Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lanza

Lanza

03-11-2019 om 12:49

Lichaam nooit meer in vorm na zwangerschap


Emmawee

Emmawee

12-11-2019 om 13:27

Lanza

Ga je nog inhoudelijk en on topic reageren? Dat vond jij toch ook zo belangrijk?

Jeltje

Jeltje

13-11-2019 om 08:55

Pestgedrag

Ik vind de opmerkingen over/tegen Lanza, de theorieën, grappen, gesuggereerde aanpakken echt pestgedrag. Bah. Valt me juist hier tegen.
Als je het niet eens bent kan je inhoudelijk reageren, als je dan niet de gewenste respons krijgt, jammer dan. Dan ga je toch niet op de persoon spelen?

Mijntje

Mijntje

13-11-2019 om 09:11

Jeltje

Nee, bij forumbeheer melden dat je vermoedt dat het een troll is. Lees #101 in het draadje bij algemeen ouderschap.

Jeltje

Ik begrijp je reactie. Maar we hebben steeds meer de indruk dat deze Lanza een verzinsel is, een rol die wordt gespeeld. Er vallen steeds meer gaten in haar verhaal en ze is zo overheersend aanwezig dat ik echt niet meer geloof wat ze schrijft. Ook al maakt ze in andere topics soms een opmerking die wel hout snijdt. Haar eigen geopende topics en de eindeloze verhalen over haar manier van leven zijn zo fake, en we hebben er al verschillende keren doorheen geprikt, waar ze dan niet op reageert.

Jeltje en Rosie

Eens met Jeltje. Ik vind dat "praten over" erg onprettig. En voor Rosie, neem dan contact met forumbeheer op.
De manier waarop Lanza reageert - niet ingaan op inhoudelijke argumenten van anderen - is een manier die hier wel vaker voorkomt op het forum en dat is vervelend voor de discussie maar geen reden om iemand af te zeiken

Emmawee

Emmawee

13-11-2019 om 10:46

Tja...(Jeltje)

Ik heb echt getwijfeld of ik #452 wel of niet zou schrijven. Het was niet als pesterij bedoeld, maar ik was er wel een beetje klaar mee.

Emmawee(ot)

Ik vond jouw vraag juist geen pesterij maar legitiem

Emmawee

Emmawee

13-11-2019 om 11:17

Alkes (ook o.t.)

Uit de post van Jeltje maak ik op dat het op haar wel als pesterij overkwam. En dat kan ik me best voorstellen, al bedoelde ik het niet zo. Ik heb wel getwijfeld of ik het niet beter kon laten rusten. Maar ik vond het inderdaad toch een terechte vraag.

Knor

Knor

13-11-2019 om 15:47

My two cents

Alhoewel ik ook denk dat Lanza een trol is, of een journaliste, of iemand die een sociaal experiment doet op het forum , heb ik op zich niet zo'n moeite met haar. Ik vind het alleen echt heel vervelend dat ze de kans krijgt om vrijwel ieder draadje naar zich toe te trekken. En dan toch inderdaad omdat iedereen steeds weer op haar gaat reageren. En zo wordt t een bloedserieus, fanatiek forum zonder zelfrelativering, zelfspot en wat gemoedelijkheid. Zij lokt dat uit met al die stelligheid, maar waarom krijgt ze dat dan ook zo vaak weer terug?
Duss, ik stel voor wat meer focus op de topic starter.

Knor

Knor

13-11-2019 om 15:49

O ja

En in haar eigen geopende draadjes maakt het natuurlijk niet uit, iedereen die er zin in heeft doet mee, en anders scroll je verder.

Open deuren

Ik vind open deuren intrappen sowieso niet okee; niet in andermans draadjes en niet in je eigen draadje. Die eigen draadjes waren volgens mij juist om het intrappen in andermans draadjes af te remmen. Het heeft niet gewerkt.

Het enige wat je nu nog kan doen is zelf op je vingers zitten. Dus ook niet op andere draadjes reageren want geheid dat je daar een stellige reactie op krijgt. Zo wordt het heel stil op OO.

Emmawee

Emmawee

13-11-2019 om 16:49

Welnee (o.t.)

Er zijn genoeg andere mensen waarop je kunt reageren. Alsof we allemaal altijd op elk bericht van iedereen reageren. Dat is echt niet waar. Mijn bijdragen worden ook vaak genoeg genegeerd / overgeslagen en zelf reageer ik ook niet altijd op iedereen in een draadje.

Maar op werkelijk alles wat Lanza schrijft wordt ingegaan. Als 'we' daar nou eens mee stoppen, zijn we alweer een stuk verder en hoeft het niet stil te worden op OO.

Stickertje

Stickertje

13-11-2019 om 16:58

Persoonlijk reageer ik alleen nog in Lanza's draadjes

In het afvaltopic waar ik onder een andere nick mee schrijf durf ik niks meer te schrijven, bang dat Lanza er met gestrekt been in gaat.
Ik loop al een tijdje met een vraag die ik hier zou willen stellen maar heb nog geen draad geopend, bang dat het weer een Lanza verhaal wordt.

