mirreke

mirreke

01-03-2019 om 16:11

Ehhhh ad

wij kozen niet voor de vrije school omwille van het 'woke' gevoel, en ook niet omwille van het moderne imago of de vrijheid.

Een vrije school is helemaal niet zo vrij, en ze hebben ook best aparte ideeën over de ontwikkeling van 'de tiendeklasser'... ik noem maar eens wat.

De trieste waarheid was dat geen andere school ons kind (autisme-diagnose en pal aan het begin van passend onderwijs) wilde aannemen. Daarvoor hulde voor deze school. En hulde voor een heel aantal andere dingen, onze zoon is er enorm opgeknapt en het gaat enorm goed met hem.

Maar ik zie ook de nadelige kanten heel goed. En een heel groot nadeel (vind zoon zelf ook) is idd de populatie.

mirreke

mirreke

01-03-2019 om 16:13

Yanea

ik vind 78% echt heel laag... (en dat is het gemiddelde), dat in Gelderland was dus iets van 40%. Geen kudde-immuniteit dan...

Alternatief

De baby van een antroposoof gaat indien nodig, pas na 6 maanden naar de crèche. Zo verkleinen ze de kans dat hun kind tot de groep hele jonge kinderen behoren die bij besmetting en lage weerstand komen te overlijden.
Ze hanteren een preventieve aanpak die anders is, maar ook werkt.

http://www.kinderopvangdevlieger.nl

Als kind bent ik niet gevaccineerd voor mazelen, en andere kinderziektes. In de eerste maanden heeft mijn moeder de kans op besmetting verkleint door mij niet te vroeg naar een crèche te brengen. Dat was toendertijd gebruikelijk. De antroposofen hanteren nog steeds een dergelijke vorm van bescherming.

En paar jaar later kreeg ik wel alle kinderziektes. Dat betekende hoogtij voor mijn moeder. Maar toen was de kwetsbare fase van lage weerstand al achter de rug.
Dit was voor de tijd van het RIVM-vaccinatieprogramma.

——
Naast de medische gevaren spelen ook economische belangen. Een kind met mazelen moet lang thuis blijven. Dat is lastig voor met name werkende ouders.
Onze kinderen zijn wel gevaccineerd. Maar zo was tijdens verblijf in buitenland waar de kinderen ook naar school gingen, een situatie waarin een van de kinderen geen waterpokken had gehad en eerst een vaccinatie moest krijgen.
Na veel gedoe toch vrijstelling door toestemming van het departement van gezondheid. Wel nog wel een extra BMR prik gehaald om te voorkomen dat kind 3 maanden thuis moest blijven in geval van ziekte. Het land hanteerde een ander vaccinatieschema dan hier in Nederland.

Reden voor het actief vaccineren ligt daar vooral op economisch grondvlak; ouders zijn bezorgd voor een uitbarsting zodat ze voor hun zieke kind moeten zorgen en er geen geld op de plank komt. Scholen kunnen door ouders worden aangeklaagd als er toch een epidemie uitbreekt. De school had die toestemming nodig om zo niet aangeklaagd te kunnen worden.

Ik ben het eens met Yanea; laat de antropofosen met rust. De lage weerstand van kinderen moet aangepakt worden door beter zorgsysteem. Zo zijn ze weerbaarder tegen welke ziekte dan ook.

Ad Hombre

Ad Hombre

01-03-2019 om 18:57

Flanagan

Het vaccin tegen mazelen bestaat nog niet zo lang dus het is nogal logisch dat je dat als kind niet gehad hebt. Ik ook niet. De meeste vaccins zijn niet tegen kinderziektes.

Je kind het eerste half jaar niet naar de crèche brengen is sowieso een goed idee.

Dat je van het doormaken van kinderziektes gezonder of sterker zou worden is je reinste onwetenschappelijke lariekoek gebaseerd op emotionele argumenten. Je wordt er hoogstens immuun van tegen die specifieke ziekte, zoals een vaccin.

