Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Helemaal op

pfff ik weet het effe niet meer, ik ben helemaal op. Ik slaap slecht, heb weinig eetlust, ben moe, kan overdag wel slapen, mijn nek en schouderbladen zijn ondertussen van hout, heb bijna elke dag hoofdpijn en kan me nergens toe zetten.Mijn spieren in me enkels zijn denk ik ook op want zak er steeds door heen en kan soms op de gekste momenten janken om niks.

Ik ben al ruim 11 jaar allenstaande moeder van 2 kids met een handicap, heb véél te véél meegemaakt wat je niet wilt meemaken en het afgelopen jaar met me gezondheid liggen tobben. Ben nu sinds ruim een jaar aan het werk e sinds anderhalve week problemen met me baas en zijn vrouw. Dan kwam afgelopen week de klapper een belastingaanslag van 4350,-

Ik heb besloten me ziek te melden want ik kan me nergens fatsoenlijk op concentreren en vanwegen mijn moeheid lijkt denk ik niet dat ik veilig mijn werk kan uitoefenen. Mijn baas is op vakantie, maar vrees het ergste als hun volgende week terug komen....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lara

Lara

18-10-2012 om 17:17

Niet niks

Miroy dit klinkt best zwaar ... Voor mij zou het zwaarste zijn dat ik de verantwoordelijkheid etc niet met iemand kon delen. Nu even praktisch:
1. Bel de belastingdienst en tref een betalingsgregeling.
2. Ga morgen naar de huisarts.
3. schroom niet om je ziek te melden mits je ook met de huisarts hebt besproken hoe je dit varkentje zult gaan wassen
sterkte, beterschap en liefs,
Lara

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2012 om 17:25

maak gelijk een afspraak met een maatschappelijk werker. Die weet vaak nog sneller dan de huisarts wat je het beste kunt doen. Daarna zou ik ivm je werk inderdaad ook naar de huisarts gaan.
Ik kan me je gevoelens voorstellen. Sterkte.

miroy

miroy

18-10-2012 om 17:28 Topicstarter

Huisarts geweest

Ik ben gisteren bij de huisarts geweest, mijn eigen huisarts was op vakantie, dus kreeg de huisarts in opleiding. Zij vond het een finke depressie en wilde me naar de praktijkondersteunster sturen. Ik heb haar gezegd dat ik dat niet wil omdat ik gene prettig gevoel bij haar heb. Nu heb ik een verwijzing naar de psychiater gekregen en kan daar pas 8 november terecht.

De belastingdient heeft voor alle afdelingen een bezwaarschrift gekregen van mij met daarin uitstel van betaling totdat duidelijk is, waar het mis is gegaan en wie er dan verantwoordelijk voor is.

De sociale dienst heeft toendertijd een grove fout gemaakt en ik vindt niet dat ik hier de dupe van mag worden, heb alle bewijzen meegestuurd.

de laatste dagen heb ik het gevoel of ik gewoon een kloteleven heb, er kan nou ook niets goed gaan en lijkt er licht in de duisternis te komen, dan komt er wel weer iets tussen dat het allemaal weer kapot maakt...

sinas

sinas

18-10-2012 om 21:23

Ik denk

dat het tijd wordt dingen uit handen te geven. Dat gedoe met de belasting overlaten aan mensen die daarvoor geleerd hebben. dus neem kontakt op met het Juridisch Loket.
Verder, veel sterkte!

miroy

miroy

18-10-2012 om 22:52 Topicstarter

Al gedaan

een goede vriendin van me werkt op een salaris-administratiekantoor en doet veel belastingen, zij heeft al mijn papieren mee naar kantoor genomen, contact gehad met de belasting en een bezwaarschrift ingediend. Mocht dat niets opleveren zijn er al mensen die me verder willen helpen.

miroy

miroy

19-10-2012 om 11:08 Topicstarter

Pfff en weer brak

me lijf doet zeer en heb wederom geen puf, fysio gebeld, kan maandag terecht, zit gelukkig hier in de straat dus hoef niet ver.

alles wat ik heb meegemaakt komt in de nachten voorbij, niet echt leuk dus. Vandaag komt mijn zoon naar huis, hoop dat we samen nog iets kunnen ondernemen om er even uit te zijn..

amk

amk

19-10-2012 om 11:59

Nou

als ik het zo lees denk ik niet dat je depresief bent maar gewoon zwaar overbelast. En dat je zelf nog niet in staat bent om te kiezen om minder te doen en daar actie op te ondernemen. (Typische klachten bij overspannen en burn-out)

