Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Herstel Nederland


Meike, die oversterfte wordt ook uitgelegd. Er is wel degelijk coronasterfte. Bedenk ook dat er (nog) geen griepgolf is.

En bedenk wat er na de zomer gebeurde, toen er van alles mocht en de cijfers direct de lucht ingingen (en er tergend traag werd ingegrepen).

Bovendien moet je niet alleen naar de oversterfte kijken als maatstaf.

Overigens vermoed ik dat er toch iets kleins gaat gebeuren qua versoepeling op het VO. Er wordt heus wel geluisterd naar de diverse ideeen en initiatieven, maar niet alles is een goed idee.

Geen oversterfte, dat is al vaker voorgekomen, andere redenen voor overlijden zijn dan een momentopname verminderd om wat voor reden dan ook, en er is nog steeds sterfte aan corona. 

De cijfers van besmetting en ziekenhuisopname, en overlijden aan corona, zijn nog steeds veel te hoog. 

Dat is van die pandemie die nog steeds om zich heen grijpt. Gelukkig hebben we maatregelen genomen om te voorkomen dat de 'lijken op straat liggen'.

Heel onverstandig om te vragen om het loslaten van de lockdown. Als er al iets mogelijk is dan zijn de scholen aan de beurt. Maak je geen zorgen.

Gelukkig is de overheid verstandiger en houden hun rug recht. Ook vandaag weer.

De reguliere zorg, de niet-coronazorg, gaat nu deels door, hoe denk je dat dat gaat als we de lockdown nu gaan loslaten. Dan zijn mensen ook gedupeerd omdat ze voor andere zaken niet meer in het ziekenhuis terecht kunnen.

Op de radio nu de oproep om de scholen te openen. Maar echt, de meesten gaan ook uit van veilig naar school gaan zoals deels om de beurt naar school, betere technische voorzieningen om tegelijk ook kinderen online mee te laten kijken, al is het een dag in de week op afstand. In Belgie gaat men week op, week af, naar school.

Er is waarschijnlijk wel wat mogelijk.

Chrono schreef op 19-02-2021 om 08:34:

Meike, die oversterfte wordt ook uitgelegd. Er is wel degelijk coronasterfte. Bedenk ook dat er (nog) geen griepgolf is.

Bovendien moet je niet alleen naar de oversterfte kijken als maatstaf.

Ik zei ook niet dat er geen coronasterfte is. Maar sterfte op zich, hoe tragisch ook, houd je niet tegen. Dat is inherent aan het leven. Anders moet je ook auto's verbieden, en hakbijlen, en roken. Waar het om gaat, is dat de overbelasting van de zorg (in eerste instantie) en de ontwrichting van de maatschappij (als uiterste consequentie) moeten worden voorkomen. Als de maatregelen de maatschappij meer ontwrichten dan de kwaal, moet je dingen anders gaan doen. Dat betekent niet alles open gooien, maar wel nagaan welke maatregelen de meeste negatieve impact hebben en daar iets anders voor verzinnen.

Als de cijfers mij iets vertellen, dan is het wel dat de opeenstapeling van maatregelen niet leidt tot verdere indamming. Dus zitten we op de verkeerde weg.

Pief

Pief

19-02-2021 om 10:50 Topicstarter

MeikeT schreef op 19-02-2021 om 10:44:

[..]

Ik zei ook niet dat er geen coronasterfte is. Maar sterfte op zich, hoe tragisch ook, houd je niet tegen. Dat is inherent aan het leven. Anders moet je ook auto's verbieden, en hakbijlen, en roken. Waar het om gaat, is dat de overbelasting van de zorg (in eerste instantie) en de ontwrichting van de maatschappij (als uiterste consequentie) moeten worden voorkomen. Als de maatregelen de maatschappij meer ontwrichten dan de kwaal, moet je dingen anders gaan doen. Dat betekent niet alles open gooien, maar wel nagaan welke maatregelen de meeste negatieve impact hebben en daar iets anders voor verzinnen.

Als de cijfers mij iets vertellen, dan is het wel dat de opeenstapeling van maatregelen niet leidt tot verdere indamming. Dus zitten we op de verkeerde weg.

Heel erg mee eens. En wat de cijfers betreft: midden in het virusseizoen worden die niet heel laag. Nu stijgen ze, maar kinderen worden ineens heel veel getest. Eerder bijna niet. Die besmettingen zeggen niets. Ik heb wel zorg over de bezetting in de ziekenhuizen. Daar mag wel wat meer ruimte in nog. 

Pief schreef op 19-02-2021 om 10:50:

[..]

. Ik heb wel zorg over de bezetting in de ziekenhuizen. Daar mag wel wat meer ruimte in nog.

Eens. Als ze in september het aantal opleidingsplaatsen voor zorgpersoneel hadden verhoogd en betere salarissen bieden voor het zittende personeel, zouden minder mensen de zorg hebben verlaten de afgelooen periode.

