Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kriebeltje

kriebeltje

07-05-2010 om 09:20

Helemaal gek van de jeuk "beneden"

Op dit moment zit ik in de medische molen wegens jeuk rond de anus. Schimmel en wormen zijn al uitgesloten. Er zitten enkele kleine aambeitjes, maar dat is het niet. Waarschijnlijk is er een allergie, maar we komen er niet achter waar die vandaan komt, ook hierop is al getest. Het kan van alles zijn: wasmiddelen, eten, wc-papier, maar het is volgens de arts ondoenlijk om erachter te komen wat het is. We hebben al allerie smeerseltjes geprobeerd ook (miconazol, hydrocortison is het laatste).
Ondertussen word ik helemaal gek van de jeuk. Men zegt wel eens dat pijn minder erg is dan jeuk, en ik geloof het. Met ruwe washandjes probeer ik de jeuk weg te wrijven, maar dit helpt maar even. De dokter heeft ook zalf met lidocaine gegeven, maar daar heb ik weinig aan, de jeuk gaat er gewoon doorheen.
Inmiddels jeukt het rond de vagina ook steeds meer.
Wat het is, wordt nog steeds onderzocht. Maar mijn belangrijkste vraag is: hoe kom ik in godsnaam van die verschrikkelijke jeuk af! Ik kan niet meer stilzitten, en vooral 's ochtends is het heel erg. Ik heb al wondjes van het krabben en de dokter waarschuwde me dat dat juist schimmel kan geven, maar ik hou het niet meer. Volgens de dokter moet de lidocaine wel helpen, maar dat gebeurt pas na een uur of zo. In mijn wanhoop gebruik ik zelfs tandpasta en dat prikt even lekker, maar dan keert de jeuk weer net zo hard terug.
Een lang verhaal, maar mijn vraag is kort: wie weet een zeer afdoend middel tegen die afschuwelijke jeuk?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
myrna

myrna

07-05-2010 om 09:46

Kriebeltje

ow bah, ik weet precies wat je bedoelt...die verschrikkelijke jeuk, om helemaal krankzinnig van te worden. Ik heb het jarenlang af en aan gehad maar (even afkloppen) zo ineens was het over en is het inmiddels jaren geleden dát ik er last van had. Vroeger kreeg ik dactarin, micanolzolnitraat en ook hydrocortison. Wat het was is eigenlijk nooit gevonden.
Wat mij vaak verlichting bracht was een washandje gedrenkt in yoghurt of karnemelk (ook rondom de anus)
Misschien dat je dat eens kunt proberen.En een dag zonder onderbroek rondlopen (in een pyjama- of joggingbroek). Niet omdat de jeuk dan weg is maar het allemaal wat losser zit.
Ik leef met je mee, niks is erger dan jeuk.

kueb

kueb

07-05-2010 om 10:25

Balen he

Ik heb er ook veel last van. Ben net weer aan het weifelen of ik de medische molen nog een keer in zal gaan.

Ik ga het nu eerst proberen met Calendula babybalsem van Weleda en ik moet zeggen, het lijkt de jeuk wat te verminderen. Ben nu één dag bezig.

Wat jij beschrijft met dat washandje is natuurlijk bloedlink omdat je de huid ermee kunt beschadigen, dan ben je nog verder van huis.

Maar ik herken het, die jeuk kan helemaal je benen intrekken. Vreselijk.

soepstengel

soepstengel

07-05-2010 om 12:29

Jeuk is zoooo erg!

jarenlang heb ik vaginale jeuk gehad en toen kreeg ik de tip van de gyn. om zonder ondergoed te slapen. Dat scheelde bij mij erg veel! Af en toe heb ik nu nog even jeuk maar dat kan ik met een cortisonzalf wel onderdrukken.
Wassen met azijn als wasverzachter kan ook helpen en ik doe alles in de wasdroger, ook dat scheelt bij mij.
Sterkte want het is echt vervelend!

ook hier

ook hier

07-05-2010 om 13:03

Schurkje

Hoi,
Ook ik ben al verscheidene malen naar de huisarts geweest en heb ook al verschillende smeersel gebruikt.
Bij mij heb ik de minste last wanneer ik er in ieder geval elke morgen vaseline opsmeer.