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-10-2012 om 14:03

Overspannen

Ik denk ook dat je zwaar overspannen bent. Heel logisch gezien wat je allemaal te verhapstukken hebt en hebt gehad. Ik herken veel in je situatie en een paar jaar geleden was voor mij de koek ook gewoon echt helemaal op. 11 jaar alleen moeten zorgen voor een zorgenkind, financiele problemen en ellende met de Belastingdienst en het UWV, zelf problemen met mijn gezondheid en tegenslag na tegenslag. Maar blijven doorknokken, overleven en ondertussen ging het ichamelijk en geestelijk alleen maar slechter met me. Ook ik heb toen aan de bel getrokken en ik was hartstikke overspannen maar dat wist ik zelf ook wel. Ik heb toen ook hulp ingeschakeld van diverse instanties, zoveel mogelijk uit handen gegeven en ik heb toen bewust aan stressreductie gedaan. Gelukkig werkte ik daarnaast niet (nog steeds niet; ik zit deels in de WAO) want dat had ik echt ook niet nog erbij kunnen hebben.
Kortom, op alle fronten een flinke stap terug doen, zoveel mogelijk delegeren en tijd, rust en ruimte voor jezelf proberen te maken. Een weekendje weg, hypnotherapie of haptotherapie, yoga oid kan zinnig zijn. Medicatie zou ik niet aan beginnen. Het lost sowieso niets op.
Heel veel sterkte!

miroy

miroy

19-10-2012 om 17:12 Topicstarter

Tja

ik heb het altijd financieel zwaar te halen gehad, maar altijd, kop op en doorgaan. Maakte me niet uit hoe ik rond moest komen, als ik maar rond kon komen. Door een hoop gedoe uiteindelijk ook nog bij de voedselbank geweest en heb ik afgelopen zomer me auto moeten verkopen, die ik eigenlijk hard nodig heb om naar me zoon op de instelling te kunnen. Dus besloten een scooter aan te schaffen, is véél goedkoper dan een auto en in de stad kun je overal in gratis fietsenstallingen.

Ik heb al jaren medicatie tegen depressie, dus die neem ik ook in. heb een half jaar geleden proberen af te bouwen, dat ging niet helemaal goed en kreeg enge bijwerkingen/afkickverschijselen.
depressieve momenten heb ik wel vaker, maar nu voel ik me helemaal op, totaal leeg. Weet niet hoe ik de dag moet doorkomen, tis dat het moet om de hond uit te laten, anders kwam ik niet eens buiten.

Mijn huis is een puinhoop, wil graag opruimen, maar het lukt me gewoon niet. Gelukkig eet ik vandaag bij me moeder, dus hoef ik niet te koken.

miroy

miroy

22-10-2012 om 11:22 Topicstarter

Telefoontje baas gehad

nou ook goedemorgen, net telefoontje van baas gehad. Wat ik mankeer? Ik vertel hem dat ik overspannen ben. zegt hij op een ongeloofwaardige toon ; overspannen?? waarvan?? ik vertel hem dat er nogal wat dingen spelen prive en dat het gewoon k*t is. Hij was erg intimiderend en zei dat ik niet zomaar thuis kan blijven, dat niemand dat doet. Ik vertel hem dat ik om het minste of geringste moet huilen, dat het niet echt prettig voor de klant is als ik opeens in tranen uit barst, dat ik me nergens op kan concentreren, nachten wakker lig van het piekeren. Nou dan moet ik helemaal gaan werken want piekeren krijg je als je thuis blijft.

Hij wilde dat ik kwam werken en dat ik niet zomaar thuis kon blijven, ik zei dat ik niet zomaar thuis blijf. Hij zei dat er nog genoeg andere werkzaamheden waren ( ja als ik zie wat anderen moeten doen, dan wordt ik helemaal depressief) Dus zegt hij hoe gaan we nu verder, zodat je weer komt werken en je niet thuis blijft want dat kan zomaar niet. het bleef stil, ik zei; wat wil je nu dat ik zeg?
ja toen was hij ook even stil.. hij zei thuis blijven is geen optie. Ik zei nou dan ga ik wel met de arbo-arts overleggen hoe en wat verder. Nou hier komt denk ik geen arbo arts aan te pas hoor, ik stuur nu een rapport naar .... en dan hoorje van hem wel meer. Ik zei dat is prima dan hoor ik het wel.

