Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lanza

Lanza

03-11-2019 om 12:49

Lichaam nooit meer in vorm na zwangerschap


Emmawee

Emmawee

11-11-2019 om 17:35

Dus...

Jij vindt het belangrijk dat vrouwen na hun bevalling fit en gezond blijven. Dat noem jij 'in vorm', maar je hebt het niet over uiterlijk, maar over fitheid.
Duidelijk.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die het daar niet mee eens zijn. Het is belangrijk om fit en gezond te zijn, voor iedereen, jong en oud, man en vrouw. Maar iets belangrijk vinden en je eigen gedrag daarop aanpassen zijn wel twee verschillende dingen.

Dat 'niet meer herstellen' van zwangerschap en bevalling 'de norm' zou zijn, herken ik echt totaal niet. Dat het soms niet vanzelf gaat of zelfs niet lukt, komt uiteraard wel voor. Daarnaast is fit voor de één anders dan voor de ander. 5 trappen oprennen zonder uitgeput boven te komen, heb ik volgens mij nog nooit gekund en heb ik ook nog nooit gemist.

Ga je nog antwoord geven op mijn vraag in #404?

bieb63

bieb63

11-11-2019 om 18:51

die loopband blijft lollig.....

Het idéé..... Dat wanneer ik een keer wat meer eet (lees: teveel, te vet, te zoet) bijv, etentje, verjaardag, of een keer pizza of pannenkoeken, whatever, ik daarna een extra rondje op de loopband thuis (thuis? wat een giller) zou moeten gaan doen. Gewoonweg hilarisch!

Wat mij betreft betekent 'balans' dat je normaliter probeert goed en gezond en niet teveel te eten, normaliter probeert voldoende beweging in je dagelijks leven te creëren, en dat je als je een dag wat minder 'goed en gezond' eet, je daar dan gewoon lekker van geniet en niet daarna als een debiel op die loopband gaat staan, omdat je eens een keertje wat minder gezond hebt gegeten. Ik zie het al helemaal voor me: eerst gebakje eten en daarna na je 'fitnesskamer' en als een gek op die loopband. Ik lig in een deuk.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-11-2019 om 18:54

Normaal Bieb

Dat lijkt ook heel normaal.
Je moet ook aardig wat meters op zo’n loopband moeten maken voordat je ook maar een fractie van zo’n gebakje weggewerkt hebt. Vrij zinloze oplossing dus.

Lanza

Lanza

11-11-2019 om 18:56

Die loopband

vind ik handig, omdat ik op die manier thuis kan sporten terwijl de kinderen slapen. Ik heb niet altijd de mogelijkheid om buiten te sporten en in het donker hardlopen vind ik niet zo prettig. Daarbij is mijn man ook niet iedere avond thuis.

Op deze manier kan ik altijd sporten als ik wil ideaal! Op andere dagen ga ik uiteraard lekker buiten wandelen of hardlopen en ik doe vrijwel alles op de fiets, dus beweging krijg ik iedere dag voldoende, maar dat is voor mij iets anders dan echt sporten.

Lanza

Lanza

11-11-2019 om 18:57

Ik geniet trouwens zeker

van dat gebakje en sta niet als een debiel op die loopband, ook daar geniet ik van.

Stickertje

Stickertje

11-11-2019 om 19:52

Genieten?

Er zijn veel dingen waarvan ik kan genieten.

- Pure chocolade
- Mijn moeders erwtensoep
- Een wandeling door de duinen met mooi weer
-


https://youtu.be/ho9rZjlsyYY
- Een goede cabaretvoirstelling
- De warme zon, ook achter de ramen.
- Een uurtje fietsen door het dorp met mijn 80 jarige fietsmaatje, bejaardentempo maar wel altijd een goed gesprek.

Maar lopen op de loopband dat vind ik niet genieten, dat is noodzakelijk kwaad. Snap ook echt niet dat anderen daarvan kunnen genieten.
Wat saai en afstompend is dat. 1 keer gedaan nooit meer.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2019 om 20:01

Lanza

Een kwartier? Dat is toch niet zo'n prestatie?

Hoe vaak ren je 5 trappen op?

Er is niets mis met een goede conditie. En ik ben met je eens dat je er beter voor kunt xorgen dat je die houdt, dan van 0 op te moeten bouwen. Ik heb dat wel min of meer gedaan en ik voel me daar heel goed bij. Maar ook voor fitte mensen komt ouderdom met gebreken. Slijtage, bijvoorbeeld, treft ook sportieve mensen. Dus maak het niet te dol.