Iedere ziekte beschadigt je lichaam. Een waterpokkeninfectie kan je 70 jaar later nog behoorlijk ziek maken en je zelfs je leven kosten. (Gordelroos in de nekstreek kan de bloedvaten in de hersenen aantasten)

Een Guru die al bijna honderd jaar dood is achterna lopen is sowieso geen teken van geestelijke stabiliteit. Als je Steiners ideeën bekijkt wordt het helemaal zielig.

Flanagan

Serieus? Economische reden om te vaccineren???

De enige reden dat ik mijn kinderen laat vaccineren is een medische reden: ik wil namelijk niet dat mijn kinderen restverschijnselen krijgen van BMR of polio of doodgaan aan meningoc en met mij ook dat % andere ouders.

Ik werkte namelijk niet toen mijn kinderen klein waren en met mij vele andere moeders, dus hoe kom je erbij dat vaccineren om economische redenen gebeurd??

Onderzoeker

Onderzoeker

01-03-2019 om 19:58

verhaal klopt niet

Wat mensen hier kennelijk niet weten: ouders die niet vaccineren zijn heel vaak mensen die een ouder kind met vaccinatieschade hebben en hun jongere kinderen daarom niet te laten inenten. En voor degenen die niet weten wat de mazelen is: de mazelen is een onschuldige kinderziekte die een paar dagen duurt en helpt een gezond immuunsysteem op te bouwen. Iedereen die bang is voor mazelen moet eens met een ouder iemand praten en dan weet je dat er in de vorige eeuw nooit paniek is geweest rond deze ziekte. Bijna iedereen kreeg het, niks aan de hand.Het BMR vaccin daarentegen is een cocktail die in 95 procent van de gevallen antistoffen genereert tegen de betreffende ziekte, waarbij het onbekend is hoe lang deze in het lichaam aanwezig blijven. Gemiddeld een jaar of 5-10. Het groepsimmuniteit verhaal is dus niet wetenschappelijk omdat 1)de oudere generaties de meeste vaccins nooit gehad heeft. 2) de antistoffen maar een paar jaar in het lichaam verblijven en niemand een booster gaat halen en 3) vaccins bieden geen cellulaire immunitei dat de wilde vorm wel geeft en juist de enige manier is om levenslange immuniteit te geven. 4) ook gevaccineerde personen kunnen de ziekte krijgen ben verspreiden . Kortom, de vaccinatie-hysterie is gebaseerd op niet-wetenschappelijke nonsens, terwijl de schade door vaccinaties keer op keer bewezen worden. Dat ligt waarschijnlijk niet eens aan de virussen die gebruikt worden maar vooral aan de schadelijke stoffen waaronder aluminium die in muismodellen aantoonbare hersenschade veroorzaken. Het is dus precies andersom als dat de meesten hier geloven.

Angela67

Angela67

01-03-2019 om 20:05

heerlijk onderzoeker

dat je je beweringen ook zo goed onderbouwt, jij bent voor mij echt heel veel betrouwbaarder dan alle wetenschappers bij elkaar!
gr Angela
ps ik ben ook onderzoeker, ik onderzoek namelijk altijd mijn cd-collectie op leuke muziek.

Wahahaha

Wat een gel*l onderzoeker! Misschien moeten ze ook maar vaccinatie gekkies gaan verbieden online net zoals bij nujij de klimaatgekkies niet meer mogen schrijven!

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2019 om 22:34

Onderzoeker

"Bijna iedereen kreeg het (mazelen), niks aan de hand."

https://documentcloud.adobe.com/link/track?uri=urn%3Aaaid%3Ascds%3AUS%3A9a36b844-034b-4f9b-9cdb-0bf64aa80da8

Hopelijk is dit te openen. Hierin kun je lezen dat in de jaren '30 van de vorige eeuw 200-300 mensen overleden door de mazelen.

