Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bijtje82

Bijtje82

30-01-2022 om 11:19

Corona zelftest


Tango schreef op 31-01-2022 om 19:51:

[..]

Dat maakt toch niet uit. Ze heeft dan toch een herstelbewijs? Dan hoeft ze toch niet meer te testen om te mogen vliegen?

Volgens mij nog wel als je vanuit het VK naar Nederland wilt. Dan mag een sneltest dus hopelijk is die wel gewoon negatief.

Bijtje82

Bijtje82

31-01-2022 om 22:09

Vanaf morgen veranderd er weer eea, denk dat veel mensen dan ineens een probleem hebben. Ik ook trouwens. 

Wat verandert er dan?

Tijgeroog schreef op 31-01-2022 om 22:18:

Wat verandert er dan?

Nou dat vraag ik me ook af. Heb ik iets gemist?

Bijtje82

Bijtje82

31-01-2022 om 22:48

Wie geen boosterprik heeft gehaald, krijgt straks geen groen vinkje meer als de laatste vaccinatie langer dan 270 dagen geleden is gezet. Zij moeten dan eerst weer een toegangstest doen om bijvoorbeeld een restaurant te kunnen bezoeken of alsnog kiezen voor een booster.

Ook voor mensen die helemaal geen vaccinatie hebben gehaald maar nu een zogeheten herstelbewijs hebben, verandert er het nodige. Nu is dat herstelbewijs voor mensen die corona hebben gehad nog een jaar geldig, die periode wordt ingekort tot 180 dagen

Bijtje82

Bijtje82

31-01-2022 om 22:50

Ik zei trouwens wel probleem, maar zo voelt het voor mij niet. Zit m'n tijd wel uit, maar die booster mogen ze houden. 

Bijtje82 schreef op 31-01-2022 om 22:48:

Wie geen boosterprik heeft gehaald, krijgt straks geen groen vinkje meer als de laatste vaccinatie langer dan 270 dagen geleden is gezet. Zij moeten dan eerst weer een toegangstest doen om bijvoorbeeld een restaurant te kunnen bezoeken of alsnog kiezen voor een booster.

Ook voor mensen die helemaal geen vaccinatie hebben gehaald maar nu een zogeheten herstelbewijs hebben, verandert er het nodige. Nu is dat herstelbewijs voor mensen die corona hebben gehad nog een jaar geldig, die periode wordt ingekort tot 180 dagen

Oh, bedoel je dat? Morgen nog niet toch? Ik dacht dat het pas een paar dagen later in zou gaan. En probleem, dat hoeft niet, want je kan toch een booster halen als je dat wil? En voor de meeste mensen is de laatste vaccinatie misschien nog helemaal geen 9 maanden geleden, maar die zullen er inderdaad wel zijn. 

Ik hoef me voorlopig geen zorgen te maken. Ik heb anderhalve week geleden een booster gekregen en daarna Covid. Ik heb dus dubbelop, booster en herstelbewijs. En nee, geen spijt van de booster, want ik heb nauwelijks klachten en dat zou zomaar door die booster kunnen komen. Zeker weten doe je het natuurlijk nooit. 

Tango schreef op 31-01-2022 om 22:57:

[..]

Oh, bedoel je dat? Morgen nog niet toch? Ik dacht dat het pas een paar dagen later in zou gaan. En probleem, dat hoeft niet, want je kan toch een booster halen als je dat wil? En voor de meeste mensen is de laatste vaccinatie misschien nog helemaal geen 9 maanden geleden, maar die zullen er inderdaad wel zijn.

Ik hoef me voorlopig geen zorgen te maken. Ik heb anderhalve week geleden een booster gekregen en daarna Covid. Ik heb dus dubbelop, booster en herstelbewijs. En nee, geen spijt van de booster, want ik heb nauwelijks klachten en dat zou zomaar door die booster kunnen komen. Zeker weten doe je het natuurlijk nooit.

En je hebt super-immuniteit!

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/01/25/doorbraakinfectie-na-vaccinatie-geeft-super-immuniteit-a4083165

skik schreef op 30-01-2022 om 15:22:

[..]

Really, na 10 dagen achtereen negatieve zelftesten? Nee hoor, prima zo. Als geboosterde hoef ik niet in quarantaine na nauw contact met een positief getest persoon en ik heb nul klachten.

Als ik een negatieve zelftest heb en geen klachten heb ga ik er van uit dat ik negatief ben. Ik ben geboosterd. Ik ben gewoon klaar met al dat testen. Ik kom sowieso al bijna nergens. Werk volledig thuis en kom verder alleen in een winkel. Heel sporadisch ga ik op bezoek.

Bijtje82 schreef op 31-01-2022 om 22:50:

Ik zei trouwens wel probleem, maar zo voelt het voor mij niet. Zit m'n tijd wel uit, maar die booster mogen ze houden.

Voor mij voelt het anders. Ik heb genoeg tijd uitgezeten, blij dat ik weer ergens heen kan, desnoods met qr code.

En ook blij dat je met een boosterprik veel beter beschermd bent tegen ernstig ziek worden en dat een herinfectie dan ook niet veel meer voorstelt. 

Coronapas van half miljoen ongeboosterde Nederlanders vervalt vrijdag - https://nos.nl/l/2415269

Prima toch? 



Best veel mensen eigenlijk. Voor 1 mei had ik in de griepprikgroep mijn eerste vaccinatie nog niet eens. Dit zijn dus allemaal ouderen of zorgpersoneel die niet zijn gaan boosteren. Behoorlijk dom. De booster beschermt ook tegen long covid.

