Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Eetproblemen kinderen


Zinie

Zinie

23-04-2022 om 16:36 Topicstarter

Nee hoor, heb jullie misschien tips voor een gezond dessert? Yoghurt die we eten wordt eentonig

dan

dan

23-04-2022 om 17:04

Er zijn heel veel gezonde desserts te vinden op internet, teveel om op te noemen. Wat ik zelf leuk vind is van die kleine glaasjes en dan diverse laagjes erin, ziet er ook nog mooi uit. En ook die kunnen gezond zijn. 

dan

dan

23-04-2022 om 17:08

Op de site van de Hartstichting zie ik bijvoorbeeld abrikozenmousse voorbij komen, je hebt er niet veel verschillende ingrediënten voor nodig en je kunt het serveren in glaasjes. 

dan

dan

23-04-2022 om 17:10

Of laat je kinderen een gezond toetje uitkiezen en maken. 

Gezonde desserts te over: aardbeien, ananas, appels, en dat is alleen nog maar de a...
Desgewenst te combineren met zuivel (behalve verse ananas en kiwi dan).

Misschien moet je je arme kinderen gewoon met rust laten, ga lekker koken, eten ze het wel of niet laat ze.

In je op schreef je;
Hierdoor kunnen ze vervelend worden. Mijn inziens zijn het duidelijk streken, komen ze bij een ander vriendinnetje eten dan eten ze wel wat de pot schaft wat ook gezonde maaltijd is.
Hoe weet jij dat nou? Heb je contact met de moeders en vaders van de vrienden van je bijna volwassen kinderen? akward

dan

dan

23-04-2022 om 17:27

Of maak een toetje met wat je in huis hebt zoals fruit en yoghurt, je hebt sites waarbij je wat ingrediënten kunt invoeren en dan komt er een recept uit gerold. 

dan

dan

23-04-2022 om 17:32

Bolmieke schreef op 23-04-2022 om 17:23:

Misschien moet je je arme kinderen gewoon met rust laten, ga lekker koken, eten ze het wel of niet laat ze.

In je op schreef je;
Hierdoor kunnen ze vervelend worden. Mijn inziens zijn het duidelijk streken, komen ze bij een ander vriendinnetje eten dan eten ze wel wat de pot schaft wat ook gezonde maaltijd is.
Hoe weet jij dat nou? Heb je contact met de moeders en vaders van de vrienden van je bijna volwassen kinderen? akward

Toch vind ik het een goed idee dat ze zelf ook regelmatig gezond gaan koken. Wellicht eten ze het dan wel op. Want blijkbaar is het geen kwestie van niet lusten als ze bij een ander wel met de pot mee eten maar lijken ze zich vooral af te willen zetten thuis. 

Zinie schreef op 23-04-2022 om 16:36:

Nee hoor

Misschien is het dan een hygiëne-dingetje en zijn de kinderen gewoonweg vies van de borden, het bestek en het eten. Hoe staat het eigenlijk met de hygiëne in jouw huis? Is die een beetje op niveau?

Juist door Ouders Online klop ik mezelf niet (erg) op de borst dat mijn kinderen met ongeveer dezelfde leeftijd uitstekende eters zijn. 
Maar toch: dit soort opvoed-issues waren en (een klein beetje) toen mijn kinderen iets van 2 en 3 waren. Of misschien nog met 4 jaar. 
Dan heb je met zaken te maken als: sfeer aan tafel gezellig houden, zelf enthousiast over het eten zijn, hapje proeven ook al zijn ze niet enthousiast, al direct heel gevarieerd eten aanbieden, niet veel aandacht geven aan negatief eetgedrag. Dat soort dingen.

Met 17 en 18 jaar voed je naar mijn idee niet of nauwelijks meer op. Je begeleidt nog. Ja, in voorkomende gevallen als er een of ander issue is, is het nog wel een soort van opvoeden. Maar als het om slecht en ongezond eten gaat dan is het toch wel meer dan een decennium te laat om er nog echt een opvoeding tegenaan te gooien. Of om ermee te starten/ ermee door te gaan alsof ze klein zijn.

Dan is het (ruimschoots) tijd voor ofwel volledig loslaten, ofwel af en toe gesprekken te hebben over dit soort onderwerpen. Een bepaalde tijd verplicht aan tafel laten zitten is op deze leeftijd echt helemaal niet oké hoor. Als ik je kind van 18 was zou ik met spoed op zoek gaan naar een kamer.
Het is hun zaak nu.

Probeer gewoon een fijne band met je kinderen te hebben. Succes!

dan

dan

23-04-2022 om 20:03

RodeKrullenbol schreef op 23-04-2022 om 19:26:

[..]

Misschien is het dan een hygiëne-dingetje en zijn de kinderen gewoonweg vies van de borden, het bestek en het eten. Hoe staat het eigenlijk met de hygiëne in jouw huis? Is die een beetje op niveau?

Zoiets zouden ze dan toch wel aankaarten thuis? 

Zinie

Zinie

23-04-2022 om 20:46 Topicstarter

dan schreef op 23-04-2022 om 17:08:

Op de site van de Hartstichting zie ik bijvoorbeeld abrikozenmousse voorbij komen, je hebt er niet veel verschillende ingrediënten voor nodig en je kunt het serveren in glaasjes.

Bedankt zijn goeie tips! was dit nog niet tegen gekomen.


Egel, ja we gaan er voor zorgen, de band was niet slecht maar kan alleen maar beter worden. Er valt nu ook een last van mijn schouders, hierdoor zal ik meer ontspannen zijn. Bedankt.

dan

dan

23-04-2022 om 20:56

De kans is heel groot dat ze beter en gezonder gaan eten als ze de deur uit zijn, al heb je daar nu niet veel aan. Ze zullen snel merken dat ze het beter doen op gezond voedsel dan op vooral snacks, snoep ed. Al mag dat natuurlijk ook heus wel eens. 

Zinie

Zinie

23-04-2022 om 21:05 Topicstarter

Temet schreef op 23-04-2022 om 17:18:

Gezonde desserts te over: aardbeien, ananas, appels, en dat is alleen nog maar de a...
Desgewenst te combineren met zuivel (behalve verse ananas en kiwi dan).

Met zuivel bedoel je dan melk of yoghurt? met melk zou ik ook wel een dessert willen maken.

dan schreef op 23-04-2022 om 20:03:

[..]

Zoiets zouden ze dan toch wel aankaarten thuis?

Mits zij dat durven. Er kunnen allerlei redenen zijn om het niet te zeggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.