de lunch even opgeschoven waardoor de eetmomenten wel heel dicht op elkaar kwamen.
Dinsdag en donderdagavond ouderavonden voor beide kinderen. Vroeg aan tafel voor het avondeten, laadklep open en volschuiven. Binnen 20 minuten bord leeg en de vaat aan kant, zodat we op tijd in de auto zaten. Na beide ouderavonden dus thuiskomen met het gevoel iets te moeten eten.
Woensdag avond bij schoonouders eten in verband met een verjaardag. Te vet, te veel en niet mijn idee van genieten zeg maar. De sociale druk is daar ook heel groot, alles moet op ook al heb je eigenlijk meer dan genoeg gehad. Dooreten tot je ploft, want er is altijd veel te veel ingekocht en klaar gemaakt. Om half 5 nog thee met taart en dan om 18.00 de warme maaltijd, daartussendoor nog een borreltje met wat hapjes.
Donderdag geluncht terwijl ik het eten voor vrijdagavond voorbereidde. (staand aan het aanrecht dus) taxivervoer voor zoon was niet goed geregeld dus ik moest hem zelf brengen en halen op tijden die niet in mijn schema pasten.
Vrijdag wel gesport en daarna naar revalidatie voor zoon. Toen we emotioneel uitgewoond, laat thuiskwamen kon ik zo de lasagne in de oven schuiven en konden we toch op een redelijke tijd redelijk gezond eten. (In deze lasagne gaat ruim een 1,3 kg groenten voor 4 personen.
Zaterdag was open dag op het werk van man, vroeg geluncht en toen we daar om 15.30 door de hallen liepen waren en poffertjes, saucijzenbroodjes, kaascroissants en omdat ik trek had van het lang wandelen toch een iets te fout broodje genomen.

Deze week maar even superstreng doen dan maar. Hoop dan vrijdag bij het weegmoment ergens rond de 64 te zitten. Afgelopen vrijdag zat ik rond de 64,5.

Half a twin

Half a twin

08-10-2018 om 12:36

kaaskopje

Succes met het herstel!

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2018 om 13:12

Dank jullie wel

Het afvallen heb ik nu maar even op een laag pitje gezet. Ik eet gewoon naar behoefte, dat is niet echt veel en, raar praatje, om de darmen weer wat op gang te krijgen moest er iets gebeuren, dus heb ik een chocoladereep laten kopen. Dat werkt voor mij uitstekend. Ik heb in het weekend gewelde pruimen, lijnzaad, muesli en dus chocolade gegeten en dat had succes. Na een week 'niet kunnen' begon ik me daar toch vervelend mee te voelen.

Ik ben nu 'gratis' 1200 gram kwijtgeraakt. Ik hoop van harte dat daar na afloop nog iets van te merken is en anders maar weer flink aan de bak als dat weer verantwoord kan.

Ik ben bang dat één drain morgen weer mee naar huis moet, de andere lijkt nu droog te vallen. Joepie.

Pirata

Pirata

08-10-2018 om 13:49

Kaaskopje

Komt die verstopping misschien door je pijnstilling? Ik kreeg Tramadol, wat een troep was dat. Snel mee gestopt en toen was ik al gauw niet meer verstopt. En de rest van de bijwerkingen. Dan liever paracetamol...
Sterkte nog. Ook met je chocolade.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2018 om 16:10

Pirata

Als de boel zo platgelegd is als bij een operatie heb ik daar wel vaker last van. Nog een halve reep, dan is hij op en weg .

blik

blik

08-10-2018 om 18:11

Half a twin

Mijn leven zit altijd, of toch bijna altijd propvol.
Ik werk zeer onregelmatig en vaak is het vliegen.
Het 'vasten' werkt daar eigenlijk best goed in.
Juist dat 'moeten eten' kan er dan vanaf en dat is best een opluchting. Vroeger had ik ook heel vaak geen tijd om te eten. Maar dan voelde ik me er wel schuldig over en dacht slecht voor mezelf te zorgen. Nu is het prima om niet te eten. Of iets heel kleins. Of wel te zien wanneer ik iets eet, en wat ik eet. Geen maaltijden meer veel te dicht op elkaar bijv. Ik ga nu vaak boodschappen doen en koop daar wel wat. Of neem een blokje kaas 'om te proeven'. En is de schaal leeg, jammer dan, ik weet nu dat het niet erg is een poos niet te eten, en de zogenaamde honger verdwijnt wel. Probleem is en blijft dat we te veel eten, en niet te weinig.

Dikkie Dik, een vaste dag om te vasten vind ik lastig door mijn onregelmatige werken. Met nachtdienst bijv vast ik meestal niet graag, te moe.
Ik ga me nog eens bezinnen.

Emmawee

Emmawee

13-10-2018 om 12:23

Het is stil op de lijn...

Hoe is het met jullie? Kaaskopje, nog wat kunnen genieten van Alkmaars ontzet (of heet dat nou anders?) Hoe verloopt het herstel?

