Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gezonder leven

Iemand die mee wil schrijven over gezonder (proberen te) leven?
In verleden wel afval- draadjes hier geweest. Voor mij is afvallen nu niet aan de orde. Op gewicht blijven wel maar dat is voor mij nu zeker niet het belangrijkste, gezondheid wel. 
Laatste tijd weer in flink wat slechtere gewoontes vervallen en wil weer een pas op de plaats maken. 
Wie doet mee? 


Beterschap! Ik moet zelf zeggen dat het lijkt alsof ik meer weerstand heb nu ik zoveel ben afgevallen.

Vandaag een super compliment gekregen van mijn fysio, hij zei "ik heb nooit iemand gezien die zonder maagverkleining of anderen hulp zoveel is afgevallen" hij gaf ook aan dat ik er super goed uit zie en dat hij wel denkt dat ik niet veel meer zal afvallen. Toen ik hem wees op mijn dikke bovenbenen, pakte hij mijn beest vast en zei "die is een spier, die is nu eenmaal zo groot".

Ik hoop dat je geen beest hebt maar een been 😂

Sas-OO schreef op 23-01-2023 om 18:20:

Ik hoop dat je geen beest hebt maar een been 😂

Ja die pakte hij

Hij zei ook dat ik niet naar de bmi moet kijken die klopt met mijn lichaam niet.

dan

dan

24-01-2023 om 11:33

Mijn teen is weer herstellende dus heb de Ommetjes weer opgepakt. Mijn fiets had er gisteren geen zin meer in dus noodgedwongen toch meer lopend gedaan, ook vanochtend naar het werk en terug. Donderdag ga ik weer op de fiets naar het werk, wel handiger indien ik gelijk erna boodschappen wil doen. 
Vandaag een plak cake gegeten op het werk en vanavond een etentje maar vanmiddag doe ik het rustig aan, denk een schaaltje yoghurt met muesli of zoiets. 

Isabella70

Isabella70

26-01-2023 om 21:41 Topicstarter

Decembermamma schreef op 20-01-2023 om 19:56:

Beterschap! Ik moet zelf zeggen dat het lijkt alsof ik meer weerstand heb nu ik zoveel ben afgevallen.

Vandaag een super compliment gekregen van mijn fysio, hij zei "ik heb nooit iemand gezien die zonder maagverkleining of anderen hulp zoveel is afgevallen" hij gaf ook aan dat ik er super goed uit zie en dat hij wel denkt dat ik niet veel meer zal afvallen. Toen ik hem wees op mijn dikke bovenbenen, pakte hij mijn beest vast en zei "die is een spier, die is nu eenmaal zo groot".

Fijn zo’n compliment hè! Wil je zelf wel nog afvallen? 
Hier een aantal zaken niet helemaal kunnen vasthouden, (snoepen bijv…)  vandaag weer herstart! 
Ook even flink ziek geweest waardoor ik een paar dagen weinig heb bewogen. Maar heb nu toch nog een gemiddelde van 11.500 stappen in januari, mijn doel voor januari was 10.000 gemiddeld dus daar heb ik nog flink speling. 

Hier lukt het vooralsnog afvallen gaat alleen niet zo snel en ik ben nooit gestopt met snoepen, maar ik ben gaan matigen dus een snoepje of een handje M&M's of na het wandelen een uitdeelzakje chips dat gaat er nog wel in maar niet een hele zak snoep in 1 keer enzo. En op sommige dagen inderdaad niets.

Deze week ongesteld dus gun ik mezelf wel dingen zoals een chocomelk op het werk of een extra broodje. En dit weekend weer ik niet hoe het gaat lopen want we moeten mijn vaders kamer gaan inrichten hij heeft Alzheimer en dinsdag hoorden we dat hij maandag gaat verhuizen naar zijn permanente plekje.

Ik ben sinds juni vorig jaar begonnen met gezonder leven. Ik begon met frisdrank te vervangen met water. Voor zo ver is dat zonder problemen verlopen. Wat te merken is dat mijn huid er veel gezonder uitziet. Beste keuze tot nu toe dus!

Isabella70

Isabella70

27-01-2023 om 13:26 Topicstarter

Decembermamma schreef op 27-01-2023 om 10:47:

Hier lukt het vooralsnog afvallen gaat alleen niet zo snel en ik ben nooit gestopt met snoepen, maar ik ben gaan matigen dus een snoepje of een handje M&M's of na het wandelen een uitdeelzakje chips dat gaat er nog wel in maar niet een hele zak snoep in 1 keer enzo. En op sommige dagen inderdaad niets.

Deze week ongesteld dus gun ik mezelf wel dingen zoals een chocomelk op het werk of een extra broodje. En dit weekend weer ik niet hoe het gaat lopen want we moeten mijn vaders kamer gaan inrichten hij heeft Alzheimer en dinsdag hoorden we dat hij maandag gaat verhuizen naar zijn permanente plekje.

Succes daarmee Decembermama! 

Misschien dat ik ooit leer matigen, geen idee  Nu wordt een koekje toch het hele pak en na 2 dropjes kan ik ze niet meer weerstaan. 
Zonder die 2  is het voor mij veel makkelijker die dropjes te weerstaan. 

Dus nu weer even zero tolerance voor mij. 
Ik heb in principe niet veel in huis, zeker geen ‘echt’ snoep.(wel voor kinderen iets minder verantwoorde dingen zoals bijv gezouten pinda’s)  Probleem is bij mij echt bij anderen en vooral op werk. 

