Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-02-2026 om 11:45
Waarschijnlijk ga ik het GLI traject volgen, Ik kreeg een doorverwijzing hiervoor via de huisarts toen ik bevestigend antwoordde op de vraag of ik ondersteuning wilde bij oa afvallen (is niet de enige reden om dit traject in te gaan overigens) Volgende week heb ik de intake hiervoor. Zijn er meer mensen die dit volgen of gevolgd hebben?
21-03-2026 om 20:20
Poezekat schreef op 15-03-2026 om 13:41:
Vandaag een health check gehad bij de sportschool, mijn gewicht viel me mee, helaas was mijn vetmassa iets toegenomen en mijn spiermassa juist iets afgenomen, dat hoort andersom te zijn dus daar zal ik weer meer mee aan de slag moeten. Uiteraard ook gesport vanochtend. Binnenkort de eerste groepsbijeenkomst van het traject.
Deze was erg informatief, fijn om de andere deelnemers te ontmoeten en hun verhalen te horen. Denk dat ik zeker iets zal hebben aan deze bijeenkomsten
24-03-2026 om 15:18
Vandaag gelijk na het werk bijna anderhalf uur gefietst, op de heenweg tegenwind maar de terugweg ging super. Ben zeker van plan om op een zonnige vrije dag weer daarheen te gaan fietsen, is een vestingstad, en daar ook te wandelen. Voor vandaag vond ik heen en weer fietsen al meer dan voldoende, moest iets ophalen.
29-03-2026 om 17:03
Dit weekend was wat lastig qua voeding ivm high tea en ergens gaan lunchen, ook nog een borrel gehad overigens. Vandaag wel wat langer gewandeld dan gebruikelijk. De aankomende week is het in elk geval haalbaar om genoeg te bewegen, zowel bij de sportschool als buiten.
Ik vond vandaag een spijkerbroek in de kast die ik wel aan krijg maar nog niet dicht, mijn streven is om deze na een poosje weer te kunnen dragen, heb hem nu in het zicht gehangen als extra stimulans.
06-04-2026 om 13:03
Tot nu toe gaat het vrij aardig met alles. Ik houd mijn voeding bij, ga in elk geval 2 keer per week naar buiten om te bewegen, soms half uur maar ook een aantal keer een uur gewandeld of gefietst. Na het werk vind ik fietsen fijner, in het weekend of een vrije dag ga ik liever wandelen. Verder ook nog het sporten bij de sportschool. Ik hoop over een maand nog zo'n anderhalve kilo kwijt te zijn, dan zit ik weer op het gewicht dat ik in juli 2024 bereikt had.