Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

H o n d e r d e n waterwratjes, nu in gezicht!

Mijn dochtertje van zeven heeft sinds een half jaar waterwratjes. Bleef het er maandenlang bij één, nu is het de laatste paar maanden ongelofelijk snel uitgebreid. Ze telde laatst slechts op een plaats op haar been en dat waren er al zeventig! Ik denk dat ze er in totaal echt honderden heeft. Ongelofelijk veel. Het ziet er best vervelend uit. Ze durft niet met blote benen of met een korte legging. Ze vindt het zelf heel naar terwijl haar vader en ik er vrij luchtig over doen.
We hebben wel opgezocht of er iets tegen te doen viel en geven haar ondertussen Heel (ofzo, homeopatisch middeltje) in haar drinken. Zonnegoud op de wratjes gesmeerd. Zonder resultaat. Dagelijks aanstippen met Betadine heeft ook niet geholpen. Sommige zijn onstoken maar de meerdheid heeft een pussig wit kopje.
Wat ik heel naar vind is dat ik een paar dagen geleden de eerste op haar ooglid zag verschijnen. En op haar pols. Het breidt zich dus uit van haar benen (wat echt geen lollig gezicht is) naar andere plekken.
Vooral op haar gezicht vind ik naar.
Iemand de gouden tip?
Dank en groet.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ef

Ef

16-04-2012 om 21:41

Veel last van gehad

Allebij mijn zoons hebben heel veel last gehad van waterwratjes. De oudste vooral onder zijn oksels en over zijn buik en de jongste had ze overal, behalve in zijn gezicht, maar wel in zijn nek. Bij allebij duurde het bijna een jaar en toen gingen ze ineens weg; bij de oudste had ik het idee dat een zomer met veel zon en zwemmen in zee een handje hielp en bij de jongste ben ik alle wratjes aan gaan stippen met betadine tinktuur (dus uit zo'n flesje, niet de zalf) Zodra er een ging onsteken een pleistertje erover omdat het vocht daaruit weer nieuwe wratjes kon veroorzaken had ik ergens gelezen. Ik had het idee dat ze daar weg van gingen, maar het kan ook gewoon toeval zijn geweest en waren ze zonder het aanstippen ook wel weggegaan... Het is een vervelend virus, het lichaam moet er zelf antistoffen tegen gaan maken.

Ef

Ef

16-04-2012 om 21:45

Tss..

"allebij" Sorry voor de spelfout

loeselies

loeselies

16-04-2012 om 22:02 Topicstarter

Pleister lukt niet

Sommige doen bij dochter erg pijn, zijn dan ook knalrood (en ontstoken). Ik heb ook gedacht aan pleistertjes op degene die ontstoken zijn ivm besmetting maar ze zitten zo dicht op elkaar dat pleisters nauwelijks nut hebben. Ik zie er per week tientallen bijkomen.
Ging het bij beide zoons opeens snel weg, en hebben ze er littekentjes aan overgehouden?

Kobalt

Kobalt

16-04-2012 om 22:04

Huisarts

Nou, ik zou mooi naar de huisarts gaan. Als het er zo veel zijn...
Dan zou ik willen dat er een arts even meekeek. Je hebt het over puskopjes, misschien is er wel een antibacterieel zalfje wat je erop zou kunnen doen?

loeselies

loeselies

16-04-2012 om 22:41 Topicstarter

Vanwege een andere klacht keek ze mee, maar kwam er niet op terug. Je hebt gelijk. Ik ga toch maar weer even bellen. Ik dacht eerlijk gezegd dat die witte bubbels, koppen bij waterwratten horen.Heb wat afbeeldingen zitten bekijken en ik zie ze daar ook. Alleen niet in van die grote getalen.

