Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bijtje82

Bijtje82

30-01-2022 om 11:19

Corona zelftest


Bijtje82 schreef op 01-02-2022 om 08:50:

[..]

Precies dit..

Mensen halen de booster want dat geeft vrijheid. Dat moet gewoon niet de reden zijn.

Ja sorry, maar ben er wel een beetje klaar mee.

We ZIJN er allemaal klaar mee, al bijna 2 jaar. Ik denk dat we in de eindfase zitten maar als we nu allemaal de eindfase aan ons laars lappen zitten we straks weer met de gebakken peren. We doen het samen! Met de hele wereld. We leven niet op een eilandje he? Nu niet boosteren betekent dat de volgende Griekse letter wellicht hard kan toeslaan. Dat moeten we voorkómen. 

Betreft zelftesten vraag ik me af hoe dat bij het verstrekken ervan door scholen bij anderen gaat. 
Bij mijn kind in de eerste klas vraag ik er wel eens naar. Ik denk dat ik sinds (dit schooljaar werd toch 2x testen in de week geadviseerd?) begin dit jaar ik er totaal nog geen op twee handen te tellen van school heb gekregen. 
En dat na steeds vragen hoe gaat dat dan?  Kind moet er zelf achteraan, ze zijn vaak op, moet later terug komen om ze te krijgen. De ene conciërge doet moeilijker als de andere. 
Ik kan ze zelf niet betalen. De keus is makkelijk, of school levert ze wekelijks twee stuks. Maar na hoe vaak vragen en informeren ben ik daar klein beetje klaar mee. 
Testen paar keer gedaan met idee zou het kunnen dat. Ik verbaas me gewoon dat er niet gewoon wekelijks twee testen beschikbaar zijn. Dat als je het advies wil opvolgen dat kan. 

Aiden schreef op 01-02-2022 om 09:51:

[..]

Je denkt serieus dat als je geen booster MAG halen je wel gestraft wordt als je die niet hebt?

Uh, ja. 

In zwitserland is er 2G+ vanaf 16 jaar. Zij hebben echt geen boodschap aan het Nederlandse beleid. Dus geen booster betekent geen zwembad, fitness, welness etc. 

Bijtje82

Bijtje82

01-02-2022 om 10:24

Eppos schreef op 01-02-2022 om 10:12:

Betreft zelftesten vraag ik me af hoe dat bij het verstrekken ervan door scholen bij anderen gaat.
Bij mijn kind in de eerste klas vraag ik er wel eens naar. Ik denk dat ik sinds (dit schooljaar werd toch 2x testen in de week geadviseerd?) begin dit jaar ik er totaal nog geen op twee handen te tellen van school heb gekregen.
En dat na steeds vragen hoe gaat dat dan? Kind moet er zelf achteraan, ze zijn vaak op, moet later terug komen om ze te krijgen. De ene conciërge doet moeilijker als de andere.
Ik kan ze zelf niet betalen. De keus is makkelijk, of school levert ze wekelijks twee stuks. Maar na hoe vaak vragen en informeren ben ik daar klein beetje klaar mee.
Testen paar keer gedaan met idee zou het kunnen dat. Ik verbaas me gewoon dat er niet gewoon wekelijks twee testen beschikbaar zijn. Dat als je het advies wil opvolgen dat kan.

Mijn oudste gr 7. Krijgt ze wel netjes 2 stuks testen mee naar huis. De mkddelste gr1 niet.

Denk dat zij te jong zijn nog? 

Bijtje82 schreef op 01-02-2022 om 08:50:

[..]

Precies dit..

Mensen halen de booster want dat geeft vrijheid. Dat moet gewoon niet de reden zijn.

Ja sorry, maar ben er wel een beetje klaar mee.

Nee. Ik heb mijn booster om niet/minder ziek te worden, om anderen niet/minder te besmetten en om zo een bijdrage aan het doen van de pandemie te leveren. Op die laatste manier dus ook voor vrijheid. Maar ik heb een QR-code geen moment in m'n afweging meegenomen. 

