Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Iemand hier een tragus piercing?

Ik overweeg sterk een piercing te zetten maar mijn tragus is vrij dik en stug. Niet dat ik allerlei tragi vergeleken heb Maar het kraakbeen lijkt veel steviger dan in de rest van mijn oorschelp.
Heeft iemand hier ervaring? Blijft het lang rommelen of geneest het goed?

Tjalk

Tjalk

15-12-2019 om 01:11

Mijn kinderen

Je kunt kiezen voor een langer staafje. Ik vind het wel een crime om ze te verwisselen. Er is bijna geen bewegingsruimte voor je hand.

Bij hen genas het snel, was even gevoeliģ met slapen, maar eigenlijk 1 van de piercings waar ze beiden nooit een ontsteking hebben gehad of die afgestoten is.

Anneque

Anneque

15-12-2019 om 14:21 Topicstarter

Ah thnx

Verwisselen lijkt me inderdaad lastig, maar dat zal maar één keer hoeven (ik wil na de genezing er een bepaald sieraad in en dat nooit meer wisselen). En misschien laat ik dat wisselen dan ook wel in de shop doen dan.

mirreke

mirreke

15-12-2019 om 17:10

Ik heb ook een tragus

Ik vond het slapen nu meteen enorm meevallen. Ik heb hem nu een half jaar, en nu heb ik de indruk dat het in grote mate genezen is.
Wisselen van piercing doe ik altijd in zo'n shop.

Zorg er wel voor dat je een staafje wat extra lengte heeft. De eerste keer (want dit is mijn tweede piercing op dezelfde plek) was het staafje te kort, zwol mijn tragus enorm op, en verdween de piercing in mijn oor. Ik laat deze piercing zeker nog een half jaar zitten, voor de zekerheid, voordat ik er iets anders in laat zetten.

Achteraf gezien kwam het leed bij de eerste keer (pijn ook!!) waarschijnlijk door de zeer onervaren pierce-dame, de tweede keer (ik heb het bijna 2 jaar laten genezen) voelde ik het niet eens, zo soepel ging het.

Laat de piercer hem er niet inschieten, het moet echt met de hand.

mirreke

mirreke

15-12-2019 om 17:12

Oh, bijna vergeten maar

ik heb ook een vrij dikke tragus. Sowieso vind ik het piercen in kraakbeen enorm tegenvallen. Kraakbeen wordt dikker en stugger naarmate je ouder wordt, dat zal ermee te maken hebben.

Anneque

Anneque

15-12-2019 om 22:18 Topicstarter

iew mirreke

"De eerste keer (want dit is mijn tweede piercing op dezelfde plek) was het staafje te kort, zwol mijn tragus enorm op, en verdween de piercing in mijn oor. "

Jakkes, dat is echt naar. Was hij toen ook wel goed gepiercet (dus niet geschoten)?
Ik laat hem zeker door een vakman/-vrouw piercen, het is niet mijn eerste piercing door kraakbeen. Ik vond inderdaad de laatste twee behoorlijk veel pijnlijker dan mijn eersten van zo'n 15 jaar geleden.

mirreke

mirreke

16-12-2019 om 00:45

Was gepierced en niet geschoten

maar een onervaren nieuwe piercer die het nog niet eerder helemaal zelfstandig had gedaan. Er was wel een ervaren piercer bij aanwezig, maar toch. Hij stond een beetje scheef in het stukje oor, waardoor hij ging trekken. Ook was het staafje te kort. Dus, ontstoken, enorm dik, hele piercing verdween in de zwelling en, oh horror, omdat het bolletje dus totaal niet meer zichtbaar was en we dachten dat die eraf geduwd was, en de piercing er echt uit moest, hebben ze hem aan de achterkant eruit getrokken en bleek het bolletje er nog aan te zitten...

Enfin, na dat alles: opluchting, de zwelling was heel snel weg. Geen litteken ook, helemaal niets. Ik heb zoals gezegd twee jaar gewacht ermee, voordat ik de piercing opnieuw liet zetten. Nu niks gevoeld, ik heb het wel eerst verteld en een voldoende lang staafje genomen. Hij staat nu ook mooi recht...

Anneque

Anneque

16-12-2019 om 19:18 Topicstarter

oh zeker horror

Wat een verhaal....dat balletje er achter uit getrokken ook nog, verschrikkelijk. Dat je het nog eens aangedurfd hebt zeg...

Ik heb een afspraak gemaakt voor donderdag. Ben benieuwd!

mirreke

mirreke

17-12-2019 om 11:36

Succes...

Anneque!

Anneque

Anneque

19-12-2019 om 15:55 Topicstarter

Gelukt!

Hij zit erin. Viel me 100% mee en het ziet er heel erg mooi uit. Ben er blij mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.