Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gezonder leven

Iemand die mee wil schrijven over gezonder (proberen te) leven?
In verleden wel afval- draadjes hier geweest. Voor mij is afvallen nu niet aan de orde. Op gewicht blijven wel maar dat is voor mij nu zeker niet het belangrijkste, gezondheid wel. 
Laatste tijd weer in flink wat slechtere gewoontes vervallen en wil weer een pas op de plaats maken. 
Wie doet mee? 


Bijtje82

Bijtje82

13-01-2023 om 10:22

Decembermamma schreef op 13-01-2023 om 10:13:

Ik had er gisteren een gesprek over met mijn moeder. Mijn neefje is morgen jarig en ze zei "nou dan krijg je geen gebak want je bent aan het afvallen". Daar reageerde ik op met "als je in de basis elke dag een goede voeding hebt is het helemaal niet erg om bij bijzondere aangelegenheden een gebakje te nemen. Dus als ik trek heb neem ik morgen gewoon een stuk taart."

Hetzelfde geld voor die McDonalds als je in de regel gezond eet en genoeg beweegt dan hoef je over die ene keer McDonald jezelf niet schuldig te voelen. Ik heb overigens in de vakantie helaas meerdere malen bij de Mac gegeten omdat een andere optie er op dat moment niet echt was, dan nam ik dus alleen zo'n kipbroodje en daarbij een flesje water. Ik vind McDonalds ook niet lekker trouwens.

Dat vind ik altijd het meest vervelende van mensen om je heen. Die zich dan gaan bemoeien met wat je wel of niet krijgt of mag. 

Het is idd wat je zegt. Gewoon de basis goed hebben, dan kun je echt wel af en toe eens iets minder gezonds pakken.

Bijtje82 schreef op 13-01-2023 om 10:22:

[..]

Dat vind ik altijd het meest vervelende van mensen om je heen. Die zich dan gaan bemoeien met wat je wel of niet krijgt of mag.

Het is idd wat je zegt. Gewoon de basis goed hebben, dan kun je echt wel af en toe eens iets minder gezonds pakken.

Nou precies die opmerkingen en dan ook nog van iemand die zelf obesitas heeft vind ik met name vervelend. 

Mijn collegas weten dat ik aan de lijn doen, maar zowel met verjaardagen en de maandelijkse "patatdag" wordt mij netjes gevraagd of ik iets lekkers wil. Met patatdag bedank ik meestal (kan ik makkelijk zonder) met verjaardagen bestellen ze bij de bakker dus dan kun je ook "gewoon" een eierkoek of klein koekje bestellen. 

dan

dan

14-01-2023 om 08:33

Ik kreeg zojuist een mail van Wolky met schoenen die nu in de uitverkoop zijn. Even op de site gekeken en toch een paar stevige schoenen aangeschaft, met korting, die ik ook gewoon naar mijn werk of elders kan dragen. Ze zien er namelijk ook nog leuk uit, heb voor mijn doen eens gek gedaan en voor okergeel gekozen ipv zwart. 

Nu zit ik op 20 minuten want nog bar slechte conditie. Ik verwacht dit na een tijdje uit te kunnen breiden naar elke keer 30 minuten en eventueel langer. 

dan

dan

14-01-2023 om 12:38

Zojuist terug van een wandeling van ongeveer een half uurtje, moest toch het centrum  in en dat gecombineerd met een wandeling want naar het centrum is vanaf ons huis slechts 5 minuten. 

dan schreef op 14-01-2023 om 12:38:

Zojuist terug van een wandeling van ongeveer een half uurtje, moest toch het centrum in en dat gecombineerd met een wandeling want naar het centrum is vanaf ons huis slechts 5 minuten.

Kijk dat zijn de manieren even een loopje tussendoor enzo 

Na 20 uur 's avonds niks meer eten helpt ook 

dan

dan

17-01-2023 om 17:00

AnnaZuilen schreef op 17-01-2023 om 16:31:

Na 20 uur 's avonds niks meer eten helpt ook

Ja, dat probeer ik ook te doen en het scheelt als je gelijk na het avondeten al je tanden poetst, vaak toch iets minder snel geneigd om daarna nog te snaaien. 

dan

dan

17-01-2023 om 17:02

Mijn nieuwe schoenen zijn aangekomen, zien er fijn en leuk uit. Jammer genoeg nu net een ontstoken nagelriem aan mijn grote teen dus dat loopt echt minder fijn. Ik hoop dat het snel over is zodat ik weer fatsoenlijk mijn ommetjes kan doen. Zeker op dagen met mooi weer zoals vandaag. 

dan schreef op 17-01-2023 om 17:00:

[..]

Ja, dat probeer ik ook te doen en het scheelt als je gelijk na het avondeten al je tanden poetst, vaak toch iets minder snel geneigd om daarna nog te snaaien.

Het scheelt als je na je (vaak toch wel energie rijke) avondeten lekker een stuk gaat wandelen.

