Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Koemelkallergie bij mezelf? Lang verhaal...


O ja, en het voordeel is dat je thuis al de etiketten kunt lezen. 

Gebruik je ook probiotica? Ik weet dat de meningen er over verdeeld zijn, maar Ik las dat het weinig kwaad kan.Dus het is misschien het proberen waard. 

Wat een uitzoekerij he, ik neem aan dat je wel een soort van eet-dagboek bijhoudt? Zodat je op een gegeven moment misschien verbanden kunt leggen. Mijn vriendin is glutengevoelig, bij testen kwam er niets uit en zou ze dus geen gluten allergie hebben. Ze heeft echt een paar jaar gerommeld tot ze op een dag toch maar eens 100% glutenvrij is gaan eten, echt heel secuur en ja hoor, dat was het toch echt, haar klachten waren o.a. een enorm opgezette buik, buikpijn en zich daardoor heel onprettig voelen, ook een rare stoelgang.
Ze is er achtergekomen dat ze echt nooit sjoemelen kan, niet toch 1 bitterballetje (waar paneermeel op zit) want het is weer mis. En ook zij krijg scheve ogen van iedereen, ze vinden haar een aansteller, maar daar is ze inmiddels wel klaar mee, zij hebben niet 3 dagen buikpijn daarna.

Zelf ben ik veganistisch gaan eten (voor 95% ongeveer, in het begin 100%) en dat was ook een gepuzzel, je kunt bijna niets voorverpakts kopen, want overal zit melkpoeder bijv. in. Toch, na een paar weken had ik mijn draai wel gevonden en nieuwe 'vaste' vervanging kunnen vinden voor mijn dagelijkse boodschappen, daarna is het geen gedoe meer.

Probiotica heb ik een halfjaartje gebruikt in een periode dat de kinderen op de basisschool zaten. Uiteindelijk kregen ze daardoor meer last van hun koemelkeiwitallergie. Zoon met dunnere poep en dochter met vlekken rond de mond.

Eerst leek het wel goed te gaan. We hadden yakult en een wit plastic flesje met geel en blauw, als ik het me goed herinner.

In een periode van strict dieet lijkt me dat dan ook geen aanrader.

AnneJ schreef op 06-05-2021 om 20:20:

Probiotica heb ik een halfjaartje gebruikt in een periode dat de kinderen op de basisschool zaten. Uiteindelijk kregen ze daardoor meer last van hun koemelkeiwitallergie. Zoon met dunnere poep en dochter met vlekken rond de mond.

Eerst leek het wel goed te gaan. We hadden yakult en een wit plastic flesje met geel en blauw, als ik het me goed herinner.

In een periode van strict dieet lijkt me dat dan ook geen aanrader.

maar yakult is toch een zuiveldrank? 


Zuivel. Het kan uitmaken in welke vorm je producten consumeert. Aangezuurd als karnemelk, yoghurt of kwark gaat beter dan volle melk, al moet je het niet overdrijven, en je doet het, de probiotica, omdat je hoopt dat het bijdraagt aan de gezondheid van je kind. Mijn kinderen hadden veel problemen op de basisschoolleeftijd. 

Natuurlijk kun je niet alles met voeding oplossen maar dat kan een belangrijk deel van de oplossing zijn. 

Lorwynne

Lorwynne

07-05-2021 om 09:20 Topicstarter

Bedankt dat jullie zo meeleven en denken. 

Boodschappen doet mijn man grotendeels dus daar maak ik me niet druk over, ik koop wel eens de vergeten dingen of als er ineens behoefte is aan iets wat we niet in huis hebben. Het scheelt dat we op 250 meter van de supermarkt wonen. En ik moet toch ook af en toe naar buiten...
De broodbakmachine was een idee van mijn man, en hij ziet het ook helemaal zitten om ermee aan de slag te gaan. Hij regelt ook het lenen van dat apparaat.
Reserveren van speltbrood bij de supermarkt vind ik wel een goeie, mij man gaat dat doen vandaag als het er niet is (hij doet altijd op vrijdag inkopen). De bakker op ons winkelcentrum bakt geen lekker brood.

Probiotica heb ik al geprobeerd, in het verleden veel verschillende en recentelijk op advies van de MLD arts.Die adviseerde een hele dure (20 euro per week, en dat is dan de goedkoopste variant van dat merk...) Maar het helpt mij niks.
In overleg met de diëtist ben ik er voor nu ook weer even mee gestopt. Na 5 weken (zo lang gebruikte ik het) nog geen resultaat dus, wel 100 euro armer. En aangezien werken als zzp-er momenteel best een drama is kan ik me het gewoon ook niet veroorloven.
Over Yakult zijn dit soort mensen vaak erg negatief. Toevallig: De diëtist zei nog toen ik noemde dat ik probiotica nam: "Toch geen Yakult he!?" Maar ik heb daar verder niet over doorgevraagd. 

Ik ben nog steeds in de overweging om minstens vegetariër te worden, maar in combinatie met dit dieet en huisgenoten (vooral dochter met autisme, die krijg ik echt niet om, en dat hoeft ook niet) die toch echt wel eens vlees willen is dat erg lastig. 
Van de week toch kip  en gehakt gegeten (wel biologische). Maar over het algemeen eet ik dus erg weinig vlees.  Met zuivel was ik al gestopt, dus dat is nu wel handig. 

Overigens had ik gisteren bijna geen diarree (maar 1 keer in de ochtend) Gebeurt op zich vaker maar ik zie dit wel als een positief signaal. Nu nog steeds niks. Nog wel heel moe.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.