Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bijtje82

Bijtje82

30-01-2022 om 11:19

Corona zelftest


Granola schreef op 04-02-2022 om 13:00:

[..]

Ja is weer een mooi voorbeeldje van Europese eensgezindheid. Dat wordt echt nooit wat.

En het begon zo voortvarend met een Europese app die overal geaccepteerd werd. Beetje jammer dat landen nu toch weer afwijkende eisen hebben.

Bolmieke schreef op 04-02-2022 om 13:05:

Om ook de komende jaren het coronavirus te bestrijden, wil het kabinet voor 2022 en 2023 ruim 60 miljoen doses vaccin extra inkopen, voornamelijk van BioNTech/Pfizer. Hugo de Jonge in het AD van 12/5/21
Dat is besteld en moet allemaal weggeprikt worden, er was toen nog geen rekening gehouden met de Omicron variant waartegen het vaccin niet zo goed werkt. Pfizer is bezig met de ontwikkeling van een vaccin dat gericht werkt op Omicron en volgens CEO Albert Bourla zal het in maart op de markt komen.
Ik verwacht dat we vanaf maart april het vernieuwde vaccin aangeboden gaan krijgen.

Ik ben geen wappie, netjes 2 keer gevaccineerd maar de huidige booster helpt geen hoepel, je kunt net zo goed zout water inspuiten. De booster dwang ondergraaft de vaccinatiebereidheid onder de mensen. En dat is jammer want de gewone vaccinaties voor andere ziektes werken goed.

Ik snap ook niet dat iedereen maar blijft testen, ben je ziek dan blijf je thuis. De meeste mensen testen ondertussen positief dus wat is het nut.

Een groen vinkje voor 180 dagen. Dat is voor veel mensen een prima reden voor de bevestiging van de GGD. Zeker voor pubers die ook mee willen op vakantie maar geen booster mogen. Ja, ik weet dat dat een luxe probleem is. 

Zelf lijkt mij testen heel gevaarlijk op dit moment 60% test positief dus goed afstand houden en ik zou opteren voor een ffp2 masker. Anders was je niet positief maar ben je daarna wel.

 


Plantenbak schreef op 04-02-2022 om 13:13:

[..]

Een groen vinkje voor 180 dagen. Dat is voor veel mensen een prima reden voor de bevestiging van de GGD. Zeker voor pubers die ook mee willen op vakantie maar geen booster mogen. Ja, ik weet dat dat een luxe probleem is.

Zelf lijkt mij testen heel gevaarlijk op dit moment 60% test positief dus goed afstand houden en ik zou opteren voor een ffp2 masker. Anders was je niet positief maar ben je daarna wel.


Het advies voor pubers die toch graag naar het buitenland willen: ga naar de teststraat, treuzel daar een beetje met een stoffen mondkapje op een het is geregeld.  Geen coronafeestje meer nodig 

Aiden schreef op 04-02-2022 om 12:34:

[..]

In het art staat ook:

Reizen valt buiten mandaat

Daarom adviseert de raad alleen boostervaccinaties voor kinderen met een ernstige afweerstoornis of met een familielid met een kwetsbare gezondheid. Dat zou dan in overleg met de kinderarts moeten gebeuren. Of het ook mogelijk moet zijn een booster te halen voor jongeren die willen reizen naar landen waar die verplicht is, valt buiten het mandaat van de Gezondheidsraad, concludeert de raad.

Geleijnse zegt het probleem met reizen naar het buitenland te onderkennen. "Maar vaccinatie is een medische interventie en de gezondheidswinst is te gering. Daarbij komt dat zo'n reisadvies een politieke keuze is en daar hebben we geen invloed op. Dat laten we aan de minister."


Prima keuze. Ik heb geen boodschap aan mensen die perse naar Zwitserland willen met hun pubers.

Ja en jammer als je zus in Schotland woont. Dan zie je die maar een jaartje niet. Ik denk dat wij zo’n medische indicatie gaan proberen te krijgen (zieke opa en oma) of anders wil ik er wel voor betalen.

Bolmieke schreef op 04-02-2022 om 13:05:



Ik snap ook niet dat iedereen maar blijft testen, ben je ziek dan blijf je thuis. De meeste mensen testen ondertussen positief dus wat is het nut.

Als je milde klachten hebt, geboosterd etc en je hebt een negatieve thuistest hoef je niet thuis te blijven. Niet iedereen kan thuisblijven. 

Of begrijp ik verkeerd wat je zegt? 

MMcGonagall schreef op 04-02-2022 om 15:13:

[..]

Ja en jammer als je zus in Schotland woont. Dan zie je die maar een jaartje niet. Ik denk dat wij zo’n medische indicatie gaan proberen te krijgen (zieke opa en oma) of anders wil ik er wel voor betalen.