In 1999/2000 een grote epidemie op de biblebelt, 3292 zieken met "slechts" 3 doden. 2003 en 2009, 2 sterfgevallen, in 2008 was er een uitbraak, 100 gevallen, van de mazelen onder antroposofen en in 2011 51 gevallen door import uit met name Frankrijk.

Maar goed... vroeger was er niets aan de hand, tóch?

blije vaccineerder

blije vaccineerder

02-03-2019 om 00:10

wat was ik blij

toen het vaccin tegen rode hond en een paar jaar later tegen mazelen er was (ben van '64, dus als jong kind was het vaccin er nog niet) Daarvoor had ik al 3x rode hond gehad en 3x bof en 3x mazelen. Waterpokken heb ik nog vaker gehad, op mijn zeventiende voor het laatst. Blijkbaar had mijn lichaam toch dat duwtje nodig van een vaccin. (bij waterpokken zijn we idd niet elke keer naar de huisarts geweest, bij de andere ziekten wel. Een goed onderzoek naar het waarom hebben mijn ouders afgehouden)

Kaaskopje

Overleden 200-300 mensen rond de jaren 30 aan mazelen of aan de combinatie mazelen -lage weerstand.? De hygiëne stond minder hoog. De levensstandaard minder gunstig.
Je kan de hedendaagse gezondheid in Nederland niet vergelijken met 90 jaar geleden.

Het is altijd triest als mensen aan een ziekte overlijden. De ernst van een ziektebeeld is snel een combinatie van factoren. Hetzelfde zie je ook bij hpv vaccinaties. Sommige meiden kregen een extreme reactie na een vaccinatie. De vaccinaties gingen door want bij het aantal extreme reageerders was er vaak een combi van factoren., volgens onderzoeken van RIVM. De meiden hadden al een lage weerstand en het lag niet aan het vaccin.

Hiermee niets nadelig tov vaccineren maar er wordt met het noemen van getallen wel over een bepalende factor heen gestapt.
De griep brengt ook een risico met zich mee. Wie overlijdt aan griep, overlijdt door bijkomende factoren.

2011: Een van mijn kinderen zat toen op een vrije school. De klas zou op werkweek gaan in een gebied waar op dat moment de mazelen heerste. Een klasgenoot bleef preventief thuis. Het was niet ingeënt en de weerstand wat aan de lage kant.

Marsy,

Ik gaf aan dat dit mijn ervaring was tijdens een verblijf in het buitenland. Eenmaal terug in Nederland, en de voordelen welbeschouwd meenemend, kan ik mij niet onttrekken aan de gedachte dat die reden hier ook meespeelt.
Mijn werkende vriendinnen mopperden flink als een kind weer eens ziek thuis moest blijven. Zo raar vind ik die gedachtegang niet.

PS is het in #69 echt nodig zo anderen weg te schrijven? Jammer.

Yanea

Yanea

02-03-2019 om 07:57

Economische redenen

MarSy, vaccinaties hebben inderdaad (ook) een economische reden. Net als de inzet van paracetamol, antibiotica, therapie bij burnout. Niet op individueel niveau, maar wel op het niveau van de samenleving. Voorkomen dat mensen ziek worden en zieke mensen zo snel mogelijk weer op de been krijgen, voorkomt ziektedagen en levert dus geld op. Net als het voorkomen van files. Mensen (en vrachtwagens) die in de file staan, leveren geen werk of producten. Dat 'kost' geld.

vrije school ot

De term "vrije" in vrije school staat oorspronkelijk voor vrij van overheidsbemoeienis. Wat nogal aanmatigend is voor een school die zich volledig met overheidsgeld laat subsidiëren. Ok, niet helemaal volledige. Ze hanteren daarnaast vaak een idioot hoge "vrijwillige"ouderbijdrage. Op die manier selecteren ze fijn de populatie van hun scholen.

Ad Hombre

Ad Hombre

02-03-2019 om 09:41

Flanagan

"Het is altijd triest als mensen aan een ziekte overlijden. De ernst van een ziektebeeld is snel een combinatie van factoren. Hetzelfde zie je ook bij hpv vaccinaties. Sommige meiden kregen een extreme reactie na een vaccinatie."

