Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marit

Marit

05-05-2013 om 18:10

Kalknagels


kalknagels

Na jaren lang tobben en alles geprobeerd te hebben van de zwaarste medicijnen en smeerseltjes eindelijk de oplossing gevonden:
1 x per week een voetbad van een uur in een oplossing met zuiveringszout. Het helpt mij echt en ik verheug me nu al op de zomer.

Egel

Egel

08-05-2015 om 17:50

bedankt Anton55555

Bedankt voor de tip! We gaan het kopen en uitproberen. Mijn man heeft het namelijk vrij erg en af en toe word ik - of worden mijn kinderen zelfs - ook aangestoken.

hier ook

Ik heb mijn kalknagels gevijld, kortgeknipt en er vandaag net nagellak opgedaan. Je ziet het niet, ik durf zo wel in slippers op straat. Nu alleen de nagellak bijhouden. Azijnbadjes hielpen niet, medicijnen durf ik niet. Misschien nog eens met vapo proberen.

Noet

Noet

09-05-2015 om 00:22

jutta

die medicijnen wildeik ook niet aan. Ben er met goede begeleiding van de huisarts nu wel aan begonnen. Krijg weinig mee en moet regelmatig bloedprikken. Tot nog toe heb ik geen last van bijwerkingen

Dit alles op advies van de pedicure die ook na jaren geen verbetering zag. Het zijn geen blijvende bijwerkingen als je goed in de gaten gehouden wordt.

Ella1234

Ella1234

09-11-2015 om 15:53

Laseren

Laten laseren heeft voor mij gewerkt. Het kost wel wat tijd, maar het zeker de moeite waard. Ik heb het bij Cosmetique-Totale laten doen. Hier heb je wat meer info: http://cosmetique-totale.nl/kalknagels-laserbehandeling/

Elisa

Elisa

14-06-2016 om 10:45

Laseren, kalknagelolie of nagelpen?

Hoi Ella1234,

Laseren durf ik nog niet. Ik heb zelf gisteren bij de apotheek een kalknagelolie gehaald. Hier zit Teatree, wilde marjolein, kruidnagel, lavendel en olijfolie in. Ik zie nog geen spectaculaire verbeteringen. Wellicht heb ik meer geduld nodig.

Heeft iemand ervaring met nagelpennen voordat ik aan laseren moet gaan denken? Ik las hier namelijk over op:
(link verwijderd door forumbeheer)
Ik mijn opties namelijk aan het afwegen...

Noet

Noet

14-06-2016 om 11:27

Elisa

al die middeltjes werken gewoon echt niet. Je gooit je geld weg.

Beter kun je toch aan de pillen. De meesten zijn er met een maand of 3 vanaf. Bij mij heeft het 6 maanden geduurd, maar voor het eerst in 15 jaar heb ik nu al een jaar geen schimmelnagels meer.

Laseren biedt ook niet het verwachte resultaat zijn de geluiden die nu bij mijn pedicure binnen komen. Na laseren gaan haar clienten nu toch ook naar de huisarts voor pillen.

Sukke

Sukke

14-06-2016 om 13:09

huh

je hebt gisteren iets gekocht en verwacht nu resultaat?
Die schimmel moet er uitgroeien. Bij een teennagel ben je daar gemiddeld zo'n 6 maanden mee bezig. (als het je grote teen is en met een langere nagel).
En zoals Noet zegt: het werkt allemaal niet, je kunt beter naar je huisarts gaan.

mieke

mieke

14-06-2016 om 13:18

huisarts

Mijn zoon had vanaf een jaar of 6 al schimmelnagels.

Toen hij 10 of 11 was wou hij er echt vanaf. Hij vond het zo lelijk en ik merkte dat hij het vervelend vond om met vrienden naar het zwembad te gaan. Wij zijn toen naar de huisarts geweest en hij heeft toen medicijnen gekregen. lagere dosis dan voor volwassenen. Volgens de huisarts helpen al die huis-tuin-en-keuken middelen niet. Hij heeft drie maanden pillen geslikt en was er toen vanaf en het is nooit meer teruggekomen.

