Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bijtje82

Bijtje82

20-06-2022 om 15:17

Corona maatregelen

Nu de corona je weer om de oren vliegt, ben ik eens aan het kijken welke maat regelen er zijn bij mijn vakantie bestemming. Vaccinatiebewijs, test - of herstelbewijs bij inreizen. En zo ook andere buitenlandse bestemming. 
Maar wat schetst mijn verbazing.. Voor de terug reis naar Nederland geleden geen verplichtingen. 😣

Ik snap hier werkelijk helemaal niks van. Op deze manier wordt je als land toch gewoon een afvoerputje? We laten hier werkelijk alles maar binnen... 

Tja, in de eerste kamer was er geen meerderheid meer voor verlenging van de coronawetgeving. Dus ga maar klagen bij onze parlementariërs.

Er zijn nog maar weinig landen met eisen. Bewijs van vaccinatie is het meestal wel genoeg. Mijn zoon gaat deze zomer naar Australie (en singapore) en zelfs daar is alleen een bewijs van vaccinatie voldoende. 

De maatregel die je het meeste ziet is bewijs van vaccinatie. Testen wordt steeds minder gevraagd. 

En nederland is daar ook echt geen voorloper op. In februari vlogen mijn kinderen naar Zwitserland. Op de heenreis hadden ze niks terwijl juist terug naar Nederland een vaccinatiebewijs en een verklaring gevraagd werd. 

Voor landen buiten de EU / Schengen is nog een vaccinatie- of herstelbewijs nodig (dus ook voor het VK). Verder is er nog een korte lijst van veilige landen waar dit ook voor geldt.
Verder kun je je nog afvragen wat het nut is van beperkingen voor reizigers. Alle bekende varianten van het virus zijn hier al, en ook met beperkingen houd je het niet tegen. We zijn geen eiland.

Vanaf vandaag werken we weer met mondkapjes op in het ziekenhuis. Niet voor bezoekers en patiënten, maar alleen voor het personeel. Ik was zo blij dat we dat gehad hadden. 😷

Wat ik mij afvraag: als corona nu weer toeneemt kun je toch niet opeens weer om vacccinatiebewijzen gaan vragen? De meeste mensen zijn ergens in januari voor het laatst gevaccineerd, dat zegt toch niks meer ten opzichte van mensen die toen niet gevaccineerd zijn? 

Mijn zoon liep doordat hij zelf corona had gehad achter de meute aan en haalde rond de kerst zijn tweede vaccinatie (hij had er maar één nodig in de zomer) waar anderen toen een booster kregen. Op zich heeft hij dus hetzelfde als de boostermensen maar niet volgens het vaccinatiebewijs. Hij wil naar een land waar nu niets nodig is en ook terug niet.

Moet hij het zekere voor het onzekere nemen en zich nu laten vaccineren of heeft dat geen enkele zin omdat je deze zomer niks hebt aan vaccinaties van december/januari? Ik wil liever dat hij gewoon weer meedoet met het gewone programma, dus vaccinatie halen als dat bijvoorbeeld in september weer gevraagd wordt anders blijft hij steeds erachter aanlopen. 

Ik heb mijn booster in november gehad. Ik ga in augustus op vakantie. Ik denk niet dat die in augustus nog werkt.

dan

dan

20-06-2022 om 20:20

@nnemoon schreef op 20-06-2022 om 18:48:

Vanaf vandaag werken we weer met mondkapjes op in het ziekenhuis. Niet voor bezoekers en patiënten, maar alleen voor het personeel. Ik was zo blij dat we dat gehad hadden. 😷

Bij ons nog niet maar ik zie het er ook wel van komen binnenkort. 

@nnemoon schreef op 20-06-2022 om 20:08:

Ik heb mijn booster in november gehad. Ik ga in augustus op vakantie. Ik denk niet dat die in augustus nog werkt.

Ja maar waar ik dus bang voor ben is dat landen opeens vaccincatiebewijzen gaan vragen en dan heeft mijn zoon dus niet de volledige booster maar is wel toen ingeënt dus niet anders dan iemand met booster. 

Leene

Leene

20-06-2022 om 21:11

AlisonH schreef op 20-06-2022 om 18:15:

Voor landen buiten de EU / Schengen is nog een vaccinatie- of herstelbewijs nodig (dus ook voor het VK). Verder is er nog een korte lijst van veilige landen waar dit ook voor geldt.
Verder kun je je nog afvragen wat het nut is van beperkingen voor reizigers. Alle bekende varianten van het virus zijn hier al, en ook met beperkingen houd je het niet tegen. We zijn geen eiland.

Waar haal je dat vandaan?. Wij gaan naar Groot Brittannië in de zomer en op sites van VisitBritain staat dat alle corona maatregelen eind maart zijn geschrapt. Ook via de GGD kan ik niets vinden.

Ik hoor graag als je andere info hebt... 

Ik zit voor zoon met hetzelfde probleem.  Hij is van zijn tweede prik behoorlijk ziek geweest. Daarna heeft hij een HPV prik gehad waar hij ziek van is geweest. Hij staat nu niet echt te springen om weer om een boosterprik te moeten. Hij reageert nogal heftig op vaccinaties. 

Leene

Leene

20-06-2022 om 21:22

AllisonH. Kijk op Gov.uk daar staat dat je niet in quarantaine hoeft, geen Covid 19 test hoeft te  doen en geen formulier moet invullen waar je naar toe reist en dat dit geldt voor zowel gevaccineerden als ongevaccineerden. De informatie die je hierboven hebt neergezet klopt dus niet.

Leene schreef op 20-06-2022 om 21:11:

[..]

Waar haal je dat vandaan?. Wij gaan naar Groot Brittannië in de zomer en op sites van VisitBritain staat dat alle corona maatregelen eind maart zijn geschrapt. Ook via de GGD kan ik niets vinden.

Ik hoor graag als je andere info hebt...

Ik heb het over inreizen in Nederland met een niet-Nederlands en niet-EU- paspoort. Zie site Rijksoverheid. 
Het VK heeft geen coronamaatregelen meer. 
Voor mensen die gewoon terug komen naar Nederland zijn er geen beperkingen. Mijn opmerking was een reactie op TO die het had

 over Nederland als afvoerputje waar iedereen maar wordt binnengelaten. Dat is niet zo. Mijn informatie klopte dus wel degelijk, alleen hij ging over iets anders dan wat jij dacht.

Leene

Leene

20-06-2022 om 22:15

AlisonH schreef op 20-06-2022 om 22:08:

[..]

Ik heb het over inreizen in Nederland met een niet-Nederlands en niet-EU- paspoort. Zie site Rijksoverheid.
Het VK heeft geen coronamaatregelen meer.
Voor mensen die gewoon terug komen naar Nederland zijn er geen beperkingen. Mijn opmerking was een reactie op TO die het had

over Nederland als afvoerputje waar iedereen maar wordt binnengelaten. Dat is niet zo. Mijn informatie klopte dus wel degelijk, alleen hij ging over iets anders dan wat jij dacht.

O... Verkeerd begrepen,😬 sorry

Leene schreef op 20-06-2022 om 22:15:

[..]

O... Verkeerd begrepen,😬 sorry

Geeft niks! Eén van mijn oudste vriendinnen woont in Schotland en is getrouwd met een Schot. Zij heeft nog een Nederlands paspoort. Ze kwamen laatst naar Nederland en zij liep zo door terwijl hij een hele papierwinkel moest overleggen. Tja, Brexit…


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.