Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geprikt met Pfizer, Moderna, Astra Zeneca of Janssen vaccin


Wat een raar verhaal over Pfizer voor medische gevallen en Janssen voor mensen zonder onderliggend lijden. Dat maakt het nog raarder dat 60 tot 65-jarigen met onderliggend medisch lijden in bepaalde provincies niet alleen later worden gevaccineerd dan jongeren met een aandoening, maar ook nog eens met een vaccin waarvan het broertje (Janssen) blijkbaar ongeschikt wordt geacht voor deze doelgroep.... Ik ben benieuwd naar een verklaring.

OmaVan2 schreef op 29-05-2021 om 12:38:

Wat een raar verhaal over Pfizer voor medische gevallen en Janssen voor mensen zonder onderliggend lijden. Dat maakt het nog raarder dat 60 tot 65-jarigen met onderliggend medisch lijden in bepaalde provincies niet alleen later worden gevaccineerd dan jongeren met een aandoening, maar ook nog eens met een vaccin waarvan het broertje (Janssen) blijkbaar ongeschikt wordt geacht voor deze doelgroep.... Ik ben benieuwd naar een verklaring.

Er zaten bij de oproepen op leeftijd ineens 2 jaar die Jansen zouden krijgen. 1968 en 67 of 69. Die krijgen Jansen omdat er op dat moment ineens een grote levering van Jansen was. Als je eerder of later geboren ben of als je opgeroepen ben voor een medische reden krijg je geen Jansen. Ze hebben gewoon een willekeurige groep uitgezocht die Jansen gaat krijgen.

Over die mensen met medische indicaties die dan toch ineens later aan de beurt zijn: dat lijkt me een organisatorisch euvel. Mijn jongere broer is om medische redenen eerder opgeroepen. Maar uiteindelijk waren ik en zijn (jongere) vrouw eerder aan de beurt. Hoe dat dan komt? Misschien inderdaad door de hoeveelheid vaccin die voor die groep op een bepaald moment beschikbaar is? Of misschien had hij niet het eerste het beste tijdstip moeten accepteren maar nog eens moeten refreshen? Het is wel een beetje gek natuurlijk, met ‘voorrang’ geprikt worden en dan juist langer moeten wachten. Iets is er niet helemaal goed gegaan.

OmaVan2 schreef op 29-05-2021 om 12:38:

Wat een raar verhaal over Pfizer voor medische gevallen en Janssen voor mensen zonder onderliggend lijden. Dat maakt het nog raarder dat 60 tot 65-jarigen met onderliggend medisch lijden in bepaalde provincies niet alleen later worden gevaccineerd dan jongeren met een aandoening, maar ook nog eens met een vaccin waarvan het broertje (Janssen) blijkbaar ongeschikt wordt geacht voor deze doelgroep.... Ik ben benieuwd naar een verklaring.

Dat is toch niet zo? Alle mensen uit 67 en 68 Janssen. Mijn man had ooit allergische reactie en daarom was zijn route voor de vaccinatiestraat anders. Per ongeluk beland bij Pfizerhokje waar ze ontdekten dat hij bij Janssen moest zijn. Dus heeft gewoon Janssen gekregen uiteindelijk.

Gisteren ook Janssen gehad. En ik voel me vandaag wat gammel.

Moe, beetje koortsig, dus dat wordt vandaag een hangdagje.

Zussie schreef op 29-05-2021 om 14:05:

[..]

Dat is toch niet zo? Alle mensen uit 67 en 68 Janssen. Mijn man had ooit allergische reactie en daarom was zijn route voor de vaccinatiestraat anders. 

Jullie hebben gelijk. Ze houden zich strak aan het vaccin wat voor de doelgroep is gereserveerd.  Ik kreeg even een andere indruk, maar dat was een denkfout. Gelukkig maar.

sw4

sw4

29-05-2021 om 15:08

Dinsdag gebeld voor een afspraak en woensdag geprikt met Moderna. Arm voelde 2 dagen beurs, maar verder helemaal geen bijwerkingen gehad

Gisterochtend heb ik Jansen gekregen. In de auto naar huis had ik een beurse elleboog maar dat was thuis weer over.
Daarna heb ik mij voor de lunch nog uitgeleefd met een lange ergometer training.
Tweede helft van de avond kreeg ik het erg koud en ging met een kruikje naar bed.
Vandaag heb ik nergens last van.

Gistetenavond Pfizer gekregen. Dank aan iedereen die hieraan mee werkt!

ik voel de plek op mijn arm een beetje.  Verder (nog) geen last van hoofd- of spierpijn oid

Sinds gisteravond verhoging en hoofdpijn. Geen pijn in mijn arm (Janssen). Wordt vandaag een hangdagje denk ik.

Gisterochtend Pfizer gekregen,  alleen wat last van mijn arm gehad. Ik vond het overigens echt heel goed geregeld op de lokatie waar ik was.

Ik.zit nu in het kwartiertje wachttijd van Janssen prik. Allejezus wat deed die prik gemeen pijn... De medewerker legde uit dat  Janssen vaccinatie qua volume meer is dan de andere en de vloeistof is stroperiger. Als ze pfizer prikt bijvoorbeeld krijgt ze reacties zoals die van mij niet. Het scherpe van de pijn is nu iets aan het afnemen en er komt een 'diepere' prikpijn voor terug, op zich goed te doen. Het is ook jaren geleden dat ik een vaccinatie heb gehad dus dat verklaart ook wellicht mijn reactie 😏. 

gr Angela


Angela, ik kan me van een setje reixigersvaccinaties inderdaad herinneren dat ik van de ene weinig voelde terwijl de ander, direct ervoor of erna, wel pijnlijk was, bij het inspuiten van de vloeistof. 

Bij m'n spuiten met Pfizer heb ik van het prikken zelf amper wat gevoeld. 

Gelukkig hoef je maar 1 keer! 😁

Poezie

Poezie

30-05-2021 om 13:09 Topicstarter

Angela, ik vond het inderdaad ook wel pijnlijk. Voelde bij mij branderig aan. Nu, twee dagen verder, is het grieperige gevoel weg en de prik plek niet meer echt pijnlijk. Het is dus redelijk heftig maar wel van vrij korte duur. (Bij mij)

Ben nu anderhalf uur verder en als ik met mijn gedachten even naar de prikplek ga kan ik die 'diepere' pijn nog een klein beetje terughalen maar het is dus al niet meer "aanwezig". Ook niet met tuinstoelen dragen en koffie drinken 😁.

gr Angela


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.