Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geprikt met Pfizer, Moderna, Astra Zeneca of Janssen vaccin


Aha, Angela, dat verklaart wat. Ik vond de prik ook wat pijnlijk (niet heel erg gelukkig) en dat verbaasde me, want dat kon ik me van vorige vaccinaties niet herinneren. Maar dat hoort dus kennelijk bij dit vaccin.

Groeten,

Temet

De Pfizerprik (9 mei) voelde ik nauwelijks, naderhand ook niet. Daar staat tegenover dat de tweede prik wel meer bijwerkingen schijnt te hebben. We gaan het zien over 2 weken

 

Ik ga dit invullen "Onderzoek bijwerkingen coronavaccin", je kunt meedoen binnen 48 uur na je vaccinatie (of vooraf opgeven). https://www.mijncoronavaccin.nl/

gr Angela

Ik heb een 'baseline' ingevuld, binnenkort krijg ik vervolgvragen via email. 

gr Angela

Net een Pfizervaccinatie gehad, der eerste. Voelde de prik nauwelijks, daarna een beurs plekje op de arm. Ik ga het zien wat er verder gaat gebeuren. Als ik beurtelings warm en koud word vannacht, weet ik niet of het aan de vaccinatie ligt, want door de overgang heb ik 's nachts wel eens opvliegers, maar ook neervliegers waarbij ik lig te rillen.

Vanochtend pfizer gehad

tot nu toe totaal geen klachten, zelfs geen beurse plek

Angela1967 schreef op 30-05-2021 om 17:06:

Ik ga dit invullen "Onderzoek bijwerkingen coronavaccin", je kunt meedoen binnen 48 uur na je vaccinatie (of vooraf opgeven). https://www.mijncoronavaccin.nl/

gr Angela

Ook gedaan net, bedankt voor de tip!

Angela1967 schreef op 30-05-2021 om 11:52:

Ik.zit nu in het kwartiertje wachttijd van Janssen prik. Allejezus wat deed die prik gemeen pijn... De medewerker legde uit dat Janssen vaccinatie qua volume meer is dan de andere en de vloeistof is stroperiger. Als ze pfizer prikt bijvoorbeeld krijgt ze reacties zoals die van mij niet. Het scherpe van de pijn is nu iets aan het afnemen en er komt een 'diepere' prikpijn voor terug, op zich goed te doen. Het is ook jaren geleden dat ik een vaccinatie heb gehad dus dat verklaart ook wellicht mijn reactie 😏.

gr Angela


ik heb gister Janssen gehad en zo goed als niks van de prik gevoeld. Daarna nog uurtje een beetje mijn arm gevoeld. Verder helemaal geen klachten gehad.

Marie111 schreef op 30-05-2021 om 21:02:

[..]

ik heb gister Janssen gehad en zo goed als niks van de prik gevoeld. Daarna nog uurtje een beetje mijn arm gevoeld. Verder helemaal geen klachten gehad.

goed om te lezen, het is nu bijna 12 uur na mijn Janssen prik en vanmiddag geeuwerig, beetje hangerig en vermoeide benen. Maar na avondeten knapte ik op en als dit het is ben ik blij. Ben overigens sowieso blij dus het was niet dat ik het allemaal erg of eng vond. 

Gr Angela





Zaterdag Moderna, deel 1, gehad. In de loop van de avond stijve arm, gisteren ook nog, beetje beurs gevoel, verder niet. Man (gelijktijdig geprik) heeft iets langer last van arm, nu ook nog,  maar geen "echte" bijwerkingen. 
Grote lol samen gehad op onze priklocatie. 

Vriendin die Jansen heeft gehad is 's nachts en volgende dag behoorlijk beroerd geweest met flinke koorts. Nu gelukkig ook weer hersteld.

Ali

Ali

31-05-2021 om 09:57

ben wel benieuwd of er een relatie is tussen geen last hebben van de vaccinatie en dan ook niet erg ziek worden van corona (als je het zou krijgen zonder prik) en wel last van de vaccinatie en ook heel ziek worden als je het zou hebben gekregen.

Ali

Nee, dat verband is er niet, voor zover ik weet. Het is wel bekend dat als je al COVID hebt doorgemaakt, je meestal sterker reageert op de vaccinatie. Maar dat is goed, je afweer reageert dan adequaat en je bouwt snel veel antistoffen op, meer dan mensen die nog nooit besmet zijn geweest.

Ik heb Moderna gehad. Na de eerste alleen een stijve arm, na de tweede echt ziek geweest: hoge koorts ondanks paracetamol (ruim 39 graden), hoofdpijn, keelpijn, lamlendig, zere huid. Het begon 16 uur na mijn vaccinatie. De koorts zakte de volgende dag af, hoofd- en keelpijn heb ik nog twee dagen gehad.

Sammy70

Sammy70

31-05-2021 om 20:18

A-nick schreef op 31-05-2021 om 13:43:

Ali

Nee, dat verband is er niet, voor zover ik weet. Het is wel bekend dat als je al COVID hebt doorgemaakt, je meestal sterker reageert op de vaccinatie. Maar dat is goed, je afweer reageert dan adequaat en je bouwt snel veel antistoffen op, meer dan mensen die nog nooit besmet zijn geweest.

waar heb je dat gelezen? Lijkt mij sterk. Dat zou betekenen dat iedereen bij de tweede vaccinatie sterker reageert dan bij de eerste. Dat is ook niet zo. 

Sammy70

Twee artsen hebben dat in twee kranten uitgelegd. Ik zal even kijken of ik ze kan terugvinden.

En ik schreef meestal. Niet altijd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.