Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geprikt met Pfizer, Moderna, Astra Zeneca of Janssen vaccin


En dat gele boekje gaat nog belangrijk worden. Ik heb vorige week mijn eerste vaccinatie bij de GGD gekregen en die is nog steeds niet geregistreerd in Mijn RIVM. Dat loopt blijkbaar niet altijd even vlotjes en als de vaccinaties daar niet in staan dan krijg je niet automatisch via de app zo'n groen certificaat. 

Staat hij er bij de tweede vaccinatie er nog niet bij dan ga ik het wel bij de GGD vragen. Misschien kunnen ze hem een zetje of zoiets geven. Bij de GGD stasn mijn vaccinaties wel netjes geregistreerd  

Pind@, wat jij opnoemt zijn geen uitzonderlijke bijwerkingen maar jij hebt ze wel heftiger en langduriger als "normaal" of "gemiddeld". Hopen dat het de komende dagen beter gaat. 

Temet schreef op 15-06-2021 om 14:57:

Pinda, lees dit eens, misschien heb je hier wat aan

https://www.lareb.nl/vaccin-knowledge-screen?id=1475&name=Reacties+op+de+injectieplaats+na+vaccinatie

Groeten,

Temet

Thanks! Dit beschrijft het precies. Dat rode had ik, de onderhuidse bobbel heb ik nog steeds. 
Ik zal mijn bijwerking voor de wetenschap ook nog even melden idd. Was ook het verzoek van de GGD

wil40 schreef op 15-06-2021 om 22:39:

Pind@, wat jij opnoemt zijn geen uitzonderlijke bijwerkingen maar jij hebt ze wel heftiger en langduriger als "normaal" of "gemiddeld". Hopen dat het de komende dagen beter gaat.

Dankje Wil. Ik heb er gelukkig nu niet heel veel last meer van. Geduld is het toverwoord

Weet iemand hoe het vaccineren in België gaat? Is dat ook per geboortejaar? En zo ja, bij welk jaar zijn ze daar nu dan?

Plantenbak schreef op 15-06-2021 om 18:00:

En dat gele boekje gaat nog belangrijk worden. Ik heb vorige week mijn eerste vaccinatie bij de GGD gekregen en die is nog steeds niet geregistreerd in Mijn RIVM. Dat loopt blijkbaar niet altijd even vlotjes en als de vaccinaties daar niet in staan dan krijg je niet automatisch via de app zo'n groen certificaat.

Staat hij er bij de tweede vaccinatie er nog niet bij dan ga ik het wel bij de GGD vragen. Misschien kunnen ze hem een zetje of zoiets geven. Bij de GGD stasn mijn vaccinaties wel netjes geregistreerd

Ik word eerlijk gezegd niet goed van dit gedoe met het gele boekje. Ik heb helemaal geen geel boekje (blijkbaar ben ik een uitzondering gezien ook de rij die er afgelopen zaterdag stond bij de priklocatie voor het gele boekje) en ik ben ook niet van plan er eentje aan te schaffen. Laat ze nou die registratie eens gewoon in orde brengen en die app waarin alles komt te staan. 
Hoe check je eigenlijk of de vaccinatie is geregistreerd? Via mijn RIVM begrijp ik nu. Die informatie had ik dus ook nog niet. Ik vind het allemaal echt heel onduidelijk. Ik wil wel graag op vakantie over krap een maand, maar heb echt nog geen idee wat ik daar nu voor moet regelen... 

Tango schreef op 16-06-2021 om 11:24:

[..]


Hoe check je eigenlijk of de vaccinatie is geregistreerd? Via mijn RIVM begrijp ik nu. Die informatie had ik dus ook nog niet. Ik vind het allemaal echt heel onduidelijk. .

ik kreeg na m'n Janssen vaccinatie een mooi groen papier met daarop alle info. Dat lijkt me voldoende om te showen. Neem ik aan . . . Maar ja. .  . Voordeel is dat ik niet naar buitenland ga. Vind het wel bijzonder bijzonder. Ben benieuwd of echtgenoot na tweede Astra Zenica prik iets van bewijs van huisarts krijgt....

gr Angela

https://www.dvhn.nl/extra/Welk-corona-bewijs-heb-je-op-vakantie-nodig-Dit-zijn-naast-het-gele-boekje-de-documenten-waarmee-je-kan-aantonen-dat-je-geen-corona-hebt-26879504.html

Om te reizen heb je vanaf eind juni, sommige plaatsen staat 1 juli, een QR-code nodig. Een afdrukje op papier of digitaal. Hopelijk lukt het op tijd om het rond te krijgen voor heel Europa.