Hier woog ik net weer netjes 86 en soms (als ik tussendoor even spiek) zie ik de wijzer ook soms net daaronder gaan. Dat gaat dus goed.

Verder voel ik me niet goed, helaas. Moe moe moe. Ik probeer een ritme aan te houden en lichamelijk veel in beweging te blijven. Maar mijn concentratie is vreselijk en werken lukt voor geen meter. Dat veroorzaakt weer stress want ik wil natuurlijk gewoon normaal kunnen functioneren. Pfff. Gelukkig lukt het me wel om al het troosteten op afstand te houden en het te houden bij een boterham met vlokken.
Maar goed. Nu is het weekend. Vanavond gaan man en ik een avondje uit (Don McLean!!) Dat is wel heel fijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2018 om 13:03

Emmawee

Je treft me op een moment van zelfmedelijden. Nee, niks gehad aan Alkmaars Ontzet, ik zat binnen en zo is het nog steeds. Ik baal als een stekker, dat ik niks kan doen terwijl het compleet zomer is buiten. Met het herstel gaat het deels goed, ik heb het gevoel dat de wonden genezen, maar ik loop nog steeds met drains omdat het vloeien niet stopt. Maandag moet ik weer naar de chirurg en vermoedelijk gaat ze dan ingrijpen. Ze had het maandag over massage, maar dat helpt lijkt mij niet tegen het gegeven dat het bloed niet stolt daar waar het hoort te stollen ivm bloedverdunners.

Vervelend dat jij je zo moe voelt, dan zou je toch eens moeten kijken of je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt en eventueel aan moet vullen via supplementen. Denk aan vitamine D, B12, magnesium, e.d.. Ik slik sinds kort ook kurkuma met zwarte peper, maar als die twee ingrediënten al vaak in je eten verwerkt zijn, hoeft dat natuurlijk niet.

Emmawee

Emmawee

13-10-2018 om 13:34

He bah

Dat is wel rot Kaaskopje. Dat is toch een feest dat jij niet graag mist. Ik ben op 3 oktober wel naar het koraal zingen geweest, van 8 tot 9 's morgens maar heb daarna tot 15:30 liggen slapen.
Mij bloed wordt geregeld geprikt vanwegen mijn schildklier en dan worden B12 en D ook af en toe meegenomen. De waarden zijn goed, maar dit soort dips horen er wel bij. Zoals de arts zei "ook met medicijnen wordt het niet meer zoals daarvoor." Dat is wel logisch. Maar ook lastig. Ik moet nog leren omgaan met mijn verminderde energie. Blijkbaar heb ik te veel gedaan en gewild toen het goed met me ging.
Ik hoop dat ze je maandag goed kunnen helpen. Kun je helemaal niet naar buiten? Dat is wel echt rot. Heb ik ook medelijden met jou. Misschien helpt dat een beetje. Sterkte. Het wordt beter. Patiënt en geduld zijn in veel talen hetzelfde.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2018 om 13:54

Dank je wel voor je medelijden

Ik kan op zich wel naar buiten, maar we hebben een tuin met vrije inkijk, dat hoort bij onze manier van wonen (niet zelf gekozen) en dan vind ik het toch een beetje vervelend om met die slangetjes en flessen in de tuin te zitten. De inhoud van de flesjes zal er waarschijnlijk ook niet frisser op worden in deze warmte.

Ik dacht op zich dus wel de goede kant op voor jou, maar vervelend dat dat niet meer oplevert dan het nu doet. Je erbij neerleggen is makkelijker gezegd dan gedaan. Uit ervaring weet ik dat je soms vlagen van 'niet ermee om kunnen gaan' kunt hebben, de kunst is om dat tot een minimum te beperken. Het is niet anders, hè? Sterkte, ook jij.

blik

blik

15-10-2018 om 12:27

Wat een zieken allemaal!

Dames, hoop dat jullie je snel beter voelen weer!

Ik vind het een hele uitdaging, ziek zijn en gezonde gewoontes vasthouden!
Hier weer een flinke keelontsteking en da's voor mij wel een lastige altijd. Tijm siroop, ijsjes voor de zwelling, massa's dropjes, jus d'orange...
Die overdaad aan suiker went helaas wel weer snel, terwijl ik nu toch weken nauwelijks ongezonde suikers heb binnengekregen.
Lastigste vind ik de verveling en het hangen. Normaal ben ik erg druk en nu noodgedwongen veel rusten. Daar ga ik altijd van eten.
Het voelt nu wel wat minder hopeloos als anders, ervaar meer controle erover. Niet voor het moment maar ik denk nu wel dat het wel weer goed komt als ik beter ben. Dan ga ik gewoon flink weer gezond eten en minder en als ik echt weer fit ben flink vasten. Dan gaan die kilo's die er nu ongetwijfeld aankomen vast wel weer af.