Ef

Ef

16-04-2012 om 22:44

Littekentjes

Vooral de jongste heeft er wel littekentjes aan overgehouden; kleine putjes in de huid, misschien dat het nog wat meer wegtrekt op den duur.
Ontsteken is vervelend maar het het was hier vaak wel het einde van een wratje; eerst ontsteken, dan een korstje en daarna was het wratje weg. (en daarvoor in de plaats weer een paar nieuwe, maar uiteindelijk kwamen er geen nieuwe meer bij en zo verdwenen uiteindelijk alle wratjes.) Aanstippen deed ik met een wattenstaafje en dus niet met de betadinezalf, maar met de tinktuur. Volgens mij had ik die tip ook hier van het forum. De huisarts vertelde dat waterwratjes veel voorkwam bij eczeemhuidjes en van hem moest ik vooral vet houden.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

17-04-2012 om 00:30

Wat hier hielp

Al waren het er niet zoveel als bij jouw kind: overdag zinkzalf voor uitdrogen, 's nachts huid insmeren met betadine (ivm vlekken op pyjama, dat vind ik niet zo erg als op de kleding). Bij wit kopje de huid insmeren met betadine en met steriel gaasje voorzichtig uitknijpen. Het moet heel makkelijk gaan, anders afblijven. Er komt een wit bolletje uit.

Rosa van der Zanden

kaatje1972

kaatje1972

17-04-2012 om 08:54

Hier

Wat hier goed hielp was zinkzalf. Dik aanbrengen 2 x daags en dan een legging erover om de gewone broek er overheen schoon te houden en bij de armen knipte ik 2 lange mouwen van een tshirt af en trok die aan over haar armen. Trui erover en niemand die het zag. Na 2 weken zag ik duidelijk resultaat en nog 2 weken later waren ze weg. Wat niet mogelijk was volgens de huisarts (die wilde dat met eigen ogen zien) maar het was toch echt zo!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sahara

Sahara

17-04-2012 om 09:47

Onstoken

Bij mijn kinderen gingen ze nadat ze gingen ontsteken vrij snel weg (binnen een maand of drie denk ik). Daarvoor hebben ze ze wel 1,5 jaar gehad.

Ik zou ook naar de huisarts gaan. zeker als ze in haar gezicht zitten.

Mijn jongste had al heel jong waterwratten. Hij was nog geen jaar toen hij ze had. Bij hem zie je nog steeds littekens. Bij de oudste drie zie ik er niets meer van.

Ik heb er betadine op gedaan toen ze begonnen te onsteken en onze kinderen vonden talkpoeder ook erg fijn. Blijkbaar jeukte het nogal.

Tijgeroog

Tijgeroog

17-04-2012 om 11:54

Ook zon en water

Mijn zoontje had er veel op z'n billen, tussen z'n billen en benen, op z'n piemeltje...
Na een half jaar gingen we kamperen, dus veel zon en water op die dingen en in de loop van de vakantie verdwenen ze. Thuis zijn er weer wat teruggekomen en flink gaan ontsteken, dat werd krentenbaard en daar hebben we zalf voor gekregen. Toen was het zo weg en weggebleven. Ondanks de hele grote ontstoken plekken die hij had kan ik geen littekens terugvinden.

Hier

Kind heeft er 2 jaar last van gehad. Ik denk omdat (bleek pas heel laat) dat er een klasgenootje de wratjes voor de lol kapotkneep. Het spul is vreselijk besmettelijk. Dus uitdrukken, raad ik je af. Betadine hielp hier ook (aanbrengen met wattenstaafje), zwemmen in zwembad (gek genoeg: kennelijk ontsmet het chloor), handdoeken meteen in de was etc. En klasgenootje hield op met knijpen. Toen ik dat allemaal ging doen was het in een paar maanden over.

Huisarts

bij een paar waterwratjes zou ik inderdaad zeggen, probeer eens wat huis-tuin-en-keukenmiddeltjes. Maar als het zo erg is als jij schrijft en ze ook in het gezichtje komen, dan wordt het naar mijn idee toch echt tijd om eens naar de huisarts te gaan.

mijn dochter heeft ze ruim 2 jaar gehad, veel eenvoudige middeltjes (betadine e.d.) geprobeerd maar niets hielp. kwestie van afwachten en uiteindelijk verdwenen ze.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

17-04-2012 om 22:41

De huisarts lepelt ze uit

Kind had er een paar en de huisarts ging er niets aan doen. Toen het er meer waren zei hij dat het er teveel waren, anders had hij ze wel uitgelepeld. Zelfde huisarts!
Het is niet echt uitknijpen, we trokken de huid een klein beetje van elkaar en dan floepte er een bolletje uit. Beetje platisch, sorry. Dat bolletje zit vol vocht en is inderdaad waanzinnig besmettelijk. 's Nachts deden we daarom betadinezalf, als de wratjes kapot gingen bij het slapen voorkwam dit nieuwe besmettingen.
Als jet er zoveel zijn als bij jouw kind zou ik terug naar de HA gaan.
Heb ook weleens gehoord dat een zout bad werkt of een bad met haverzemelen.