Je maakt het met de digitale coronacheckapp. Zegt me niets, nou ja, ik ben ook niet van plan dit jaar, en hopelijk volgend jaar is het of duidelijk of alweer afgeschaft.

Tango schreef op 16-06-2021 om 11:24:

[..]


Hoe check je eigenlijk of de vaccinatie is geregistreerd? Via mijn RIVM begrijp ik nu. Die informatie had ik dus ook nog niet. Ik vind het allemaal echt heel onduidelijk. Ik wil wel graag op vakantie over krap een maand, maar heb echt nog geen idee wat ik daar nu voor moet regelen...

Ik ben maandag gevaccineerd en die dag stond het nog niet in mijnrivm, maar nu wel. 

Op deze pagina staat ook: 

Met uw vaccinatiegegevens kunt u zelf een coronabewijs of een Europees Digitaal Corona Certificaat (DCC) aanvragen via de CoronaCheck-app of website. Meer informatie vindt u hier.

RIVM geeft geen bewijs van vaccinatie uit. Uw persoonlijk vaccinatieoverzicht is geen officieel vaccinatiebewijs. U kunt het dus niet gebruiken als bewijs van vaccinatie.

(De app waar alles in zou moeten komen te staan is er nog niet klaar voor, las ik gisteren. Dat zou hij dan wel tussen nu en twee weken moeten zijn.)

Ik ben al twee weken geleden gevaccineerd, ik heb uitdrukkelijk toestemming gegeven eea door te geven aan zowel het RIVM aan de huisarts, bij de afsprakensite staat geregistreerd dat de vaccinatie is gezet, en bij het RIVM staat het dus gewoon niet, zie ik nu. 

We gaan gelukkig naar Zeeland op vakantie, maar hier word ik wel narrig van. 

Groeten, 

Temet

Net gebeld met de GGD, er schijnt een forse achterstand te zijn. En uit welke gemeente ik belde? En dat ik dan de GGD Amsterdam kon bellen. Waarop ik uitlegde dat ik volgens de site van het RIVM de club moest bellen die de prik had gezet, en dat was de GGD Kennemerland (want Schiphol). 

Zucht. 

Over een paar weken maar weer kijken. Dat er vertraging is in het doorgeven wil ik wel aannemen en dan zeker op Schiphol, al zou het IT-technisch toch ook mogelijk moeten zijn dat de gegevens linea recta in het systeem van het RIVM worden verwerkt op het moment dat ze je daar bij dat prikcentrum registreren. 

Kijk, ik snap die hang naar gele boekjes wel. Maar ik weet niet meer waar de mijne ligt (ik heb nog een heeeeele oude)

Groeten, 

Temet

Temet schreef op 16-06-2021 om 13:02:

Net gebeld met de GGD, er schijnt een forse achterstand te zijn. En uit welke gemeente ik belde? En dat ik dan de GGD Amsterdam kon bellen. Waarop ik uitlegde dat ik volgens de site van het RIVM de club moest bellen die de prik had gezet, en dat was de GGD Kennemerland (want Schiphol).


Ik ben gevaccineerd bij GGD Amsterdam, maar mijn vaccinatie van eind mei staat ook nog niet op mijnRIVM. Ook toen alle vinkjes gezet voor informatie delen met jan en alleman.

Overigens heb ik nog geen vakanties geregeld, dus ik zie wel. Neem toch ook aan dat, omdat iedereen ermee kampt, er wel wat op wordt verzonnen. 

Elinde schreef op 16-06-2021 om 11:07:

Weet iemand hoe het vaccineren in België gaat? Is dat ook per geboortejaar? En zo ja, bij welk jaar zijn ze daar nu dan?

In Brussel is geboortejaar 1990 aan de beurt: https://coronavirus.brussels/nl/vaccinatie-covid-menu/afspraak-vaccinatie-covid/

Ah, dank je A-nick. Dan lopen ze nog wel wat achter in België. Dochter woont daar sinds een paar maanden. Ik was benieuwd naar wanneer zij geprikt kan worden. Zelf kon ze er geen infi over vinden. Worden daar ook om de paar dagen nieuwe jaargangen uitgenodigd of gaat dat niet zo snel?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.