Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bijtje82

Bijtje82

30-01-2022 om 11:19

Corona zelftest


Bijtje82

Bijtje82

06-02-2022 om 20:14

A-nick schreef op 06-02-2022 om 19:55:

[..]

https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/coronavirus-response/safe-covid-19-vaccines-europeans/eu-digital-covid-certificate_nl#geldigheid-van-de-certificaten

De EU stelt minimummaatregelen voor, de EU-landen mogen zelf beslissen of ze strengere maatregelen willen hanteren.

Hoor ik je nu zeggen dat je wilt dat de EU strengere maatregelen voor heel Europa invoert?

Nee. Er wordt gezegd dat het een zootje is zonder eenduidige regelgeving. Ja of nee.. Niet misschien, oooit, alleen als, of wellicht indien.. 

Gewoon eenlijnig. 

Bijtje82 schreef op 06-02-2022 om 20:14:

[..]

Nee. Er wordt gezegd dat het een zootje is zonder eenduidige regelgeving. Ja of nee.. Niet misschien, oooit, alleen als, of wellicht indien..

Gewoon eenlijnig.

Ik begrijp je niet. Wat stel je concreet voor? Dezelfde regels in elk EU-land? Of misschien een coronabarometer, zoals in België (bij bepaalde coronacijfers horen vooral bepaalde maatregelen)? Of nog wat anders?

A-nick schreef op 06-02-2022 om 20:29:

[..]

Ik begrijp je niet. Wat stel je concreet voor? Dezelfde regels in elk EU-land? Of misschien een coronabarometer, zoals in België (bij bepaalde coronacijfers horen vooral bepaalde maatregelen)? Of nog wat anders?

Je begrijpt het heus wel. 

Binnen de EU zijn per 1-2 afspraken gemaakt wat betreft toegangseisen. Gevaccineerd is een groen vinkje. Deze vervalt na 9 maanden en vanaf dan is een booster nodig om een geldige qr code te houden. Dat zou voldoende moeten zijn. En niet een extra vaccinatie in Duitsland. Een binnenlandse geldigheid in Italië en oostenrijk van 6 maanden en dan ook nog met verschillende leeftijdseisen. Eenduidige afspraken die door elke lidstaat op te volgen zijn. Voor het ene land worden ze dan wellicht wat minder streng en voor andere landen worden ze wellicht wat strenger maar zoals het nu gaat is totaal onduidelijk. Je moet een studie doen welke eisen voor een land gelden als je bijvoorbeeld naar Italirijdt. En je zou toch maar eens autopech krijgen in Duitsland en je hebt een niet gevaccineerd kind bij je. Of in Oostenrijk met een 16 jarige zonder booster terwijl de vaccinatie al 6 maanden oud is. Je komt geen restaurant of hotel meer binnen. 

MMcGonagall schreef op 06-02-2022 om 18:52:

[..]

Begrijp ik goed dat alle testen vervallen voor gevaccineerde volwassenen en voor kinderen sowieso? Dat is wel fijn, scheelt ook in de kosten.

Een zelftest voor vertrek en een pcr test op of voor dag 2 na aankomst, verder niks, geen quarantaine en ook geen dag 8 test meer. Ongeacht of je (volledig) gevaccineerd of niet bent.

Plantenbak schreef op 06-02-2022 om 20:51:

[..]

Je begrijpt het heus wel.

- Nee, ik begreep het echt niet.

Binnen de EU zijn per 1-2 afspraken gemaakt wat betreft toegangseisen. Gevaccineerd is een groen vinkje. Deze vervalt na 9 maanden en vanaf dan is een booster nodig om een geldige qr code te houden. Dat zou voldoende moeten zijn.

- Helemaal mee eens. Dat is ook precies wat de EU wil.

De EU-landen hebben samen beslist dat de EU geen bevoegdheid heeft op het gebied van volksgezondheid. Daardoor kan de EU niks afdwingen, alleen maar adviseren en proberen de EU-landen op één lijn te krijgen. Dat is niet ideaal tijdens een pandemie. Veranderen dan maar? Ik zie dat nog niet gebeuren. 

A-nick schreef op 06-02-2022 om 19:55:

[..]

https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/coronavirus-response/safe-covid-19-vaccines-europeans/eu-digital-covid-certificate_nl#geldigheid-van-de-certificaten

De EU stelt minimummaatregelen voor, de EU-landen mogen zelf beslissen of ze strengere maatregelen willen hanteren.

Hoor ik je nu zeggen dat je wilt dat de EU strengere maatregelen voor heel Europa invoert?


Plantenbak legt het goed uit. Eenduidige regels die overal in de EU gelden. Dat elk land zijn eigen regels kan bepalen ondermijnt de hele EU gedachte. 

Die EU QR-code was een goed idee totdat landen hun eigen voorwaarden eraan gingen koppelen. 

Decembermamma schreef op 06-02-2022 om 18:28:

[..]

Ja dat doen we dus niet maar we sturen hem gewoon naar school daar loopt hij her vanzelf een keer op elke week meerdere gevallen in de klas dus hij zal vast wel een keertje naast een zitten. De kans dat hij qua gezondheid een risico loopt is klein want er zijn maar heel weinig kinderen die er echt ziek van worden en enkelingen die langer dan een paar weken ziek zijn.

Nou dat ging sneller dan gedacht! Vanmiddag nog even een officiele test van de GGD halen.

”Nou dat ging sneller dan gedacht! Vanmiddag nog even een officiele test van de GGD halen.”

