Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geprikt met Pfizer, Moderna, Astra Zeneca of Janssen vaccin


AnneJ schreef op 13-06-2021 om 11:06:

Kans Allison, dat is het probleem met kans. Je begint je al zorgen te maken terwijl het helemaal niet hoeft te gebeuren. Het kan, dus je houdt wat tijd vrij en rekening met de mogelijkheid maar het hoeft niet.

Het kan zijn dat de kans 13 procent is in plaats van 11 procent bij elke andere coronavaccinatie. Dus voor een toegenomen kans van twee procent maak jij je meer zorgen.

Nou, in het hypothetische voorbeeld 2 procentpunten.  Toename is ongeveer 15% dan

Ik ben nu een dag verder; geen koorts etc. Alleen een dikke plek die ik voel als ik er tegenaan stoot en het trekt als ik mijn arm boven hoofd til. Goed excuus om lekker een dag rustig aan te doen..

Op de plek waar on twee weken geleden mijn Pfizer vaccinatie kreeg, zit nu nog een blauwe plek die nu langzaam richting geel gaat.

Zussie, OT

Ja, die ken ik ook, maar dan in de lange versie: 

Een mens lijdt dikwijls het meest 

door het lijden dat hij vreest 

doch dat nooit op zal dagen. 

Zo heeft men meer te dragen, 

dan God te dragen geeft.

Weeromstuit schreef op 13-06-2021 om 22:24:

Zussie, OT

Ja, die ken ik ook, maar dan in de lange versie:

Een mens lijdt dikwijls het meest

door het lijden dat hij vreest

doch dat nooit op zal dagen.

Zo heeft men meer te dragen,

dan God te dragen geeft.

Ja, de originele versie, leuk! Bij mijn moeder dus wat verbasterd geraakt.

Vanmiddag geprikt met Pfizer, nu een wat pijnlijke en stijve arm. Ik hoop dat het daarbij blijft. Ik reageer wisselend op vaccinaties.

De roodheid na mij Janssen vaccin is verdwenen gelukkig. De harde onderhuidse bobbel nog niet. 
De arm doet niet meer voortdurend pijn, alleen als je erop gaat liggen of de arm ergens tegenaan komt.

Wel een heerlijk kastje-muur verhaal. De huisarts gebeld, die verwijst door naar de GGD aangezien zijn "niet veel ervaring had met dit vaccin", de GGD meldde dat ik met bijwerkingen naar de huisarts moest. 
Ondertussen nog niemand gezien dus

pind@ schreef op 15-06-2021 om 11:42:

De roodheid na mij Janssen vaccin is verdwenen gelukkig. De harde onderhuidse bobbel nog niet.
De arm doet niet meer voortdurend pijn, alleen als je erop gaat liggen of de arm ergens tegenaan komt.

Wel een heerlijk kastje-muur verhaal. De huisarts gebeld, die verwijst door naar de GGD aangezien zijn "niet veel ervaring had met dit vaccin", de GGD meldde dat ik met bijwerkingen naar de huisarts moest.
Ondertussen nog niemand gezien dus

Waarom had je dan de huisarts gebeld Pind@? Dat mag zo vaak jij wilt natuurlijk, maar ik haal de reden niet uit je verhaal. 

Ik lees alarmerende berichten over het VK en de Deltavariant. En dat de 1e prikken daar niet genoeg tegen uitrichten. Ik heb geprobeerd te achterhalen of Janssen effectief genoeg is hiertegen maar heb daarover nog geen heldere boodschap kunnen vinden. Iemand van jullie daarover toevallig iets tegengekomen? 

Ik begin stiekem te hopen dat ik op enig moment nog een booster mag van een ander vaccin. 

wil40 schreef op 15-06-2021 om 13:12:

[..]

Waarom had je dan de huisarts gebeld Pind@? Dat mag zo vaak jij wilt natuurlijk, maar ik haal de reden niet uit je verhaal.

Omdat mijn bovenarm dusdanig rood/opgezwollen/pijnlijk dat ik de reactie op zijn minst abnormaal vond ruim een week na de vaccinatie. Natuurlijk wel paracetamol geslikt maar als je meer wakker ligt omdat je 's nachts op je arm draait dan wordt het wel heel vervelend. Maar verder dan een zalfje kwam de huisarts niet.
En ik weet nog steeds niet of het abnormaal is dat er nog steeds een harde bobbel in mijn bovenarm zit.

Ik had overigens vorige week gebeld met de huisarts. Was idd niet helemaal duidelijk.

Flanagan schreef op 13-06-2021 om 18:45:

Ik ben nu een dag verder; geen koorts etc. Alleen een dikke plek die ik voel als ik er tegenaan stoot en het trekt als ik mijn arm boven hoofd til. Goed excuus om lekker een dag rustig aan te doen..

O, ik ben juist flink met de armen gaan sporten Daarvan werd het minder bij mij. De eerste keer een beweging maken, zoals mijn arm boven mijn hoofd uitstrekken, voelde ik dat, maar na een keer of twintig niet meer.

Pinda, heb je die bijwerking ook gemeld bij het Lareb? Daar heb je zelf overigens niets aan, volgens mij, dat is meer voor de wetenschap.

Groeten,

Temet

Tweede Pfizer zit erin. Voor het gele boekje was het goed geregeld; er zat een man achter een bureau buiten, in de zon, de hele dag stempeltjes en handtekeningen te zetten voor iedereen die een geel boekje en een registratiekaart had. 

Hij maakte er een feestje van en wenste iedereen fijne vakantie. Vooroordeel; 90% van iedereen die alleen even een stempel in het boekje kwam halen, was ouder dan 65. Ze zagen er ook bijna allemaal uit alsof  ze nu eindelijk met de caravan naar Frankrijk konden. Waarbij ze dezelfde fietsen als die ze nu bij zich hadden ook meenemen. Wat een boel anwb stelletjes kwamen dat gele boekje vullen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.