Rosa van der Zanden

loeselies

loeselies

17-04-2012 om 23:25 Topicstarter

Dank jullie

Ik heb veel tips gekregen. Betadine gebruik ik al een tijdje, de scrub want ik las weer ergens dat dat goed zou helpen. Gebruik het eerlijk gezegd al maanden. Doet niks. UItknijpen durf ik niet goed, ten eerste omdat het mogelijk wel emeer dan veertig bolletjes zijn en ten tweede snap ik niet waarom ik het zou doen. Gaat het dan sneller over? Ik denk dan alleen maar aan het vocht wat er uit gaat komen en zie zo weer een paar dozijn voor me.
Ze gaat ook in zoutbaden, helpt ook niet.
Ga donderdagochtend naar de huisarts, dit is echt te gortig. Toch ben ik bang dat het een kwestie is van afwachten. Dat virus zal moeten verdwijnen. En dan nog eens alle wratjes. Wel raak ik licht verheugd bij het lezen dat bij sommige kinderen in de zomer na zon, zee, strand en chloor het minder werd.
Dochter heeft een eczeemhuid, dus alles doet ook nog eens extra pijn bij haar.
Vandaag wilde ze dat ze kon toveren, had ze blaren in haar mond en de wratjes weggetoverd.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

18-04-2012 om 09:51

Loeselies

Natuurlijk is het dan als je het goed doet sneller over. De bron van besmetting is weg, de ontsteking is er uit. Wij deden het altijd na het bad en bij twijfel afblijven.

Rosa van der Zanden

Mamvantwee

Mamvantwee

18-04-2012 om 10:39

Sudocreme

Mijn dochter heeft ook wat waterwratjes en sinds een paar weken ook rond haar ogen. We stippen ze voor het slapengaan in met sudocreme: en binnen twee dagen zie je zo'n wratje verdwijnen! We zijn niet eens zo consequent, vergeten het regelmatig. Maar het werkt wel.
Overigens is ontsteken een signaal dat het lichaam aan het werk is: als het goed gaat, worden er antistoffen gemaakt.

Sterkte!

Groet, Mamvantwee

loeselies

loeselies

21-04-2012 om 22:03 Topicstarter

Huisarts doet er niks aan

Huisarts vind dat er zoveel wratjes zijn, dat ze er niks aan doet. Snap ik ook wel, want het is te pijnlijk om er honderden te behandelen.
Wel zei ze dat degene die aan het onstteken waren, behandeld kunnen worden. Maar dat vind ik niet nodig, als ze ontstoken zijn doet het even pijn en dan wordt het wratje snel minder. Ik denk dat dochtertjes de behandeling enger vind.

Toch vreemd dat sudocreme, zinkzalf, betadine e.d. bij de een wel helpt en bij de ander, in ons geval, totaal niks doet.

Door laten verwijzen naar dermatoloog

Ik zou laten doorverwijzen naar een dermatoloog. Die heeft er meer verstand van namelijk.
G.

Tijgeroog

Tijgeroog

22-04-2012 om 21:23

Ontsteken

Behandelen als ze ontsteken bestaat (voor zover ik weet, tenminste) uit antibiotica-zalf, dus daar hoeft je dochter niet bang voor te zijn.
Maar dit lijkt me inderdaad een goede klus voor de dermatoloog, het zijn er zoveel en dan in haar gezicht...

