Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Herstel Nederland


De website en de reacties van Pief.

Laat ik het zo zeggen, een groep profs etc. zegt mij niet dat er niet nóg meer profs zijn die het tegenovergestelde adviseren.

Pief

Pief

17-02-2021 om 17:42 Topicstarter

Chrono schreef op 17-02-2021 om 17:39:

De website en de reacties van Pief.

Mijn cijfers komen allemaal van de website van het RIVM en staan ook in enkele presentaties van Van Dissel voor de Tweede Kamer. Dat jij ze niet kent, wil niet zeggen dat het onzin is. 

Het gaat om de saus die je er over gooit.

Pief

Pief

17-02-2021 om 17:47 Topicstarter

Chrono schreef op 17-02-2021 om 17:44:

Het gaat om de saus die je er over gooit.

En dat is? Dat je als gezonde vrouw van 50 niet bang hoeft te zijn voor corona?

Maar goed, eigenlijk ben ik helemaal klaar met discussies over hoe het allemaal wel en niet moet. Al die groepen die het allemaal het beste weten. 

Pief schreef op 17-02-2021 om 17:47:

[..]

En dat is? Dat je als gezonde vrouw van 50 niet bang hoeft te zijn voor corona?

Ja Pief, want dat is puur jouw mening.

54 was die stylist van de Esquire die nu niet meer leeft door Covid-19. Waar las ik dat nu pas weer man 42-46, maanden onderweg met de ziekte.

Natuurlijk mag je het allemaal zelf weten maar ik zou het niet onderschatten. In een pandemie. De precieze cijfers krijgen we later wel hoe die zich verhouden tot de andere risico's die je als mens nou eenmaal loopt op het gebied van ongelukken, ziekten en ander leed.

Vooralsnog weten we nog erg weinig over het virus, het verloop ervan en de bestrijding. Helaas kunnen ook de deskundigen er nog weinig over zeggen, de meningen van verschillende virologen verschillen namelijk nogal. Ik denk niet dat je constant bang hoeft te zijn, maar toch zeker wel voorzichtig.

Poezie schreef op 17-02-2021 om 17:59:

Vooralsnog weten we nog erg weinig over het virus, het verloop ervan en de bestrijding. Helaas kunnen ook de deskundigen er nog weinig over zeggen, de meningen van verschillende virologen verschillen namelijk nogal. Ik denk niet dat je constant bang hoeft te zijn, maar toch zeker wel voorzichtig.

we weten heel veel 

dat je kunt verschillen van mening wat je moet doen met die kennis is duidelijk.

maar ik vind dat als je een mening ventileert dat bepaalde stappen nodig zijn, je ook moet weten wat er nog meer bedreigend is. En nogmaals ik heb het over gezonde mensen. 

puntje van aandacht: hoe groot is de invloed van maatregelen die voor iedereen verplicht zijn op de risico's voor mensen die specifiek kwetsbaar zijn .

Puntje van aandacht 2: als je fiks ziek bent geweest van covid 19 als voorheen gezond mens bestaat er een kans dat je veel ernstige na-effecten eraan over houdt. Dus dat maakt de vergelijking met andere risico's ingewikkeld. 

gr Angela

Pardon? 70 % kans op borstkanker? Hoe bedoel je dat? 

1 op 7 vrouwen, is echt iets anders dan 70%

Angela1967 schreef op 17-02-2021 om 18:29:

[..]

we weten heel veel

dat je kunt verschillen van mening wat je moet doen met die kennis is duidelijk.

maar ik vind dat als je een mening ventileert dat bepaalde stappen nodig zijn, je ook moet weten wat er nog meer bedreigend is. En nogmaals ik heb het over gezonde mensen.

puntje van aandacht: hoe groot is de invloed van maatregelen die voor iedereen verplicht zijn op de risico's voor mensen die specifiek kwetsbaar zijn .

Puntje van aandacht 2: als je fiks ziek bent geweest van covid 19 als voorheen gezond mens bestaat er een kans dat je veel ernstige na-effecten eraan over houdt. Dus dat maakt de vergelijking met andere risico's ingewikkeld.

gr Angela

Ik snap niet zo goed wat je met je reactie op mij wil. Je schrijft in algemeenheden waar ik het grotendeels mee eens ben.

Pief

Pief

18-02-2021 om 08:49 Topicstarter

Emmawee schreef op 18-02-2021 om 01:12:

1 op 7 vrouwen, is echt iets anders dan 70%

Klopt idd. 

Chrono schreef op 17-02-2021 om 17:31:

Het komt me allemaal zeer deskundologisch over...

Willem Engel zou er trots op zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.