Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Diana

Diana

10-04-2016 om 23:20

Dochter heeft last van steken in haar vagina


 Misschien een tip;
Mijn dochtertje heeft toen ze klein was nachten wakker gelegen en gehuild omdat ze last had van de roodheid en jeuk. Heel even hielp het dan door te koelen met koud water.Van de huisarts cremes gekregen niets hielp. Tot ik uiteindelijk haar ondergoed ben gaan wassen met Neutral. Ze bleek dus gevoelig voor wasmiddel . Het probleem was over.

Oh wat klinkt dit herkenbaar. Ook hier een dochter van inmiddels 8 die het meerdere keren per jaar heeft. Wij hebben ontdekt dat plassen helpt. Ik zet haar op de wc en laat water stromen zodat ze makkelijk kan plassen of geef haar ook een beker water om te drinken en zodra zij goed geplast heeft is de pijn heel vaak weg. Het lijkt erop dat door te plassen iets ontspant waardoor de steken verdwijnen. Heel raar en hopelijk groeit ze er snel overheen. Sterkte voor iedereen!

mijn dochter, van nu 9 jaar, heeft ook dit soort aanvallen. Zo 1x in het half jaar soms vaker. Eerst dachten we dat het kwam door het in bad gaan met badschuim. Dit was vaak net ervoor geweest. De laatste keer was 4 weken geleden en toen zo vanuit het niets. Altijd ''s avonds, altijd na een uurtje of 2 slapen, altijd steken, huilen, krijsen en alleen een koud washandje dat helpt. Ik zit er bij en kan alleen maar helpen met ademhalen en zeggen dat het weer goedkomt. Na ongeveer een 30 minuten zwakt het voldoende af om er sudocreme op te doen en weer in slaap te vallen. We zijn al overgestapt op een ph neutraal wasmiddel, hydrofiele washandjes en ze droeg al katoenen onderbroeken. We zijn ten einde raad. Hopelijk blijft het nu weer een poosje weg.

Ik sluit me helemaal aan bij degene die zegt dat het 99% van de tijd aarsmaden zijn. Onze dochter had dezelfde klachten. Ik was op een gegeven moment ook ten einde raad. Huisarts, ziekenhuis etc gezien. Tot ik op 1 avond een wormpje in haar vagina zag. Iekssss!

Ik heb nu standaard anti wormtabletjes in huis. Gewoon voor een paar euro bij de drogist te koop. Als ze last krijgt, veeg ik die wormpjes weg met een wcpapiertje. Soms zie ik ze niet/ komen ze niet "naar buiten" en kan ik ze niet weghalen. (sorry voor het onsmakelijke verhaal...)  

Zodra ze klachten krijgt, geef ik snel meteen iedereen in huis zo'n tabletje en twee weken later weer. En de kramp/ stekende pijn snachts is snel weg!

Aarsmaden zijn echt heeeeel vervelend, maar gelukkig ook snel te verhelpen. Als je er niks aan doet, gaan ze op een gegeven moment vanzelf dood/ weg en dat verklaart waarom de klachten ineens kunnen verdwijnen. 

Sterkte en succes allemaal! Het is echt heel naar om je kind zo'n pijn te zien hebben.

Ps er staat vaak op internet dat je de wormpjes in de ontlasting kunt zien. Dit is bij ons nog nooit het geval geweest! De aarsmaden laten zich lang niet altijd zien en ik moet soms echt goed zoeken om ze te vinden en soms zitten ze dus nog te diep in de anus om ze überhaupt te kunnen zien, maar mijn dochter voelt ze dan al wel degelijk! Dus dat je geen wormpjes ziet, wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Ik raad echt iedereen aan standaard wormtabletjes in huis te hebben. Scheelt een hoop ellende.

hoi mijn dochter heeft ook hevige pijn. Eerst was het eens in de zoveel tijd een nachtje. Maar nu is het al een paar weken bijna ieder nacht raak. De dokter zegt dat het niets lichamelijks is. Doorverwezen naar de kinderarts. 

Tineke211 schreef op 11-05-2022 om 21:32:

hoi mijn dochter heeft ook hevige pijn. Eerst was het eens in de zoveel tijd een nachtje. Maar nu is het al een paar weken bijna ieder nacht raak. De dokter zegt dat het niets lichamelijks is. Doorverwezen naar de kinderarts.

