Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Billie

Billie

29-07-2020 om 22:05

Help, een aambei

Sinds mijn bevalling, 16 jaar geleden, heb ik af en toe last van een aambei. Meestal duw ik die een dag of wat naar binnen, en dan gaat het weer weg. Nu heb ik al een week last van eentje. Piepklein, een erwt, maar hij blijft naar buiten floepen en doet heel erg pijn. Ik ga liever niet naar de huisarts. Hebben jullie huismidddeltjes die werken?
(Ja, ik weet dat het haar werk is, en ze wel vaker een anus ziet, maar als ik het zelf kan oplossen doe ik dat liever.)
Zou het ook een spatader kunnen zijn, of zijn dat nooit bolletjes?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-07-2020 om 22:40

Curanol

Ik heb zelf, nav tip hier op oo, Curanol zalf en tabletten gebruikt. Dat hielp goed.
Erg fijne zalf. Ook fijn als het gewoon wat geirriteerd is rond de anus.

Billie

Billie

29-07-2020 om 23:21

Curanol

Dat heb ik zelf hier wel eens geadviseerd omdat ik het van de verloskundige had gekregen. Volgens mij was dat wel op recept destijds.

Triva

Triva

30-07-2020 om 08:44

waarom begin je niet gewoon

met iets als Sperti of wat dan ook te verkrijgen is bij de drogist?

Toontje Kloontje

Toontje Kloontje

30-07-2020 om 09:00

Curanol inderdaad

Volgens mij vrij verkrijgbaar tenminste 18 jaar geleden wel. Heb het gebruikt na de bevalling van dochter.
Om nieuwe aambeien te voorkomen is het belangrijk om te zorgen dat je altijd zachte ontlasting hebt, zodat je niet hard hoeft te persen om het er uit te krijgen. Voor dat doel et ik iedere ochtend en eetlepel zemelen met 3 eetlepels yoghurt om het op te kunnen eten. Veel drinken. Heb eigenlijk nooit meer aambeien gehad.

Toontje heeft gelijk

Ik wilde even eraan toevoegen dat Toontje gelijk heeft. Ik heb ook gemerkt dat vezels eten het vanzelf oplost en dat de creme tijdelijk voor verlichting zorgt.

juf Ank

juf Ank

31-07-2020 om 19:25

vezels en...

als dat niet voldoende helpt: magnesiumhydroxide. Verkrijgbaar zonder recept bij apotheek. Je kunt er 0 tot 12 gebruiken per dag en het is een vrij onschuldig middel, meestal geen bijwerking.

Marie

Marie

31-07-2020 om 22:47

Hamameliszalg

Hamameliszalf van dr. Vogel helpt bij mij veel beter dan Sperti.
En inderdaad verstopping voorkomen.

Herkenning

Bij verstopping grijp ik naar activa omdat de bacteriƫn de gehele ontlasting aanpakt en niet alleen het begin.

En tijdens de zwangerschap ook een keer een aambei. Dokter zei dat het vanzelf weg ging. Niet dus. Zodoende op een dag met veel doorzettingsvermogen die prop open geknepen. Probleem weg.

Autocorrectie

activa = activia

ijskoud water

Het merk Bloem heeft een aambeienspray die bij mij goed werkt. En: een ijskoude douche erop zetten. Daar krimpt-ie van Overigens hangt het bij mij ook samen met (over)vermoeidheid, dus een paar nachten langer slapen wil ook nog wel eens helpen. En als je overdag veel last hebt is dit de ultieme tip - kreeg ik ooit van verloskundige, niet lachen: een paar lepels appelstroop in een boterhamzakje doen en dat in de vriezer leggen. Het bevriest niet, maar wordt wel ijskoud. En dat dan tussen je billen. Ik zei toch, niet lachen )

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.