Als een kind die medicijnen zonder problemen kan slikken dan kan een volwassene dat zeker. De huisarts twijfelde er niet eens over. Hij mocht alleen geen alcohol gebruiken maar dat was niet zo'n probleem voor een 11 jarige.

Carla

Carla

29-08-2018 om 14:28

Snel van je kalknagel af

Ik heb 15 jaar last gehad van een schimmelnagel. Ik ben toen naar (naam verwijderd door forumbeheer)
gegaan. Zij hebben mij 2 korte behandelingen gegeven en weg was de schimmel. Ik moest wel 12 weken wachten totdat de schimmel resten er af gegroeid waren maar ik was zo blij als een kind.
Hun website: (link verwijderd door forumbeheer)

Egel

Egel

29-08-2018 om 15:37

Zucht, reclame simpele Carla

Tsjonge, daar hebben we Carla weer met haar duffe website vol spelfouten en zonder dat de plaats van het bedrijf genoemd wordt....

Nou ja, ik ga maar weer eens melden. Zeg, ik moet ook nog werken!

Carla

Carla

29-08-2018 om 18:38

Feedback Egeltje

Dank voor de feedback Egel. Ik zal het aan ze doorgeven (ja, ik ken ze)
Maar het werkt dus ik ben blij.

dit hielp voor mij

Sinds kort verkopen ze bij de drogist (etos) een nieuwe behandeling. Ze hebben daar sowieso ruime keuze aan middelen. Mijn nagels wilden maar niet genezen, maar na maanden behandeld te hebben met een behandelen van de drogist, beginnen mijn nagels er veel beter uit te zien.

Wilma

Wilma

02-07-2020 om 07:25

Joke, nagellak?

Klinkt goed van dat nieuwe spul. Ik overweeg het te gebruiken maar ik lak mijn nagels in de zomer. Hoe doen jullie dat, iedere keer verwijderen en opnieuw lakken?

Johannes

Johannes

06-07-2020 om 08:57

behandel je schoenen

Ik lees over het product bij Etos, dit gebruik ik ook. Ik ben nu op de helft..
Volgens mijn pedicure is het behandelen van schoenen heel belangrijk bij kalknagels.

Flavia

Flavia

06-07-2020 om 09:36

schoenen, sokken

Je moet idd niet alleen je voeten behandelen, maar ook je schoenen en niet te vergeten je sokken. Anders blijf je jezelf steeds weer besmetten.
En niet alleen je dichte schoenen maar ook je sandalen, badslippers, pantoffels, sportschoenen (juist die), echt alle schoenen.
Ook je sokken altijd op 60 graden wassen en niet meerdere dagen dragen.

Veer

Veer

06-07-2020 om 10:18

Nou

Ik had twee ernstig aangetastte nagels, waaronder de nagel van mijn grote teen.

Ik ben er nu bijna vanaf door een tweemaal daags een mengsel van ongeveer 50/50 water en schoonmaakazijn op de aangetastte nagel te doen. Ik doop een wattenstaafje in de azijn en maak daarmee de nagel goed vochtig.

Het aangetastte deel wordt niet meer beter, dat moet er helemaak uitgroeien, dat duurt nu al 1,5 jaar (bij mn grote teen, die nagel was echt heel erg aangedaan).

Ik heb niets met mijn sokken of schoenen gedaan. En ben ook een tijd gestopt met de azijn, ik dacht dat uit laten groeien genoeg was en dat de schimmel bestreden was. Tot ik maanden later weer iets ongewoons zag opkomen. Direct weer aan de azijn, en ook dat proces is weer gestopt. Nu blijf ik hetvoorlopig aanstippen met azijn.

Tine Winkel

Tine Winkel

06-07-2020 om 10:23

uitgroeien duurt wel lang

maar geen anderhalf jaar, ook niet als het heel erg aangedaan is. Met een half jaar moet dat wel zo ongeveer klaar zijn. Als het echt een schimmel is, is de kans klein dat iets anders dan een pillenkuur echt werkt. Ik heb volgens mij alles geprobeerd, uiteindelijk toch maar pillen via de huisarts en ben er nu sinds enkele jaren van af.