Het kan vanalles zijn. Let op wormpjes zoals hier eerder omschreven. Of neem voor de zekerheid wormenpilletjes om dat uit te kunnen sluiten.

Is er verder wat te zien? Witte plekjes of irritatie?

Hoi allemaal, 

er is hier al een tijd geen reactie meer geweest. Maar ik wil er toch wat leven in blazen met een vraag. Ook mijn dochtertje van 7 heeft er sinds anderhalf jaar last van..bijna alles wat eerder is gezegd hier is herkenbaar. Ook wij hebben haar een tijd terug de wormenkuur gegeven, in hoop dat het een verschil zou maken. Ondanks dat wij bij iedere pijnaanval totaal niets van wormpjes hebben kunnen vinden.  
De pijnaanvallen komen toch elke paar maanden terug. 
Mijn vraag is, als het wormpjes zouden zijn..zouden de pijnaanvallen dan niet moeten stoppen na zo'n wormenkuur? Het is toch niet zo zijn dat ze iedere paar maanden weer wormpjes zou krijgen?
Ik denk eerder soort van groeipijn krampen bij de vagina, omdat mijn dochtertje ook om de zoveel tijd groeipijnen heeft..

Heeft iemand intussentijd meer tips?

Groetjes, wanhopige moeder

oh wat vervelend zeg. Ik herken het zeer zeker in de tijd dat mijn dochter klein was. Gillend van de pijn werd ze wakker, helemaal paniek, meerdere malen in haar kinderperiode. Ik heb ook nooit geweten wat het was en wormpjes zagen wij ook nooit. Ik zat ook overal alles na te zoeken, keer las ik over sinaasappelsap dat dat kan branden. Maar ik heb helaas geen oplossing, uiteindelijk heeft ze het nu nooit meer (16 jaar). Maar weet wel dat ik dat heel naar vond toen en er was geen herkenning en nu lees ik dit dus wel van jullie.

beste

Ik zou je kind laten checken op lichen sclerose. Ga naar een uroloog of gynaecoloog met kennis hierover.  Kan pijn en jeuk veroorzaken.... zowel anaal als vaginaal.  Men dochter heeft dit ook.... lang geduurd voor ze wisten wat het was. Ook paar keer behandeld voor wormpjes terwijl labo aangaf dat ze het niet had. 
Zeker laten checken dus. Succes

Ook onze dochter had rond de leeftijd van 7-12 soms van deze pijnaanvallen.

Na het lezen op dit forum ben ik toch op onderzoek uitgegaan. We maakten ons echt zorgen over de hysterische pijnaanvallen 's nacht. Ze schreeuwde het uit van de pijn en zei dan dat haar plasser zo'n pijn deed.

Ik ben gaan kijken bij haar vagina. Zag eerst niks. Toen toch maar met een lampje gekeken en ongelooflijk.... ja, na heel goed kijken, toch echt een wormpje!! En ze zitten echt verstopt. Maar alle keren als zij zo'n "pijnaanval"  had 's nachts, vond ik een wormpje.
Het is dat ik het met mijn eigen ogen heb gezien, anders had ik het niet geloofd dat dit het euvel was.
Ze had in haar ontlasting ook geen zichtbare wormpjes. Wormenkuur gehad, maar kwam regelmatig toch nog terug. Soms ook nog kort op elkaar. 

Hoi allemaal,

de nachtelijke pijnen die worden uitgeschreeuwd zijn de aarsmaden. Ik, hopeloze moeder tot de boze moeder in de nachten ;-( ik heb jarenlang gezocht op internet. In mijn omgeving andere moeders gevraagd of hun dochters dit ook hebben. Niemand herkende het…… Vóórdat ik de aarsmaad met eigen ogen heb gezien vond ik het lastig om te geloven dat ze in de vagina konden zitten. Jarenlang een warm badje gedaan met badedas. Het verzachtte, of dat monster verdronk en liet mijn dochter met rust. De steken/ pijn gingen na een uur weg. Nu het vandaag weer zover is hoop ik dat meer ouders aarsmaden niet uitsluiten (ook al zie je ze niet in de ontlasting of in de vagina. Houdt je kind het vol, wacht dan met de lamp tot je ze ziet. Ze zitten er in!!!!!!!

ja, dat zou goed kunnen. Mijn dochter heeft een aantal keren zo gegild toen ze klein was in de nacht, ik wist me geen raad. Ze was dan ook echt in paniek en na een uur was het vaak weg. Maar dat zou goed dit kunnen zijn

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.