Mijn dochter met positieve zelftest is al 3 dagen bezig bij de ggd voor een pcr test. Geen doorkomen aan. Eind van de week zal ze een negatieve zelftest hebben, dus dan heeft ze dat ook weer gehad. Ik snap er niets van. Ggd zou toch hulp krijgen van Testen voor toegang omdat ze de capaciteit niet hebben? Het werkt niet echt zo. Testen is ook om zicht te krijgen op de pandemie/endemie of hoe je het ook noemt  Niet dus.

Kind zit in de eerste klas middelbare school. Merk ook dat het beleid grote vraagtekens oproept. Niet alleen op dit punt. 
Van de ene kant denk ik ook vaak het zal wel dan, bij deze leeftijd is gewoon niet bij te houden wat nu weer wel en wanneer weer niet. Dat heb ik ook met die mondkapjes, dat moeten ze dan wel behalve als ze zitten. En toen kregen ze die weer niet van school. Dus eigen (wasbare) mondkapje weer mee. 
Nu weer een bepaald type mondkapje (weet niet of school dat ook eist momenteel). Dat zelf aanschaffen gaat niet gebeuren. 
Vind soms wel lastig, wil me best aan regels houden en meewerken maar dat gaat ons niet lukken op alle fronten. 

Vrijheid is wel degelijk de reden voor die prikken. Ken er genoeg. Het wapperende beleid is gewoon niet te volgen

Bijtje82

Bijtje82

01-02-2022 om 10:52

Tijgeroog schreef op 01-02-2022 om 10:38:

[..]

Nee. Ik heb mijn booster om niet/minder ziek te worden, om anderen niet/minder te besmetten en om zo een bijdrage aan het doen van de pandemie te leveren. Op die laatste manier dus ook voor vrijheid. Maar ik heb een QR-code geen moment in m'n afweging meegenomen.

Jij misschien niet, maar veel mensen toch wel hoor. 

Dat maakt het een dwangmiddel voor vrijheid.

Die bijdragen lijkt me inmiddels ook redelijk achterhaald gezien het aantal besmettingen na de inentingen. Dat je het voor je eigen gezondheid zou doen begrijp ik dan nog. 

Bijtje82

Bijtje82

01-02-2022 om 10:55

EmmaT schreef op 01-02-2022 om 10:40:

Mijn dochter met positieve zelftest is al 3 dagen bezig bij de ggd voor een pcr test. Geen doorkomen aan. Eind van de week zal ze een negatieve zelftest hebben, dus dan heeft ze dat ook weer gehad. Ik snap er niets van. Ggd zou toch hulp krijgen van Testen voor toegang omdat ze de capaciteit niet hebben? Het werkt niet echt zo. Testen is ook om zicht te krijgen op de pandemie/endemie of hoe je het ook noemt Niet dus.

Heeft jouw dochter geen digid? Dan kun je gewoon online een test afspraak maken toch? 

Het meest idiote vind ik nog dat als ik mijn postcode gebruik, me me naar een locatie een half uur verderop sturen. Maar als ik de postcode van twee dorpen verderop pak, dan kan ik in het dorp hiernaast terecht. 

Bijtje82 schreef op 01-02-2022 om 10:24:

[..]

Mijn oudste gr 7. Krijgt ze wel netjes 2 stuks testen mee naar huis. De mkddelste gr1 niet.

Denk dat zij te jong zijn nog?

Zelftesten is vanaf groep 6. Mijn kinderen uit groep 6 en 8 krijgen elke maandag twee testen mee..Hiermee testen we de kinderen netjes 2x per week. Als ze geen testen vanuit school krijgen ga ik ze zonder klachten niet testen.

EmmaT schreef op 01-02-2022 om 10:40:

Mijn dochter met positieve zelftest is al 3 dagen bezig bij de ggd voor een pcr test. Geen doorkomen aan. Eind van de week zal ze een negatieve zelftest hebben, dus dan heeft ze dat ook weer gehad. Ik snap er niets van. Ggd zou toch hulp krijgen van Testen voor toegang omdat ze de capaciteit niet hebben? Het werkt niet echt zo. Testen is ook om zicht te krijgen op de pandemie/endemie of hoe je het ook noemt Niet dus.