Isabella70

Isabella70

17-01-2023 om 23:55 Topicstarter

dan schreef op 17-01-2023 om 17:02:

Mijn nieuwe schoenen zijn aangekomen, zien er fijn en leuk uit. Jammer genoeg nu net een ontstoken nagelriem aan mijn grote teen dus dat loopt echt minder fijn. Ik hoop dat het snel over is zodat ik weer fatsoenlijk mijn ommetjes kan doen. Zeker op dagen met mooi weer zoals vandaag.

Ha dat komt wel slecht uit! Hoop dat ze je zullen bevallen en dat het goed motiveert!

Hier gaat het met eten even wat minder dan ik zou willen, maar ook onvoldoende ruimte even om goed te koken etc. Ook meer gesnoept dan dat mijn bedoeling was. (Maar eet overwegend gezond wel) 
Met bewegen wel redelijk goed, moet oppassen niet te veel te doen op sommige dagen door drukte. (dan spelen klachten weer extra op) Heb tot nu toe in januari 12500 stappen gemiddeld en dat gaat misschien net te snel qua opbouw voor mij (in 2022 9000 gemiddeld) maar op zich positief. Vasthouden! 
(het gaat bij mij ook echt om welke bewegingen ik maak, als ik focus goed heb dan kan ik mijn lijf zo goed mogelijk ontlasten en versterken met juiste beweging en oefeningen. Maar die focus is soms weg door drukte etc. 

gezonder leven - ik merk de afgelopen weken dat het niet altijd eigen invloed is... De ene verkoudheid na de andere, lijkt het wel. Langdurig hoesten is net zo'n beetje over en er komt een volgend virus overheen. Daar GAAT je 2/week sporten. Zeker met de regen van vorige week kwam er van wandelen ook vaak niets terecht. Bleh... En dan voel ik me ook soms Langjakje: vooral op mijn vrije dagen echt ziek. Dus geen ziekmelding en blije werkgever, maar kom aan leuke dingen niet meer toe.

dan

dan

18-01-2023 om 12:32

Decembermamma schreef op 17-01-2023 om 17:10:

[..]

Het scheelt als je na je (vaak toch wel energie rijke) avondeten lekker een stuk gaat wandelen.

Ja, alleen in de winter heb ik daar geen zin in. Ben 's ochtends erg vroeg al op pad naar mijn werk en heb na het avondeten weinig zin meer om de deur uit te gaan. 

dan

dan

18-01-2023 om 12:34

Isabella70 schreef op 17-01-2023 om 23:55:

[..]

Ha dat komt wel slecht uit! Hoop dat ze je zullen bevallen en dat het goed motiveert!

Hier gaat het met eten even wat minder dan ik zou willen, maar ook onvoldoende ruimte even om goed te koken etc. Ook meer gesnoept dan dat mijn bedoeling was. (Maar eet overwegend gezond wel)
Met bewegen wel redelijk goed, moet oppassen niet te veel te doen op sommige dagen door drukte. (dan spelen klachten weer extra op) Heb tot nu toe in januari 12500 stappen gemiddeld en dat gaat misschien net te snel qua opbouw voor mij (in 2022 9000 gemiddeld) maar op zich positief. Vasthouden!
(het gaat bij mij ook echt om welke bewegingen ik maak, als ik focus goed heb dan kan ik mijn lijf zo goed mogelijk ontlasten en versterken met juiste beweging en oefeningen. Maar die focus is soms weg door drukte etc.


Komt vast wel weer goed met die teen maar hierdoor loop ik momenteel niet extra, voelt niet lekker aan in mijn sok en schoen. 

Ik denk dat het wel scheelt dat je toch voldoende beweegt, ook al gaat het met eten iets minder momenteel. 

dan

dan

18-01-2023 om 12:36

TineWinkel schreef op 18-01-2023 om 10:28:

gezonder leven - ik merk de afgelopen weken dat het niet altijd eigen invloed is... De ene verkoudheid na de andere, lijkt het wel. Langdurig hoesten is net zo'n beetje over en er komt een volgend virus overheen. Daar GAAT je 2/week sporten. Zeker met de regen van vorige week kwam er van wandelen ook vaak niets terecht. Bleh... En dan voel ik me ook soms Langjakje: vooral op mijn vrije dagen echt ziek. Dus geen ziekmelding en blije werkgever, maar kom aan leuke dingen niet meer toe.

Ja, dan heb je er weinig zin in om te sporten, hoesten vergt veel van je energie. Vervelend dat je ziek bent op je vrije dagen. 

Isabella70

Isabella70

19-01-2023 om 21:52 Topicstarter

TineWinkel schreef op 18-01-2023 om 10:28:

gezonder leven - ik merk de afgelopen weken dat het niet altijd eigen invloed is... De ene verkoudheid na de andere, lijkt het wel. Langdurig hoesten is net zo'n beetje over en er komt een volgend virus overheen. Daar GAAT je 2/week sporten. Zeker met de regen van vorige week kwam er van wandelen ook vaak niets terecht. Bleh... En dan voel ik me ook soms Langjakje: vooral op mijn vrije dagen echt ziek. Dus geen ziekmelding en blije werkgever, maar kom aan leuke dingen niet meer toe.

Beterschap Tine. 
Ik ben ook zo’n muts die altijd op vrije dagen/vakantie instort. In het kader van gezonder leven een patroon dat wel het bekijken waard is 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.