Ik heb meteen de fnv gebeld, ik voelde me zo bedreigd in zijn woorden dat ik wilde weten wat me rechten en plichten zijn. De fnv heeft aangegeven dat ik ziek ben en dat ik gewoon thuis moet blijven en zeker niet moet gaan werken. Dat mijn werkgever de arbo arts moet inschakelen en dat deze met mij gata bekijken wat de mogelijkheden zijn. Ik zei dat ik dat ook heb anagegeven en dat mijn baas zei da er geen arbo arts aan te pas zou komen. Hij zei dat er een wet verbetering poortwachter is en dat de werkgever zich hieraan moet houden. Dus u gaat niet werken en wacht de arbo arts af. Als u baas weer belt vertelt u dat u een jurist van de fnv hebt gesproken en dat wij u hebben geadviseerd thuis te blijven en met de arbo- arts te overleggen en dat zij hieraan mee moeten werken in het kader van de wet verbetering poortwachter.

pfff wat een gedoe allemaal, krijg je er ook nog effe bij....

Tijgeroog

Tijgeroog

22-10-2012 om 12:14

Sterkte miroy

Wat een &@$#£% zeg, die baas van jou... Goed dat je meteen de FNV gebeld hebt!

Als je baas nog een keer belt hoef je hem trouwens helemaal niet te vertellen wat je hebt en hoe het gaat. Dat is privé. Als je baas er zo mee omgaat zou ik dus ook zeker niets meer vertellen, alleen aan de arbo-arts. En natuurlijk contact houden met je eigen huisarts!

Fiorucci

Fiorucci

22-10-2012 om 12:21

Bah

Wat enorm vervelend, je baas gaat echt over de schreef, goed dat je FNV hebt gebeld. Sterkte!!

miroy

miroy

22-10-2012 om 12:24 Topicstarter

Tijgeroog

dank je voor je reactie, ik ben nog steeds onder de (in)druk van het telefoontje. De huisarts was op vakantie die is er deze week als het goed is weer, gelukkig kunnen wij hem ook mailen, dus dat ga ik zo ook doen, wil zeker weten dat hij alle info van de huisarts in opleiding heeft gekregen.

voor nu effe niks doen, zometeen eten en dan vanmiddag eindelijk naar de fysio, mijn nek en schouders doen vreslijk pijn, waardoor ik ook weer flinke hoofdpijn heb.

Tijgeroog

Tijgeroog

22-10-2012 om 13:56

Nou peter

Als ze daarvan ziek, is ze ziek en kan ze niet werken. Het is niet zo dat ze niet komt werken omdat ze thuis vanalles moet regelen en doen, maar omdat ze door alles wat gebeurd is ziek is geworden.
Nee, dat is inderdaad niet fijn voor de baas, maar zeker ook niet voor Miroy zelf.
Moet ze dan ook maar komen werken als ze haar rug gebroken heeft na een val van de trap bij het schilderen/ramen zemen, of een hersenschudding nadat ze haar hoofd heeft gestoten bij het opruimen van de zolder? Dat zijn tenslotte ook dingen die "thuis spelen".

Elisa Gemani

Elisa Gemani

22-10-2012 om 14:15

Baas

Pff, daarom ben ik blij dat ik niet werkte toen ik zo overspannen was... Jij hoeft je baas beslist geen tekst en uitleg te geven en je te verantwoorden; ziek is ziek, klaar. Je werkgever moet dit doorgeven aan de arbodienst of de bedrijfsarts en deze neemt dan contact met je op en begeleidt je dan verder. In de tussentijd krijg je gewoon je loon doorbetaalt of krijg je een Ziektewet-uitkering. Ben je langere tijd ziek, dan moet je werkgever je samen met de arbodienst/bedrijfsarts helpen met reintegratie.
Als je baas nog eens belt (en niet uit belangstelling of medeleven), hou je op de vlakte en verwijs door naar de arbdienst/bedrijfsarts. Laat je niet onder druk zetten! Sterkte!

miroy

miroy

22-10-2012 om 14:21 Topicstarter

Peter

Ik kan me ook voorstellen dat een baas het fijner vindt dat zijn personeel komt werken. Maar daar het bij mij een opstapeling van alles is en er vorige week 2 dingen zijn voorgevallen die schijnbaar de druppel zijn geweest zegt mijn lijf en geest stop vanaf hier niet verder!!

Denk je dat ik het leuk vindt me zo te voelen? Elke nacht wakker liggen, nachtmerries, elke dag een pijnlijk lichaam en hoofdpijn? Nee dank je wel, dat hoeft voor mij net zo min.