Succes

Tirza G.

Tirza G.

07-05-2010 om 14:14

Is er gekeken naar

Lichen Sclerosis?

Tirza

100%mama

100%mama

07-05-2010 om 14:30

Jeuk

Ohw, vreselijk zeg, kan me voorstellen dat je helemaal jotum wordt van de jeuk! Hier welliswaar geen jeuk aan "daar beneden", maar zo nu en dan onverklaarbare jeuk aan mijn benen. Hier helpt....deppen met azijn. Ik gebruik dit ook voor mijn zonneallergie en ik moet zeggen.....het werkt bij mij. Sterkte hoor!

Annie

Annie

07-05-2010 om 14:35

Maarre....

waarom kunnen het die aambeitjes niet zijn ?

Ik had nl. ook twee kleine aambeitjes en die veroorzaakten vreselijke jeuk. Ze zijn tot twee keer toe weggehaald en nu ben ik van de jeuk af.

groet Annie

Idd ls

Het schoot mij ook door het hoofd! Lichen sclerosus; geen pretje en ongeneeslijk. Bij mij op het werk zijn we momenteel druk om te kijken of honingzalf de symptomen kan verlichten .... Misschien een tip
succes en sterkte!

kueb

kueb

07-05-2010 om 17:30

Inleggertjes

Dat kan inderdaad enorm schelen. Helaas. Het creëert een klimaat waarin schimmels welig tieren. Van mijn vaginale jeuk ben ik onder meer afgekomen door iedere vorm van inlegkruis te verbannen, maar ik begrijp dat dat voor jou geen optie is.

Ik liet zelfs op lichte menstruatiedagen gewoon mijn slip vies worden. Liever een inweekwasje dan weer een schimmeljeukaanval.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-05-2010 om 19:13

Jeuk

Ik heb jarenlang last gehad van vaginale jeuk. Ik ben ervanaf gekomen door geen inlegkruisjes of maandverband meer te dragen en 's nachts geen slipje meer te dragen. Overdag alleen katoenen ondergoed dat ook niet te strak zit (geen strings!) Daarnaast nooit gewone zeep gebruiken om je "van onderen" te wassen maar Lactacyd en als het jeukt met Betadine Scrub. De boel droogdeppen, nooit hard wrijven. Tevens ongeparfumeerd wasmiddel gebruiken en als wasverzachter een scheutje natuurazijn. Je hebt trouwens speciale katoenen slips waar je incontinentie- of maandverband kunt inschuiven zodat je het broeien van het plastic en het irriterende "schuiven" kunt voorkomen.

In het archief

...staat ergens de naam van een apotheek die fantastische créme maakt voor aambeien, mogelijk helpt die ook tegen jouw jeuk? Ik meen dat het een apotheek in Hilversum is, die ook de créme verstuurd.
Heel veel sterkte!

Lys Lionne

Lys Lionne

07-05-2010 om 22:26

Anamel perianale zalf

Een nieuw middel waar goede resultaten mee worden bereikt.... heel veel sterkte, lijkt me een vreselijke kwaal!!

Ookgehad

Ookgehad

08-05-2010 om 10:36

Die fantastische creme

waar Margreet het over heeft, heet Curanol. Bij mij werkte dat heel erg goed.

kueb

kueb

08-05-2010 om 13:44

En hier...

Lijkt de Calendula Babybalsem van Weleda ook aan te slaan. Ik had gedacht dat ik die tube leeg zou moeten smeren voordat ik iets zou merken, maar al na 3 dagen is de jeuk enorm afgenomen. Het is een soort zinkzalf maar er zitten nog andere bestanddelen in die lijken te helpen, misschien dat er andere vetten zijn gebruikt die minder afsluiten dan de basis van Sudocrem.

