Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Herstel Nederland


De SP: De hoogleraar besprak vanmorgen hoe de 2e kamer 'weer' de scherven van het kabinet bij elkaar mag rapen. En zovoort.

Blahblah denk ik dan. Schiet gewoon even op, ja of nee toevoegen die avondklok aan de bestaande coronawet.

Ik snap inmiddels dat de VVD toch weer de grootste gaat worden.

Pief

Pief

18-02-2021 om 14:12 Topicstarter

AnneJ schreef op 18-02-2021 om 13:32:

Inmiddels in het 2e kamerdebat over de spoedwet. Van Wijgaarden, na een verhaal over 'virulentie' en waar dat Britse variantverhaal op gebaseerd is: ik ga hier niet voor 'viroloogje' spelen of 'epidemioloogje' en ik ga ook niet over verhalen dat het een griepje is, dan zeg ik, ga maar eens op een IC kijken. Wat we hebben is het RIVM en laten we het beleid daar op baseren.

En daar is de avondklok bij nodig. Niemand is echt voor een avondklok. Die strijd daarover leidt af van de realiteit. We zijn het land van 17 miljoen amateurvirologen en dat is goed dat houdt de regering scherp. Maar wij zijn niet elkaar vijand.

Het virus is de vijand, laat we daar ons op richten. Enzovoort. Interessant wel. Nu gaat het over Israel.

Het kabinet moet beslissingen kunnen nemen op basis van goede adviezen en modellen. De Tweede Kamer heeft dat ook nodig om zijn werk te kunnen doen. Op het moment dat die modellen en voorspellingen totaal de plank mis slaan,  kan dat dus niet. Dat leidt tot schade en een deuk in het vertrouwenen minder draagvlak.  Terwijl is nu niks belangrijker is dan draagvlak. 

En natuurlijk kun je er wat naast zitten,  maar dit gaan veel en veel verder dan dat. Bovendien is dit eerder regel dan uitzondering. En het gebeurt nog steeds: de schatting voor de britse variant van het rivm is omlaag bijgesteld naar tweederde. Maar de metingen zeggen 23 procent, ook van het rivm. Daar zit een enorm gat tussen. 

Ondertussen gaat Kuzu, van Denk, tekeer tegen de minister-president. Ondanks, zoals hij zelf stelt dat de naam 'Kuzu' 'lam' betekent.

Ook even een verwijzing naar een debatje met Wilders over leeuwetanden en melktanden.

Dat de regering er met een aanpassing van de coronawet alsnog de avondklok wil doordrukken getuigt van arrogantie, de dictator van de lage landen.

Arib grijpt in!


https://www.youtube.com/watch?v=gaPmxxECYgU&t=37s&ab_channel=Nieuwsuur

Fenna uit het Nieuwsuur item over familieruzies in coronatijd over haar moeder die gelooft dat de feiten laten zien dat we voor de gek gehouden worden en rijp gemaakt voor een andere agenda: "Dat ik iets meer vrede heb met het feit dat sommige dingen onlogisch zijn."

Men blijft vragen om onderbouwing van de effectiviteit van de avondklok. En naar de absolute getallen van de dreiging van de Britse en andere varianten.

Men blijft van mening dat de regering daar op zijn minst 'broddelwerk' verrricht en erger.

Dat denk ik niet. Wel zo rustig.

Het is schrijnend om te zien dat zoveel mensen geen besef hebben van de wetenschappelijke feiten (die overigens simpelweg online staan in publicaties van WHO, CDC (amerikaanse rivm), het rivm en het CBS. Zelfs Mark Rutte heeft in een interview waarin hij gevraagd werd naar de reden waarom hij zichzelf nog nooit heeft laten testen, gezegd dat testen zonder symptomen geen enkele zin heeft, omdat de uitslag in dat geval nietszeggend is (bedenk vervolgens dat heel het angst aanjagen en beleid alleen nog leunt op de pcr en het onjuist vertalen van positieve uitslagen naar 'besmettingen', aangezien de bezettingsgraad in de IC's normaal is voor een gemiddeld winterseizoen!). De pcr kan niet aantonen of iemand ziek of besmettelijk is, zie recente richtlijnen WHO (niet asymptomatisch testen, alleen bij symtomen en met diagnostiek door arts). Tevens blijkt uit vele recente research dat de angst voor asymptomatische besmetting ongegrond is, en dat lockdowns en strenge maatregelen geen effect hebben op verspreiding of mortaliteit. Iets wat je simpelweg kunt zien wanneer je de data en grafieken van landen met/zonder lockdowns naast elkaar legt.  Collega viroloog Drosten van Marion Koopmans (beiden verantwoordelijk voor het onjuist gebruik van de pcr als diagnostische tool) staat momenteel voor de rechtbank in Duitsland, waar hij is gesommeerd om bewijs te leveren dat de pcr besmettingen kan aantonen (tip: dat wetenschappelijk bewijs is er niet). Over de belangenverstrengeling van deze mensen is inmiddels al genoeg in de reguliere pers verschenen (zie deze week de berichtgeving over het onderzoeksteam van de WHO in Wuhan).

