Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geen reuk en smaak meer (corona)

Hallo iedereen, 

Ik ben sinds eind vorige week positief getest op corona. Alleen 1 dagje hoofdpijn en voorderest nergens last van. 

Sinds gisteren uit het niets mijn reuk en smaak vermogen kwijt. (Neus zit niet verstopt). Ik vind dit echt heel vreemd en vervelend. 

Van het internet word ik niet bepaald vrolijk, staan verhalen dat het nooit meer goedkomt😔. 

Wie heeft hier ook ervaring mee (gehad) en kan mij geruststellen? 

Hallo Inky2000,

Ik heb half november corona gehad en na een dag of 5 verloor ik mijn reuk en smaak vermogen. Raar hoor, met mijn neus in de koffie poeder gezeten maar rook niks. Eten was ook niks meer aan. Je zag wel wat je at maar proefde en rook er niks van. Ik had ook een rare smaak in mijn keel, geen idee hoe ik dat moet omschrijven. 
Na een week of 5-6 begonnen er dingen terug te komen. Als eerste, zout. Daarna ook andere smaken en op het laatst, zoet. Soms denk ik dat het nog niet helemaal goed is maar ruik en proef, nagenoeg alles weer. 

Sterkte ermee.

Dat langdurig kwijt zijn van reuk en smaak is echt iets wat hoorde bij de eerste golven corona. Ik kom dat nu echt niet meer tegen. Misschien nog bij de mensen die nu nog ernstig ziek worden van corona, maar dat is bij jou zeker niet aan de orde. Dus ik zou er stevig van balen, maar er gewoon op vertrouwen dat het weer in orde komt. De mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest, tenslotte.

Inky2000

Inky2000

05-04-2022 om 22:31 Topicstarter

MadgeTheBadge schreef op 05-04-2022 om 21:00:

Dat langdurig kwijt zijn van reuk en smaak is echt iets wat hoorde bij de eerste golven corona. Ik kom dat nu echt niet meer tegen. Misschien nog bij de mensen die nu nog ernstig ziek worden van corona, maar dat is bij jou zeker niet aan de orde. Dus ik zou er stevig van balen, maar er gewoon op vertrouwen dat het weer in orde komt. De mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest, tenslotte.

Ja ik heb het samen met mijn vriend gekregen nadat wij een kennis van hem hebben opgehaald bij het ziekenhuis. Die was al genezen zeiden ze. Blijkbaar niet 

Nou, je kan het ook makkelijk ergens anders opgelopen hebben, het is nogal rondgegaan in de afgelopen periode.
Een vriendin van mij raakte - overigens al geruime tijd geleden- reuk en smaak kwijt door corona. Is weer helemaal goedgekomen, dat duurde overigens wel enige tijd (paar maanden, meen ik)

Ik heb ook corona gehad. Niet heel erge symptomen, vooral verkouden, neus verstopt en keelpijn. Beetje hoofdpijn en erg moe. Toen dat allemaal zo goed als voorbij was kreeg ik last van minder reuk- en smaakzin. Eigenlijk net als wanneer ik griep heb smaakte de sinas of ketchup niet meer (is een maatstaaf voor mij als ik denk ziek te worden). Na een week of twee was het weer weg. Het schijnt te helpen als je gember drinkt in je thee. Dat doe ik eigenlijk standaard 's ochtends. Beetje gemberpoeder en kamillethee zakje, heet water erbij en even laten trekken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.