Getob, getob en nog eens getob.  Tip voor als je echt wil/ moet testen bij de GGD: voer en andere postcode in.  Voor mijn zoon begonnen we met postcode van ons dorp, geen testplek te krijgen op een redelijke afstand,  van ongeveer Haarlem naar Rotterdam rijden zagen we niet zitten.  Postcode ingevoerd van 1 dorp verderop een bingo, testafspraak op 15 minuten rijden. 

’Zelftesten is vanaf groep 6. Mijn kinderen uit groep 6 en 8 krijgen elke maandag twee testen mee..Hiermee testen we de kinderen netjes 2x per week. Als ze geen testen vanuit school krijgen ga ik ze zonder klachten niet testen.’

dus op de basisschool krijgen ze wel echt testen wekelijks mee
Kind is niet te jong want zit in de eerste klas. 
Maar laat ik zeggen bij gebrek aan zelftesten is vanaf begin schooljaar hier dan misschien 4x getest als we dachten heel misschien Corona? Of nadat er na weken weer eens zelftesten waren uitgedeeld.

Eppos schreef op 01-02-2022 om 10:12:

Betreft zelftesten vraag ik me af hoe dat bij het verstrekken ervan door scholen bij anderen gaat.
Bij mijn kind in de eerste klas vraag ik er wel eens naar. Ik denk dat ik sinds (dit schooljaar werd toch 2x testen in de week geadviseerd?) begin dit jaar ik er totaal nog geen op twee handen te tellen van school heb gekregen.
En dat na steeds vragen hoe gaat dat dan? Kind moet er zelf achteraan, ze zijn vaak op, moet later terug komen om ze te krijgen. De ene conciërge doet moeilijker als de andere.
Ik kan ze zelf niet betalen. De keus is makkelijk, of school levert ze wekelijks twee stuks. Maar na hoe vaak vragen en informeren ben ik daar klein beetje klaar mee.
Testen paar keer gedaan met idee zou het kunnen dat. Ik verbaas me gewoon dat er niet gewoon wekelijks twee testen beschikbaar zijn. Dat als je het advies wil opvolgen dat kan.

Op de school waar ik werk kunnen leerlingen zoveel zelftesten afhalen bij de receptie als ze maar willen. Verder worden er regelmatig zelftesten in de kluisjes gelegd. Laatst nog weer aangevuld tot 6 testen per kluisje. En het personeel kreeg gezellig zelftesten in het kerstpakket

Die zelftesten vallen bij ons ook mee. Ze kunnen ze afhalen bij de dagwacht maar ze krijgen ze ook af en toe toegestopt. Een van mijn kinderen krijgt elke vakantie een tas vol met die dingen mee. Wij hebben inmiddels ook een flinke voorraad liggen van allerlei verschillende merken. 

Leene

Leene

01-02-2022 om 14:06

EmmaT schreef op 01-02-2022 om 10:40:

Mijn dochter met positieve zelftest is al 3 dagen bezig bij de ggd voor een pcr test. Geen doorkomen aan. Eind van de week zal ze een negatieve zelftest hebben, dus dan heeft ze dat ook weer gehad. Ik snap er niets van. Ggd zou toch hulp krijgen van Testen voor toegang omdat ze de capaciteit niet hebben? Het werkt niet echt zo. Testen is ook om zicht te krijgen op de pandemie/endemie of hoe je het ook noemt Niet dus.

Alleen als je een herstel bewijs nodig hebt zou ik naar de GGD gaan.

Hulp van commerciële bureaus slaat nergens op want die doen een antigeen test en geen PCR test, een zelftest is ook een antigeen test. En die heeft je dochter al gedaan. Wat denk je te winnen als je nog naar de GGD gaat. Meestal is een positieve zelftest echt wel een aanwijzing dat zij corona heeft. Er zijn meer vals negatieve testen dat vals positieve testen.

Ik ben ook niet gegaan. Heb een aantal weken mijn booster gehaald, herstel bewijs voegt voor mij niets extra's toe.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.