Zeg jij...

"De vaccinaties gingen door want bij het aantal extreme reageerders was er vaak een combi van factoren., volgens onderzoeken van RIVM. De meiden hadden al een lage weerstand en het lag niet aan het vaccin."

Lage weerstand bla bla...

"Hiermee niets nadelig tov vaccineren maar er wordt met het noemen van getallen wel over een bepalende factor heen gestapt.
De griep brengt ook een risico met zich mee. Wie overlijdt aan griep, overlijdt door bijkomende factoren."

Ik ken iemand die door griep 2 maanden in een coma is gehouden. Gewoon griep.

"2011: Een van mijn kinderen zat toen op een vrije school. De klas zou op werkweek gaan in een gebied waar op dat moment de mazelen heerste. Een klasgenoot bleef preventief thuis. Het was niet ingeënt en de weerstand wat aan de lage kant."

Vrije school, vage theorieen waar het woord weerstand vaak in voorkomt. Hardnekkige problemen met de Nederlandse taal... Jij lijkt mij deel van het probleem.

Yanea

Yanea

02-03-2019 om 10:29

Ad hombre

Ik stel voor dat je stopt met 'framen'. Mensen suggestief in negatieve hokjes douwen, maakt je argumenten niet sterker en je gelijk niet groter. In strafzaken is het gebruikelijk om het karakter van de getuige ter discussie te stellen, maar dit is gewoon een lekenforum.

Ik heb forumbeheer hier ook al eens over gemaild, maar die vinden jouw manier van communiceren blijkbaar prima. Ik niet. Beperk je tot de inhoud.

Ad Hombre

Ad Hombre

02-03-2019 om 10:47

Yanea

Het probleem met de vaccinatiediscussie is dat mensen met zeer beperkt inzicht dingen beweren met het grootste aplomb en dat is precies wat hier gebeurt. Flanagan kan nauwelijks spellen maar, goh, wat weet ze veel van weerstand en vaccinatie. Er is hier duidelijk een groot wetenschappelijk talent verloren gegaan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-03-2019 om 10:48

Nou

Ik heb persoonlijk erg veel moeite met de gevolgtrekking die Flanagan maakt, dat er een link is tussen de beslissing om je kind te laten inenten en de problemen waar je specifiek als werkende ouder evt. tegenaan zou kunnen lopen als je kind ziek is. Bijzondere gedachtengang.
En dat doet ze nog wel een paar keer meer. Ze zegt heel subtiel de vreselijkste dingen. Typisch een alterneutendingetje volgens mij.

Dus als je het dan over framing hebt.

rode krullenbol

rode krullenbol

02-03-2019 om 11:21

@Angela67 n.a.v. #68

Hee; zulk 'onderzoek' verricht ik ook!

Onlangs nog een ontdekking gedaan, die ik graag met jullie deel: Balkan Beat Box met Bulgarian Chicks (


https://youtu.be/gfLwu1hASVk)!

Weer eens wat anders dan Bulgarian Split Squats en pure nostalgie naar het - gevaccineerd en wel - touwtje springen op het schoolplein onder het zingen van klapliedjes.

Rode krullenbol

Ach ja,

Vaccinatie blijft een gevoelig onderwerp.

Flanagan

Wat een flauwe reactie van jouw kant. Je doet bepaalde suggesties. Kom er gewoon voor uit.
En overigens is dit ooit onderbouwd "Hetzelfde zie je ook bij hpv vaccinaties. Sommige meiden kregen een extreme reactie na een vaccinatie."?
Nee. Maar omdat mensen zoals jij dit soort stelligheden maar blijven rondgooien op het internet, is het nu een soort waarheid geworden.

Caesar

Caesar

02-03-2019 om 16:10

Yanea

Flanagan roept hier gevaarlijke onzin. Dat is eerder een reden tot een ingreep van forum beheer (want onbewezen medische claims), dan de discussie stijl van Ad.

