Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ervaring met GLI traject?

Waarschijnlijk ga ik het GLI traject volgen, Ik kreeg een doorverwijzing hiervoor via de huisarts toen ik bevestigend antwoordde op de vraag of ik ondersteuning wilde bij oa afvallen (is niet de enige reden om dit traject in te gaan overigens) Volgende week heb ik de intake hiervoor. Zijn er meer mensen die dit volgen of gevolgd hebben? 

Poezekat

Poezekat

21-03-2026 om 20:20 Topicstarter

Poezekat schreef op 15-03-2026 om 13:41:

Vandaag een health check gehad bij de sportschool, mijn gewicht viel me mee, helaas was mijn vetmassa iets toegenomen en mijn spiermassa juist iets afgenomen, dat hoort andersom te zijn dus daar zal ik weer meer mee aan de slag moeten. Uiteraard ook gesport vanochtend. Binnenkort de eerste groepsbijeenkomst van het traject.

Deze was erg informatief, fijn om de andere deelnemers te ontmoeten en hun verhalen te horen. Denk dat ik zeker iets zal hebben aan deze bijeenkomsten 

Poezekat

Poezekat

24-03-2026 om 15:18 Topicstarter

Vandaag gelijk na het werk bijna anderhalf uur gefietst, op de heenweg tegenwind maar de terugweg ging super. Ben zeker van plan om op een zonnige vrije dag weer daarheen te gaan fietsen, is een vestingstad, en daar ook te wandelen. Voor vandaag vond ik heen en weer fietsen al meer dan voldoende, moest iets ophalen. 

Poezekat

Poezekat

29-03-2026 om 17:03 Topicstarter

Dit weekend was wat lastig qua voeding ivm high tea en ergens gaan lunchen, ook nog een borrel gehad overigens. Vandaag wel wat langer gewandeld dan gebruikelijk. De aankomende week is het in elk geval haalbaar om genoeg te bewegen, zowel bij de sportschool als buiten. 
Ik vond vandaag een spijkerbroek in de kast die ik wel aan krijg maar nog niet dicht, mijn streven is om deze na een poosje weer te kunnen dragen, heb hem nu in het zicht gehangen als extra stimulans. 

Poezekat

Poezekat

06-04-2026 om 13:03 Topicstarter

Tot nu toe gaat het vrij aardig met alles. Ik houd mijn voeding bij, ga in elk geval 2 keer per week naar buiten om te bewegen, soms half uur maar ook een aantal keer een uur gewandeld of gefietst. Na het werk vind ik fietsen fijner, in het weekend of een vrije dag ga ik liever wandelen. Verder ook nog het sporten bij de sportschool. Ik hoop over een maand nog zo'n anderhalve kilo kwijt te zijn, dan zit ik weer op het gewicht dat ik in juli 2024 bereikt had. 

Poezekat

Poezekat

17-06-2026 om 16:20 Topicstarter

Ff een update, ik zit nu, op een halve kilo na, op het gewicht waarmee ik in 2024 geëindigd ben, het gaat langzaam maar dat is een bewuste keuze. Ik hoop nu nog 10 kg af te vallen. Bij de laatste health check bij de sportschool was ik zowel afgevallen, vetpercentage was gedaald en spiermassa was juist toegenomen. Het sporten doe ik vaker weer gelijk na het werk. 

De werkdruk is nog steeds hetzelfde maar ik geef mijn grenzen nu vaker aan. Ik kan inmiddels wel een maat kleiner aan van uniform broek, van L naar M, dat is fijn. 

Knap hoor! Ik doe alweer een week of 6 mijn best; laat de lekkere dingen staan, eet kleinere porties, sport meer, maar er is pas een kilo af. Dat is natuurlijk gerommel in de marge. En dit is niet de eerste poging die ik doe, dus ik word wat moedeloos. Ik zou nog kunnen proberen om mijn antidepressiva af te bouwen, maar om te beginnen is het een heel lage dosering en bovendien voel ik me er geestelijk gewoon goed bij. 

Poezekat

Poezekat

18-06-2026 om 12:23 Topicstarter

Engeltje schreef op 17-06-2026 om 19:56:

Knap hoor! Ik doe alweer een week of 6 mijn best; laat de lekkere dingen staan, eet kleinere porties, sport meer, maar er is pas een kilo af. Dat is natuurlijk gerommel in de marge. En dit is niet de eerste poging die ik doe, dus ik word wat moedeloos. Ik zou nog kunnen proberen om mijn antidepressiva af te bouwen, maar om te beginnen is het een heel lage dosering en bovendien voel ik me er geestelijk gewoon goed bij.

Dan zou ik daar niet mee gaan rommelen, het kan soms lang duren voordat er weer wat gewicht af is maar soms is de weegschaal niet echt lief maar merk je het toch aan je kleding die losser gaat zitten.

Deze week bij Nieuwsuur over gli, medicatie en vergoedingen. Misschien interessant om te kijken.

Poezekat

Poezekat

23-06-2026 om 13:54 Topicstarter

Fourtyfour schreef op 22-06-2026 om 22:28:

Deze week bij Nieuwsuur over gli, medicatie en vergoedingen. Misschien interessant om te kijken.

Net even gekeken, zal wellicht van belang zijn voor mensen die eerst dit traject moeten volgen om medicatie te mogen gebruiken. Bij mij is dit niet aan de orde maar ik heb idd een aantal reacties gelezen kort nadat ik deze thread ben opgestart van mensen die wel in die situatie zitten.

Poezekat

Poezekat

25-06-2026 om 13:37 Topicstarter

Poezekat schreef op 17-06-2026 om 16:20:

Ff een update, ik zit nu, op een halve kilo na, op het gewicht waarmee ik in 2024 geëindigd ben, het gaat langzaam maar dat is een bewuste keuze. Ik hoop nu nog 10 kg af te vallen. Bij de laatste health check bij de sportschool was ik zowel afgevallen, vetpercentage was gedaald en spiermassa was juist toegenomen. Het sporten doe ik vaker weer gelijk na het werk.

De werkdruk is nog steeds hetzelfde maar ik geef mijn grenzen nu vaker aan. Ik kan inmiddels wel een maat kleiner aan van uniform broek, van L naar M, dat is fijn.

Vanochtend weer eens gewogen, dit doe ik meestal 1 keer per week, ik zit nu zelfs 7 ons onder het gewicht van 2 jaar geleden. Met dit warme weer probeer ik veel water te drinken en vooral veel salades te eten. Ik merk dat ik na het avondeten altijd nog trek heb in iets zoets en daarvoor plan ik nu bewust iets in met oa skyr of magere kwark met wat toppings. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.