Veer

Veer

06-07-2020 om 15:59

Het zat tot de onderkant van mijn nagelriem

Dus hele nagel moet uitgroeien. Misschien groeien mijn nagels langzaam.

Heel herkenbaar voor allerlei andere volwassenen die ermee worstelen. DE oplossing? Baking Soda in heet water opgelost. Maak er een badje van waarin je tweemaal daags 15 minuten lang je nagels onderdompelt. Het mengsel moet zodanig warm zijn dat je het net kunt hebben aan je huid. Na veertien dagen was bij mij een hinderlijke kalknagel aan mijn vinger hoegenaamd schoon. Ook onder de nagel. Nu doe ik dit eenmaal daags omdat ik de nagel nog steeds schoner zie worden. De nagel valt dus niet af!

Van alles geprobeerd: Zalf op doktersrecept, Tea Tree Olie, Azijnbaden en allerlei middeltjes die in 99 % van de gevallen werken zoals Nailner en noem maar op. Laat ik nou, (zoals zovele anderen!) bij die 1 % horen. Voor mij dus BAKING SODA! Baking Soda wordt ook in voedingsmiddelen toegepast, gevaarlijk zal het dus niet zijn....

dan

dan

12-02-2022 om 13:02

Flavia schreef op 06-07-2020 om 09:36:

schoenen, sokken

Je moet idd niet alleen je voeten behandelen, maar ook je schoenen en niet te vergeten je sokken. Anders blijf je jezelf steeds weer besmetten.
En niet alleen je dichte schoenen maar ook je sandalen, badslippers, pantoffels, sportschoenen (juist die), echt alle schoenen.
Ook je sokken altijd op 60 graden wassen en niet meerdere dagen dragen.

Hoe moet je je schoenen dan behandelen? 

Ik heb wel lelijke nagels aan mijn grote tenen maar weet niet zeker of het kalknagels zijn. Sokken draag ik nooit langer dan een dag, worden altijd op 60 graden gewassen. En in de zomer liefst geen sokken aan en sandalen waar mogelijk. 

Ben hier een stille lezer en reageer nooit op iets hoe interessant ook. Maar dit onderwerp is zo'n gevalletje wat ik niet over wil slaan. 
Ik had al meer dan 15 jaar last van kalknagels. Al mn teennagels waren besmet. Ik had van die dikke korsten. Eentje bloedde als ik die knipte.
Geen enkel middeltje werkte hier. Had ook gedacht aan die medicijnen op recept. Totdat ik n tip kreeg dat ik elke dag mn sokken moest verwisselen en geen schoenen meer aan mocht. Dus deed ik een kleine boodschap dan trok ik thuis meteen die sokken uit en droeg ik diezelfde dag bij een wandeling nieuwe aan. Ging ik drie keer per dag uit huis, trok ik dus 3 verschillende sokken aan. De oude werden altijd op 60 graden gewassen!!!
Schoenen droeg ik niet meer maar had altijd Slippers aan, dus zonder sokken! Sokken alleen als 't noodzakelijk was. 
Na een jaar was ik ervan af! Alle 10 de nagels spik en span schoon. Plat en hun natuurlijke kleur weer terug! Na 15 jaar weer gewone nagels. Ik was nooit zo blij geweest met een lichamelijke verandering als toen.
Ik had ook altijd jeuk tussen mn tenen die ook verdween, maar ook meteen terug is wanneer ik even te lang op sokken moet lopen.

GEEN SOKKEN dus. Zomer of winter. Dan maar koud. En hier in Nederland hoef je het niet lang koud te hebben. Even n jaar volhouden en je bent ervan af. Ja het is persoons afhankelijk. Als je in de bouw of zorg werkt en je de hele dag werkschoenen aanmoet dan is dat lastig.

dan

dan

12-02-2022 om 13:25

M1984 schreef op 12-02-2022 om 13:12:

Ben hier een stille lezer en reageer nooit op iets hoe interessant ook. Maar dit onderwerp is zo'n gevalletje wat ik niet over wil slaan.
Ik had al meer dan 15 jaar last van kalknagels. Al mn teennagels waren besmet. Ik had van die dikke korsten. Eentje bloedde als ik die knipte.
Geen enkel middeltje werkte hier. Had ook gedacht aan die medicijnen op recept. Totdat ik n tip kreeg dat ik elke dag mn sokken moest verwisselen en geen schoenen meer aan mocht. Dus deed ik een kleine boodschap dan trok ik thuis meteen die sokken uit en droeg ik diezelfde dag bij een wandeling nieuwe aan. Ging ik drie keer per dag uit huis, trok ik dus 3 verschillende sokken aan. De oude werden altijd op 60 graden gewassen!!!
Schoenen droeg ik niet meer maar had altijd Slippers aan, dus zonder sokken! Sokken alleen als 't noodzakelijk was.
Na een jaar was ik ervan af! Alle 10 de nagels spik en span schoon. Plat en hun natuurlijke kleur weer terug! Na 15 jaar weer gewone nagels. Ik was nooit zo blij geweest met een lichamelijke verandering als toen.
Ik had ook altijd jeuk tussen mn tenen die ook verdween, maar ook meteen terug is wanneer ik even te lang op sokken moet lopen.

GEEN SOKKEN dus. Zomer of winter. Dan maar koud. En hier in Nederland hoef je het niet lang koud te hebben. Even n jaar volhouden en je bent ervan af. Ja het is persoons afhankelijk. Als je in de bouw of zorg werkt en je de hele dag werkschoenen aanmoet dan is dat lastig.

Oei, dat zou ik toch te koud vinden als ik 's ochtends vroeg door weer en wind naar mijn werk moet fietsen. Al went het misschien wel na een tijdje. Maar naar het werk sokken aan, daar uit en met blote voeten in open schoenen en terug naar huis schone sokken aan zou ook een optie zijn natuurlijk, indien nodig. 

M1984 schreef op 12-02-2022 om 13:12:

Ben hier een stille lezer en reageer nooit op iets hoe interessant ook. Maar dit onderwerp is zo'n gevalletje wat ik niet over wil slaan.
Ik had al meer dan 15 jaar last van kalknagels. Al mn teennagels waren besmet. Ik had van die dikke korsten. Eentje bloedde als ik die knipte.
Geen enkel middeltje werkte hier. Had ook gedacht aan die medicijnen op recept. Totdat ik n tip kreeg dat ik elke dag mn sokken moest verwisselen en geen schoenen meer aan mocht. Dus deed ik een kleine boodschap dan trok ik thuis meteen die sokken uit en droeg ik diezelfde dag bij een wandeling nieuwe aan. Ging ik drie keer per dag uit huis, trok ik dus 3 verschillende sokken aan. De oude werden altijd op 60 graden gewassen!!!
Schoenen droeg ik niet meer maar had altijd Slippers aan, dus zonder sokken! Sokken alleen als 't noodzakelijk was.
Na een jaar was ik ervan af! Alle 10 de nagels spik en span schoon. Plat en hun natuurlijke kleur weer terug! Na 15 jaar weer gewone nagels. Ik was nooit zo blij geweest met een lichamelijke verandering als toen.
Ik had ook altijd jeuk tussen mn tenen die ook verdween, maar ook meteen terug is wanneer ik even te lang op sokken moet lopen.

GEEN SOKKEN dus. Zomer of winter. Dan maar koud. En hier in Nederland hoef je het niet lang koud te hebben. Even n jaar volhouden en je bent ervan af. Ja het is persoons afhankelijk. Als je in de bouw of zorg werkt en je de hele dag werkschoenen aanmoet dan is dat lastig.

Je hebt dus nooit medicijnen op recept geprobeerd? Bijzonder. Het ligt echt niet aan de sokken en schoenen alleen hoor. Anders zou iedereen het hebben en er nooit vanaf komen. Het duurt enorm lang maar met de medicijnen op recept, goed de bijsluiter volgen en maanden geduld lukt het ook. Daarvoor hoef je echt niet voortaan geen sokken aan te doen. De meesten mensen hebben gewoon een beroep waar ze de hele dag schoenen aan hebben. Niet alleen maar bouw of zorg. 

Aiden schreef op 12-02-2022 om 13:45:

[..]