Tip haal ze zelf niet in huis! Mijn man zegt nu "ik haal m&M's voor mezelf dan weet ik dat hij "boos" wordt als ik de zak leeg eet. Ik heb als regel na het ontbijt en bij de eerstvolgende thee mag ik 2 speculaasjes die gaan dus ook standaard mee in de broodtrommel. Drop haal ik niet in huis, maar als een collega en zak drop heeft mag ik daar wel 1 van pakken, iets wat niet van jezelf is eet je niet op.

Net temperatuur gemeten 38,5 potverdorie, voel me niet heel ziek maar wel zwak. 

dan

dan

27-01-2023 om 14:48

Decembermamma schreef op 27-01-2023 om 10:47:

Hier lukt het vooralsnog afvallen gaat alleen niet zo snel en ik ben nooit gestopt met snoepen, maar ik ben gaan matigen dus een snoepje of een handje M&M's of na het wandelen een uitdeelzakje chips dat gaat er nog wel in maar niet een hele zak snoep in 1 keer enzo. En op sommige dagen inderdaad niets.

Deze week ongesteld dus gun ik mezelf wel dingen zoals een chocomelk op het werk of een extra broodje. En dit weekend weer ik niet hoe het gaat lopen want we moeten mijn vaders kamer gaan inrichten hij heeft Alzheimer en dinsdag hoorden we dat hij maandag gaat verhuizen naar zijn permanente plekje.


Toch wel heftig dat hij gaat verhuizen, maar vaak kan het niet anders. 

Laten we zo zeggen dat het me tegenvalt dat mijn moeder na 49 zorg van pa te hebben ontvangen hem met 1,5 jaar waarbij het een half jaar een soort van zwaar is al het huis uit heeft gebonjourd. 

dan

dan

01-02-2023 om 13:40

De afgelopen dagen weer goed bezig qua eten en bewegen. Ik eet wel redelijk grote porties maar beter dit dan een half uur later alweer zitten snaaien. Moet wel in de gaten houden dat ik weer wat meer drink tussendoor, dat is er sommige dagen weer wat bij ingeschoten. Maar ik merk nu al dat ik minder kortademig ben tijdens het wandelen dus dat is al positief, het zijn geen lange wandelingen, steeds om en nabij 20 minuten tot een half uur en dit een aantal keer per week. 

Isabella70

Isabella70

01-02-2023 om 23:44 Topicstarter

Decembermamma schreef op 27-01-2023 om 15:12:

Laten we zo zeggen dat het me tegenvalt dat mijn moeder na 49 zorg van pa te hebben ontvangen hem met 1,5 jaar waarbij het een half jaar een soort van zwaar is al het huis uit heeft gebonjourd.

Verdrietige zaken Decembermamma! Pas goed op jezelf. 

Isabella70

Isabella70

02-02-2023 om 00:03 Topicstarter

dan schreef op 01-02-2023 om 13:40:

De afgelopen dagen weer goed bezig qua eten en bewegen. Ik eet wel redelijk grote porties maar beter dit dan een half uur later alweer zitten snaaien. Moet wel in de gaten houden dat ik weer wat meer drink tussendoor, dat is er sommige dagen weer wat bij ingeschoten. Maar ik merk nu al dat ik minder kortademig ben tijdens het wandelen dus dat is al positief, het zijn geen lange wandelingen, steeds om en nabij 20 minuten tot een half uur en dit een aantal keer per week.

Klinkt goed dan! Fijn is dat hè als je resultaat merkt! 
Hier ook resultaat maar dan in omgekeerde zin    Voel me echt minder fit, misschien ook wel omdat een hoop goede voornemens nogal gesneuveld zijn laatste tijd. Ook ziek geweest, speelt vast mee. 
Januari wel afgesloten met gemiddeld 11000 stappen en dat is nog altijd meer dan mijn planning was dus daar valt de schade mee. (plan is in februari ook iig 11000) 

Ik blijf gewoon proberen hoor en start weer opnieuw Vandaag niet super gezond gegeten door tijdgebrek (bijv kant en klare soep en een sapje) maar ook niet ‘echt’ gesnoept dus prima voor nu! 
Grote porties heb je nu misschien ook ‘nodig’ dan, je spieren groeien vast? 

dan

dan

02-02-2023 om 12:48

Isabella70 schreef op 02-02-2023 om 00:03:

[..]

Klinkt goed dan! Fijn is dat hè als je resultaat merkt!
Hier ook resultaat maar dan in omgekeerde zin Voel me echt minder fit, misschien ook wel omdat een hoop goede voornemens nogal gesneuveld zijn laatste tijd. Ook ziek geweest, speelt vast mee.
Januari wel afgesloten met gemiddeld 11000 stappen en dat is nog altijd meer dan mijn planning was dus daar valt de schade mee. (plan is in februari ook iig 11000)

Ik blijf gewoon proberen hoor en start weer opnieuw Vandaag niet super gezond gegeten door tijdgebrek (bijv kant en klare soep en een sapje) maar ook niet ‘echt’ gesnoept dus prima voor nu!
Grote porties heb je nu misschien ook ‘nodig’ dan, je spieren groeien vast?

Ik heb ook heus wel mindere dagen hoor en dat is wat altijd zal blijven maar als dat ingecalculeerd wordt, is dat volgens mij geen ramp. 

Als je steeds in beweging bent gebleven is dat al heel netjes. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.