Wat maakt dat veel uit he, wat verlichting!

Ook gehad

en ik ben gewoon allergisch voor allerlei soorten voeding. Ik heb er in fases last van. En als het heel erg is (met name in combi met stress wordt het erger) dan heb ik er ook galbulten over de rest van mijn lijf bij. En dan helpt een pilletje super, antihistamine dus, vrij te verkrijgen bij de etos etc. Ceterizine heet het en het werkt heel snel.

mover

mover

08-05-2010 om 21:15

Katoenen inleggers ipv inlegkruisjes

Daar dacht ik aan, ipv inlegkruisjes.
Toen ik voor het eerst ongesteld werd kreeg ik van mijn moeder van die badstof/katoenen inleg verbanden die met twee veiligheidsspelden in mijn onderbroek werden vastgespeld. Misschien biedt dit iets meer bescherming dan niks, en helpt het minder te "broeien" in de onderste regionen.
Wat betreft het wassen; mijn huisarts zegt: "wassen mag altijd, maar zeep mag nooit. Ook geen intiem-zooi.!"
Dus; geen ondergoed, zeep en inlegkruisjes meer! Succes.

Ook

Ook

09-05-2010 om 08:08

Antihistamine

Antihistamine is het enige wat bij mij helpt. 's Avonds een pilletje, als ik het vergeet word ik vanzelf wakker van de jeuk. Sterkte, ik vind het echt een vreselijke kwaal.

Doosje

Doosje

09-05-2010 om 10:47

Elke maand terugkerend

Wat ik heb sinds ik een koper-spiraaltje draag; precies tussen de twee menstruaties in krijg ik een schimmelinfectie. Die wordt trouwens vooraf gegaan door steken in mijn buik. Ik ben aan het rommelen geweest met medicijnen, maar ik bleef dan altijd 5 dagen vreselijke jeuk en afscheiding krijgen. Afscheiding was zo erg dat het door mijn legging heen kwam, want mij was gezegd géén inlegkruisjes te gebruiken. Nu neem ik de pillen vlak vóór ik de klachten verwacht, en dan 3 achter elkaar. Dat helpt, want ik ontwikkel de schimmelinfectie-klachten niet meer. Toch vind ik het raar, ik heb er echt nooit last van gehad, en hop met het koperspiraaltje heb ik last. Volgens de gyneacoloog kan het daar absoluut niet aan liggen. Het kon ook niet zijn dat je van de anti-conceptie-pil depressief werd, nou en daar heb ik me toch last van gehad! Daarom het koperspiraaltje, maar nu heb ik dit....

Doosje

Kriebeltje...

Kijk uit dat je nu niet allerlei verschillende middelen erop gaat smeren, zodat het nog veel erger wordt. En yoghurt met azijn......ik heb begrepen dat dat juist slecht is voor de zuurtegraad in je vagina, ik hoop niet dat je daar nu weer een schimmelinfectie van krijgt.
(het nadeel van dit forum is dat je 100 adviezen krijgt...lijkt me verwarrend soms?)

Doosje

Doosje

09-05-2010 om 16:52

Kastanjet

Zie je wel, ik zei het al en de osteopaat riep het ook al. Koper is lichaamsvreemd en kan dus ontstekingen veroorzaken en dan hebben de schimmels vrij spel.
Het nadeel is dat ik elke maand 3 pillen op voorhand moet gebruiken en dat de apotheek er maar 2 per keer mee mag geven. En het begint natuurlijk ALTIJD op vrijdagavond....
Maar welk anti-conceptie middel moet je dan?
Ik ken nergens tegen...

Doosje

tonny

tonny

09-05-2010 om 19:06

Doosje

sterilisatie is nog geen optie?