Flavia

Flavia

02-03-2019 om 16:42

Klopt

Sommige meiden werden erg moe na de vaccinatie, maar dat is iets heel anders als DOOR de vaccinatie.

Maar dat bedoelt F niet.

Twijfel

Vaccinaties kunnen soms bijwerkingen hebben, ook ernstige. Het is vaak moeilijk te bewijzen of gezondheidsproblemen veroorzaakt worden door vaccinatie. In het verleden is dat wel aangetoond en de veiligheid is een continue zorg en onderwerp van onderzoek.
Daardoor twijfelen sommige ouders of het toedienen van een vaccinatie wel goed is.
Op macroniveau is het zeer verstandig omdat het beperkte aantal mogelijke bijwerkingen niet opwegen tegen de gezondheidsschade voor een grotere populatie.
Maar het zal je kind maar zijn.
Het enige dat je kunt doen is zorgen dat je kind in goede en gezonde conditie is als het gevaccineerd wordt, niet als er sprake is van ziekte en koorts, en dat je alle mogelijke bijwerkingen meldt en mogelijke gezondheidsproblemen behandeld.
Het is een maatschappelijke verantwoordelijkheid om te vaccineren. Niet vaccineren is een veel groter risico op gezondheidsschade, ook voor je eigen kind.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5933943/
"Despite the notable relevance in eradicating or controlling various infectious diseases, vaccines are often related to questioning and criticism about the adverse effects. They have also been involved in some tragic events in the pharmaceutical industry. The biggest one occurred in 1955, after failure in the manufacturing process of the inactivated poliomyelitis vaccine 2 . Other episodes were recorded involving specific components of the BCG (Bacillus Calmette-Guérin), MMR (measles, mumps, and rubella), rotavirus 3 , oral polio 4 , and cell pertussis 5 vaccines. Because of such events, efforts have been made to ensure greater safety in the manufacture and use of vaccines and they have definitely solved problems such as those mentioned above. The inactivated formulation (known as Salk or IPV) is currently administered in children up to four months. Because they contain dead viruses, they avoid the serious adverse effects observed with the attenuated virus formulation (OPV). Another example is the pertussis vaccine (present in the DTaP vaccine – diphtheria, tetanus, and acellular pertussis), which has undergone modifications to replace the cell pertussis vaccine, related to serious adverse events in the 1970s 6 ."

Flauw?

Is de opmerking van Ad Hombre over het spellen dan niet flauw. Ik lees de opmerking van Ad Hombre als een actie om mij de mond te snoeren.
Net zoals de opmerkingen van Ginny; dat ik de vreselijkste dingen zeg.

Het ging mij niet om de hpv- vaccinatie op zich. Het gevaar voor baarmoederhalskanker heb ik niet gebagatelliseerd. Ik heb de ziekte bewust niet genoemd want daar ging het mij niet om. Ik richtte mij op de reacties bij diverse meiden zoals we dat in de media konden lezen, zoals we ook in de media konden lezen dat van de 3292 gevallen van mazelen 3 mensen overleden waren. Het ging mij om het verschil in de heftigheid van het lichaam op een lichaamsvreemde stof. Maar het is mij wel duidelijk dat het negeren van het risico op baarmoederhalskanker mij aangerekend wordt.

Net als de giftige reacties op de economische aspecten. Ik gaf alleen aan dat de antrofoposen anders tegen ziektes aankijken en zodoende zich er anders op instellen.
Het kan wel ontkend worden, maar ziek zijn is zowel voor kind als voor ouder, niet praktisch.

Dus Alkes, er worden zaken door elkaar gehaald. Ik heb niets geschreven over de risico’s van hpv-vaccinaties. Ik heb alleen aangegeven dat een heftige reactie op lichaamsvreemde stoffen eerder te wijten zijn aan nevenfactoren.

Maar goed, als het forumbeheer met Caesar eens is, mogen ze mijn post verwijderen.

