Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marit

Marit

05-05-2013 om 18:10

Kalknagels


Steijn43 schreef op 04-01-2024 om 22:46:

Ik heb echt jullie hulp nodig. Ik loop al 12 jaar met kalknagels, omdat niks helpt. Nu heb ik een nieuwe vriendin en zijn wij van plan veel te gaan reizen (vooral ware landen). Ik ben nu heel erg bang dat zij erachter gaat komen en dat wil ik niet. Ik schaam mij dood voor mijn kalknagels, het ziet er heel vies uit. Ik vertrek in maart, heeft iemand DE OPLOSSING?

Naar de huisarts en vraag meteen of je in aanmerking komt voor een pillenkuur. Daarmee raak je er pas echt vanaf. Daarbij hygiënemaatregelen, die kan de huisarts je ook uitleggen.

IMI-x2 schreef op 05-01-2024 om 07:58:

[..]

Naar de huisarts en vraag meteen of je in aanmerking komt voor een pillenkuur. Daarmee raak je er pas echt vanaf. Daarbij hygiënemaatregelen, die kan de huisarts je ook uitleggen.

dit, inderdaad. Maar ik betwijfel of je dan voor maart al 'clean' bent. Zeker de nagel van je grote teen - dat duurt wel even voor die schoon weer uitgegroeid is. Daarvoor zou je dus een mooie nagellak kunnen gebruiken als camouflage. Maar, ondanks het feit dat het misschien niet op tijd weg is - ik zou het WEL doen, die pillenkuur. Ik ben zo blij dat ik na 15 jaar kalknagels, nu sinds een jaar of 5 weer gewoon open schoenen durf te dragen.

Pillen tegen kalknagels kunnen slecht zijn voor je lever. Laat je goed informeren!

Die pillen zijn niet onschuldig. Als je verder gezond bent, is zo'n lange kuur een optie. Maar als je al medicatie gebruikt, is het een ander verhaal. 
Als een geliefde afknapt op kalknagels, tja. 

Schimmelnagels, in de volksmond kalknagels genoemd, zijn erg besmettelijk.
De kuur kun je met af en toe een bloedonderzoek doen om de lever te controleren.

Dit draadje is al meer dan 10 jaar oud. Als er echt een effectief middel was had het hier ook wel gestaan. 
Amorolfine heeft mij geholpen, maar het duurt minstens een half jaar en daarna moet je nog blijven behandelen omdat het net zo hard weer terugkomt (dat gebeurde bij mij).
Laserbehandeling kan soms effect hebben, bij mij niet.
En nu na een chemokuur is het helemaal dramatisch dus ik heb het opgegeven en ik draag alleen nog maar dichte schoenen/sandalen/slippers.
Bij mij is het overigens alleen mijn rechtervoet, links helemaal niet en nooit. En ik doe niks bijzonders aan hygiëne. Ik heb een goeie pedicure die zegt dat ze vaker dingen ziet die besmettelijkheid weerspreken.
Als het een erge aandoening was was er wel meer medische aandacht voor. Maar ik vind het ook erg lelijk en ik baal er ook flink van. Gelukkig is mijn relatie er tegen bestand en ben ik bij hem de schaamte voorbij.

EmmaT schreef op 07-01-2024 om 09:07:

Dit draadje is al meer dan 10 jaar oud. Als er echt een effectief middel was had het hier ook wel gestaan.
Amorolfine heeft mij geholpen, maar het duurt minstens een half jaar en daarna moet je nog blijven behandelen omdat het net zo hard weer terugkomt (dat gebeurde bij mij).
Laserbehandeling kan soms effect hebben, bij mij niet.
En nu na een chemokuur is het helemaal dramatisch dus ik heb het opgegeven en ik draag alleen nog maar dichte schoenen/sandalen/slippers.
Bij mij is het overigens alleen mijn rechtervoet, links helemaal niet en nooit. En ik doe niks bijzonders aan hygiëne. Ik heb een goeie pedicure die zegt dat ze vaker dingen ziet die besmettelijkheid weerspreken.
Als het een erge aandoening was was er wel meer medische aandacht voor. Maar ik vind het ook erg lelijk en ik baal er ook flink van. Gelukkig is mijn relatie er tegen bestand en ben ik bij hem de schaamte voorbij.

Helaas niet altijd, er zijn zoveel nare aandoeningen waar gewoon geen geld voor onderzoek beschikbaar is. En uiteraard kan iets dat niet levensbedreigend is wel ernstige beperkingen geven. Daar vallen schimmelnagels wel niet onder, maar ook dichte schoenen kunnen klachten geven bij schimmelnagels ( bij mijn vader is een en ander erg pijnlijk)

Sterkte met je herstel na de chemo EmmaT!

Dankjewel Max
Ik hoop toch echt dat ze het een keer goed gaan onderzoeken met die kalknagels. Het is echt een lekijk ding, blêh.

Bij mij is het overigens alleen mijn rechtervoet, links helemaal niet en nooit. En ik doe niks bijzonders aan hygiëne. Ik heb een goeie pedicure die zegt dat ze vaker dingen ziet die besmettelijkheid weerspreken.
Herkenning! Ik had 9 nagels besmet, in 10 jaar tijd is nagel nummer 10 (middelste teen) altijd schoon gebleven... ?! Heel bijzonder.

Sterkte met het herstel, zou (letterlijk!) mooi zijn als je toch nog weer van die kalknagels afkomt...

Ysenda schreef op 04-01-2024 om 23:27:

[..]

Naar de huisarts, die laat je doorverwijzen naar de dermatoloog, of je begint nu met de medicatie die je via de huisarts kunt krijgen en laat je nagels bij de pedicure regelmatig affreezen.

-knip-



warm bad met sodium zout 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.