Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Klachten na ooglidcorrectie

In 2020 heb ik in een ooglift kliniek in Maarssen een boven ooglidcorrectie laten uitvoeren waar ik ontzettend veel spijt van heb. Je leest voornamelijk dat men binnen 10 dagen tot 14 weken weer toonbaar is, maar bij heel veel mensen duurt het herstel maanden.  Het had een subtiele correctie moeten worden, maar ik vindt dat er teveel huid verwijderd is en nu heb ik holle ogen gekregen. Het ene ooglid is breder dan het andere. Ook heb ik bij mijn rechter oog links een strengetje waardoor het oog daar een scherpe punt maakt, waardoor het oog een rare vorm heeft. Bij mijn linker oog heeft het bijna een jaar geduurd voordat het litteken in de Arcade boog kwam. De arts die mij geopereerd heeft is geen plastisch chirurg, maar een oogarts en omdat hij alleen ooglidcorrectie uitvoert dacht ik dat ik in goede handen was.Ik voel me zo stom en schaam mij diep. Deze ooglidcorrectie is voor mij een ware nachtmerrie geworden en ook voor de mensen om mij heen die mij liefhebben is het verschrikkelijk. Over een paar maanden krijg ik een correctie op mijn ooglidcorrectie dmv lipofilling en wordt er ook iets aan het strengetje gedaan. Wanneer je een cosmetische ingreep overweegt doe een grondig onderzoek naar de chirurg, zoek op verschillende forums, maak afspraken bij verschillende chirurgen. Kijk filmpjes op you tube, hierdoor zie je hoe de artsen werken en de behandeling voorbereiden, de operatiekamer. Je zal zien dat dit per arts een wereld van verschil is.
Ik ben benieuwd naar andere ervaringen en ik hoop dat ik met deze topic mensen kan behoeden voor een fout. Natuurlijk zitten er aan alle operaties risico’s en iedereen hersteld anders, maar doe grondig onderzoek.


Wat naar om te lezen! Een vriendin van mij heeft het ook in deze kliniek laten doen. Hoewel ze nu tevreden is, heeft het herstel veel langer geduurd dan haar was voorgespiegeld dus dat was wel een domper. Ze was echt lang niet toonbaar.

Een andere vriendin heeft het in het ziekenhuis laten doen en had geen centje pijn. Is het geluk of kunde van de arts? Geen idee, maar inderdaad belangrijk om je van tevoren goed te oriënteren.

Ananiem

Ananiem

18-01-2022 om 20:49 Topicstarter

Bedankt voor je reactie. Wat fijn dat het bij je vriendin uiteindelijk goed is gekomen.

Mijn moeder heeft dit ook laten doen in het ziekenhuis. Ze heeft ook spijt, haar ogen zijn een beetje van vorm verandert. Niet heel erg, maar het is gewoon een beetje vreemd, nét niet goed.

ik heb nog nooit een echt goede ooglidcorrectie gezien, de meesten houden er een wat vermoeiende/tranende/rode/gezwollen blik aan over, maar het is niet nodig je te schamen.

Mijn moeder had een te strak getrokken buitenste ooghoekje waardoor er alsnog een overhang was, plus waterig uitziende ogen. ( plastisch chirurg).
Ex heeft een blik alsof er een continue allergische reactie plaatsvindt en dat is al 2 jaar geleden. 

Hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen. 

MRI

MRI

19-01-2022 om 11:00

Ik heb twintig jaar geleden een olc gehad en daar was ik blij mee. was goed gegaan dus. Inderdaad binnen tien dagen hersteld.  Maar bij een collega van me hadden ze te veel weggehaald en die had de eerste jaren altijd een vragende blik

Het heeft bij mij wel een jaar geduurd voor ik een beetje tevreden was. Nog steeds kan ik mijn lenzen minder goed verdragen en daar baal ik wel van. Maar ja, het was wel nodig en ik vond het zelf geen optie om langer te wachten. Toch had er van mij wel net iets minder weggehaald mogen worden, het zijn toch een beetje kattenogen geworden. Het is wat het is.