Inderdaad dermatoloog

Ha,
Heb niet alle reacties gelezen alleen jouw vraag en de laatste twee reacties.
Inderdaad naar een dermatoloog gaan.
In principe gaat het vanzelf na uiterlijk 2 jaar weg,maar dat is te lang om te wachten als ze in je gezicht komen.
Bij de dermatoloog bij de benen zoveel mogelijk vriezen en wegkrabben. Dan komt er in principe een ontstekngsreactie opgang. Dat is de bedoeling ook en dat zorgt er dan vaak voor dat ze overal verdwijnen. Niet in gezicht dus gaan aan stippen ed!!! Maar vaak heb je dus dat het door de ontstekngsreactie overal verdwijnt.
Goed EMLA zalf ( verdovende zalf) er van tevoren opsmeren en dan is het niet al te pijnlijk.
Succes

ilsepilse

ilsepilse

27-04-2012 om 13:15

Homeopaat

mijn oudste zoon nu bijna 18 heeft het ook gehad op 6jarige leeftijd, na een jaar zat zijn hele been, binnenarm vol pijn, jeuk huisarts deed er niks mee, ja zou het uitlepelen... toen ben ik bij onze klassiek homeopate geweest en hij kreeg 3 tabletjes mee voor onder de tong, na 4 dagen was alles verdwenen, we stonden alle 3 verstomd, toen de jongste het ook kreeg meteen terug naar de homeopate en ook binnen 4 dagen alles weg...

Pluk53

Pluk53

27-04-2012 om 13:42

Loeseloes

heel vervelend, waterwratjes. Hier bij de kinderen ook jarenlang, vooral op armen en benen. Niet in gezicht. Gingen uiteindelijk vanzelf weg. (is viraal, en je lichaam moet daar weerstand tegen opbouwen)
En voordat je door het verhaal van Ilsepilse naar een homeopaat holt, zou ik eerst even wat googelen op dit forum en op internet. Lees eerst maar eens wat over de uitgangspunten van de KH, en kijk of je dan nog zo enthousiast bent. Als de pilletjes op het juiste moment gegeven zijn, kan dit zomaar samenvallen met het moment dat het lichaam het virus heeft overwonnen. En vanzelfsprekend is het dan "door" de pillen genezen (niet dus).

Vic

Vic

27-04-2012 om 13:55

Nou

In geval van wratjes ken ik toch meerdere succesverhalen met thuja-tinctuur en -tabletjes.

amk

amk

27-04-2012 om 15:12

Vic

thuja is geen homeopathie maar fytogeneeskunde. Plantaardig. En vele synthetische geneesmiddelen zijn gebaseerd op plantaardige stoffen. Gelukkig hebben we de mogelijkheid van chemische synthese omdat de natuur te weinig grondstoffen kan leveren voor onze vraag.

Vic

Vic

27-04-2012 om 17:18

Amk

Wat is het verschil tussen homeopathie en fytogeneeskunde? Heeft dat alleen met de concentratie te maken?

amk

amk

27-04-2012 om 17:22

Nee

homeopathie is iets totaal anders. Homeopathie heeft als basis hoe verdunder hoe sterker. Of wel geheugenwater. Dit kan plantaardig zijn, maar vaak ook niet.

fytogeneeskunde is geneeskunde op plantaardige basis. Er is aantoonbaar een werkzame stof op plantaardige basis in het geneesmiddel aanwezig. Een ander voorbeeld is bv tea tree olie. Niet alle fytogeneesmiddelen hebben een bewezen werking, dat is dan weer een overeenkomst.

Pluk53

Pluk53

28-04-2012 om 11:14

Verwarring

"homeopathie" heeft bij veel mensen de klank van "natuurlijk/holistisch/zachtaardig/onschadelijk". De meesten weten niets van de theorie die ten grondslag ligt aan het werkingsprincipe.

Onno

Onno

30-04-2012 om 19:30

En dat is dan weer jammer.

De meesten weten niets van de theorie die ten grondslag ligt aan het werkingsprincipe.

En jij dacht dit allemaal wel te weten? Dat geloof je toch zelf ook niet.

Ely

Ely

30-04-2012 om 19:49

Vertel onno!

Mijn persoonlijke en wetenschappelijke belangstelling is groot!
Ik heb bij en voor de pharmsceutische industrie gewerkt dus hoe het daar gaat weet ik.
Nu de homeopathie nog, kennis en inzicht graag!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Onno

Onno

30-04-2012 om 21:26

The proof of the pudding is in the eating.

ik heb in de afgelopen jaren al zo ontzettend veel kinderen met waterwratjes geholpen dat toeval gewoon is uitgesloten. Alleen moet je ermee naar een deskundige gaan. Dit is niet geschikt voor zelfmedicatie. 1 consult is vaak voldoende. Mwah, dat heb je toch wel voor je kind over dacht ik zo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.