Je hebt dus nooit medicijnen op recept geprobeerd? Bijzonder. Het ligt echt niet aan de sokken en schoenen alleen hoor. Anders zou iedereen het hebben en er nooit vanaf komen. Het duurt enorm lang maar met de medicijnen op recept, goed de bijsluiter volgen en maanden geduld lukt het ook. Daarvoor hoef je echt niet voortaan geen sokken aan te doen. De meesten mensen hebben gewoon een beroep waar ze de hele dag schoenen aan hebben. Niet alleen maar bouw of zorg.

Nee nooit medicijnen genomen hiervoor. 

Het ligt aan de schimmel die besmettelijk is. Die hou je in leven denk ik op die manier. Het is mij zo wel gelukt iig.

Ik heb ook jaren last gehad van kalknagels. Veel middeltjes van de drogist geprobeerd, en ook azijn. Werkte allemaal niet.
Toen ben ik naar de dokter gegaan en medicijnen gekregen. Maar in dezelfde tijd ook nog te de tip gekregen dat het aan de voeding ligt. Schimmels zouden veroorzaakt worden door suikers. Ik heb daarom ook gelijk mijn eetgewoontes aangepast. Geen koek en geen snoep meer. Verder overgestapt op desem brood.
Inmiddels ben ik anderhalf jaar van de schimmeltenen af.
Als ik het over kon doen, dan zou ik toch nog eerst het suikervrije dieet proberen, voordat je aan de heftige medicijnen gaat.

Ik had 20 jaar kalknagels. Ik had een vermogen uitgegeven aan Nailner en andere kalknagel rommel. Ik zie die rotzooi als oplichtin. Het werd alleen maar erger. Medicatie van de huisarts gekregen en het knapte op. Helaas toen de medicatie periode was afgelopen kwam het weer terug. Mijn huisarts vertelde dat kalknagels door zwemmerseczeem ontstaat Toch had ik al jaren geen zwemmerseczeem meer. Desondanks zei mijn huisarts dat ik moest smeren met anti schimmercreme. Het zuur wat erin zit dood de schimmel. Het opknappen ging mij niet snel genoeg. De laatste maande heb ik de nagels dun geschuurd met een mini slijptolletje en gebruik ik iedere dag 1 tot 2x natuurazijn. Een wonder is aan het plaatsvinden. Het gaat nu eindelijk weg. Mijn nagel is weer mooi van kleur, het gele is weg en mijn nagel is al 5 mm weer helemaal als nieuw. 5 mm groeien duurt 5 maanden. Conclusie wat echt werkt:
- goed (en voorzichtig) weg slijpen
- 1 tot 2x  per dag azijn gebruiken, na zwemmen of douchen sowieso altijd gebruiken 

Succes iedereen. Deel je ervaring. 

dan

dan

09-07-2023 om 14:39

Ik heb spul meegekregen bij de pedicure waarmee ik 2 keer per dag aan de slag moet. Het is al een stuk verbeterd maar nog niet volledig weg. 

Ik heb echt jullie hulp nodig. Ik loop al 12 jaar met kalknagels, omdat niks helpt. Nu heb ik een nieuwe vriendin en zijn wij van plan veel te gaan reizen (vooral ware landen). Ik ben nu heel erg bang dat zij erachter gaat komen en dat wil ik niet. Ik schaam mij dood voor mijn kalknagels, het ziet er heel vies uit. Ik vertrek in maart, heeft iemand DE OPLOSSING?

Steijn43 schreef op 04-01-2024 om 22:46:

Ik heb echt jullie hulp nodig. Ik loop al 12 jaar met kalknagels, omdat niks helpt. Nu heb ik een nieuwe vriendin en zijn wij van plan veel te gaan reizen (vooral ware landen). Ik ben nu heel erg bang dat zij erachter gaat komen en dat wil ik niet. Ik schaam mij dood voor mijn kalknagels, het ziet er heel vies uit. Ik vertrek in maart, heeft iemand DE OPLOSSING?

Naar de huisarts, die laat je doorverwijzen naar de dermatoloog, of je begint nu met de medicatie die je via de huisarts kunt krijgen en laat je nagels bij de pedicure regelmatig affreezen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.