De mijne is goed gegaan, ruim 10 jaar geleden. Het ziet er heel natuurlijk uit. Aanvankelijk vond ik zelfs dat hij wel iets meer had mogen weghalen, maar als ik bovenstaande reacties zo lees mag ik heel blij zijn dat hij terughoudend is geweest.
Het was wel een dure operatie (duurder dan veel anderen) bij een bekende kliniek.

Bij mij is het ook goed gegaan bij het AMC. Ik hoefde het niet zelf te betalen.

Hoi,

Ik heb is 3 weken geleden een ooglidcorrectie laten doen. En mijn god wat een ellende en wat heb ik spijt zeg. Het herstel gaat moeizaam, mijn ogen zijn totaal veranderd,ik schaam me dood en kom bijna nergens meer. Ik heb ontzettend veel last ervan en ik raad het echt niemand aan! 

Je bent pas 3 weken geleden geopereerd, dus ik denk niet dat je het nu al kunt beoordelen hoor. Bij mijn zus duurde het wel een maand of 5, 6 voor alle zwelling echt helemaal weg was en een jaar tot de roodheid van het litteken wat minder was geworden. Maar dat wordt ook (als het goed is) van tevoren voor gewaarschuwd, en dat had je kunnen (moeten) weten als je jezelf een beetje had ingelezen. Dus ik zou zeggen, geduld is ook hier een schone zaak, meld je hier over een half jaar nog eens en vertel dan hoe het gaat.
Heb je overigens wel goed gekoeld na de operatie? Dat is wel de sleutel tot succes, koelen, koelen, koelen.

Het is best ellende in het begin en het blijft nog wel even flink wennen. Ik denk dat ik pas na een jaar positief kon zijn over de ingreep. Maar ik weet ook dat het geen alternatief was om het niet te doen, dus ik had niet zoveel keus.

Zodra het mag, ga dan beginnen om de littekens te masseren met vaseline. Ik heb dat niet gedaan (begreep toen niet waarom ze dit adviseerden) en heb nu meer littekens dan nodig was geweest.

Helaas herken ik me volledig in de beschrijving. Ik heb in maart 2021 een ooglidcorrectie in dezelfde kliniek laten doen. Ook bij mijn was het herstel heel langdurig en na meer dan 1 jaar zijn de lidtekens nog zichtbaar. Er is heel veel huid weggehaald waardoor mijn ogen volledig anders lijken en er veel minder ruimte is tussen de wenkbrauwen en ogen. Beide ogen zijn nu verschillend, terwijl dit voor de operatie niet zo was. Nu meer dan 1 jaar later ben ik opzoek naar een mogelijk herstel van de schade. Nieuwe operatie? Ooglidfillers om het effect van de holle ogen deels weg te krijgen? Ik zou daarom contact op willen nemen met de anonieme plaatser van het bericht. Is dit mogelijk?
Een gedupeerde

Als je op de naam van de topicstarter klikt (in dit geval Ananiem) dan verschijnt er een pagina waarop staat wat deze poster allemaal gepost heeft. Rechts bovenin staat een knop waarmee je een bericht kunt sturen. Maar dat bericht komt in een speciale mailbox op het account van de topicstarter binnen. Het is maar de vraag of ze dat ziet, want ik geloof niet dat ze nog terug is geweest in dit topic...

Ananiem

Ananiem

01-06-2022 om 17:09 Topicstarter

Beste Ingeling,

Ik vindt het zo ontzettend erg voor je! 
En wij zijn niet de enige… 
Helaas kan er na 1 jaar geen review meer geplaatst worden op kliniek ervaringen.

Dus het advies van de arts om het 1 jaar de tijd te geven, voorkomt slechte reviews.

Ik heb bij dr. Jeroen Stevens een lipofilling bovenoogleden laten doen en ik kan nu weer in de spiegel kijken.


Stuur mij een privé bericht en dan neem ik contact met je op.

sterkte
 

Hoi,
Ik heb boven en onder laten doen een aantal maanden geleden. Onder is niet mooi. De ogen zijn verschillend, en bij een oog zit nu een plooi op jukbeen/wang. Iemand ervaring met een herstelingreep - of maakt dat het vaak lelijker? Of met lipofilling?
Dank!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.