Lanza

Lanza

11-11-2019 om 20:03

Zo is iedereen

anders. Ik vind het leuk. Goede muziek op, of een spannende serie aan en gaan! Ik doe trouwens afwisselend bergop wandelen en hardlopen, dat maakt het wat meer afwisselend (en minder saai).

Lanza

Lanza

11-11-2019 om 20:05

Vijf trappen op?

Dat gebeurt dagelijks. Kwartier is niet veel nee, maar flink aanzetten en het voelt echt als een work out. Ouderdom heb ik nog geen last van, mijn tijden worden alleen maar beter gek genoeg.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

11-11-2019 om 21:56

35 toch?

Of heb ik dat verkeerd onthouden? Klopt hoor Lanza, dan is ouderdom nog ver weg. Ik herinner het me als de dag van gisteren 😅

Bosbes

Bosbes

11-11-2019 om 22:05

De prinses

Lanza, ik begrijp je zelfverzekerdheid en je perfectie ineens!

Je bent een prinses met een kasteel. Boven jou nog vier verdiepingen. Of vier verdiepingen boven je ruime kelder, een fitnessruimte, dat kan ook. Je doet veel zelf met je kinderen, maar voor je eigen plezier - idem voor je man. Je kunt veel op een forum zitten tijdens mini-pauzes van je werk, omdat je je gang kan gaan in jouw kringen. Jullie zijn ook rijk.

Prinses Lanza. Nu je ontmaskerd bent kun je misschien wel beter stoppen met dit forum. Het lijkt me eerlijk gezegd niet zo geschikt als dit breder bekend wordt.

"Het was leuk dat je gekomen bent, het is nog leuker dat je weer weggaat" (dit zeg ík niet hoor, dit is random een leuk citaat van Pippi Langkous).

Tine Winkel

Tine Winkel

11-11-2019 om 22:43

5 trappen

Hebben wij ook hoor, dat is 2,5 etage. Valt reuze mee

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2019 om 01:54

Tine Winkel

Hebben jullie een split level woning dan? In gewone huizen kun je geen 2 trappen kwijt tussen twee etages. Wij hebben een standaard dichte trap naar de eerste verdieping en een open vaste trap naar zolder. In een split level huis, heb je er al snel een naar beneden, vanuit de begaande grond een stukje omhoog, nog verder omhoog, ja zo kom je aan meer trappen in huis. Maar die beklimmen valt niet bepaald onder calorie vretende en spiermassa vormende topprestaties .

Trappen

Thuis heb ik maar één trap, maar ik loop veel trappen op mijn werk. Veertig treden naar mijn kantoor en ik ga een keer of 6 per dag heen en weer. Dat, en op de fiets naar m'n werk, zorgt voor een leuk basisbewegingspatroon.

skik

Emmawee

Emmawee

12-11-2019 om 07:18

Eh... Kaaskopje

Er zijn ook mensen die in een flat wonen.😉

Ik woonde tot twee jaar terug ruim anderhalf jaar op zes hoog en nam dan ook vaak de trap.Dat ging prima en best snel. Ik geloof alleen niet dat ik ging rennen, maar ben toch gaan twijfelen, nadat ik hierboven heb beweerd dat ik dat nooit heb gekund. Ik weet het niet meer.
Ik werd in die periode ziek, waardoor ik opeens nog maar heel weinig kon. (Vziw geen oorzakelijk verband.)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-11-2019 om 07:41

Oh ja zo’n trap

Op mijn werk moet ik 9 trappen nemen om op de derde verdieping te komen. De eerste 5 gaan ook zeker moeiteloos.

Mijntje

Mijntje

12-11-2019 om 07:58

Genieten

En L,, geniet je nog van dit forum? Van alle aandacht? En je man ook?
Elk uur kom je even kijken. Ik vermoed dat je laptopje boven staat, dan heb je meteen een workout.

Mijntje

L. heeft inmiddels alweer een nieuw topic geopend.

Tine Winkel

Tine Winkel

12-11-2019 om 09:19

ons huis

is inderdaad heel bijzonder vwb verdeling van verdiepingen ten opzichte van elkaar. Veel kleine trappen van ca. 7 treden. Is in principe niet veel. Maar bij een kerstdiner, als we niet op kookniveau eten en alles dus naar beneden moet - dan voel je na een aantal keren naar boven/beneden je bilspieren wel.
O nee, die voel ik natuurlijk niet, want ik heb een superconditie! Op naar het volgende topic...