Als mijn baas het zo belangrijk vindt had hij op een andere manier mij benaderd en hoeft dat niet op een intimiderende toon.

Ik zeg toch ook niet tegen mijn baas, vandaag werk ik niet want heb gisteren aangegeven dat de auto niet in orde is en die is nu nog niet gemaakt?

Mijn baas werkt niet mee aan bepaalde oplossingen, heb gewoon doorgewerkt, slikken, zwijgen en werken. Ik heb ontzetend leuk werk,leuke klanten en ik heb ontzettend leuke collega's dus heb geen reden om "zomaar" thuis te blijven.

amk

amk

22-10-2012 om 14:41

Peter

ik zit me hier plaatsvervangend op te winden. Wat een botte rot opmerking die nergens op slaat.
Je zit nooit voor je plezier thuis!
En een goede werkgever weet daar mee om te gaan.
Ben ik even blij dat mijn werkgever dat wel weet en investeerd in zijn medewerkers. Ik mag nu op zijn kosten een training volgen om een andere stressreactie aan te leren. Heeft helemaal niets met het werk te maken, maar er wordt wel in mij geinvesteerd. Thuis zitten is veel duurder want werken kon bij mij echt niet vond ook de arbo arts die mij na ongeveer 2 minuten buiten de deur zette met de mededeling kom over 3 weken maar eens terug.

amk

amk

22-10-2012 om 14:42

Miroy

houd even de termijn van de afspraak met de arbo arts in de gaten. Die moet bij dit type klachten binnen een week plaats vinden. Je hebt kans dat je werkgever de melding niet goed gaat doen gezien zijn reactie.
Neem dus zelf deze week ook contact op met je arbo arts.

miroy

miroy

22-10-2012 om 15:59 Topicstarter

Amk

Mijn werkgever zou een rapport sturen naar het detacheringsbedrijf, hij gaf zelf aan dat een arbo arts niet zal worden ingeschakeld. Ik ben begin dit jaar geopereerd en heb in die 6 weken dat ik thuis was geen arbo arts of weet ik wat gezien. Kreeg een bloemetje van de baas, maar telefoontjes kwamen van collega's met een leuke kaart.

Ik zou dus niet eens weten welke arbo arts wij hebben?? Hoe moet ik dat uitvissen?

amk

amk

22-10-2012 om 16:58

Miroy

je bent in dienst bij het detacheringsbedrijf en uitgeleend aan je 'baas'. Het detacheringsbedrijf zou moeten weten welke arbodienst je moet hebben.
Anders nog een keer de fnv bellen en vragen hoe het zou moeten lopen en bij wie je moet zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-10-2012 om 00:01

Miroy

Ten eerste natuurlijk sterkte. Ten tweede kun je dat gedreig van je baas er nu niet bij hebben. Ik voel extra met je mee omdat ik momenteel ook met een teamleider zit die de regels aan zijn laars lapt. Je bent ziek, klaar uit. Je bent je baas geen tekst en uitleg verschuldigd over de aard van je ziekte. En je baas is geen arts of psychiater, dus hij kan geen diagnose stellen. Lees dit maar eens: Wet Verbetering Poortwachter: http://www.arboportaal.nl/onderwerpen/arbowet--en--regelgeving/verzuim/wet-verbetering-poortwachter.html

miroy

miroy

23-10-2012 om 08:14 Topicstarter

Amk en kaaskopje

@ amk ik ga vandaag effe nogmaals met de fnv bellen, heb het gevoel dat vandaag de man vannhet detacheringsbedrijf aan de deur komt. En wat ik begrepen heb van een collega is dat ook geen fijne vent.

@ Kaaskopje ik had er al wat van gelezen, maar heb nu wat meer info gelezen, dus bedankt.

Gisteravond merkte ik dat ik er niet helemaal bij was, ik wilde voor mezelf koken, had boodschappen gedaan en kwam tot de conclussie tijdens het koken dat ik bijna geen bakboter meer had. Ik dacht nou met dit stukje moet het wel lukken. In plaats van eerst me vlees en dan de groenten erbij deed ik het andersom, gevolg dat het een natte boel werd en me eten mislukte. Baalde als een stekker, wilde zo graag proberen de draad goed op te pakken.