Ja, dat is heel vervelend. Hopelijk vervallen al die eisen snel en anders is Duitsland misschien ook nog een optie als je niet te ver weg woont. Je kan een afapraak maken. Je kind laten vaccineren en daarna in een Duitse apotheek een qr code laten aanmaken. Die werkt daarna gewoon binnen de EU. Je krijgt die vaccinatie alleen niet 8n de Nederlandse app verwerkt.   

Plantenbak schreef op 04-02-2022 om 15:43:

[..]

Ja, dat is heel vervelend. Hopelijk vervallen al die eisen snel en anders is Duitsland misschien ook nog een optie als je niet te ver weg woont. Je kan een afapraak maken. Je kind laten vaccineren en daarna in een Duitse apotheek een qr code laten aanmaken. Die werkt daarna gewoon binnen de EU. Je krijgt die vaccinatie alleen niet 8n de Nederlandse app verwerkt.

Ik zet de plannen maar even on hold. Ik stond op het punt om onze rondreis door Schotland te boeken en was aan het afwachten op de goedkeuring voor de booster. Dit had ik echt niet verwacht.

wat sneu MMcgonagall. Ja, ik ben ook een beetje verbaasd. Ik vraag mij ook af hoe wij dat dan gaan doen met die 9 maanden geldigheid. In EU verband. In Nederland kunnen wij best bepalen dat die 9 maanden voor 18 minners niet van toepassing is maar hoe zit dat dan verder in Europa? Italie heeft er sowieso geen boodschap aan. Vaccinatie te pud en je komt er niet meer in. Ook kinderen niet.  Wij waren van plan naar mijn broer en zijn gezin in Portugal te gaan in de meivakantie (een paar dagen) maar ik wacht nu maar even want tegen die tijd zijn de vaccinaties van mijn drie jongste kinderen ouder dan 9 maanden. En wat dan? 

Ik vind het jammer dat Nederland zichzelf als een eiland ziet terwijl wij omringt zijn door landen met andere voorwaarden.   

Ik denk dat er heus nog wel een oplossing komt alleen niet voortkomend uit dit besluit. Dat staat er ook duidelijk. Daar gaan ze niet over. 

Leene

Leene

04-02-2022 om 18:10

MMcGonagall schreef op 04-02-2022 om 15:46:

[..]

Ik zet de plannen maar even on hold. Ik stond op het punt om onze rondreis door Schotland te boeken en was aan het afwachten op de goedkeuring voor de booster. Dit had ik echt niet verwacht.

Ik schrok me een hoedje toen ik dit las. Maar ik lees net dat een vaccinatie en/of booster in Groot Brittannië alleen nodig is voor 18 plus! Op de ANWB website. Wij hebben net  een rond reis geboekt naar Groot Brittannië. Dus ik hoop dat het klopt. We wachten maar af. Overigens is dochter gevaccineerd, zoon nog niet. 

Misschien moet er even een nieuw Corona-draadje gestart worden, want deze ging toch over de betrouwbaarheid van zelftesten? Inmiddels gaat het over wel en niet vaccineren...waar alle corona-draadjes zo ongeveer op uit komen natuurlijk

Bijtje82

Bijtje82

04-02-2022 om 20:18

Tango schreef op 04-02-2022 om 19:34:

Misschien moet er even een nieuw Corona-draadje gestart worden, want deze ging toch over de betrouwbaarheid van zelftesten? Inmiddels gaat het over wel en niet vaccineren...waar alle corona-draadjes zo ongeveer op uit komen natuurlijk

Ik vind dit prima, borduur hier vooral op verder. Om nu weer een nieuw topic te starten is ook weer zo iets..

Mijn zelf testen waren negatief en de GGD test ook. Zoals ik als rasechte pessimist zeg: zelfs de GGD krijgt mij niet positief 🤣

Bijtje82 schreef op 04-02-2022 om 20:18:

[..]

Ik vind dit prima, borduur hier vooral op verder. Om nu weer een nieuw topic te starten is ook weer zo iets..

Mijn zelf testen waren negatief en de GGD test ook. Zoals ik als rasechte pessimist zeg: zelfs de GGD krijgt mij niet positief 🤣

Nou dan ben je zeker negatief. Heb jij het percentage positief toch iets naar beneden gehaald. 

Zoon is ook nog steeds negatief ondanks al zijn positieve vrienden. Hij heeft ook geen klachten. Wij ontvingen vandaag een mailbericht dat er 100 leerlingen positief getest waren (van de ongeveer 700 leerlingen) 😮

‘ Wij ontvingen vandaag een mailbericht dat er 100 leerlingen positief getest waren (van de ongeveer 700 leerlingen) ‘

Zijn die 100 leerlingen dan met een zelftest of via een teststraat getest? En welke is nou betrouwbaarder? 

Bijtje82

Bijtje82

04-02-2022 om 21:06

Bij ons op werk ook heel veel mensen uit het warehouse positief. Maar er zullen er ook zijn die de test faken om een paar vrije betaald dagen te krijgen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.