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2019 om 09:32

Emmawee

haha, ik biecht op dat ik daar even een blinde vlek had ). Ja, een flat kan inderdaad ook .

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2019 om 09:57

Traplopen

Ik heb artrose in mijn knieën, waardoor ik op een gegeven moment pijn kreeg als ik trappen opliep. Mijn knieën maken als ik ze buig of opsta ook echt lawaai, als het stil is en ik ben in gezelschap van anderen dan mijn gezin, vind ik dat soms ook best een beetje gênant. Ik leerde mezelf een trucje aan zodat ik er minder last van had. Dat trucje is om met de voorvoet op de tree te gaan staan en zo snel mogelijk naar boven te gaan. Door het tempo en de stand van het been, kennelijk, werd mijn knie minder belast. Ik merkte op een gegeven moment ook dat mijn conditie en spierkracht om te huilen was, dus ging ik naar de fysiotherapeut en daarna fitness en ik moet zeggen dat iedereen met dit soort klachten aan kan raden om dat ook te doen (als dat mogelijk is). Ik zeg niet dat alles daardoor is opgelost, maar ik lijk minder snel pijn in mijn knieën te hebben als ik trappen op loop. Ik slikte vroeger ook glucosamine, dat doe ik al lang niet meer. Wat door fitness nog steeds niet opgelost is, merkte ik, is als ik met mijn ene been op een flink hoger deel sta en met mijn andere been nog niet. Op een kist bijvoorbeeld, of van een aanlegsteiger naar een hoger gelegen straat. Het lukt me niet om mezelf met het been wat hoog staat op te drukken en zo dus van laag naar hoog kan klimmen. Daar moet ik dus kennelijk toch nog mee aan de gang.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-11-2019 om 10:01

Tine

Onze tandarts heeft boven praktijk en beneden de wachtkamer en receptie. De tandartsassistente gaan voor iedere patiënt de trap af om hem of haar te halen. Zo kom je natuurlijk ook aan heel wat trapbewegingen per dag . Voor mij zou een huis als van jou niet ideaal zijn. Ik zou het eten denk ik te snel naar beneden brengen en er standaard een eenpansgerecht van maken (die iedereen van de vloer moet lepelen).

trappen (ot)

Ik loop moeiteloos drie keer in de week een rondje van 5km in een half uur, ik doe vrijwel alles op de fiets, maar als ik op mijn werk drie trappen op moet dan lijk ik wel een hijgende hert.

Bosbes

Bosbes

12-11-2019 om 11:04

niemand?

Niemand die met mee meegaat dat het prinses L. is?

He jammer. Iedereen bloedserieus over hoeveel trappen hij/zij heeft, dat er op je werk ook trappen zijn, dat sommigen in een flat wonen of split-level.

Maar L. woont waarschijnlijk in een paleis!

Bosbes

Ik had al eens mijn vermoeden uitgesproken dat dat perfecte leven waarschijnlijk alleen in de fantasie van L speelt

Bennikki

Bennikki

12-11-2019 om 11:51

Bah

Ik vind alleen nog maar dat Lanza veel te veel aandacht krijgt.

praten over

Ik heb sowieso een hekel aan praten over. Dus spui je kritiek tegen persoon zelf. Maar ga hier niet zitten roddelen

Tine Winkel

Tine Winkel

12-11-2019 om 12:07

@Kaaskopje

meestal eten wij dus op kookniveau, 'in' de keuken. Nou ja, meer naast de keuken. Inderdaad, net als jij heb ik geen zin om dagelijks met servies, bestek en hete pannen die trap af te moeten en daarna met alles weer naar boven. Maar de ruimte daar is beperkt tot maximaal 7 mensen. Dus met uitgebreide diners zetten we eettafels beneden in de woonkamer - en sjouwen we dus met tafels en stoelen, en daarna met servies en eten. Maar heerlijk om dan voldoende ruimte te hebben om met 20 man aan tafel te kunnen zitten. (ja, we wonen achterlijk groot, bedenk ik me dan weer).

Emmawee

Emmawee

12-11-2019 om 13:15

Kaaskopje

Jarenlang 'op' een flat gewoond en kan je vertellen: deze blinde vlek deel je met velen.

Lanza

Lanza

12-11-2019 om 13:21

Geen flat

Ik werk in een gebouw met veel trappen. Er is ook een lift, maar ik kies meestal voor de trap.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.