Ik zag nog iemand iets over Zweden zeggen. Tip: ga zelf de data en wetenschappelijke publicaties onderzoeken ipv alleen de krantenkoppen en het npo journaal te volgen. Ik ben zelf nog in oktober in Zweden geweest (kom er regelmatig en heb een netwerk daar) en de desinformatie over Zweden in de nederlandse media is vanaf april stuitend misleidend geweest. Zweden is de onwelkome controlegroep die blootlegt dat ook zonder strenge maatregelen het virus zijn eigen seizoenscurve loopt. In Zweden heeft mijn neefje nog geen dag school of sportclub of bibliotheek gemist, is alles open, zijn de restaurants en de winkels in de steden iedere dag vol, en is er geen sprake van overbelaste zorg (daar heeft men dan ook niet 50% van alle IC capaciteit wegbezuinigd zoals ons kabinet heeft gedaan). Wanneer je de statistieken van Zweden naast die van andere Europese landen legt, zit Zweden in de middenmoot en doet het vele malen beter dan landen met strenge lockdowns zoals Engeland, Belgie, Spanje en ook Nederland. Zonder mondkapjes en hysterische bevolking. Men leeft het leven, ouderen of mensen die bang zijn houden zelf afstand of blijven thuis of dragen een mondkapje. Grootste verschil: bij wet is geregeld dat in geval van gezondheidszorgprobleem, de politici een stap terug doen en de gezondheidzorgexperts het beleid bepalen. In Zweden dan ook geen constante angstopwekkende campagnes die het gevaar groter maken dan het is (zie schandaal Duitsland over het manipuleren van wetenschappelijke data door regering) en mensen die met een grote boog om je heen lopen.

Sheila, het gaat er (mij) niet om in discussies dat je zelf moet gaan lezen en oordelen. Kort door de bocht gesteld: daar betaal ik belasting voor: dat de overheid zorgt dat ze goed beleid maken. Als ik me ga verdiepen verandert dat niets aan het feit dat de tweede kamer geen tijd en geld krijgt en betere informatie krijgt van het kabinet om mij goed te vertegenwoordigen. 

gr Angela

https://www.ad.nl/binnenland/medisch-experts-maken-gehakt-van-plan-herstel-nl-absurd-gaan-we-bejaarden-in-een-reservaat-stoppen~a7601a0b/

Daar staat alles in wat ik gisteren wilde zeggen (maar ik had er totaal geen zin in).

Iets a la Thierry en Gerri Baudet in de zoo.

Ja, dankje Chrono. Uiteraard weer Marcel Levi en immunoloog Ger Rijkers, viroloog Ab Osterhaus en de veldepidemioloog van het Rode Kruis, Amrish Baidjoe.

En er zijn vast veel van de bekende virologen (Marjon Koopmans om ook eens een 'vrouw' mee te nemen) en epidemiologen, laat staan IC-personeel en intensivisten die het daar mee eens zijn.

Herstel in Nederland gaat als volgt.

"Dat perspectief ziet Levi in zijn eigen Londense ziekenhuizen ontluiken. In het Verenigd Koninkrijk hadden dinsdag al 16,5 miljoen mensen hun eerste coronaprik ontvangen. Levi: ,,En dan vraag je je af: hoeveel mensen met één zo'n prik belanden er nog bij ons in het ziekenhuis? Ik zal het je vertellen, want we hebben het bijgehouden: nul. Echt nul. Dat is toch waanzinnig goed nieuws? Het zegt niet alles, natuurlijk. Maar er zitten echt een paar grote ziekenhuizen bij, dus het zegt wel iets.”

Ook in Israël, dat vooroploopt met vaccineren, is te zien dat de druk op de ziekenhuizen zienderogen afneemt. ,,Dat is allemaal heel bemoedigend", zegt immunoloog Rijkers. Hij stelt dat ook in Nederland, waar op dit moment tienduizenden mensen per dag een coronaprik krijgen, de zon uiteindelijk zal doorbreken. ,,Ik hoop dat mensen dat perspectief uiteindelijk nog wel willen zien. Er zijn plaatsen op aarde waar ze economisch niet de luxe hebben om coronamaatregelen te nemen en vaccins te kopen. Nu de boel loslaten en de ziekenhuizen laten volstromen, ik vind het echt het domste wat je kunt doen. Het werpt de menselijke beschaving wat mij betreft weer een eeuw terug.