Ik ben benieuwd of de school zelftesten in huis heeft. En of kind er nog met eentje thuiskomt deze week. Of ik moet concluderen dat je sneller bij de teststraat aam de beurt bent dan wachten op een zelftest van school te bemachtigen.

Fijn dat het wat sneller kan als je daar echt heen moet. 

dan

dan

07-02-2022 om 10:55

Bijtje82 schreef op 04-02-2022 om 21:06:

Bij ons op werk ook heel veel mensen uit het warehouse positief. Maar er zullen er ook zijn die de test faken om een paar vrije betaald dagen te krijgen.

Ik sta ervan te kijken dat er nog geen collega's, op onze locatie, in quarantaine hebben gezeten omdat ze besmet waren, wel 1 met positief geteste partner maar dat is al een hele tijd geleden. Tot nu toe ben ik de enige van onze groep die zelf destijds een positieve uitslag had (GGD). 

dan

dan

07-02-2022 om 11:00

Plantenbak schreef op 06-02-2022 om 13:11:

[..]

Van de website van het Duitsland instituut

Mensen die zijn gevaccineerd met Johnson & Johnson - in Nederland bekend als Janssen - hebben volgens de Duitse regels twee extra mRNA-vaccins - Biontech/Pfizer of Moderna - nodig om als geboosterd te gelden. Dat is belangrijk om toegang te krijgen tot de Duitse horeca. In Duitsland geldt voor de meeste café's en restaurants Mensen die zijn gevaccineerd met Johnson & Johnson - in Nederland bekend als Janssen - hebben volgens de Duitse regels twee extra mRNA-vaccins - Biontech/Pfizer of Moderna - nodig om als geboosterd te gelden. Dat is belangrijk om toegang te krijgen tot de Duitse horeca. In Duitsland geldt voor de meeste café's en restaurants de 2G-plus-regel: je moet zijn gevaccineerd of genezen én je moet een booster of een negatieve test kunnen laten zien. Mensen die naast Janssen geen twee maar één mRNA-vaccinatie hebben gehad, moeten zich dus laten testen om in Duitsland een café of restaurant in te kunnen. In Nederland geldt een tweede vaccinatie na Janssen wel als booster.of genezen én je moet een booster of een negatieve test kunnen laten zien. Mensen die naast Janssen geen twee maar één mRNA-vaccinatie hebben gehad, moeten zich dus laten testen om in Duitsland een café of restaurant in te kunnen. In Nederland geldt een tweede vaccinatie na Janssen wel als booster.

Het is echt waar en het geeft voor mensen met Janssen heel veel problemen want je komt nergens meer binnen. Janssen plus booster is in Duitsland niet voldoende. Het moet zijn janssen plus pfizer/moderna plus een booster pfizer/moderna.


Ik zou dan Duitsland niet in mogen, althans de horeca niet, heb eerst Janssen gehad en eind vorig jaar geboosterd met Pfizer. Nu toch geen plannen om erheen te gaan dus dat scheelt. 

kinderen moeten voor Duitsland eerst in quarantaine, tenzij je ze vaccineerd.

Eppos schreef op 07-02-2022 om 10:32:

”Nou dat ging sneller dan gedacht! Vanmiddag nog even een officiele test van de GGD halen.”

Ik ben benieuwd of de school zelftesten in huis heeft. En of kind er nog met eentje thuiskomt deze week. Of ik moet concluderen dat je sneller bij de teststraat aam de beurt bent dan wachten op een zelftest van school te bemachtigen.

Fijn dat het wat sneller kan als je daar echt heen moet.

Hebben ze op de basisschool van mijn kind.aardig geregeld. Kregen in her begin steeds 2 mee. Na de vakantie hadden ze tekort maar hebben ze in de klassen met besmettingen uitgedeeld maar wel tevoren gevraagd of de kinderen echt testen toen kregen we er 1. En week later kregen ze er 3 mee.

Ik vraag me af of een zelftest nog wel nut heeft. We hebben er zat liggen maar dochter doet ze niet omdat ze net Corona heeft gehad. Ik kom amper onder de mensen, af en toe eens in een winkel. Ik zal wel even testen als ik eens naar kantoor ga, maar eigenlijk is het natuurlijk wat overbodig.

Zoon heeft het nu ook dus vanaf de volgende keer dat hij ze mee krijgt kunnen wij ze gebruiken.

‘Ik vraag me af of een zelftest nog wel nut heeft. We hebben er zat liggen maar dochter doet ze niet omdat ze net Corona heeft gehad. Ik kom amper onder de mensen, af en toe eens in een winkel. Ik zal wel even testen als ik eens naar kantoor ga, maar eigenlijk is het natuurlijk wat overbodig.’

Zo ging ik ook heen zeg maar, wij komen praktisch niet op veel plekken.
Maar zonder testen test je niet en heb je ook geen positieve uitslag en zonder klachten geen reden om steeds een teststraat op te zoeken. 

Gister had ik toevallig een bezoekje aan de basisschool van de jongste. Die zit nu al tijdje thuis (om andere redenen) en is nog jong en hoeft niet te testen. Heb t verhaal van de middelbare van de oudste uitgelegd en gevraagd hoe het bij hun ging. Ik heb gelijk tien testen en de type mondmaskers gekregen dat ik even vooruit kan. Dat was fijn. Nu heb ik tenminste ook een aantal thuis. 
Daarna kwam natuurlijk de oudste thuis met eens twee testen (omdat ik er achteraan heb gezeten lukt het opeens wel).

Wij hebben dus gister in een kringetje alledrie een gedaan. Gelukkig allemaal alleen een controle lijntje en geen positieve uitslagen. Blij dat we gecheckt hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.