Ik voelde me zo stom en nutteloos. Om toch te proberen weer me schouders er onder te zetten ben ik effe bij een vriendin 2 straten verder op de koffie gegaan, effe eruit. Toen ik thuis kwam was ik helemaal op, snel de hond uitgelaten en ben me bed ingedoken. Ik viel gelijk in slaap, maar anderhalf uur later lag ik alweer wakker te woelen in bed pffff. Ik besloot om niet eruit te gaan, dus even liggen lezen, maar kon me er niet op concentreren, effe sigaretje gerookt, heb bewust de pc niet aangezet. Daarna weer me bed in, maar weer woelen en niet in slaap komen, uiteindelijk ben ik rond 03.20 in slaap gevallen en vanmoren om 07.34 was ik alweer wakker

amk

amk

23-10-2012 om 08:48

Miroy

vroeg bellen naar de fnv want volgens mij hoef je nu ook even niets met het detacheringsbedrijf maar alles met de juiste arbo-arts.

Ik wens je geen sterkte, dat ben je juist al die tijd geweest, ik wens je tijd en rust.

miroy

miroy

23-10-2012 om 10:38 Topicstarter

Fnv gebeld

Ik heb zojuist de fnv gebeld, toevallig lreeg ik dezelfde vriendelijke man aan de lijn als gisteren.

Ik heb hem gevraagd wat ik moet doen als die man van het detacheringsbedrijf komt. Hij zei dat ik hem niet alles hoef te vertellen en dat alleen een bedrijfsarts of arbo- arts mag beoordelen hoe en wat verder.

Verder zei ik dat ik geen idee heb welke arbo arts ik heb. Hij zei dat is niet belangrijk, het is niet de bedoeling dat u een afspraak maakt bij de arbo arts, dat is een taak van uw baas, als hij dit niet doet is dat zijn probleem.

Dus afwachten dan maar......

Tijgeroog

Tijgeroog

23-10-2012 om 15:35

Oh miroy....

Zonder even inhoudelijk in te gaan op de brieven, ik denk niet dat het handig is om alle persoonlijke informatie (namen van de werkgever enzo) hier zomaar neer te zetten. Als ze dat vinden kun je nog meer problemen krijgen. Vraag bij forumbeheer om dat even te veranderen. (Ik zal fb ook even mailen)

Tijgeroog

Tijgeroog

23-10-2012 om 15:42

En dan inhoudelijk

Goed bezig. Volgens mij hoef je de brief niet naar de baas te sturen,
Wat mij betreft kun je er nog wel wat meer nadruk op leggen dat zij niet de bevoegde instantie zijn om te oordelen over jouw ziekmelding, maar dat een arbo-arts dat moet doen. Daar gaan ze volledig aan voorbij, terwijl dat jouw recht is, juist om dit soort situaties te vermijden.

mirreke

mirreke

23-10-2012 om 15:50

Miroy!

Idd de gegevens laten verwijderen! En wel zsm! Anders krijg je wellicht gedoe!

Verder: ik zo de brief ook CC aan de fnv sturen of een ander raadspersoon, afdeling van die vriendelijke meneer, of die vriendelijke meneer nogmaals bellen en vragen aan welke afdeling je deze brief kunt doen toekomen.
Als een werkgever het gevoel heeft dat een instantie meekijkt, doet hij wellicht toch het goede en schakelt hij de arbo-arts in.
Ik zou ook toch nog eens navragen wat er gebeurt als een bedrijf de arbo-arts domweg niet inschakelt en een ontslagprocedure in gang zet. Want ook al mag dat niet, toch zit je dan met verziekte arbeidsverhoudingen, ook weer een reden om jou te wieberen, ook al mag dat niet wegens ziekte.
Overigens, wat vind jij of andere draadjesleden van het aanbod dat de juridische afdeling naar de belastingaanslag kijkt? Zou het een fout van hen kunnen zijn, hebben zij bv. nooit belasting voor jou afgedragen?

miroy

miroy

23-10-2012 om 15:52 Topicstarter

Oepsss

dacht dat ik het eruit had gehaald maar dus het verkeerde gekopieerd en geplakt stom van me.
Heb de forumbeheerder al gemaild, bedankt voor je oplettendheid.

Ik heb toch besloten de mail naar mijn baas te sturen, zodat hij niet kan zeggen dat ik totaal nergens op reageer.