Flanagan

Natuurlijk is het niet handig als de kinderen ziek zijn. Het is vervelend voor mij, voor mijn man maar bovenal voor het zieke kind dat zich vervelend voelt. Natuurlijk baal ik als ik niet kan werken vanwege een ziek kind. Maar nog meer baal ik van het feit dat mijn kind zich rot voelt en ziek is. En als het een ernstige ziekte is (zoals mazelen) dan zou ik me ook gewoon heel erg zorgen maken. Economische aspecten spelen voor mij niet mee. Ik haal een griep vaccinatie omdat ik a) inderdaad liever niet een poos uitgeschakeld ben maar bovenal b) omdat een echte griep gewoon beroerd aanvoelt en rot is. Liever niet. Als de reden alleen A was dan zou ik het waarschijnlijk niet doen.

Mijn kinderen laat ik inenten omdat ik a) niet wil dat ze een vervelende ziekte door moeten maken en b) omdat ik niet wil dat ze een ernstige ziekte krijgen waar ze misschien levenslang de gevolgen van met zich mee zullen dragen. Een weekje vrij moeten nemen als ouder vind ik van ondergeschikt belang. Als ik huisvrouw was dan zou ik ze ook laten inenten want ik heb gewoon liever niet dat mijn kinderen (ernstig) ziek zijn als ik dat kan voorkomen.

mirreke

mirreke

02-03-2019 om 18:08

Ook in Engeland

https://www.theguardian.com/society/2019/mar/01/vaccine-deniers-gaining-traction-nhs-england-chief-simon-stevens

"The head of NHS England has said “vaccination deniers” are gaining traction on social media as part of a “fake news” movement.

Simon Stevens said a parent at his own daughter’s primary school had used WhatsApp to express concern about children’s immune systems being “loaded up” with vaccines.
Vaccine scepticism grows in line with rise of populism - study
Read more

Speaking at a health summit organised by the Nuffield Trust, Stevens said the NHS was considering what action could be taken to help to stop the spread of anti-vaccination messages.

“One thing we are very concerned about at the moment is around... what is happening to vaccinations in this country,” he said. “Across the world, two to three million lives are saved each year by vaccination.

“But as part of the fake news movement, actually the vaccination deniers are getting some traction. Last year, for example, we saw more than triple the number of measles cases across England than we had seen the year before despite the fact that clearly vaccination works."

mirreke

mirreke

02-03-2019 om 18:14

Overigens

Weten de antivaxxers dat ze vakkundig worden bespeeld en gebruikt door Russische propaganda?
Waarschijnlijk niet, want idd 'woke' en alternatief.
Maar het is echt zo:
https://ajph.aphapublications.org/doi/10.2105/AJPH.2018.304567

"Whereas bots...disseminated anti-vaccine messages, Russian trolls promoted divisions," which ultimately "erod[ed] public consensus on vaccination."

#73 #74

Mopperen omdat je kinderen ziek zijn, dat kan! Vooral omdat het zo sneu is voor je kind dat het ziek is en de buitenwereld (je collega's) het nodig vinden neer te kijken op jou als collega omdat je kind ziek is en je dus thuis bent. Dat is overigens alleen als je lager in een organisatie zit, als je directeur bent werk je gewoon thuis als je kind ziek is, dus ook geen probleem. Als je vader bent, heb je dit probleem overigens ook niet.

Maar ik ken geen moeders die allemaal een griepvaccin halen voor hun peuter/kleuter/basisschoolkinderen omdat ze dan gewoon lekker kunnen werken!

@yanea: op macro niveau zal het zeker een economische reden hebben, maar dat is niet wat Flanagan bedoelde.

En oja: moet ik anderen zo wegschrijven? Als iemand volledig uit zijn nek kletst wel ja

Kaaskopje

Kaaskopje

03-03-2019 om 02:16

Toch nog wat cijfers

Ik hou het nu even bij mazelen. Lees, als je wilt, het deel wat over mazelen en Mexico gaat: https://www.ntvg.nl/system/files/publications/1976102170002a.pdf

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.