Aiden schreef op 01-02-2022 om 08:09:

Coronapas van half miljoen ongeboosterde Nederlanders vervalt vrijdag - https://nos.nl/l/2415269

Prima toch?

Als tot nu toe brave volger van het vaccinatiebeleid en ook reeds geboosterde vind ik dit dus niet prima. 

Waarom moet iedereen geboosterd worden?  De who vindt het boosteren van jongeren overbodig. Waarom zou je als gezonde twintiger een booster moeten halen? Voor de QR code? Dat vind ik een rare en vervelende reden. Je vaccineert voor je gezondheid. Mijn kinderen hebben in de zomer de vaccinatie gehaald omdat ze ook hun steentje wilden bijdragen. Hoe meer mensen gevaccineerd zouden zijn des te beter maar ja, nu blijkt het tegen de besmettingen eigenlijk niet zoveel te doen. Tegen ernstig ziek worden natuurlijk wel. 

Alleen mijn 19 jarige mag nog een booster halen. Ik laat dat aan hem over. Hij gaat het waarschijnlijk wel doen omdat wij naar Zwitserland gaan en die hebben 2G+ op sommige locaties maar als zij dat niet zouden hebben dan zou hij ook wachten. Hij doet het dus ook voor de QR code uiteindelijk. 

En mijn 16 en 17 jarige kunnen sowieso geen booster halen dus die 2g+ dingen zoals de sauna en het zwembad in ons appartementencomplex komen ze toch niet in. Nou ja, dan niet.

Bijtje82

Bijtje82

01-02-2022 om 08:50

Plantenbak schreef op 01-02-2022 om 08:20:

[..]

Als tot nu toe brave volger van het vaccinatiebeleid en ook reeds geboosterde vind ik dit dus niet prima.

Waarom moet iedereen geboosterd worden? De who vindt het boosteren van jongeren overbodig. Waarom zou je als gezonde twintiger een booster moeten halen? Voor de QR code? Dat vind ik een rare en vervelende reden. Je vaccineert voor je gezondheid. Mijn kinderen hebben in de zomer de vaccinatie gehaald omdat ze ook hun steentje wilden bijdragen. Hoe meer mensen gevaccineerd zouden zijn des te beter maar ja, nu blijkt het tegen de besmettingen eigenlijk niet zoveel te doen. Tegen ernstig ziek worden natuurlijk wel.

Alleen mijn 19 jarige mag nog een booster halen. Ik laat dat aan hem over. Hij gaat het waarschijnlijk wel doen omdat wij naar Zwitserland gaan en die hebben 2G+ op sommige locaties maar als zij dat niet zouden hebben dan zou hij ook wachten. Hij doet het dus ook voor de QR code uiteindelijk.

En mijn 16 en 17 jarige kunnen sowieso geen booster halen dus die 2g+ dingen zoals de sauna en het zwembad in ons appartementencomplex komen ze toch niet in. Nou ja, dan niet.

Precies dit..

Mensen halen de booster want dat geeft vrijheid. Dat moet gewoon niet de reden zijn. 

Ja sorry, maar ben er wel een beetje klaar mee. 

Plantenbak schreef op 01-02-2022 om 08:20:

[..]

Als tot nu toe brave volger van het vaccinatiebeleid en ook reeds geboosterde vind ik dit dus niet prima.

Waarom moet iedereen geboosterd worden? De who vindt het boosteren van jongeren overbodig. Waarom zou je als gezonde twintiger een booster moeten halen? Voor de QR code? Dat vind ik een rare en vervelende reden. Je vaccineert voor je gezondheid. Mijn kinderen hebben in de zomer de vaccinatie gehaald omdat ze ook hun steentje wilden bijdragen. Hoe meer mensen gevaccineerd zouden zijn des te beter maar ja, nu blijkt het tegen de besmettingen eigenlijk niet zoveel te doen. Tegen ernstig ziek worden natuurlijk wel.

Alleen mijn 19 jarige mag nog een booster halen. Ik laat dat aan hem over. Hij gaat het waarschijnlijk wel doen omdat wij naar Zwitserland gaan en die hebben 2G+ op sommige locaties maar als zij dat niet zouden hebben dan zou hij ook wachten. Hij doet het dus ook voor de QR code uiteindelijk.

En mijn 16 en 17 jarige kunnen sowieso geen booster halen dus die 2g+ dingen zoals de sauna en het zwembad in ons appartementencomplex komen ze toch niet in. Nou ja, dan niet.

Ik vind het ook niet oké. Mijn 19- jarige heeft hem wel gehaald, vind ik al niet zo nodig, maar goed. Ik ga er vanuit dat de regel niet geldt voor kinderen onder de 18, omdat die geen booster kunnen krijgen. Belachelijk als zij dan overal voor moeten testen. Ik verwacht dat ook niet. 

Als we de qr- code aan boosters gaan hangen mag die van mij meteen afgeschaft worden. Of bijvoorbeeld voor boven de vijftig of zo. 

De tweede kamer debatteert erover deze week. 

Plantenbak schreef op 01-02-2022 om 08:20:

[..]


En mijn 16 en 17 jarige kunnen sowieso geen booster halen dus die 2g+ dingen zoals de sauna en het zwembad in ons appartementencomplex komen ze toch niet in. Nou ja, dan niet.

Je denkt serieus dat als je geen booster MAG halen je wel gestraft wordt als je die niet hebt? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.