"Als de cijfers mij iets vertellen, dan is het wel dat de opeenstapeling van maatregelen niet leidt tot verdere indamming. Dus zitten we op de verkeerde weg."

Heel erg mee oneens...

'https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel' Voor actuele cijfers. Afgelopen week 423 mensen die zijn overleden.

Ik vind het lastig afwegen, de alarmbellen over de rampen voor de jeugd tegenover de gezondheidsproblemen. Een dramatische toekomst wil in elk geval nog zeggen dat je een toekomst heb. Als je bent overleden heb je die niet meer.

De organisaties die dit melden zijn ook organisaties die hun brood verdienen met ellende van jongeren, ik blijf dan een beetje sceptisch. Uit andere hoeken komen ook andere gegevens: https://uitvaartmedia.com/aantal-zelfdodingen-in-2020-gelijk-gebleven/0208/

Neemt niet weg dat volgens mij iedereen wel snakt naar zoveel mogelijk terugkeer naar het normale leven. Scholen mogen zeker dan vooraan staan wat mij betreft.

Tsjor

Chrono schreef op 19-02-2021 om 11:10:

"Als de cijfers mij iets vertellen, dan is het wel dat de opeenstapeling van maatregelen niet leidt tot verdere indamming. Dus zitten we op de verkeerde weg."

Heel erg mee oneens...

Tja, cijfermateriaal of inhoudelijke argumenten zouden helpen om jouw flard serieus te nemen.

Lekker bezig, Meike.... ik ga mensen die er weinig van begrijpen niets meer uitleggen, dat leidt nergens toe. Er valt genoeg zinvols te lezen op de diverse nieuwssites, maar je kunt vooral ook alleen lezen wat in jouw straatje past.

Als ik een duimpje naar beneden kon geven, had ik dat gedaan.

Ik begrijp helemaal niks van dat herstel.nl.

Veilige zones, dat wil dus zeggen dat bepaalde groepen in feite opgesloten worden: winkels gaan open, maar zij mogen er niet in. Prettig. Oh nee, we doen dat liberaal: zij mogen zelf kiezen om er niet in te gaan. (laatste punt).

Alles moet weer open en de mensen in de zorg moeten meer gaan werken. Ik geloof dat de PVV zo'n standpunt net verkondigde in de eerste kamer. Dat betekent dus dat ze accepteren dat er veel meer mensen ziek worden (over sterven praten ze blijkbaar liever niet). Laat maar ziek worden. De zorg lost het wel op. Onvoorstelbaar, dat je zo met levens omgaat. Ten behoeve van wat?

Ik kan me voorstellen dat er een moment komt, waarop de behandeling van covid-19-patiënten in het ziekenhuis het niveau bereikt, waarop er een goede behandeling in principe mogelijk is, waarop het 'onder controle' is. Dan kan het nog zijn dat er mensen overlijden, net zoals bij griep of bij longontsteking, maar de basisbehandeling is helder en goed mogelijk. Dan zou ook de toename van het aantal patiënten zodanig moeten zijn, dat het ook haalbaar is in de reguliere zorg. Maar dan moet je toch ook zeker weten dat dat stand houdt als je de maatregelen versoepelt. En die versoepeling zal dan toch wetenschappelijk onderbouwd moeten zijn, zoals enkele politieke partijen dat nu graag willen rond de avondklok. Heerlijk zo'n eis. Eerst overtuigend wetenschappelijk aantonen, dat de versoepelingen leiden tot een houdbare situatie in de gezondheidszorg en dan pas versoepelen.

Ik vind dit geen herstelplan, maar een weg naar een Bergamo-ramp.

Tsjor

Oeh, ik behoor tot een risicogroep.

Ik wil graag ingekwartierd worden in een luxe resort op Tenerife, op kosten van de belastingbetaler, met behoud van mijn volledige salaris.

Dank u.

Barbara Baarsma is kennelijk de woordvoerder van Herstel-NL en ze bereikt er bij mij alleen maar mee dat mijn allergie voor haar tv-optredens tot grotere hoogtes stijgt. Ik vond haar bijdragen vroeger bij o.a. DWDD nog te behappen, maar dat ze nu als econoom zijnde wel even wil bepalen hoe de corona-crisis opgelost moet worden, dat was voor Herstel-NL al gaande, legt bloot dat haar bekendheid haar een beetje naar het hoofd gestegen lijkt te zijn en ze erg eenzijdig tegen de crisis aankijkt. Opzouten met iedereen die zwak, ziek en misselijk is, de economie gaat voor. Ze zegt dat het niet zo zwart-wit ligt, maar dat komt bepaald niet over dan.

Arjen Lubach had gister een mooi item over herstel.nl. Weg met die club!


https://youtu.be/lt_l0ulujcI

Ik ben werkelijk verbijsterd dat hier een topic wordt geopend over een "herstel" plan waarin de facto wordt opgeroepen concentratiekampen in te stellen vanwege een pandemie, en er mensen zijn die hier serieus op ingaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.