Lys Lionne

Lys Lionne

09-05-2010 om 19:21

Als steriliseren geen optie is

dan is de mirena dat misschien wel? Ook een spiraal met een minimale hoeveelheid hormonen (ik heb geen last van depressieve klachten, met de pil had ik die wel!) en als groot voordeel: vrijwel geen menstruatie meer....(bij de meesten )

Doosje

Doosje

09-05-2010 om 22:52

Helaas.....

Ik ben nog geen 40 (net 37), en ik vind eigenlijk dat manlief aan de beurt is. Hij ontloopt dat al een jaar of 7. (je maakt niks kapot wat goed is)
En de mirena heb ik na de laatste heftige depressie tot bijna opname aan toe, laten verwijderen. Condooms; meer als de helft knapt bij me. En zwanger worden? Dank je de koekoek; zit ik een jaar in de rolstoel en 5 jaar revalideren. (bekkeninstabiliteit, de hormonale variant)
O, zucht, waarom ben ik een vrouw???

Doosje

angela

angela

10-05-2010 om 11:04

Doosje

essure?
www.essure.nl
een sterilisatiemethode die vaginaal gaat. Ik vond het ideaal. Geen centje pijn, zo gebeurd. Man heeft er ook erg veel moeite mee dus dan maar niet. Snap het ook wel.....

Kari1

Kari1

11-05-2010 om 08:24

Doosje, steriliseren

Leuk argument van je man, je maakt niks kapot wat goed is...dat geldt dan niet voor jouw lichaam? :-s
Het klinkt logisch en eerlijk dat nu je man aan de beurt moet zijn, maar daar kun je ook anders naar kijken. Hier hebben wij in gezamenlijk overleg destijds besloten dat ik onder het mes(je) zou gaan. Omdat ik vond dat IK, no matter what, niet meer zwanger wilde worden. Voor een man ligt dat anders, die kunnen nog veel langer door, en je weet nooit wat de toekomst brengt. Zo is een collega van mijn man een tijd geleden op zijn 45ste een nieuw gezin opgestart met een tien jaar jongere vrouw, ze hebben nu net de derde gekregen.
Je weet nooit hoe het leven gaat lopen. Wij vonden dat er argumenten waren om de definitieve anticonceptie bij mij te laten.
Kari

Maar kriebel

heb je nu al een keer antihistamine gekocht en gebruikt ? Je kan binnen een kwartier van de jeuk af zijn.

Inleggers

Ik gebruik al sinds begin jaren 90 geen wegwerpmaandverband of inlegkruisjes meer.
Ik neem gewoon katoenen lapjes van flanel of badstof die ik in 3-en vouw en als een maandverband in een goed passende katoenen slip leg.

Pasgeleden was ik een nachtje weg en had ik onverwacht onvoldoende katoen bij me en heb ik een pakje maandverband (met van die vleugels) en MEN wat had ik een jeuk! Tot gekwordens.

Ik leef met je mee, je voelt je belabberd.
Met als mijn tip: probeer eens katoen (in de kraamtijd gebruikte ik voor het vloeien twee washandjes i.p.v. normale katoenen doeken. Dat voelde heel wat beter dan dat wegwerpspul).

Moontje

Moontje

19-05-2010 om 21:53

Aarswormen?

Anale jeuk kan ook veroorzaakt worden door aarswormen..
Misschien een heel vreemde rea, maar ik meen het serieus. Heb je wel eens zo'n kuurtje geprobeerd? (één tablet en 14 dagen later nog één). Je kunt ze nl. lang niet altijd zien! Ik heb niet de hele draad gelezen. Veel succes.

Moontje

Moontje

19-05-2010 om 21:54

Ipv inleggers

Navelbandjes!! puur katoen en hup de was in...
ga ze weer eens proberen trouwens.. heb ook meer last lately..

Diy

Diy

20-05-2010 om 09:37

Patroon

of maak "echte": http://www.xs4all.nl/~hhayes/ongesteld/mvmaken.htm

Do It Yourself

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.