Ik hoop voor volgende x wel meer een plan klaar te hebben om me niet meer zo te laten gaan, zelfs al voel ik mezelf super zielig

Half a twin

Half a twin

15-10-2018 om 12:57

Dames beterschap allemaal

Ik zit sinds vrijdag weer onder de 64 kilo. Goed gedaan al zeg ik het zelf.
Ik pas weer in mijn groene broek, waar ik voor ben gaan lijnen. Alleen de daarbij passende top (heb ik gewoon door gedragen op een zwarte spijkerbroek) begint sleetse plekken te vertonen. 😢 Dus nu maar iets nieuws kopen bij die groene broek.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

15-10-2018 om 13:05

hier stabiel

Ondanks 2 borrels met veel lekkers ben ik stabiel gebleven, niet aangekomen maar helaas ook niet afgevallen.
Nou ja, ik hoop op weer afvallen deze week, heb zaterdag weer braaf gevast en ben van plan om dat woensdag ook te doen.

Flavia

Flavia

15-10-2018 om 16:05

mag ik ook in de ziekenboeg?

Ik loop al een ruime week met kaakpijn. Bij de tandarts geweest met kiespijn, maar bij gewroet, getik en geprik voelde ik geen pijn.... Foto maken leverde ook geen ander inzicht op. Dus besloten nog even gewoon door te gaan met pijnstillers. Inmiddels gaat het wel de goede kant op maar wat het is of is geweest geen idee.

Maakt wel dat je weinig eet en drinkt, dus ik ben wel ruim een kilo afgevallen. Jammere alleen is dat ik hiervoor veel gesnoept en gesnaaid heb, dus weer op 72kg zat.

Ik hoop deze week het sporten weer op te pakken, maar het is gewoon erg druk en dan komt dat al snel op de laatste plaats en ga ik veel meer eten, en vooral ook ongezonder eten.

Half a twin

Half a twin

15-10-2018 om 16:24

Kaakpijn

Had ik vorig jaar ook. Dat kwam uit mijn kaakgewricht. Heel precies kauwen door de pijn heen maakte de pijn langzaam minder. De pijn trok een beetje naar mijn oor, bij jou ook?

Het was trouwens geoon ontdekt door de tandarts, zij voelde op de draaipunten van het gewricht en voelde verschil tussen rechts en links.
Zelf voelde ik dat niet maar was ook geen deskundige op dat gebied.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2018 om 21:14

Stukje de goede kant op

Vandaag gingen de drains eruit, dus ben ik weer mobieler. Niet dat ik nu opeens flink aan de wandel ga, maar zelfs (voorzichtig) de afwasmachine inruimen was een uitdaging met een tas met flessen aan mijn arm 😃

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2018 om 21:16

Kaakpijn

Is zo vervelend! Sterkte Flavia.

Emmawee

Emmawee

19-10-2018 om 14:23

Yes! Ik heb net een broek gekocht in maat 42. Maat 44 was ook nog ok, maar 42 past goed en met het oog op de toekomst... Ik drag nu een broek in maat 46 van dezelfde 'lijn' van C&A, dus ik kan echt goed vergelijken. Dat doet mijn humeur goed!!
Flavia, is het al minder? Bij mij kwam de kaakpijn door poliepen in mijn holtes. Misschien ook iets om te laten checken??

Dikkie Dik

Dikkie Dik

19-10-2018 om 14:34

zucht

gedoe op het werk en ik merk dat ik weer meer ga eten...
om een of andere reden heb ik ook amper motivatie om nog echt goed op mijn eten te letten en tot overmaat van ramp heb ik een ziekige dochter en man en voel ik mezelf ook niet helemaal lekker...

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2018 om 14:37

Emmawee

Hoera!!! 😃

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2018 om 14:40

Dikkie Dik

Oh, wat vervelend dat er gedoe is op je werk. En ook de ziekenboeg. Dit lijkt me niet het moment om te streng te zijn voor jezelf. Ik denk dat het wel verstandig is om jezelf voor te nemen, om het lijnen over een week (of 2) weer op te pakken. Niet te vrijblijvend dus.

Dikkie Dik

Dikkie Dik

19-10-2018 om 14:46

Emmawee

Gefeliciteerd!
Wat ontzettend fijn en wat ben je veel dunner geworden!

Emmawee

Emmawee

19-10-2018 om 15:14

Dikke Dik

Ik wilde precies zeggen wat Kaaskopje zegt: wees een weekje (of twee) niet te streng en pak daarna de draad weer op. Of kies gewoon voor een paar echt superlekkere dingen die je mag (om jezelf te verwennen) en houd je verder aan je plan, als dat lukt.
En ik ben in een jaar tijd 10 kilo aangekomen door een traag werkende schildklier. Die 10 kilo gingen er vrij snel weer af, grotendeels door de juiste dosis medicijnen. Nu ben ik bezig met de 10 kilo die er in de 10 jaar daarvoor aan zijn gekomen. Die zijn hardnekkiger. Maar voor nu ben ik blij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.