Ik wacht dus af of er een reactie komt, voel me er behoorlijk klote onder.
Zag net trouwens toen ik de brief die ik gekregen heb wilde opslaan dat het onderwerp van die brief is; opzegging!!

zal wel weer een onrustig nachtje worden pfffff

miroy

miroy

23-10-2012 om 16:05 Topicstarter

Mirreke

ik heb al een mail naar de fb gestuurd met verzoek van verwijdering van namen

ik vindt het zowieso vreemd dat zij mij verzoeken om de belastingaanslag naar hun te sturen dat zij ernaar gaan kijken. Ten 1e kunnen ze me vragen of ze me kunnen helpen en ten 2e heeft deze aanslag geen betrekking op hun.dit gaat over het jaar 2009 en toen werkte ik nog niet daar.

Daarbij is de belastingaanslag een deel wat bovenop alle ellende die ik al heb gekomen, dit was denk ik de druppel voor mij. Maar goed ik hoop dat de Fb zo snel mogelijk mijn bericht kan aanpassen, was niet met opzet gebeurd

miroy

miroy

23-10-2012 om 18:15 Topicstarter

Aangepast gedreigd met ontslag

vandaag kreeg ik bericht van het detacheringsbedrijf met de volgende brief;

Ondergetekende neemt uw ziekmelding d.d. xx oktober 2012 niet in behandeling en beschouwt deze als niet gemeld.
De reden is het telefonisch onderhoud wat u met de heer X van bedrijf xxxx heeft gehad, hierin geeft u aan dat de reden van uw ziekmelding is gelegen in het feit van een belastingaanslag door de Belastingdienst.
Daardoor heeft u psychische problemen en moet u naar een psychiater.
Dit is geen reden voor een ziekmelding. Tijdens dit telefoongesprek heeft de heer X aangegeven u vervangende werkzaamheden te laten verrichten.
U heeft dit geweigerd. Dit beschouwen wij als werkweigering. Dit kan een ontbinding van uw arbeidscontract betekenen.
U krijgt één kans door per direct bij bedrijf xxxx uw werkzaamheden te hervatten en u te melden bij de heer X.
Geeft u geen gehoor aan dit verzoek dan zal ontbinding van de payrollovereenkomst tussen u en xxx B.V. volgen.
Voorts nodigen wij u uit om ons een kopie van de belastingaanslag te sturen.
Wij laten onze fiscale afdeling dit beoordelen.

Ik heb direct de FNV gebeld en zij gaven aan dat dit zomaar niet kan en dat de werkgever mijn ziekmelding in behandeling moet nemen en een arbo- arts in te schakelen. Zij hebben mij geadviseerd om schriftelijk te reageren. Dat heb ik dus gedaan en wel als volgt;

Geachte Heer XXX,
Ik heb mij idd op 15 -10- 2012 ziek gemeld. Ik heb gisteren 22-10-2012 telefonisch contact gehad met Dhr X. Ik heb dhr X niet veel inhoudelijks verteld als alleen dat ik overspannen ben, door allerlei situaties en financiële problemen. Ik heb hem gisteren niets verteld over een eventuele aanslag van de belasting en dat dit de reden van mijn ziek zijn zou zijn. Dhr X heeft mij idd gevraagd om vervangende werkzaamheden te komen doen. Echter heb ik hem duidelijk gemaakt dat ik momenteel niet in staat ben om werkzaamheden te verrichten en dat dit niets te maken heeft met niet willen, maar met niet kunnen. Ik heb aangegeven aan Dhr X dat ik mijn ziek zijn zou willen bespreken met de Arbo arts. Hierop heeft Dhr X aangegeven dat er geen Arbo arts aan te pas zou komen.
Ik wil niet ongemerkt voorbij laten gaan dat ik het telefoontje van Dhr X als wel uw mail met daarin dreigementen over het ontbinden van de overeenkomst als zéér intimiderend ervaar.
Ik vraag u daarom om met spoed voor mij een afspraak te maken bij de Arbo arts. Deze is deskundig om te beoordelen of ik werkzaamheden kan verrichten. Aangezien u verplicht bent om mij aan te melden bij de Arbo arts verwacht ik dan ook zo snel mogelijk een afspraak.
Daar ik lid ben van de FNV heb ik zowel gisteren als zojuist contact gehad met hen en het telefoongesprek en uw brief besproken. Zij hebben o.a. aangegeven dat u verplicht bent mijn ziekmelding in behandeling te nemen. Daarbij geven zij aan dat een werkgever zich moet houden aan de Wet Verbetering Poortwachters.
Ik ga er dan ook vanuit dat u mijn ziekmelding alsnog in behandeling neemt en voor mij een afspraak maakt bij de Arbo-arts.
Hopende u hiermee voldoende op de hoogte te hebben gebracht verblijf ik met vriendelijke groet,

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.