Het scheiden van ouderen en jongeren is in een land als Nederland bovendien een illusie, zeggen de deskundigen. ,,Die 4,5 miljoen ouderen en kwetsbaren leven niet allemaal in een afgesloten deel van het land, hè", zegt Amrish Baidjoe, veldepidemioloog bij het internationale Rode Kruis. ,,Dat zijn vaders, moeders, opa's, oma's. Die zijn in een land als Nederland zo nauw verbonden met de rest van de maatschappij. Als je de boel loslaat, wordt de zorg weer overspoeld. Die horrorscenario's kennen we al.”

Vaccineren dus. En tot die tijd houd je de zaak zo goed mogelijk in balans en zorgt dat het niet uit de hand loopt in een omgeving waar de belangen hoog zijn en acuut. En dat doet dit kabinet. 

Pief

Pief

18-02-2021 om 20:50 Topicstarter

Ik heb dit gepost omdat ik vind dat er ook eens op andere manieren naar deze crisis moet worden gekeken. En dat doet Herstel NL. Ik vind er echt wel goede onderdelen in zitten,  maar het is natuurlijk geen plan dat je zo kunt toepassen. Je kunt er wel elementen uit halen en ik ben ook blij met de discussie die ze op gang brengen. Goed om even uit de tunnel van de lockdownvisie te komen en ook andere opties te overwegen. Het openen van onderwijs en bedrijven met behulp van sneltesten zie ik bijvoorbeeld wel zitten. En ook de wagons voor kwetsbaren in het ov lijkt me voor sommige mensen echt prettig. 

Ik vind dat we wat moeten. We kunnen zo niet meer doorgaan. Er moet ruimte komen op een veilige manier. 

Je zag Kaag vanavond, ik dacht bij Een Vandaag die wel wat ziet in meer mensen in het OMT die opkomen voor de economische en sociale samenhang. Niet om daar levens tegen af te wegen maar wel om daar de mogelijke oplossingen scherp in beeld te krijgen. Misschien zit dat wel hier en daar in het Herstel.nl Alleen al het meer testen en dan zaken mogelijk maken. Dat gebeurt nu al met die experimenten met grote gezelschappen.

Pief

Pief

18-02-2021 om 21:02 Topicstarter

Ja dat klopt, ik zie wel elementen terugkomen in andere initiatieven. ben nu ff nieuws aan het bijlezen en zie wel meer positieve berichten. De vaccingezant (eindelijk!!), het testpaspoort, de aandacht voor het onderwijs. 

Vandaag in het nieuws: er is geen oversterfte door corona meer. Dus hoezo geen reden voor versoepelingen?

Pief

Pief

19-02-2021 om 07:45 Topicstarter

MeikeT schreef op 19-02-2021 om 07:37:

Vandaag in het nieuws: er is geen oversterfte door corona meer. Dus hoezo geen reden voor versoepelingen?

Er zijn heel veel redenen voor versoepelingen. Economische, sociale,  mentale, opleidingen. Zo'n uitspraak kun je alleen maar doen als je alleen naar het aantal besmettingen kijkt en dan vooral vanuit de angst dat het weer snel toeneemt , want we hebben echt wel een enorme daling achter de rug. Tunnelvisie noem ik het. 

Pief

Pief

19-02-2021 om 08:01 Topicstarter

Vijftig organisaties: heropen per direct middelbare scholenZeker vijftig organisaties doen een dringende oproep aan het kabinet om de middelbare scholen per direct te heropenen. De organisaties maken zich grote zorgen om de mentale gezondheid en sociale ontwikkeling van scholieren. "Maar de ernst hiervan lijkt nog steeds niet tot de politiek te zijn doorgedrongen", stellen de organisaties.De organisaties, waaronder UNICEF Nederland, de Nederlandse ggz en Jeugdzorg Nederland, vinden dat jongeren een te hoge prijs betalen voor de coronacrisis. "De helft van de jongeren geeft aan zich eenzaam te voelen. Ook is er een toename in eetstoornissen, depressieve gevoelens en angst onder tieners."

nu.nl

Dit soort grote problemen kan de regering toch niet langer negeren. Er ontstaat nu zoveel schade bij de pubers en jongeren,  dat je zo langzamerhand wel kan zeggen dat ze letterlijk worden opgeofferd voor de ouderen. Een eetstoornis of een depressie ettert je hele leven door.  Daar helpt geen vaccin tegen. Dan kun je er natuurlijk een zak geld tegenaan gooien. Maar dit los je maar op 1 manier op.  Weer open!

En tijdje geleden zei ik op dit forum dat de 80ers en 90ers al snel weer normaal kunnen leven. Onze kinderen en jongeren lopen dan bij psychiaters, worstelen met extra schooljaren of te weinig opleidingsbasis om aan een baan te kunnen beginnen. Ook die achterstanden haal je niet binnen een paar weken weer in. Ik zeur er al over vanaf september, maar ik vind het een hele,  hele grote fout om de mbo's hbo's en wo al die tijd gesloten te houden. Een jaar al bijna. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.