Zo hier en daar lees ik wat maar als Lanza al gereageerd heeft durf ik niet meer. Bang dat het weer ontspoort.

Het wordt dus wel stiller op OO. Alleen in de Lanza topics is nog reuring.

Emmawee

Emmawee

13-11-2019 om 17:08

Echt? Stickertje?! (o.t.)

Wauw, dan geef je deze forummer toch wel heel erg veel macht, terwijl we met zoveel meer zijn. Lotgenoten, medestanders en allerlei anderen die het wel of niet met je eens zijn.

Dat vind ik echt jammer om te lezen. Ik zou je wat meer Teflon gunnen. Of de helpende gedachte: "je weet wie het zegt".

kom op zeg

"Durf niet meer" Laten we wel wezen, er zijn in geschiedenis van OO wel meer mensen geweest die af en toe met gestrekt been ergens in gingen. Realiseer je dat dit een openbaar forum is (sowieso zullen er talloze meelezers zijn die jullie afvalpogingen volgen), in die zin is het nooit een veilige omgeving geweest.
Wat Emmawee zegt, je kunt bepaalde reacties gewoon negeren. Je kunt bepaalde forummers negeren, je kunt hele rubrieken negeren, zelfs al vind je het onderwerp interessant omdat de rubriek gekaapt is door forummers met veel zendingsdrang.

Stickertje

Stickertje

13-11-2019 om 17:43

Wat zware term

Durf niet meer is misschien een wat zware term maar ik ben zeker terughoudend geworden met wat ik daar schrijf.
De vaste schrijvers daar waren het ook weleens oneens maar we bleven altijd netjes naar elkaar.
L slaat meteen een toon aan van je moet dit en je moet dat. Als ze zou zeggen: "je kunt ook" dan klinkt dat al minder veroordelend.
Toen ik haar nog niet kende heb ik maar zitten uitleggen en nader verklaren en steeds wist ze her beter. Nu schrijf ik maar niks meer, of in ieder geval bijna niks.
Ik weet dat het forum openbaar is en dat de hele wereld mee kan lezen en schrijven maar een draad die al zo lang loopt binnenvallen met open deuren en veroordelingen dat doe je niet.
In real life meng je je toch ook niet in een gesprek van anderen?
Op OO praat ik mee vanaf het begin zeg de eerste 2 dagen of anders niet. Een uitzondering kan zijn als ik echt iets weet te zeggen waar nog niemand over begonnen is en wat wel belangrijk is of helpend kan zijn. Alleen dan breek ik in op een al langer lopend draadje maar dan meld ik dat aan het begin van mijn post.
Inbreken om open deuren in te trappen of betweterig te doen is zo kinderachtig

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2019 om 01:50

Stickertje

Ik ben niet gelovig, maar "onze lieve heer heeft vreemde kostgangers'. Lanza is er een van. Lees de opbouwende reacties om je aan op te trekken als je dat even nodig hebt. En die vreemde kostgangers... ach altijd goed voor komkommertijd op OO.

Gisteren

Was onze bestelling met knutselmateriaal geleverd. 12 flinke dozen waarvan er 8 naar boven moesten,in korte tijd. Dat was effe workout,pff. Normaal een aantal trappen op en af is voor deze bijna Sarah niet zo’n probleem....De meeste dozen gingen soepel.Die met papier was effe zwoegen . 😅Alleen die met gips heb ik laten staan om per 5 kilo te doen.hahhaa. Dan nog maar een paar x op en neer. Maar 25 kilo op m’n nek,nope.

Stickertje

Stickertje

14-11-2019 om 09:27

komkommertijd

Die is wel uitgebroken inderdaad, het is rustig op het forum. Dit is sinds de zomer de eerste draad die in korte tijd veel posts weet te genereren. Nu ik snotverkouden een beetje in de lappenmand zit is het wel leuk tijdverdrijf.

Workout heb ik van de week ook gedaan op mijn zwaar beladen fiets (12 kilo aardappelen, groenten en fruit in mijn fietstassen en 5 broden en kaas en gehakt in de mand voorop) werd ik bijna aangereden door een bejaarde in zo'n brommobiel en dat al voor de 3e keer in 2 maanden tijd. Ik ben er stevig achteraan getrapt en toen ze de "auto" parkeerde ben ik een gesprekje begonnen dat ze beter moest opletten als ze de rotonde opreed. Die brommobiel is een nogal opvallend exemplaar waar ik nog geen tweede van heb gezien dus ik weet zeker dat het steeds dezelfde vrouw was die zonder opkijken de rotonde op sjeesde.
Met die zwarw fiets even sprinten was wel echt een work out, mijn hartslag schoot flink omhoog.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.